Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 października 2005, 09:16

autor: Daniel Sodkiewicz

Caeron 3000 już nie MMO, a combat game

Zespół developerski ukrywający się pod nazwą Magique Productions pracuje obecnie nad grą pt. Caeron 3000. Dotychczas, twórcy programu opisywali swój produkt jako MMORPG. Z oficjalnej strony gry dowiadujemy się jednak, iż nastąpiła modyfikacja koncepcji produktu i należy go teraz zaliczać do programów typu: „science fiction multiplayer online real-time combat game”. W skrócie SFMORTCG.

Zespół developerski ukrywający się pod nazwą Magique Productions pracuje obecnie nad grą pt. Caeron 3000. Dotychczas, twórcy programu opisywali swój produkt jako MMORPG. Z oficjalnej strony gry dowiadujemy się jednak, iż nastąpiła modyfikacja koncepcji produktu i należy go teraz zaliczać do programów typu: „science fiction multiplayer online real-time combat game”. W skrócie SFMORTCG.

Twórcy tłumaczą, iż tematem przewodnim ich gry są ogromne roboty zwane Manned Assault Robots (MARs). Nowa struktura gry jest ponoć bardziej przyjazna, bo tworzona z myślą o przyzwyczajeniach graczy. Postanowiono bowiem zwiększyć ilość akcji i urozmaicić walki mechów, kosztem typowo eRPeGowych elementów. Roboty mają głównie walczyć, a nie wykonywać questy, czy dyskutować z napotkanymi przeciwnikami.

Caeron 3000 już nie MMO, a combat game - ilustracja #1

Caeron 3000 to program osadzony w dalekiej przyszłości, w systemie słonecznym Caeron w galaktyce Andromeda. Na jednej z sześciu planet układu wybuchła wojna domowa, która mogła doprowadzić do całkowitego zniszczenia planety. Z jednej strony konfliktu stanęli wyznawcy nauki i nowoczesnych technologii, a z drugiej tradycjonaliści odrzucający postęp. W efekcie długotrwałych walk powstało pięć zupełnie różnych, wzajemnie uzupełniających się ras. Kilkaset lat po zakończeniu wojny nad planetą zawisła nowa groźba. Mieszkańcy sąsiedniej planety Rethulim przygotowują się do najazdu na Andraeus.

W grze zastosowano zupełnie inny niż w klasycznych cRPG system rozwoju postaci. Zamiast wyboru określonej klasy (np. wojownik, mag, itd.) decydujemy jedynie w czasie gry w jakim kierunku powinna się ona rozwijać. W Caeron 3000 nie możemy permanentnie zginąć, ponieważ po śmierci odradzamy się w specjalnym laboratorium jako klon, posiadający wszystkie cechy, osobowość i pamięć z ostatnio oddanych próbek DNA. Można wykupić również ubezpieczenie które gwarantuje zwrot wszystkich posiadanych przedmiotów.

Więcej informacji o Caeron 3000 można znaleźć w naszej Encyklopedii i na oficjalnej stronie gry.

Caeron 3000 już nie MMO, a combat game - ilustracja #2
Caeron 3000 już nie MMO, a combat game - ilustracja #3