„Być może wyreżyserowałem swoją ostatnią grę”. Twórca Dead Space nieprędko stworzy produkcję AAA

Twórca oryginalnego Dead Space miał pomysł na grę z „nowego podgatunku horroru”. Ostatecznie wycofał się z projektem, ponieważ nie udało mu się zdobyć finansowania.

Marcin Bukowski

„Być może wyreżyserowałem swoją ostatnią grę”. Twórca Dead Space nieprędko stworzy produkcję AAA, źródło grafiki: Electronic Arts.
„Być może wyreżyserowałem swoją ostatnią grę”. Twórca Dead Space nieprędko stworzy produkcję AAA Źródło: Electronic Arts.

Niewykluczone, że nie otrzymamy już żadnej nowej gry od Glena Schofielda, twórcy m.in. oryginalnego Dead Space’a oraz The Callisto Protocool. Deweloper przyznał, że pomimo oryginalnego pomysłu ma problemy ze znalezieniem finansowania.

„Branża gier jest trudna”

W wiadomości udostępnionej w serwisie LinkedIn Schofield ujawnił, że przez ostatnie osiem miesięcy pracował wraz z córką nad zupełnie nowym projektem. Określił go jako „nowy podgatunek horroru” i „coś, czego nigdy wcześniej nie widział”.

Budżet gry został ustalony na 17 milionów dolarów, więc nie pozostało mu nic innego, jak pozyskać niezbędne środki. W tym celu Schofield wraz z małym zespołem stworzył prototyp i zaczął umawiać się na spotkania z wydawcami. Niestety, nie przebiegły one tak, jakby sobie tego życzył.

Twórca przyznał, że chociaż koncept gry bardzo podobał się jego rozmówcom, problemem był zbyt duży budżet. Z początku usłyszał, by zmniejszyć go do 10 milionów, a na ostatnich spotkaniach „liczba ta spadła do 2-5 milionów”. W efekcie Schofield postanowił się wycofać.

W zeszłym miesiącu zdecydowaliśmy się wycofać. Niektóre pomysły lepiej zostawić nietknięte, niż zrobić je tanio. Mieliśmy zespół sześcioosobowy tutaj, w USA, i całą ekipę w Wielkiej Brytanii. Teraz wszyscy szukają pracy. To utalentowani ludzie – jeśli szukacie kogoś do zespołu, dajcie znać.

Schofield podsumował tę historię stwierdzeniem, że dla niego „przy obecnym przestoju w branży rozwój gry AAA wydaje się bardzo odległy”. Zdaje się, że mimo, iż spędził przy dużych tytułach ostanie 15-20 lat i nadal „kocha to robić”, nie widzi póki co szans na kontynuowanie swojej przygody z wysokobudżetowymi tytułami.

Wracam więc do swojej sztuki. Tęsknię za wszystkim: zespołem, chaosem, radością tworzenia czegoś dla fanów. Wciąż tu jestem – tworzę grafikę, piszę historie i pomysły, kibicuję branży. Ale może to była moja ostatnia gra jako reżyser. Kto wie? Jeśli tak – dziękuję, że graliście w moje gry.

Komentujący na Reddicie uważają, że tak może być lepiej. Zdaniem wielu Schofield wspiął się na wyżyny tworząc pierwszego Dead Space’a, ale żadną inną produkcją nawet nie zbliżył się do tego kultowego survival horroru. Nawet mając do dyspozycji spory budżet, nie wykorzystał go zbyt dobrze, dostarczając graczom słabo przyjęte The Callisto Protocool.

Szczerze mówiąc, to chyba lepiej. Trafił w dziesiątkę z Dead Space, ale od tamtej pory nie wyreżyserował niczego, co choćby zbliżyło się do tego poziomu. W zasadzie zawalił Callisto Protocol, a gdy gra okazała się porażką, od razu opuścił studio, które sam założył.

Facetowi udało się pogrzebać jedną z najdroższych i najbardziej wyczekiwanych gier horrorowych dekady. Zamiast stworzyć coś unikalnego, po prostu odgrzał historię z pierwszego Dead Space, a zamiast skupić się na porządnym gameplayu, stworzył jeden z najbardziej nudnych systemów walki w historii.

Przypomnijmy, że pierwszy Dead Space otrzymał dwa lata temu fantastyczny remake, który został bardzo ciepło przyjęty zarówno przez graczy, jak i recenzentów. Niestety, według zeszłorocznych plotek prace nad odświeżoną „dwójką” zostały wstrzymane.

  1. Recenzja Dead Space Remake - nie mam się do czego przywalić
Dead Space

Dead Space

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 27 stycznia 2023

Informacje o Grze
9.0

GRYOnline

8.4

Gracze

9.1

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

„Wydajesz na konsolę miliony, żeby potem ograniczyć jej wydajność”. Eksperci doszukują się zapowiedzi handhelda w oszczędzaniu energii PlayStation 5

Następny
„Wydajesz na konsolę miliony, żeby potem ograniczyć jej wydajność”. Eksperci doszukują się zapowiedzi handhelda w oszczędzaniu energii PlayStation 5

EA nie podniesie cen swoich gier, za Battlefield 6 nie zapłacimy 80 dolarów

Poprzedni
EA nie podniesie cen swoich gier, za Battlefield 6 nie zapłacimy 80 dolarów

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl