EA nie podniesie cen swoich gier, za Battlefield 6 nie zapłacimy 80 dolarów
EA postanowiło nie podążyć szlakiem przetartym przez Nintendo i nie podwyższy ceny swoich gier. Firma ogłosiła, że standardowa edycja Battlefielda 6 będzie kosztować 70 dolarów.

W ostatnich miesiącach duże emocje budzi temat podwyższania cen gier. Wielu graczy spodziewało się, że kolejnym tego przykładem stanie się Battlefield 6, ale na szczęście wiemy już, że tak się nie stanie.
- Informacje te pochodzą od samego prezesa firmy Electronic Arts, Andrew Wilsona. Podczas rozmowy z inwestorami z okazji publikacji nowych wyników finansowych został on zapytany o doniesienia, według których Battlefield 6 kosztować będzie 80 dolarów. Zdementował on te informacje i potwierdził, że za standardową edycję BF6 zapłacimy 70 dolarów. Nie ma też na razie planów podwyższania cen innych produkcji wydawcy.
- Oczywiście, dostępna też będzie droższa edycja specjalna BF6. Według plotek nazwana ona zostanie Phantom Edition i kosztować będzie 100 dolarów.
- W rozmowie z inwestorami Andrew Wilson dodał, że jest pewny sukcesu BF6. Stwierdził, że gra została dopasowana do oczekiwań fanów serii, a wrażenia z testów są bardzo dobre, więc spodziewa się, że produkcja okaże się hitem.
Electronic Arts wiąże bardzo duże nadzieje z Battlefieldem 6, a do tego gra musi naprawić renomę marki po chłodno przyjętym BF2042. Decyzja o nie podwyższaniu ceny do 80 dolarów jest więc właściwa, gdyż ostanie, czego EA chce, to już na starcie zniechęcić do gry dużą część potencjalnych nabywców.
Gracze mocno negatywnie reagują bowiem na podnoszenie cen gier. Firmie Nintendo udało się to przeforsować dzięki atmosferze ekscytacji wokół premiery Switch 2 i w rezultacie za największe produkcje, takie jak Mario Kart World trzeba zapłacić 79,99 dolarów. Ten sam manewr nie powiódł się za to koncernowi Microsoft, który niedawno musiał się wycofać z podwyżki ceny The Outer Worlds 2.
Raport finansowy EA
Raport finansowy EA dotyczył okresu od 1 kwietnia do 30 czerwca 2025 r.
- W tym kwartale przychody wyniosły 1,578 mld dolarów, z czego 72% wygenerowały gry-usługi.
- Największe przychody dla EA generują gry konsolowe, na drugim miejscu są produkcje pecetowe, a na trzecim mobilne (w minionym kwartale te platformy wygenerowały odpowiednio 901 mln, 374 mln i 303 mln dolarów przychodu).
- Nie podano wyników sprzedaży F1 25, ale gra miała zanotować mocny wzrost przychodów w porównaniu z zeszłoroczną odsłoną, więc nie musimy się obawiać o przyszłość serii.