Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 kwietnia 2010, 10:15

autor: Jiker

Blizzard kwestionuje kategorię wiekową przyznaną StarCraft II i składa apelację

Nie musieliśmy czekać aż 30 dni, aby firma Blizzard zakwestionowała kategorię wiekową „Adults Only” (tylko dla dorosłych), przyznaną strategii czasu rzeczywistego StarCraft II przez Koreańską Radę Klasyfikacji Gier.

Nie musieliśmy czekać aż 30 dni, aby firma Blizzard zakwestionowała kategorię wiekową „Adults Only” (tylko dla dorosłych), przyznaną strategii czasu rzeczywistego StarCraft II przez Koreańską Radę Klasyfikacji Gier.

Blizzard kwestionuje kategorię wiekową przyznaną StarCraft II i składa apelację - ilustracja #1

Bob Colayco, rzecznik prasowy Blizzarda, oznajmił w rozmowie z redakcją serwisu Shacknews, że kategoria została ustalona w oparciu o jedną z wcześniejszych wersji najbardziej oczekiwanej strategii ostatnich lat. Producent wysłał już urzędnikom aktualnego „builda”, który powinien „rozwiać wątpliwości Rady ”. Jednocześnie główny producent Chris Sigaty powiedział, że zamieszanie nie wpłynie negatywnie na termin premiery StarCrafta II, którą pozostaje połowa bieżącego roku.

W uzasadnieniu dla przyznania kategorii „Adults Only” Koreańska Rada Klasyfikacji Gier napisała przed tygodniem, że w dostarczonej wersji StarCraft II odnotowano obecność przemocy, wulgarnego języka, a także aluzji do zażywania narkotyków. Co ciekawe, jeszcze w zeszłym roku ta sama Rada na podstawie wersji alfa ustaliła kategorię gry na „15+” (dla graczy piętnastoletnich i starszych). Podniesienie granicy wieku mogłoby wpłynąć na znacznie niższą sprzedaż StarCrafta II w Korei Południowej oraz trudności w kontekście organizacji turniejów.

Spekuluje się bowiem, że w całej sprawie maczało palce stowarzyszenie KeSPA (Korean e-Sports Players Association), nadzorujące południowokoreańską, eSportową ligę w StarCraft: Brood War. Tajemnicą poliszynela jest, że KeSPA oraz Blizzard pozostają w konflikcie, którego przyczyną są warunki na jakich ma nastąpić turniejowe przejście z pierwszej na drugą części marki.