Zespół Crowbar Collective udostępnił pełną wersję gry Black Mesa w ramach otwartej bety. Jeśli testy przebiegną pomyślnie, remake Half-Life'a wkrótce opuści Wczesny Dostęp Steama.
Od grudnia wyglądamy informacji o premierze pełnego wydania Black Mesa, czyli remake’u Half-Life’a tworzonego przez zespół Crowbar Collective. Najwyraźniej nie przyjdzie nam długo czekać. Deweloperzy właśnie udostępnili publiczną betę Black Mesa w wersji 1.0 na Steamie w formie tzw. release candidate. Oznacza to, że gra jest praktycznie gotowa do wydania, o ile w trakcie testów nie wypłyną niewykryte wcześniej błędy.

Prócz tego wpis na platformie Valve wspomina o zmianach wprowadzonych w wersji 1.0. Chodzi tu głównie o poprawki sztucznej inteligencji Vortigauntów oraz żołnierzy H.E.C.U. (Hazardous Environment Combat Unit), dzięki czemu walka ma być znacznie lepsza niż dotychczas. Twórcy zwracają też uwagę na elementy wymagające sprawdzenia w ramach bety, takie jak system osiągnięć, narastanie poziomu trudności oraz – równie ważne – potencjalne bugi zakłócające działanie gry. Część niedoróbek zauważył już sam zespół i zostaną one poprawione w kolejnym patchu (m.in. o problemy z interfejsem użytkownika, długie wyszukiwanie sesji w trybie sieciowym oraz drobne błędy w wyświetlaniu danych zapisanych stanów gry).
Jeśli testy wersji beta przebiegną pomyślnie, Black Mesa w końcu wyjdzie z wczesnego dostępu (aczkolwiek nie podano dokładnego terminu). Rychło w czas, bo produkcja trwała długo, co raczej nie dziwi w przypadku fanowskiego projektu. Gra trafiła do sprzedaży na Steamie jeszcze w maju 2015 roku, ale historia projektu jest o wiele dłuższa. Już trzy lata wcześniej pojawiła się darmowa wersja tego, co wówczas było zaledwie modyfikacją oryginalnego Half-Life’a, która zyskała uznanie fanów. Na tyle duże, że modem zainteresowało się samo Valve. Spółka Gabe’a Newella postanowiła oficjalnie wesprzeć twórców, dając im pełny dostęp do silnika Source i umożliwiając wydanie Black Mesa jako samodzielnego tytułu na Steamie. Minęły ponad cztery lata, przeplatane kolejnymi raportami o postępach prac i aktualizacjami, nim pod koniec zeszłego roku ukazała się kompletna wersja beta, tj. pozwalająca na przejście całej kampanii fabularnej.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
36

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).