Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 lutego 2020, 11:20

Black Mesa 1.0 trafia na Steama w wersji beta

Zespół Crowbar Collective udostępnił pełną wersję gry Black Mesa w ramach otwartej bety. Jeśli testy przebiegną pomyślnie, remake Half-Life'a wkrótce opuści Wczesny Dostęp Steama.

Od grudnia wyglądamy informacji o premierze pełnego wydania Black Mesa, czyli remake’u Half-Life’a tworzonego przez zespół Crowbar Collective. Najwyraźniej nie przyjdzie nam długo czekać. Deweloperzy właśnie udostępnili publiczną betę Black Mesa w wersji 1.0 na Steamie w formie tzw. release candidate. Oznacza to, że gra jest praktycznie gotowa do wydania, o ile w trakcie testów nie wypłyną niewykryte wcześniej błędy.

Black wkrótce wyjdzie z wczesnego dostępu. - Black Mesa 1.0 trafia na Steama w wersji beta - wiadomość - 2020-02-13
Black wkrótce wyjdzie z wczesnego dostępu.

Prócz tego wpis na platformie Valve wspomina o zmianach wprowadzonych w wersji 1.0. Chodzi tu głównie o poprawki sztucznej inteligencji Vortigauntów oraz żołnierzy H.E.C.U. (Hazardous Environment Combat Unit), dzięki czemu walka ma być znacznie lepsza niż dotychczas. Twórcy zwracają też uwagę na elementy wymagające sprawdzenia w ramach bety, takie jak system osiągnięć, narastanie poziomu trudności oraz – równie ważne – potencjalne bugi zakłócające działanie gry. Część niedoróbek zauważył już sam zespół i zostaną one poprawione w kolejnym patchu (m.in. o problemy z interfejsem użytkownika, długie wyszukiwanie sesji w trybie sieciowym oraz drobne błędy w wyświetlaniu danych zapisanych stanów gry).

Jeśli testy wersji beta przebiegną pomyślnie, Black Mesa w końcu wyjdzie z wczesnego dostępu (aczkolwiek nie podano dokładnego terminu). Rychło w czas, bo produkcja trwała długo, co raczej nie dziwi w przypadku fanowskiego projektu. Gra trafiła do sprzedaży na Steamie jeszcze w maju 2015 roku, ale historia projektu jest o wiele dłuższa. Już trzy lata wcześniej pojawiła się darmowa wersja tego, co wówczas było zaledwie modyfikacją oryginalnego Half-Life’a, która zyskała uznanie fanów. Na tyle duże, że modem zainteresowało się samo Valve. Spółka Gabe’a Newella postanowiła oficjalnie wesprzeć twórców, dając im pełny dostęp do silnika Source i umożliwiając wydanie Black Mesa jako samodzielnego tytułu na Steamie. Minęły ponad cztery lata, przeplatane kolejnymi raportami o postępach prac i aktualizacjami, nim pod koniec zeszłego roku ukazała się kompletna wersja beta, tj. pozwalająca na przejście całej kampanii fabularnej.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej