Bethesda narzuciła im tytuł gry, twórcy Prey nazywają to wielkim błędem

Założyciel oraz były dyrektor kreatywny Arkane Studios wyciągnął na wierzch niewygodny dla Bethesdy, a zarazem ciekawy fakt o grze Prey z 2017 roku.

Jakub Tarchała

Bethesda narzuciła im tytuł gry, twórcy Prey nazywają to wielkim błędem.
Bethesda narzuciła im tytuł gry, twórcy Prey nazywają to wielkim błędem.

Wydany w 2017 roku Prey – gra akcji FPS osadzona w realiach science fiction – narobił niemałego zamieszania. Po latach przecieków oraz oficjalnych zapowiedzi dostaliśmy grę, która tak naprawdę miała niewiele wspólnego z wydaną w 2006 roku strzelanką o tej samej nazwie. Przez lata gracze zastanawiali się, dlaczego Arkane Studios zdecydowało się zatytułować swoją nadchodzącą grę dokładnie tak samo. Dopiero teraz, po pięciu latach, dowiedzieliśmy, że deweloper miał w tej kwestii niewiele do powiedzenia.

Według Raphaela Colantonio –założyciela i byłego dyrektora kreatywnego studia Arcane – wszystkiemu winny jest wydawca gry, firma Bethesda Softworks. Colantonio pojawił się ostatnio w kilku podcastach omawiających proces produkcji Prey. W najnowszym odcinku serii AIAS Game Maker's Notebook w serwisie YouTube, były dyrektor nie krył pogardy dla wydawcy. Właściwy fragment zaczyna się od 45 minuty i 30 sekundy:

Nazwanie tej gry Prey było dla mnie bardzo bardzo ciężkie. Nie chciałem tego robić, musiałem mówić dziennikarzom kłamstwa, a nienawidzę kłamać… Źle było wspierać przesłanie, z którym się nie utożsamiałem.

- wyjawił Colantonio

Były dyrektor kreatywny Arkane Studios zauważył, że on i wielu innych pracowników Arkane czuło „obrzydzenie”, używając tej nazwy, i uważało to za „cios w twarz” dla twórców Prey z 2006 roku:

Chciałem ich przeprosić wiele, wiele razy. […] Tak naprawdę nie miałem takiej szansy, ponieważ mówiąc szczerze, nie znam tych ludzi. Nigdy nie było naszym zamiarem ukraść ich IP. To byłoby obrzydliwe, dlatego nie chciałem tego robić.

- dodał dyrektor

Colantonio powiedział również, że wierzy, że nazwanie gry Prey mogło przyczynić się do braku komercyjnego sukcesu tej wciągającej produkcji (po blisko 9 miesiącach po premierze nieoficjalne obliczenia wskazywały na 1,3 mln sprzedanych egzemplarzy). Warto nadmienić, że Raphael Colantonio opuścił studio w czerwcu 2017 roku – zaledwie miesiąc po premierze Prey. Pomimo przeciwności losu dyrektor nadal jest aktywny w branży (założył WolfEye Studios odpowiedzialne za ciepło przyjętą grę Weird West). Colantonio mówi, że jego nowym celem jest „zachowanie prawdziwej niezależności” i tworzenie (i nazywanie zgodnie z własnym sumieniem) mniejszych gier.

Prey

Prey

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 5 maja 2017

Informacje o Grze
7.8

GRYOnline

8.0

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

17

Jakub Tarchała

Autor: Jakub Tarchała

Pierwsze treści zamieszczał w serwisie YouTube, jednak pisanie tekstów bardziej przypadło mu do gustu. W 2020 roku założył skromnego bloga, na którym publikował recenzje gier, a dwa lata później połączył pracę z hobby i rozpoczął przygodę z pisaniem dla GryOnline.pl. Uwielbia nietuzinkowe poczucie humoru Terry'ego Pratchetta i tajemnice wszechświata zawarte w powieściach Stanisława Lema. Chętnie ogląda komedie i horrory. Wielką miłością darzy uniwersum Stalkera (zarówno growe, książkowe, jak i pastowe). W wolnych chwilach gra na gitarze oraz kolekcjonuje karty Marvela.

James Bond poczeka na swoją kolej, twórcy Hitmana zawaleni robotą

Następny
James Bond poczeka na swoją kolej, twórcy Hitmana zawaleni robotą

Wydawca MGS i Silent Hill ogłosi coś ciekawego, plany są ambitne

Poprzedni
Wydawca MGS i Silent Hill ogłosi coś ciekawego, plany są ambitne

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl