
Data wydania: 31 marca 2022
Izometryczna gra RPG akcji, utrzymana w konwencji immersive sima, osadzona w fantastycznej, mrocznej wersji Dzikiego Zachodu. Za stworzeniem Weird West stoi WolfEye Studios, założone przez ludzi odpowiedzialnych m.in. za gry Dishonored i Prey (2017).
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Weird West jest produkcją z pogranicza RPG-ów akcji oraz immersive simów. Tytuł stanowi debiutancki projekt niezależnego zespołu WolfEye Studios, założonego przez Raphaela Colantonio. Mowa o deweloperze, który wcześniej stał na czele Arkane Studios, czyli ekipy znanej m.in. z serii Dishonored. Wydaniem tego projektu zajęła się natomiast firma Devolver Digital.
Jak sugeruje tytuł, Weird West zabiera nas w podróż na tak zwany Dziwny Zachód, czyli wariację na temat Dzikiego Zachodu, w której oprócz kowbojów i bandytów pojawiają się elementy fantastyczne, jak magia czy rozmaite potwory. Produkcja pozwala nam się wcielić w pięć postaci, czyli łowczynię nagród, indiańskiego łucznika, onirystę parającego się magią, a także wilkołaka i humanoidalnego wieprza. Choć początkowo przygody poszczególnych bohaterów mogą wydawać się niepowiązane ze sobą, w konsekwencji łączą się w spójną całość. Ich opowieści poznajemy po kolei, na przestrzeni kolejnych rozdziałów.
Fabuła jest przy tym kształtowana przez nasze poczynania i decyzje, które nie tylko determinują losy poszczególnych protagonistów, lecz także wpływają na cały świat przedstawiony.
W Weird West akcję oglądamy z lotu ptaka. Motorem gry są misje popychające do przodu fabułę, którym towarzyszą liczne zadania poboczne. Tytuł nie oferuje w pełni otwartego świata, lecz szereg różnorodnych lokacji, pomiędzy którymi przemieszczamy się z poziomu mapy. W trakcie rozgrywki odwiedzamy zarówno rozmaite miasteczka, jak i ponure pustkowia czy posępne bagna.
Eksplorując Dziwny Zachód i realizując cele misji, często natykamy się na przeciwników, wśród których znajdziemy wrogo nastawionych ludzi oraz wszelkiej maści potwory. To, w jaki sposób się z nimi rozprawiamy, zależy zarówno od specyfiki prowadzonej postaci, jak i od naszego własnego pomysłu na rozgrywkę. Nic nie stoi na przeszkodzie, by walczyć klasycznie, przy pomocy rewolwerów i innej broni palnej, łuków czy broni białej. Równie dobrze możemy korzystać z nadnaturalnych umiejętności bojowych, rażąc wrogów błyskawicami, atakując przy pomocy telekinezy bądź, jako wilkołak, robiąc użytek z nadludzkiej siły. Poza tym możemy załatwiać sprawy po cichu, przekradając się za plecami adwersarzy, eliminować ich z zaskoczenia oraz chować ciała, by nie wzbudzać alarmu. Jak przystało na grę typu immersive sim, istnieje tu również możliwość wykorzystywania otoczenia na swoją korzyść; możemy na przykład zrzucać wrogom na głowy beczki z prochem (które eksplodują po celnym trafieniu) czy choćby podpalać kałuże ropy rozlane pod ich stopami.
Interaktywność środowiska przydaje się również w trakcie eksploracji. Wiele obiektów, takich jak skrzynie czy beczki, można przesuwać i przestawiać, by w ten sposób dostawać się do rozmaitych zakamarków, gdzie mogą kryć się przydatne i cenne przedmioty. A skoro o przedmiotach mowa – w miarę postępów zdobywamy coraz lepsze wyposażenie, które zwiększa nasz potencjał bojowy. Poza tym poszczególne postacie rozwijamy, odblokowując nowe umiejętności i ulepszając już posiadane, bądź zyskując dostęp do różnorodnych perków.
Przemierzając Dziwny Zachód, musimy pamiętać, że podejmowane po drodze decyzje mają swoje konsekwencje. Nasze poczynania wpływają nie tylko na stosunek postaci neutralnych do naszych bohaterów (niektóre z nich mogą się do nas przyłączać lub wręcz przeciwnie – brać nas na celownik), lecz również na kształt całych lokacji. Przykładowo, możemy wybić wszystkich mieszkańców jednego z miasteczek, jednak musimy liczyć się z tym, że w późniejszej fazie rozgrywki zmieni się ono w istne miasto duchów bądź w kryjówkę bandytów. Swoje konsekwencje mają również popełniane przez nas przestępstwa. Jeśli nie pozbędziemy się świadków lub zostaniemy przyłapani na gorącym uczynku przez stróżów prawa, możemy zostać aresztowani, a gdy uda nam się uciec – za naszą głowę zostanie wyznaczona nagroda.
Oprawę graficzną gry Weird West utrzymano w klimatycznej, komiksowej stylistyce.
Autor opisu gry: Michał Kułakowski
Platformy:
PC Windows 31 marca 2022Angielskie napisy i dialogi
Xbox One 31 marca 2022Angielskie napisy i dialogi
Xbox Series X/S 8 maja 2023Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 5 8 maja 2023Angielskie napisy i dialogi
Nintendo Switch AnulowanaAngielskie napisy i dialogi
PlayStation 4 31 marca 2022Angielskie napisy i dialogi
Producent: WolfEye Studios
Wydawca: Devolver Digital
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
Aktualizacja: 5 kwietnia 2022
Weird West poradnik, to najlepsze porady na start, do eksploracji, walki, rozwoju postaci i ekwipunku. Opisujemy wszystkie mechaniki, obozy, miasta, bounties, wytrychy, jak zdobyć konia i juki, rodzaje przeciwników, wymagania sprzętowe, sterowanie.
7 października 2025
Westerny cieszyły się niegdyś szaloną popularnością, jednak do gier trafiają ostatnio głównie w wersji doprawionej fantastyką. Kojarzycie pełne zombie Red Dead Redemption: Undead Nightmare? To właśnie przykład tego, co nazywamy Weird West.
Założone przez weteranów serii Dishonored studio Wolfeye znalazło wydawcę dla swojego następnego projektu. Jest nim firma Neowiz, znana m.in. z Lies of P.
gry
Adrian Werner
5 lutego 2025 14:40
Poznaliśmy listę gier, które w czerwcu 2024 roku odbiorą abonenci Amazon Prime Gaming. Oferta obejmie m.in. oryginalne Star Wars: Battlefront 2, RPG Weird West czy polskie Everdream Valley.
gry
Zuzanna Domeradzka
20 czerwca 2024 22:16
Założone przez Raphaela Colantonio, współtwórcę Dishonored, studio Wolfeye pracuje nad pierwszoosobowym RPG w realiach science fiction.
gry
Adrian Werner
21 marca 2024 10:12
Immersive sim Weird West otrzymał wsparcie dla modów. Aby zademonstrować zalety tego rozwiązania, twórcy przygotowali modyfikację oferującą widok pierwszoosobowy.
gry
Adrian Werner
26 listopada 2022 06:48
W sieci pojawiły się recenzje gry Weird West, za którą stoją współtwórcy Dishonored. Krytycy chwalą unikalny świat i głębokie mechaniki, acz narzekają na walkę.
gry
Michał Zegar
31 marca 2022 22:00
Weird West w końcu debiutuje na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Gra trafi też do usługi Game Pass.
gry
Jakub Błażewicz
31 marca 2022 10:11
Firma Devolver Digital i studio WolfEye ogłosiły, że gra Weird West zaliczy ponad dwumiesięczny poślizg.
gry
Adrian Werner
23 grudnia 2021 09:20
Poznaliśmy datę premiery Weird West – gry RPG od współtwórców serii Dishonored. Wraz z nią dostaliśmy świeżutki gameplay prezentujący mechaniki, zarys postaci oraz przewidywaną długość gry.
gry
Michał Zegar
28 października 2021 21:10
Raphael Colantonio – były szef i założyciel Arkane Studios, a obecnie prezes Wolfeye Studios – udzielił wywiadu, w którym zdradza kulisy odejścia z poprzedniej firmy i przedstawia swój punkt widzenia na branżę. W rozmowie pojawił się też wątek kolejnej produkcji dewelopera – izometrycznej gry RPG akcji Weird West.
gry
Bartosz Świątek
11 sierpnia 2020 10:46
Debiutujące studio WolfEye, stworzone przez założyciela i byłego szefa Arkane Studios (Dishonored, Prey), przedstawiło na TGA 2019 swój pierwszy projekt, zatytułowany Weird West. Produkcja to kompleksowy RPG akcji, który osadzony został w fantastycznej i mrocznej wersji znanego wszystkim amerykańskiego Dzikiego Zachodu.
gry
Michał Kułakowski
13 grudnia 2019 05:04
Popularne pliki do pobrania do gry Weird West.
Wymagania sprzętowe gry Weird West:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2380P 3.1 GHz / AMD FX-6100 3.3 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 650 Ti / Radeon HD 7770 lub lepsza, 16 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-6950X 3.0 GHz / AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz, 12 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 1050 / 4 GB Radeon RX 460 lub lepsza, 16 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 91 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Harry M
Ekspert
2022.07.16
Grę ukończyłem w 18h na Bardzo Wysokim poziomie trudności.Gra oferuje naprawdę świetną fabułę - jest to zdecydowanie najlepszy element gry. Jest bardzo tajemniczo, poszczególne historie są ciekawe i coraz bardziej intrygujące staje się to w jaki sposób się one łączą.Z czasem gra bardzo dobrze odkrywa kolejne karty co prowadzi do bardzo dobrego zakończenia gdzie wszystko nabiera sensu. Warto grę ograć dla samej fabuły.Sam klimat gry jak najbardziej na plus - jest... dziwnie jak w tytule (:D), ale spójnie i ciekawie.Reszta gry prezentuje się niestety gorzej.Eksploracja w grze jest całkiem przyjemna - jest ona co prawda mocno ograniczona, ale gra nagradza gracza za węszenie w różnych dziwnych miejscach. Niestety wiele lokacji wygląda praktycznie identycznie.Na plus na pewno był także losowe spotkania - większość z nich wprowadzała coś nowego i ciekawego.Rozgrywka jest bardzo biedna - strzelanie monotonne. Rozwój postaci, oprócz perków, słaby i nieodczuwalny.Masa błędów technicznych. System zapisu w grze jest po prostu tragiczny i strasznie irytował przy skradaniu, gdzie po wczytaniu gry przeciwnicy potrafili po prostu zmienić swoja lokalizację bez powodu.Idiotyczne AI, losowa śmierć jakieś losowej postaci w lokacji, fakt że ogłuszeni przeciwnicy budzą się błyskawicznie po opuszczeniu i natychmiastowym powrocie do lokacji - no jest masa irytujących rzeczy w tej grze.Muzyka średniawa - zaledwie kilka kawałków było dobrych.Graficznie jest tak sobie, rysunki postaci fajne i klimatyczne, ale same modele obrzydliwe.Gra z masą wad, ale świat przedstawiony, narracja i sama fabuła WSZYSTKO wynagradzają i ostatecznie było to naprawdę dobrze spędzone 18h (oczywiście jako całokształt bo było wiele momentów gdzie mnie już jasny szlag trafiał).
pieterkov
Ekspert
2022.04.17
Taki fallout bez trybu taktycznego i tur. Bardzo nudny i powtarzalny. Kilka broni na krzyż, które można ulepszać żeby biły za 35 albo 40 zamiast 30 = niewielka różnica. Mało przydatne skille które tracimy co jakiś czas, bo w grze gramy 5 postaciami. Na pierwszej zeszło 8 godzin, więc razem jakieś 40 godzin? Ale to straszne 40 godzin będzie bo już 1 postacią możemy zwiedzić całą mapę i kolejnymi tylko robimy nowe questy w tych samych lokacjach. Zachowujemy za to perki np. więcej hp, dmg towarzyszy czy wyższe skoki.Brak trybu taktycznego sprawia, że gra staje się momentami mocno chaotyczna. Biegamy i strzelamy, bez ładu i składu, kucając za skrzynkami, przeładowując i biegnąc dalej. Jest spowolnienie czasu, ale działa aż za dobrze, bo wtedy wystrzelenie 6 pocisków to kilkanaście sekund, więc już lepiej biegać w tym chaosie. Do tego ręczne celowanie myszą, które nie jest idealne i wychodzi dziwadło. Ni to xcom, ni to fallout, ni to shooter.
Karol Laska
GRYOnline.pl Team
2022.06.10
Ocena OpenCritic
63% rekomendacji (114)
GameSpot
Justin Clark
Game Rant
Adrian Morales
GamesRadar+
Rachel Weber
Metro GameCentral
Nick Gillett
Eurogamer
Edwin Evans-Thirlwell