Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 września 2022, 21:25

Kolejny Battlefield będzie miał kampanię, EA oficjalnie potwierdza

EA potwierdziło, że jego studio z Seattle – oficjalnie nazwane Ridgeline Games – stworzy kampanię dla jednego gracza, która będzie częścią kolejnej odsłony serii Battlefield.

11 września 2022 roku seria Battlefield będzie obchodziła swoje dwudzieste urodziny. Cykl zapoczątkowany znakomitym BF-em 1942 miał swoje wzloty i upadki – największy to chyba odsłona opatrzona numerem 2042 (cóż za zbieg okoliczności, prawda?) – niemniej zawsze stał trybem wieloosobowym. Kampania dla jednego gracza, nawet tak dobra jak w Bad Company 2, była tylko dodatkiem; niektóre gry z serii – takie jak BF 1943 czy BF 2042 – w ogóle jej nie oferowały.

W czerwcu dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, że w kolejnym Battlefieldzie nie zabraknie fabularnego wariantu zabawy. Electronic Arts szukało twórcy, który zająłby się zaprojektowaniem kampanii fabularnej. Miał on dołączyć do Battlefield Seattle Studio – zespołu założonego w lutym tego roku, kierowanego przez współtwórcę serii Halo, Marcusa Lehto.

Kolejny Battlefield będzie miał kampanię, EA oficjalnie potwierdza - ilustracja #1
Źródło: Twitter / Ridgeline Games.

Dziś – niejako z okazji obchodów dwóch dekad istnienia marki BattlefieldEA ogłosiło oficjalną nazwę zlokalizowanego w Seattle oddziału: Ridgeline Games. Jednocześnie potwierdzono, że zespół Marcusa Lehto skoncentruje się na stworzeniu „narracyjnej kampanii osadzonej w uniwersum Battlefielda, która zaangażuje fanów na świeże, ekscytujące sposoby, zachowując wierność wobec fundamentalnych dla serii elementów”.

Prace nad nowym Battlefieldem jako całością będzie nadzorował Vince Zampella – CEO studia Respawn Entertainment. Produkcja gry ponoć już się rozpoczęła, a według nieoficjalnych doniesień kolejny BF ma powrócić do korzeni serii. Branżowy informator Tom Henderson sugerował jakiś czas temu, że tytuł wyjdzie w 2024 roku. W międzyczasie niewielki zespół deweloperów z EA DICE ma rozwijać Battlefielda 2042, „kierując się uwagami społeczności”.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej

E3 2021