Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 stycznia 2018, 10:21

autor: Krzysztof Sobiepan

Battlefield 1 – społeczność przekroczyła 25 milionów

Firma Electronic Arts pochwaliła się swoimi wynikami finansowymi. Pierwszowojenny Battlefield 1 od swojej premiery przekonał już do siebie ponad 25 milionów unikalnych użytkowników. To znakomity wynik jak na produkt z ponad roczną „brodą”.

W związku z publikacją wyników finansowych za trzeci kwartał roku rozliczeniowego Electronic Arts dowiedzieliśmy się bardzo dużo o kondycji samego koncernu, jak i o jego poszczególnych tytułach. Choć seria Battlefield ma powrócić tej jesieni z zupełnie nowym, jeszcze nie ogłoszonym tytułem, to część raportu została też poświęcona przytłaczającym wynikom sprzedaży Battlefield 1.

BF1 wydawał się trafiać w same dziesiątki już od pierwszej zapowiedzi. - Battlefield 1 – społeczność przekroczyła 25 milionów  - wiadomość - 2018-01-31
BF1 wydawał się trafiać w same dziesiątki już od pierwszej zapowiedzi.

Strzelanka radzi sobie nadzwyczaj dobrze mimo tego, że od premiery minął już ponad rok i w tym momencie pochwalić się może ponad 25 milionami unikalnych użytkowników. W transkrypcji telekonferencji z inwestorami szef firmy Andrew Wilson wspomina, że gra obecnie znajduje się „na podobnej trajektorii” co poprzedni Battlefield 4, który w swoim czasie mógł pochwalić się ogromną społecznością i mimo wielu lat na karku nadal przyciąga do siebie graczy.

Początkowy sukces gry tłumaczy się sam – podczas gdy CoD leciał w kosmos DICE zaserwowało graczom historyczny konflikt, będący odpoczynkiem od wyświechtanej militarnej teraźniejszości lub przemęczonej nie-tak-dalekiej przyszłości. Produkt stał się nawet trendsetterem; jak inaczej wytłumaczyć szybki zwrot głównego konkurenta w stronę II wojny światowej?

Prawdziwa sztuka leży jednak we wsparciu gry. Zwykła sprzedaż, przepustka Battlefield Premium, Pakiety Bojowe, liczne i dość duże pakiety DLC, zapewniające nowe mapy, bronie, pojazdy oraz frakcje stały się dla graczy przekonującym połączeniem, wartym gry przez ponad 15 miesięcy i kolejnych zakupów rozszerzeń. Oczywiście nie możemy zapominać, że w kolejnych fazach życia produktu podstawowy tytuł i dodatki były wielokrotnie przeceniane. Gra przeżyła dwa czarne piątki, liczne promocje świąteczne, wakacyjne i inne okazje. Można więc sądzić, że „zdrowy” napływ graczy dość naturalnie zatrzymać może tylko jedno wydarzenie.

Premiera projektu Battlefield 2018 zaplanowana została na październik obecnego roku.