Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 stycznia 2018, 10:21

autor: Movis

Battlefield 1 – społeczność przekroczyła 25 milionów

Firma Electronic Arts pochwaliła się swoimi wynikami finansowymi. Pierwszowojenny Battlefield 1 od swojej premiery przekonał już do siebie ponad 25 milionów unikalnych użytkowników. To znakomity wynik jak na produkt z ponad roczną „brodą”.

W związku z publikacją wyników finansowych za trzeci kwartał roku rozliczeniowego Electronic Arts dowiedzieliśmy się bardzo dużo o kondycji samego koncernu, jak i o jego poszczególnych tytułach. Choć seria Battlefield ma powrócić tej jesieni z zupełnie nowym, jeszcze nie ogłoszonym tytułem, to część raportu została też poświęcona przytłaczającym wynikom sprzedaży Battlefield 1.

BF1 wydawał się trafiać w same dziesiątki już od pierwszej zapowiedzi. - Battlefield 1 – społeczność przekroczyła 25 milionów  - wiadomość - 2018-01-31
BF1 wydawał się trafiać w same dziesiątki już od pierwszej zapowiedzi.

Strzelanka radzi sobie nadzwyczaj dobrze mimo tego, że od premiery minął już ponad rok i w tym momencie pochwalić się może ponad 25 milionami unikalnych użytkowników. W transkrypcji telekonferencji z inwestorami szef firmy Andrew Wilson wspomina, że gra obecnie znajduje się „na podobnej trajektorii” co poprzedni Battlefield 4, który w swoim czasie mógł pochwalić się ogromną społecznością i mimo wielu lat na karku nadal przyciąga do siebie graczy.

Początkowy sukces gry tłumaczy się sam – podczas gdy CoD leciał w kosmos DICE zaserwowało graczom historyczny konflikt, będący odpoczynkiem od wyświechtanej militarnej teraźniejszości lub przemęczonej nie-tak-dalekiej przyszłości. Produkt stał się nawet trendsetterem; jak inaczej wytłumaczyć szybki zwrot głównego konkurenta w stronę II wojny światowej?

Prawdziwa sztuka leży jednak we wsparciu gry. Zwykła sprzedaż, przepustka Battlefield Premium, Pakiety Bojowe, liczne i dość duże pakiety DLC, zapewniające nowe mapy, bronie, pojazdy oraz frakcje stały się dla graczy przekonującym połączeniem, wartym gry przez ponad 15 miesięcy i kolejnych zakupów rozszerzeń. Oczywiście nie możemy zapominać, że w kolejnych fazach życia produktu podstawowy tytuł i dodatki były wielokrotnie przeceniane. Gra przeżyła dwa czarne piątki, liczne promocje świąteczne, wakacyjne i inne okazje. Można więc sądzić, że „zdrowy” napływ graczy dość naturalnie zatrzymać może tylko jedno wydarzenie.

Premiera projektu Battlefield 2018 zaplanowana została na październik obecnego roku.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.