Baldur's Gate 3 nie opuści wczesnego dostępu w tym roku, potwierdza twórca gry

Założyciel Larian Studios potwierdził, że Baldur’s Gate 3 na pewno nie opuści w tym roku wczesnego dostępu. Wytłumaczył też, nad czym we Wrotach pracuje obecnie studio.

Patryk Kubiak

Baldur's Gate 3 nie opuści wczesnego dostępu w tym roku, potwierdza twórca gry.
Baldur's Gate 3 nie opuści wczesnego dostępu w tym roku, potwierdza twórca gry.
W SKRÓCIE:

Baldur’s Gate 3 nie opuści w tym roku wczesnego dostępu, gry należy spodziewać się w 2022 – potwierdzają twórcy.

Baldur’s Gate 3 na pewno nie wyjdzie w tym roku. Gra nadal jest we wczesnym dostępie i twórcy wprowadzają nowe poprawki, jednak ostatnia istotna aktualizacja miała miejsce w lutym, kiedy dodano klasę druida. Już w kwietniu bieżącego roku pojawiały się pogłoski, że nie ma szans na debiut pełnej wersji gry jeszcze w tym roku. Teraz w wywiadzie dla GameSpot założyciel odpowiedzialnego za tytuł Larian Studios Swen Vincke przyznał, że kontynuacja Wrót Baldura nie opuści wczesnego dostępu w 2021 roku.

Naprawdę staramy się ukończyć grę do przyszłego roku. Na pewno nie ukaże się w tym roku.

W tej chwili studio zajmuje się ulepszaniem istniejących w produkcji rozwiązań i jednoczesnym kończeniem reszty projektu. Następna spora łatka, jaką otrzyma Baldur’s Gate, nie doda do tytułu żadnych nowych elementów, a skupi się na uwzględnieniu opinii użytkowników i poprawie tych aspektów rozgrywki, co do których jest najwięcej wątpliwości.

Z tego powodu nie należy w najbliższym czasie spodziewać się np. nowej klasy postaci dodanej do gry. Vincke odniósł się także do zarzutów sporej liczby graczy korzystających z postaci do walki w zwarciu – wojownika. Zauważają, że mają za mało opcji do wykorzystania podczas starć. Jak stwierdził jednak twórca, w Dungeons & Dragons to część natury grania tą klasą.

W D&D klasa wojownika jest klasą samouczka. Na stole służy do nauczenia Cię, jak grać, ale w rezultacie daje ograniczone możliwości na początku pracy.

Vincke został również zapytany o potencjalny tryb mistrza gry – taki jak ten, który znamy z Divinity: Original Sin 2. I choć sam przyznał, że Baldur’s Gate skorzystałoby na tym, to tryb ten nie jest obecnie rozwijany. Wygląda więc na to, że Larian Studios ma jeszcze wiele do zrobienia przy Wrotach, a graczom pozostaje uzbroić się w cierpliwość.

  1. Druidzi dołączają do drużyny w najnowszej aktualizacji Baldur’s Gate 3
  2. Najlepsze gry RPG wszech czasów – lista top 100 erpegów. Edycja 2021
Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 3 sierpnia 2023

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.3

Gracze

9.7

Steam

9.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

51

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2021-06-19
10:43

Maxii Chorąży

Cóż gra wygląda nawet fajnie ale turowość walki przekreśla u mnie tę grę.

Komentarz: Maxii
2021-06-19
17:46

Wiedźmin Legend

Wiedźmin

Nie wiem co ludziom tak przeszkadza turowy system walki, który przecież daje dużo możliwości taktycznych i świetną zabawę. Hydro2 tyle już o tym pisał przy okazji Final Fantasy, że oczy mi krwawiły, że to jest powód z których zrezygnował z najlepszych części tej kultowej serii jRPG, a takim średniakiem jak FF XV zainteresował się, bo walka w czasie rzeczywistym.

Gry to nie utopia, że jest wybór między turowym systemem walki, a w czasie rzeczywistym, by wilk był syty i owca cała.

Ups są takie gry, ale to wyjątki, gdzie są 2 systemy walki, które można swobodnie przełączać jak w Might and Magic Vi 1998 i Might and Magic VII 1999. Dało się ? Owszem. Czemu tak nie ma w większości drużynowych RPG ? Widocznie nie jest to łatwe do zrealizowania.

Komentarz: Wiedźmin
2021-06-20
12:11

Baalnazzar Generał

Lubię tury i aktywną pauzę. Z tym że tury wolę raczej w typowej strategii niż przygodzie fabularnej. Zauważyłem że rzadko chyba ktoś pisze czemu tur nie lubi. Aczkolwiek podejrzewam że odczucia są podobne i są to głównie 2 rzeczy. Wybicie z immersji i problem przy dużych potyczkach. Rozumiem cały zamysł zgodności z D&D. Co do możliwości taktycznych. Każdy tryb może je dać. Po prostu inna jest taktyka przy ruchu naprzemiennym a inna przy czasie rzeczywistym. Przy czym immersja większa jest przy czasie rzeczywistym gdyż gra nie zamienia się nagle w szachy. Nie zmienia się tryb. Czas rzeczywisty jest bardziej naturalny i ogólnie po prostu możliwy przy formie gry wideo. Dla mnie czas rzeczywisty jest tu trochę wykorzystaniem możliwości platformy w porównaniu do wersji papierowych gier.

Druga rzecz to duże potyczki. Jeśli takowe występują to gra staje się męcząca przez długi okres bierności w trakcie oczekiwania na ruch przeciwnika. I zepsuj coś pod koniec. Kolejna runda z długimi okresami oglądania ekranu i nie robienia nic. Po prostu jak dla mnie najlepiej takich potyczek wtedy w grze nie robić. Niestety jest to za to ograniczenie fabularnie.

Co do trudności wykonania, to tury są prostsze. Jest to jeden z ważnych powodów wyboru tego systemu. Niższy koszt niż to samo w wersji z czasem rzeczywistym. Możliwość przełączania między trybami oczywiście dodatkowo zwiększa koszty. Osobiście wolę jak gra wybiera 1 z kierunków. Każdy tryb to kompletnie inna taktyka. Ciężko zrobić mapę tak, by oba tryby dawały taką samą satysfakcję i wyzwanie. Lepiej jak gra jest skupiona na 1 trybie i mocno go wzbogaca wykorzystując jego aspekty.

W Baldur's Gate 3 pewnie nie zagram. Nie dlatego że przez tury gra jest dla mnie niegrywalna. Może być bardzo dobra. Ale będzie przez to jednak niżej w rankingu i może zabraknąć na nią czasu na rzecz innych tytułów.

Komentarz: Baalnazzar
2021-06-20
15:15

Arturo1973 Konsul

Ja nie lubię turówek i chciałbym mieć wybór. Świetnie zrobiono to w Pathfinder: Kingmaker - po jakimś czasie dodano wersję turową gry i można sobie wybierać na zasadzie - co kto woli. Ja zostałem przy wersji tradycyjnej, a zwolennicy wersji turowej mogą sobie pograć w Pathfindera właśnie w trybie turowym.

Komentarz: Arturo1973
2021-06-21
08:38

elathir Legend

elathir

Do tych co wolą tryb w czasie rzeczywistym. Ale wiecie, że gra jest na D&D5 a nie 2?

Jak wyobrażacie sobie implementację akcji bonusowych w RT? Albo akcji związanych z odstępowaniem? Czy gra powinna nas zasypywać popupami na reakcje i jak to ogarnąć gdy nie ma tur?

Macie pomysł na rozwiązania, które byłyby przyjemne? Jak ktoś nie grał w BG3 a ma GP i chciałby sprawdzić jak ta mechanika wygląda to Solasta też implementuje D&D5, choć z tego co wiem to wierniej od BG3.

Komentarz: elathir

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl