Grudniowe nowości w ARC Raiders uwzględnią opóźniony i w pełni opcjonalny wipe oraz zimowe warunki pogodowe na mapach hitu Embark Studios.
Wielka, aczkolwiek opcjonalna czystka i zimowe zamiecie nawiedzą serwery ARC Raiders w grudniowej aktualizacji.
Arcypopularna strzelanka kooperacyjna studia Embark od dawna ma ustalone plany rozwoju na resztę 2025 roku. Do gry trafiła już nowa mapa oraz kolejne zadania i przedmioty, a na ostatni miesiąc zaplanowano m.in. wprowadzenie śnieżnych warunków atmosferycznych (np. silne burze śnieżne ograniczające widoczność i ślady butów zdradzające położenie gracza) oraz nową misję. Stąd nazwa tego uaktualnienia: Cold Snap.
Oprócz tego na grudzień przewidziano inną nowość, ale tu akurat deweloperzy poinformowali o drobnym opóźnieniu, na szczęście zaledwie dwudniowym. Ekspedycja rozpocznie się 17 grudnia i potrwa do 22 grudnia. I właśnie z tym wiąże się opcjonalny „wipe”.
Gwoli wyjaśnienia: jeszcze przed premierą ARC Raiders zespół Embark Studios zapewniał, że nie przewiduje „obowiązkowych” czystek. Zamiast nich są tzw. Projekty Ekspedycji (Expedition Projects), dostępne od 20. poziomu postaci i wymagające zebrania materiałów do zbudowania karawany.
Gdy już wszystko będzie gotowe, gracz może wyruszyć na ekspedycję, co skutkuje resetem poziomu postaci oraz zdobytych łupów, monet, schematów, umiejętności etc. W zamian konto zostanie jednak ulepszone: użytkownik otrzyma większy ekwipunek, trwałe punkty „skilli” oraz przedmioty kosmetyczne.
W nowym wpisie dewelopera potwierdzono konkretne bonusy. Liczba punktów zdolności będzie uzależniona od tego, ile wart jest dobytek postaci w momencie „wipe’u” (z górnym limitem ustalonym na „5 skill pointów”), a ekwipunek zostanie zwiększony o 12 miejsc na łupy. Do tego dojdą tymczasowe premie do doświadczenia, tempa napraw i materiałów zdobywanych od koguta (sic!) Scrappy’ego, które znikną, jeśli gracz przegapi kolejną ekspedycję, ale też zostaną ulepszone w kolejnych wyprawach (maksymalnie 2 razy).
Część graczy nie jest zachwycona wysokim „kosztem” bonusowych punktów umiejętności, bo każdy wymaga łupów o wartości miliona monet, a przecież wcześniej gracz musi poświęcić sporo czasu i zasobów na przygotowanie ekspedycji. Fani woleliby też zobaczyć wygląd pozostałych nagród, nim podejmą decyzję o ewentualnym resecie postaci.
Niemniej niektórzy internauci uważają, że ma to sens. Przypomnijmy: „wipe’y” miały być nieobowiązkowe, lecz gdyby każdy dawał większe korzyści, tak naprawdę wielu graczy czułoby, że muszą dokonać resetu.
Tymczasem w takiej formie ekspedycje to mechanika tylko dla największych zapaleńców z bogatym ekwipunkiem, którzy znają już endgame od podszewki i nie mają nic przeciwko ponownemu przechodzeniu starych misji – tyle że nie tylko z bonusami za „wipe”, lecz z doświadczeniem zdobytym od rozpoczęcia zabawy.
Aktualizacja „Cold Snap” nie ma jeszcze daty premiery. Możemy tylko zgadywać, że nastąpi to albo przed „eventem” z ekspedycjami, albo po jego zakończeniu. Czekamy na oficjalne informacje.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).