Anno 117: Pax Romana zrezygnuje z obiektów na rzecz specjalistów jako sposobu na dostosowanie wirtualnych miast pod preferencje gracza.
Po 16 latach Anno 117: Pax Romana zmieni ważną mechanikę i wprowadzi specjalistów.
System „przedmiotów” (dosłownych lub wirtualnych postaci) towarzyszył strategicznej serii Ubisoftu od premiery Anno 1404. Niemniej jego implementacja w najnowszej części cyklu (i jej aktualizacjach) najwyraźniej wywołała sporo dyskusji wśród graczy i w „rzymskim” Anno 117 deweloperzy uznali za stosowne wprowadzić pewne zmiany.
Szczegóły tych poprawek omówiono w najnowszym dzienniku dewelopera, który znajdziecie na oficjalnej stronie serii Anno. Pierwsza z nich raczej nie jest rewolucją: w Anno 117 zamiast „przedmiotów” pojawią się „specjaliści”. Teraz bowiem wszystkie te „obiekty” będą wyłącznie postaciami, które gracz „zdobędzie” albo poprzez wykonywanie zadań, albo poprzez drzewko odkryć, albo zatrudniając je u handlarzy.
W grze znajdą się 4 kategorie specjalistów, którzy będą różnić się kompetencjami. W praktyce oznacza to, że niektórzy z nich zapewnią większe korzyści po umieszczeniu ich w odpowiednim budynku lub na statku, ale też okażą się oni trudniejsi do zdobycia.
Szczególnie cenne postacie warto będzie umieścić w willi gubernatora (governor villa). Ta kluczowa konstrukcja ma bowiem największe pola oddziaływania, co oznacza, że zapewni premię za obecność specjalisty największej liczbie budynków. Do tego w willi da się osadzić wielu tych ekspertów, przy czym liczbę wolnych miejsc determinuje prestiż gracza.
Niemniej niektórych specjalistów lepiej będzie oddelegować do oficjum (Officia). To pozwoli bowiem na korzystanie z premii zapewnianych przez te postacie w dalszych regionach wirtualnej dziedziny. Oczywiście ostatecznie to gracz zadecyduje, jak i gdzie wykorzystać bonusy zapewniane przez specjalistów, co pozwoli na tworzenie wyspecjalizowanych ośrodków produkcyjnych.
Na razie część graczy nie jest do końca przekonana do tych zmian, zwłaszcza do tego, że pola oddziaływania oficjów i willi nie mogą się pokrywać. Większość fanów czeka jednak na dodatkowe informacje – a przede wszystkim na sprawdzenie owych nowości w praktyce.
Anno 117 zadebiutuje 13 listopada na PC, PS5 i XSX/S.
0

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).