Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Anno 117: Pax Romana Publicystyka

Publicystyka 21 maja 2025, 16:22

„Prywatnie nadal jestem fanem średniowiecznych odsłon Anno”. Rozmawiamy z Manuelem Reinherem o Anno 117: Pax Romana

Po przetestowaniu Anno 117: Pax Romana porozmawiałem z Manuelem Reinherem, creative directorem w Ubisofcie. Zapytałem go o walki lądowe, wierność historyczną oraz podobieństwa z Anno 1800.

Tekst premium

Treści premium wymagają więcej czasu i wysiłku i mogą powstawać głównie dzięki Waszemu wsparciu jako czytelników GRYOnline.pl. Jeśli chcecie czytać podobnego rodzaju treści, rozważcie kupno abonamentu!

Pod koniec kwietnia na zaproszenie Ubisoftu udałem się do Rzymu, gdzie wśród nielicznej grupy dziennikarzy mogłem sprawdzić Anno 117: Pax Romana. Twórcy przygotowali dla nas wersję demo oferującą około 3 godzin rozgrywki i pozwalającą podejrzeć technologie oraz ścieżki rozwoju wysp, choć oczywiście nie wszystko w tak krótkim czasie udało się przetestować.

Po przejściu przygotowanego dema mogłem porozmawiać z Manuelem Reinherem, creative directorem w Ubisofcie, który miał ogromny wpływ na kierunek i ostateczny kształt gry.

Anno 117: Pax Romana – pierwsze wrażenia

Swoje wrażenia z gry w Anno 117: Pax Romana opisałem w osobnym tekście, tu jednak w skrócie podsumuję najważniejsze elementy rozgrywki.

W wielu miejscach Anno 117 wzbudza bardzo podobne odczucia co poprzednia odsłona cyklu, czyli Anno 1800. Choć teoretycznie większość mechanik została zmodyfikowana, a część dodatkowo rozbudowana, nie zawsze da się to dostrzec, bo niektóre z tych niuansów możemy po prostu zignorować bez większych konsekwencji dla rozgrywki. Gra pozostaje więc wierna ogólnym założeniom serii, jest też bardzo blisko związana mechanicznie i stylistycznie ze swoją poprzedniczką. Można by wręcz powiedzieć, że to takie „Anno 180”. I to by nawet miało sens, bo to właśnie do 180 r. n.e. trwał tytułowy Pax Romana.

Gracze mający trochę godzin w Anno 1800 powinni odnaleźć się tu bez większych problemów.Anno 117: Pax Romana, Ubisoft, 2025.

Nowości w stosunku do wcześniejszej części? Całkiem sporo: ukośne drogi, bóstwa pogłębiające specjalizację wysp, drzewko technologii, wojska lądowe, fortyfikacje czy przebudowany system potrzeb. Trudno jednak stwierdzić, jak bardzo odróżni to rozgrywkę od tej z Anno 1800, bo pewnie wiele z tych elementów w pełni da o sobie znać dopiero na późniejszych etapach zabawy, do których na razie nie mieliśmy dostępu.

Wywiad z Manuelem Reinherem, creative directorem w Ubisofcie

Zostało jeszcze 78% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Konrad Sarzyński

Konrad Sarzyński

Od dziecka lubił pisać i zawsze marzył o własnej książce. Nie spodziewał się tylko, że będzie to naukowa monografia. Ma doktorat z rozwoju miast, czym chętnie chwali się znajomym przy każdej możliwej okazji. Z GOL-em przygodę zaczął pod koniec 2020 roku w dziale Tech. Mocno związał się z newsroomem technologicznym, a przez krótki moment nawet go prowadził. Obecnie jest redaktorem w Futurebeat.pl odpowiedzialnym za publicystykę i testy sprzętu. Czasem też zrecenzuje jakąś grę o budowaniu, w końcu ma z tego doktorat. Gra od zawsze, lubi też dużo mówić. W 2019 roku postanowił połączyć obie te pasje i zaczął streamować na Twitchu. Wokół kanału powstała niewielka, ale niezwykła społeczność, co uważa za jedno ze swoich największych osiągnięć. Ma też kota i żonę.

więcej

Anno 117: Pax Romana

Anno 117: Pax Romana