Anno 117: Pax Romana nie popełni błędu Anno 1800. W nadchodzącej strategii bez problemu odpalimy DLC.
Jeśli graliście sporo w Anno 1800, to zapewne wiecie o dość irytującym rozwiązaniu, na jakie zdecydował się Ubisoft w związku z dodatkową zawartością do gry. Zakup oraz aktywacja nowych DLC do produkcji była stresującym oraz krytykowanym przez wielu fanów aspektem.
Na szczęście deweloperzy odpowiedzialni za nadchodzące Anno 117: Pax Romana podeszli do sprawy tak, aby nie wywoływała ona u graczy frustracji. W przeprowadzonej na Reddicie sesji pytań i odpowiedzi na temat produkcji jej twórcy jasno nakreślili sytuację aktywacji DLC. W Anno 117 będzie można to zrobić w dowolnym momencie zabawy bez obawy o to, że przez nieuwagę stracimy dostęp do zakupionej zawartości:
W Anno 117 aktywujecie dowolne DLC, kiedy tylko zechcecie. To nie będzie decyzja w stylu „teraz, albo nigdy”, jak w przypadku Anno 1800.
Przypomnijmy, że w Anno 1800 gracz otrzymywał komunikat odnośnie do aktywacji zakupionego dodatku zaraz po odpaleniu tytułu. Okienko z możliwością włączenia lub wyłączenia rozszerzenia pojawiało się jednak tylko raz, więc jeśli źle kliknęliśmy, to nie mieliśmy drugiej szansy na zmianę wyboru. Najpewniej w Anno 117 opcja aktywacji DLC będzie dostępna w ustawieniach.
Fanów serii niewątpliwie ucieszy również to, że w nadchodzącej części posiadany dodatek odpalimy wtedy, kiedy chcemy. W Anno 1800 gracz musiał przejść kampanię do określonego momentu, aby dotrzeć do regionu, jaki wprowadza dane rozszerzenie, co również irytowało masę osób. Nowe obszary z DLC będą dostępne w Anno 117 niezależnie od poczynionego postępu w „podstawce”.
Ubisoft zapowiedział już kilka dodatków do najnowszej odsłony znanej serii. Płatne rozszerzenia mają wprowadzić m.in. Egipt jako grywalną prowincję, Hipodrom oraz największą w historii cyklu mapę. Owe DLC wejdą w skład przepustki sezonowej na pierwszy rok rozwoju.
Przy okazji warto wspomnieć o tym, że Anno 117: Pax Romana w dniu premiery będzie posiadało narzędzie umożliwiające instalację fanowskich modów. Więcej informacji na ten temat deweloperzy przedstawią w najbliższym czasie.
1

Autor: Zuzanna Domeradzka
Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).