Szlaki handlowe są jedną z najważniejszych mechanik w Anno 117. Ich zrozumienie stanowi klucz do skutecznej i wydajnej ekonomii.
Szlaki handlowe są jednym z najważniejszych mechanik w Anno 117. Stają się one kluczowe gdy zaczniecie zarządzać kilkoma wyspami naraz, pozwalając na zautomatyzowany transport zasobów między miastami. W tym tekście dowiecie się jak działają szlaki handlowe.
Szlakami handlowymi zarządzać możecie z oddzielnej zakładki, do której dostęp znajduje się po lewej stronie ekranu. Szlaki handlowe działają jak zautomatyzowane dostawy – możecie przypisać do nich statek, który będzie płynąć między ustawionymi przez was wyspami, stale dostarczając i odbierając wybrane przez was zasoby. Im więcej slotów na ładunek ma dany statek, tym więcej towarów może przenosić. Dzięki szlakom handlowym możecie nadrobić braki w produkcji na jednej wyspie poprzez dostarczanie wymaganych zasobów z drugiej. Przykładowo, jeśli na określonej wyspie nie ma złóż metalu, którego potrzebujecie, możecie sprowadzać go z innej wyspy, na której takie złoża są obecne.
Po przypisaniu statku do szlaku handlowego możecie wybrać wyspy, które statek ma odwiedzać, ustawić kolejność ich odwiedzania oraz produkty, które ma zabierać lub zostawiać po dotarciu na wyspę. Możecie także zaznaczyć kilka dodatkowych opcji przy każdym porcie – w zależności od nich statek może poczekać na wyprodukowanie określonej ilości towarów jeśli na wyspie jest ich za mało albo poczekać na zwolnienie miejsca w magazynie lub je wyrzucić jeśli nie ma gdzie wyładować dowiezionych przez siebie towarów. Po dotarciu do końca szlaku statek wróci na jego początek i rozpocznie go od nowa.
Wymiana towarów między kontrolowanymi przez was wyspami nic nie kosztuje. Możecie jednak też korzystać ze szlaków by handlować z sojuszniczymi lub neutralnymi wyspami. Wpierw musicie jednak podpisać z nimi porozumienie handlowe, co możecie zrobić w menu dyplomacji. Wyspy te oferują na sprzedaż tylko określone towary, a ich odbieranie będzie kosztować was gotówkę. Dostarczając swoje towary będziecie natomiast zarabiać. Każda z tych wysp posiada również kilka potrzeb, czyli towarów, za które zapłacą wam więcej niż zwykle.
GRYOnline
Steam
OpenCritic
1

Autor: Filip Melzacki
Student filologii angielskiej. W GRYOnline.pl pracuje od 2020 roku. Zaczynał w Encyklopedii, w następnych latach przeniósł się do działu tłumaczeń, a następnie do Poradników. Miłośnik gier indie, RPGów, gier taktycznych i platformówek. W wolnych chwilach pasjonuje się śpiewem i pływaniem. Wciąż marzy o kampanii DnD, która mogłaby odtworzyć magię tej pierwszej.