Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 października 2025, 20:51

Anno 117 chce wyeliminować jedną z niewielu słabości Anno 1800. Twórcy mają na to naprawdę dobre pomysły

Anno 117: Pax Romana ma poprawić wiele aspektów Anno 1800. Deweloperzy podzielili się szczegółami odnośnie do zmian w systemie dyplomacji.

Źródło fot. Ubisoft
i

Wielu fanów znanego cyklu strategii ekonomicznych od Ubisoftu mogło już mocno zrazić się do nowej części, która zadebiutuje na rynku w przyszłym miesiącu, a to ze względu na krytykowane demo Anno 117: Pax Romana, borykające się nie tylko z problemami z optymalizacją. Twórcy produkcji najwyraźniej chcą uspokoić sceptycznych fanów i przekonać ich, że nadchodzący tytuł ma być pod wieloma względami lepszy niż Anno 1800.

Zespół odpowiedzialny za Anno 117 zorganizował niedawno transmisję, podczas której omawiał ważne systemy produkcji. Wiemy, że dyplomacja będzie bardziej „logiczna” niż w poprzedniej odsłonie (via GameStar).

Negocjacje w Anno 117 mają się opierać na przekonywaniu swoich przeciwników obecnymi statystykami. W grze istotne okażą się więc czynniki, które wpływają na konkurentów, chociażby takie dotyczące siły gospodarki, wielkości posiadanych prowincji, czczonych bogów czy posiadanej armii. Im więcej statystyk będzie na naszą korzyść, tym łatwiejsze stanie się przekonanie wroga.

To istotna zmiana względem Anno 1800, gdzie dyplomacja opiera się na reputacji, a wynik podejmowanych negocjacji jest praktycznie losowy. Usprawniony system w Anno 117 pozwoli graczom lepiej oszacować szanse i przygotować się do poprawy relacji z postaciami.

Ponadto porozumienia obecne w nadchodzącej produkcji zostaną rozszerzone o kilka wariantów. Będziemy mogli m.in. zawrzeć sojusz obronny (jego członkowie nie uwikłają się we wzajemną wojnę), podporządkować sobie partnerów pokojowo lub siłą oraz prowadzić wojnę poprzez waśń (omijającą budynki cywilne i statki).

W Anno 117 pojawi się również opcja dodawania przeciwników AI do trwającej rundy w otwartym oknie dyplomacji. Dzięki temu będzie można chociażby zastąpić pokonanego przez nas wroga silniejszym następcą, zwiększając sobie w ten sposób poziom trudności danej rozgrywki.

Deweloperzy w trakcie transmisji przybliżyli także 7 gubernatorów o różnym poziomie wyzwania (normalny, zaawansowany, weteran). Są nimi: Tarragon, Dorian, Licia Ma, Athr Iorgwyn, Zara Nitu, Concordia i Neferneru.

Anno 117: Pax Romana zadebiutuje 13 listopada na XSX/S, PS5 i PC.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google

Zuzanna Domeradzka

Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

więcej