Gorzkie słowa graczy o demie Anno 117. Wszystko przez ograniczenia: „To taka niemiecka rzecz”
Udostępniona wczoraj wersja demonstracyjna Anno 117 nie została przyjęta entuzjastycznie. Gracze narzekają głównie na dwa elementy.

Wczoraj zadebiutowało demo Anno 117: Pax Romana, czyli nadchodzącej odsłony przebojowego cyklu city builderów od firmy Ubisoft. Warto więc sprawdzić, jak zostało przyjęte.
- Jak się okazuje, odbiór dema jest na razie „mieszany” – na Steamie tylko 44% recenzji chwali tę wersję demonstracyjną.
- Graczom mocno nie podoba się ograniczenie czasowe dema – pojedynczy save pozwala na zabawę tylko przez godzinę. Wymusza to pośpiech, aby sprawdzić, co gra ma do zaoferowania, a to jest dokładnym przeciwieństwem tego, z czego słynie ta seria.
Jak skomentował to jeden z użytkowników Steama:
To typowe dla niemieckich menedżerów, że nakładają głupi limit jednej godziny nawet na wersję demo gry Anno.
Większość ludzi nie chce się spieszyć w tej grze. Wystarczyłoby ograniczyć poziom populacji i pozwolić graczom zapisywać postępy i cieszyć się wersją demo. Nawet EA udało się zmienić podejście w przypadku wersji demo BF6.
Nie tylko limit czasowy jest problemem w przypadku dema Anno 117
Poza tym pojawiają się narzekania na optymalizację, a wielu osobom bardzo nie przypadł do gustu również interfejs, który jest chaotyczny, pozbawiony niektórych informacji i niepasujący stylistyką do realiów gry.
Jak to stwierdził jeden z graczy:
Co jest z tym interfejsem użytkownika? Nowoczesny interfejs w stylu science fiction nie ma nic wspólnego z rzymskimi realiami. Do tego jest nieporęczny, zwłaszcza dolny środkowy panel — budowanie wydaje się prawdziwą udręką. Ponadto po lewej stronie panele, które pozostawiam otwarte, są niezwykle uciążliwe. W Anno 1800 nie przeszkadzały mi one, nawet jeśli pozostawiałem je otwarte, ale teraz muszę je ciągle zamykać.
Najbardziej denerwuje mnie to, że cały interfejs użytkownika wygląda, jakby został zaprojektowany dla konsol. To obrzydliwe, zabija cały mój entuzjazm, mimo że jestem wieloletnim weteranem serii Anno. Dlaczego płodność i zasoby są zgrupowane w jednym panelu? O co chodzi z tym trybem blueprint, tą dziwną białą rzeczą? Moim zdaniem styl grafiki jest naprawdę tandetny – po powiększeniu obraz staje się ziarnisty i nieostry, w przeciwieństwie do silnika Anno 1800.
Graczom w większości podobają się za to mechanizmy rozgrywki, w tym swobodniejsze opcje budowania miast. Pochwały zbierają także same realia.
Anno 117: Pax Romana zmierza na pecety, a także konsole Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5. Tytuł zaoferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami. Premiera ma nastąpić 13 listopada tego roku. Zostały więc do niej dwa miesiące. Ciekawi nas więc, czy czasu wystarczy, aby autorzy zdążyli poprawić mocno krytykowany interfejs.
- Oficjalna strona serii
- Pierwsze wrażenia z Anno 117: Pax Romana – szykuje się bezpieczny sequel dla fanów starożytnego Rzymu