Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 sierpnia 2015, 16:55

autor: Adrian Werner

Angry Bird 2 pobrano 5 mln razy w ciągu 36 godzin od premiery

Studio Rovio ma powody do zadowolenia. Fiński zespół właśnie ogłosił, że w ciągu 36 godzin od premiery grę Angry Birds 2 pobrano 5 milionów razy.

Angry Birds 2 zaliczyło bardzo dobry debiut. - Angry Bird 2 pobrano 5 mln razy w ciągu 36 godzin od premiery - wiadomość - 2015-08-01
Angry Birds 2 zaliczyło bardzo dobry debiut.

Ostatnich kilka lat nie było łatwych dla firmy Rovio i ten fiński zespół pokłada bez wątpienia duże nadzieje w Angry Birds 2, czyli bezpośredniej kontynuacji swojego największego przeboju. Te oczekiwania mogą zostać zaspokojone. Studio właśnie pochwaliło się, że w ciągu pierwszych 12 godzin od premiery grę pobrano ponad milion razy, a obecnie, a po 36 godzinach od debiutu liczba ta wzrosła do 5 mln. Co jeszcze bardziej imponujące, firma Apple zdradziła, że gracze spędzili łącznie milion lat bawiąc się we wszystkie odsłony cyklu.

Po licznych odsłonach realizujących markę w innych gatunkach, Angry Birds 2 stanowi powrót do korzeni cyklu. Otrzymaliśmy więc tradycyjną grę zręcznościowo logiczną, w której naszym zadaniem na każdej planszy jest wyeliminowanie wszystkich prosiaków. Do tego celu wykorzystujemy tytułowe Wściekłe Ptaki, którymi posługujemy się niczym pociskami, wystrzeliwując je z potężnej procy. Wrogowie często kryją się w wewnątrz chybotliwych struktur, które trzeba im zwalić na głowy.

Gra nie eksperymentuje z formułą serii, ale wprowadza sporo elementów mających zapewnić świeżość rozgrywki. Pojawiło się wiele nowych ptaków dysponujących unikalnymi umiejętnościami specjalnymi, musimy co pewien czas walczyć z bossami, a wszystkie plansze składają się z kilku etapów, co wymusza ostre oszczędzanie „amunicji”.

Angry Birds 2 korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i gra na razie dostępna jest wyłącznie na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android.

  1. Angry Birds 2 – strona oficjalna gry
Angry Bird 2 pobrano 5 mln razy w ciągu 36 godzin od premiery - ilustracja #3

We wczesnych latach rozwoju rynku smartfonowego Angry Birds stało się symbolem tego, jak popularne mogą być gry mobilne. W ciągu pierwszego roku produkcję pobrało ponad 50 mln graczy. Rovio szybko przeobraziło się z małego niezależnego studia w prężną firmę zatrudniająca setki osób. Seria co roku otrzymywała nowe odsłony, a marka zaczęła podbijać również inne rynki, w tym zwłaszcza zabawkarski.

Kilka lat temu triumfalny pochód Angry Birds zaczął jednak mocno zwalniać. Rovio przegapiło moment, którym rynek mobilny przestawił się prawie całkowicie na model darmowy z mikropłatnościami. Studio ostatecznie także postawiło na Free-2-Play, ale pierwsze podejście, czyli gra wyścigowa Angry Birds GO!, okazało się sporą porażką. Zespół kontynuował jednak tę strategię wydawniczą i powoli wypracował system, który nie jest na tyle agresywny, aby odstraszać większość graczy, a jednocześnie przynosi przyzwoite dochody. Ponadto marka została wykorzystana w produkcjach z wielu różnych gatunków, dzięki czemu otrzymaliśmy m.in. turowe RPG, runnera oraz grę logiczną typu match-3.

Obecnie studio Rovio radzi sobie przyzwoicie pod względem finansowym, ale daleko mu do największych potentatów rynku mobilnego, takich jak Supercell czy GungHo.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.