Angry Bird 2 pobrano 5 mln razy w ciągu 36 godzin od premiery
Studio Rovio ma powody do zadowolenia. Fiński zespół właśnie ogłosił, że w ciągu 36 godzin od premiery grę Angry Birds 2 pobrano 5 milionów razy.

Ostatnich kilka lat nie było łatwych dla firmy Rovio i ten fiński zespół pokłada bez wątpienia duże nadzieje w Angry Birds 2, czyli bezpośredniej kontynuacji swojego największego przeboju. Te oczekiwania mogą zostać zaspokojone. Studio właśnie pochwaliło się, że w ciągu pierwszych 12 godzin od premiery grę pobrano ponad milion razy, a obecnie, a po 36 godzinach od debiutu liczba ta wzrosła do 5 mln. Co jeszcze bardziej imponujące, firma Apple zdradziła, że gracze spędzili łącznie milion lat bawiąc się we wszystkie odsłony cyklu.
Po licznych odsłonach realizujących markę w innych gatunkach, Angry Birds 2 stanowi powrót do korzeni cyklu. Otrzymaliśmy więc tradycyjną grę zręcznościowo logiczną, w której naszym zadaniem na każdej planszy jest wyeliminowanie wszystkich prosiaków. Do tego celu wykorzystujemy tytułowe Wściekłe Ptaki, którymi posługujemy się niczym pociskami, wystrzeliwując je z potężnej procy. Wrogowie często kryją się w wewnątrz chybotliwych struktur, które trzeba im zwalić na głowy.
Gra nie eksperymentuje z formułą serii, ale wprowadza sporo elementów mających zapewnić świeżość rozgrywki. Pojawiło się wiele nowych ptaków dysponujących unikalnymi umiejętnościami specjalnymi, musimy co pewien czas walczyć z bossami, a wszystkie plansze składają się z kilku etapów, co wymusza ostre oszczędzanie „amunicji”.
Angry Birds 2 korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i gra na razie dostępna jest wyłącznie na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android.

We wczesnych latach rozwoju rynku smartfonowego Angry Birds stało się symbolem tego, jak popularne mogą być gry mobilne. W ciągu pierwszego roku produkcję pobrało ponad 50 mln graczy. Rovio szybko przeobraziło się z małego niezależnego studia w prężną firmę zatrudniająca setki osób. Seria co roku otrzymywała nowe odsłony, a marka zaczęła podbijać również inne rynki, w tym zwłaszcza zabawkarski.
Kilka lat temu triumfalny pochód Angry Birds zaczął jednak mocno zwalniać. Rovio przegapiło moment, którym rynek mobilny przestawił się prawie całkowicie na model darmowy z mikropłatnościami. Studio ostatecznie także postawiło na Free-2-Play, ale pierwsze podejście, czyli gra wyścigowa Angry Birds GO!, okazało się sporą porażką. Zespół kontynuował jednak tę strategię wydawniczą i powoli wypracował system, który nie jest na tyle agresywny, aby odstraszać większość graczy, a jednocześnie przynosi przyzwoite dochody. Ponadto marka została wykorzystana w produkcjach z wielu różnych gatunków, dzięki czemu otrzymaliśmy m.in. turowe RPG, runnera oraz grę logiczną typu match-3.
Obecnie studio Rovio radzi sobie przyzwoicie pod względem finansowym, ale daleko mu do największych potentatów rynku mobilnego, takich jak Supercell czy GungHo.

GRYOnline
Gracze
- statystyki (gry)
- Rovio Entertainment
- AND
- iOS
Komentarze czytelników
EnX Senator

Wściekłe Ptaki 2 nie są złe, są zdecydowanie ładniejsze od poprzedniczek, chociaż na Galaxy S5 potrafi trochę przyciąć.
Takie fajne klikadło, chociaż płatności denerwują.
Dennoss Legend

Pobrałem, pograłem, ale jak tylko zobaczyłem, że żeby po kilku nieudanych próbach móc dalej grać, trzeba mieć jakieś kryształy, natychmiast wyje... znaczy się odinstalowałem :)
Pan Dzikus Generał

Angry Bird 2 pobrano 5 mln razy w ciągu 36 godzin od premiery
Ale bezsens... Gry się powinny rozwijać a nie zwijać. Dlaczego w dwójce jest tylko jeden wkurzony ptak?