Angry Bird 2 pobrano 5 mln razy w ciągu 36 godzin od premiery

Studio Rovio ma powody do zadowolenia. Fiński zespół właśnie ogłosił, że w ciągu 36 godzin od premiery grę Angry Birds 2 pobrano 5 milionów razy.

Adrian Werner

Komentarze

Angry Birds 2 zaliczyło bardzo dobry debiut. - Angry Bird 2 pobrano 5 mln razy w ciągu 36 godzin od premiery - wiadomość - 2015-08-01
Angry Birds 2 zaliczyło bardzo dobry debiut.

Ostatnich kilka lat nie było łatwych dla firmy Rovio i ten fiński zespół pokłada bez wątpienia duże nadzieje w Angry Birds 2, czyli bezpośredniej kontynuacji swojego największego przeboju. Te oczekiwania mogą zostać zaspokojone. Studio właśnie pochwaliło się, że w ciągu pierwszych 12 godzin od premiery grę pobrano ponad milion razy, a obecnie, a po 36 godzinach od debiutu liczba ta wzrosła do 5 mln. Co jeszcze bardziej imponujące, firma Apple zdradziła, że gracze spędzili łącznie milion lat bawiąc się we wszystkie odsłony cyklu.

Po licznych odsłonach realizujących markę w innych gatunkach, Angry Birds 2 stanowi powrót do korzeni cyklu. Otrzymaliśmy więc tradycyjną grę zręcznościowo logiczną, w której naszym zadaniem na każdej planszy jest wyeliminowanie wszystkich prosiaków. Do tego celu wykorzystujemy tytułowe Wściekłe Ptaki, którymi posługujemy się niczym pociskami, wystrzeliwując je z potężnej procy. Wrogowie często kryją się w wewnątrz chybotliwych struktur, które trzeba im zwalić na głowy.

Gra nie eksperymentuje z formułą serii, ale wprowadza sporo elementów mających zapewnić świeżość rozgrywki. Pojawiło się wiele nowych ptaków dysponujących unikalnymi umiejętnościami specjalnymi, musimy co pewien czas walczyć z bossami, a wszystkie plansze składają się z kilku etapów, co wymusza ostre oszczędzanie „amunicji”.

Angry Birds 2 korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i gra na razie dostępna jest wyłącznie na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android.

  1. Angry Birds 2 – strona oficjalna gry
Angry Bird 2 pobrano 5 mln razy w ciągu 36 godzin od premiery - ilustracja #3

We wczesnych latach rozwoju rynku smartfonowego Angry Birds stało się symbolem tego, jak popularne mogą być gry mobilne. W ciągu pierwszego roku produkcję pobrało ponad 50 mln graczy. Rovio szybko przeobraziło się z małego niezależnego studia w prężną firmę zatrudniająca setki osób. Seria co roku otrzymywała nowe odsłony, a marka zaczęła podbijać również inne rynki, w tym zwłaszcza zabawkarski.

Kilka lat temu triumfalny pochód Angry Birds zaczął jednak mocno zwalniać. Rovio przegapiło moment, którym rynek mobilny przestawił się prawie całkowicie na model darmowy z mikropłatnościami. Studio ostatecznie także postawiło na Free-2-Play, ale pierwsze podejście, czyli gra wyścigowa Angry Birds GO!, okazało się sporą porażką. Zespół kontynuował jednak tę strategię wydawniczą i powoli wypracował system, który nie jest na tyle agresywny, aby odstraszać większość graczy, a jednocześnie przynosi przyzwoite dochody. Ponadto marka została wykorzystana w produkcjach z wielu różnych gatunków, dzięki czemu otrzymaliśmy m.in. turowe RPG, runnera oraz grę logiczną typu match-3.

Obecnie studio Rovio radzi sobie przyzwoicie pod względem finansowym, ale daleko mu do największych potentatów rynku mobilnego, takich jak Supercell czy GungHo.

6.3

GRYOnline

5.8

Gracze

OCEŃ
Oceny

1

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Worms 4 nową mobilną odsłoną popularnego cyklu studia Team 17

Następny
Worms 4 nową mobilną odsłoną popularnego cyklu studia Team 17

SUPERHOT - obejrzyj nowy zwiastun

Poprzedni
SUPERHOT - obejrzyj nowy zwiastun

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl