Aliens vs Predator jednak z serwerami dedykowanymi

Prezes brytyjskiego studia Rebellion zaprzeczył dotychczasowym informacjom, jakoby w pecetowej wersji gry FPP Aliens vs Predator miało zabraknąć wsparcia dla serwerów dedykowanych.

Piotr Doroń

Prezes brytyjskiego studia Rebellion zaprzeczył dotychczasowym informacjom, jakoby w pecetowej wersji gry FPP Aliens vs Predator miało zabraknąć wsparcia dla serwerów dedykowanych.

Mimo plotek, Rebellion zawsze miało w planach wsparcie dla dedykowanych serwerów w przypadku Aliens vs Predator w wersji na PC, co teraz oficjalnie potwierdzamy. Firma Rebellion zawsze miała na uwadze zdanie swoich fanów ”, oznajmił Jason Kingsley.

Aliens vs Predator jednak z serwerami dedykowanymi - ilustracja #1

Przypominamy, że źródłem wcześniejszych wieści był wywiad udzielony przez Davida Brickley’a redakcji serwisu Computer and Video Games. Odpowiadając na jedno z pytań dziennikarza producent Aliens vs Predator oznajmił, że studio Rebellion najprawdopodobniej zrezygnuje z dedykowanych serwerów na rzecz matchmakingu. Podobno głównym powodem rezygnacji miały być wówczas „monumentalne koszty ” utrzymania takich serwerów. Brickley zabezpieczył się co prawda mówiąc, że ostateczna zasada w oparciu o którą funkcjonować będzie tryb sieciowy w pecetowej wersji gry nie została jeszcze wybrana, lecz i tak zdołał zasiać ziarno niepokoju.

Aliens vs Predator zostanie wydane w pierwszych miesiącach 2010 roku. Gra trafi nie tylko na pecety, ale i konsole Xbox 360 i PlayStation 3. W przypadku tej pierwszej wersji będzie oferować wsparcie dla DirectX 11. W tym miejscu znajdziecie najnowszy zwiastun produkcji, w którym zaprezentowano korzyści płynące z wykorzystania najnowszych bibliotek DX.

W ostatnich tygodniach temat serwerów dedykowanych był na ustach wszystkich komputerowych graczy. Jest to oczywiście zasługą Call of Duty: Modern Warfare 2, w przypadku którego firma Infinity Ward postanowiła całkowicie zrezygnować z tego wynalazku lat ’90. Zastąpił je wspomniany już matchmaking – czyli sieciowy system dobierający graczy pod względem ich dotychczasowych dokonań i łączący ich na zasadzie peer-to-peer (wykorzystywany regularnie w przypadku konsol). Wielu pecetowcom taka decyzja się nie spodobała – swoje niezadowolenie wyrażali w najróżniejszy sposób, uciekając się nawet do oficjalnych petycji, jak i bojkotu gry.

Niektóre studia deweloperskie bardzo szybko podchwyciły temat serwerów dedykowanych, przeobrażając je na jeden z atutów swoich gier. Tak było w przypadku strzelanin Brink od Splash Damage oraz Battlefield: Bad Company 2 od EA DICE. Niejako pod prąd poszedł z kolei John Carmack z id Software, który oświadczył w jednym z wywiadów, że co prawda finalna decyzja nie została jeszcze podjęta, ale raczej nie spodziewa się, by w ostatecznej wersji strzelaniny Rage jego firma zaimplementowała takie rozwiązanie.

Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-11-21
14:02

Econochrist Senator

Ludziska powiem Wam szczerze co do Modern Warfare 2. Dedykowane serwery to tylko kwestia czasu. Zobaczycie.

Komentarz: Econochrist
2009-11-21
14:28

raafu Pretorianin

raafu
😁

a ja i tak będę miał wersję ps3 xD

Komentarz: raafu
2009-11-21
15:01

tybet2 Generał

Ej ludzie, nie traktujcie dedykowanych serwerów jako jakiegoś cudu świata. To jest normalne, że serwery dedykowane są w grze MP. Nie dajcie sobie robić wody z mózgu i nie uważajcie producentów gier za super bo dali wam serwery dedykowane.
Jeśli tak będziecie myśleli to będzie więcej gier bez dedyków a co za tym idzie zaczniecie się do tego przyzwyczajać. Co dalej będzie chyba nie muszę pisać

Komentarz: tybet2
2009-11-22
09:13

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Nikt nie bedzie sie przyzwyczajal do grania p2p - poprostu zostawi gre badz kupi inna jak np. czesc osob ktora chciala kupic MW2 ale jest kopia konsolowej gry, odlozyla kaske na Bad Company 2 - mozna tez wrocic do innych gier. Dedykowane serwerty daja to co najlepsze w grze - jakosc polaczenia, nie ma w nim nic fajnego gdy grasz z jakims graczem z USA z zolta ikonka "pingu"

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg
2009-11-30
00:14

zanonimizowany652707 Generał

Chyba sie przestraszyli

Komentarz: zanonimizowany652707

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl