Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 9 maja 2013, 12:55

autor: Hed

Activision wciąż na topie – Call of Duty i Skylanders rządzą, WoW traci subskrybentów

Activision podsumowało I kwartał tego roku finansowego. Z raportu wynika, że wydawca wciąż jest numerem jeden i zarabia krocie na markach Call of Duty oraz Skylanders. Mimo tego, firma patrzy w przyszłość z ostrożnością, co wiąże się chociażby ze spadkiem popularności World of Warcraft.

Activision wciąż jest numerem jeden wśród wydawców.
Activision wciąż jest numerem jeden wśród wydawców.

Firma Activision zakończyła I kwartał 2013 roku finansowego lepiej od przewidywań swoich analityków. W raporcie ujawniono, że w trzymiesięcznym okresie kończącym się z dniem 31 marca 2013 roku obroty wyniosły 1,324 miliarda dolarów (28% tej kwoty pochodzi z kanałów cyfrowych). To o 164 miliony dolarów więcej niż spodziewała się firma. Z roku na rok wydawca poprawił swoje wyniki aż o 13% (z 1,172 miliarda dolarów). Zapracowały na to przede wszystkim marki Call of Duty, Skylanders, StarCraft i World of Warcraft.

Call of Duty i Skylanders – największy wydawca

Firma Activision chwali się, że w Ameryce Północnej i Europie była największym wydawcą w minionym kwartale – dotyczy to zarówno gier, jak i dołączanych do nich akcesoriów (zabawek Skylanders). Call of Duty: Black Ops II uplasowała się na drugim miejscu najlepiej sprzedających się tytułów (licząc w dolarach). Numerem jeden okazał się Skylanders Giants. Koncern odnotował także 100% wzrost obrotów cyfrowych marki Call of Duty i zaznaczył, że 60% sprzedaży Call of Duty: Black Ops II – Uprising na Xboksie 360 pochodzi ze sklepu wbudowanego w grę.

Spadek subskrybentów World of Warcraft

O 1,3 miliona spadła liczba abonentów World of Warcraft, popularnego tytułu MMO od studia Blizzard. Zdaniem wydawcy, ta zmiana dotyczy głównie rynków azjatyckich, chociaż w części nastąpiła także na Zachodzie. Niemniej jednak, World of Warcraft wciąż ma 8,3 miliona subskrybentów i w opinii Activision pozostaje największym tytułem MMORPG opartym na abonamencie. W przyszłości Activision i Blizzard spodziewają się dalszych spadków liczby płacących graczy. Zaradzić temu ma przeznaczenie większej liczby zasobów na MMO, aby szybciej tworzyć aktualizacje i nową zawartość.

StarCraft II: Heart of the Swarm numerem jeden na PC

Activision twierdzi, że w I kwartale tego roku finansowego rozszerzenie StarCraft II: Heart of the Swarm było numerem jeden na pecetach. W dwa dni sprzedano 1,1 miliona egzemplarzy dodatku w dystrybucji klasycznej oraz cyfrowej. Niestety firma nie podała ogólnych wyników tej strategii czasu rzeczywistego.

Plany na przyszłość i niepewność rynku

Dobre rezultaty przekładają się na podwyższenie oczekiwań odnośnie całego roku finansowego – firma spodziewa się wyników lepszych o 3,3%. Mimo tego, Activision pozostaje „uważne” i patrzy w przyszłość z pewnym niepokojem. Nadchodzące problemy wyliczył prezes Bobby Kotick: chodzi o zmiany dat premier konkurencyjnych gier, słabą kondycję Wii U, niepewność związaną z następną generacją konsol i wspomniany spadek popularności World of Warcraft.

W kwestii nadchodzących gier warto wspomnieć o Hearthstone: Heroes of Warcraft, międzyplatformowej karciance w uniwersum Warcraft, która latem trafi na PC, Mac oraz urządzenia mobilne (iPad). Najważniejszy będzie naturalnie Call of Duty: Ghosts. Z nową odsłoną popularnej serii wiąże się podobno największy plan sprzedażowy i marketingowy w historii Call of Duty. Ghosts wyjdzie 5 listopada 2013 roku na pecetach i konsolach (obecnej oraz przyszłej generacji). Nie można zapominać o tym, że Activision ma w zanadrzu parę innych projektów. Mówimy przede wszystkim o Destiny, czyli nowej multiplatformowej marce studia Bungie, oraz niezapowiedzianej grze MMO Blizzarda.

  1. Oficjalna strona firmy Activision
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.