Najnowszy Assassin's Creed, Mirage, mimo mniejszej skali okazał się sporym sukcesem dla Ubisoftu, o czym poinformowano w mediach społecznościowych.
Na oficjalnym profilu serii Assassin’s Creed na platformie X twórcy gry „odtrąbili” sukces najnowszej odsłony, Mirage, która zadebiutowała na rynku przed sześcioma dniami.
Produkcja stworzona w głównej mierze przez zespół Ubisoft Bordeaux według udostępnionego komunikatu (poniżej) miała tak samo udaną premierę – przynajmniej pod względem liczby graczy – jak dwie „RPG-owe” odsłony z 2017 i 2018 roku, tj. Origins i Odyssey.
Ponadto Assassin’s Creed Mirage okazało się najbardziej udaną „next-genową” (PS5, Xbox Series X/S) premierą w portfolio francuskiej korporacji, jeśli chodzi o liczbę sprzedanych egzemplarzy.
Z okazji tego sukcesu deweloperzy podziękowali sympatykom za pozytywny odbiór gry, jednocześnie dzieląc się garścią ciekawostek z growego Bagdadu.
Przypomnę, że Mirage to nieco mniejsza odsłona serii, która w podstawowych założeniach nawiązuje do jej korzeni. Po przepastnej trylogii gier kładących nacisk na elementy RPG najnowszy „Asasyn” znów postawił na kompaktową zawartość i skradanie się. Pomimo tego gra zebrała relatywnie – jak na standardy serii – niskie oceny.
AC: Mirage zadebiutował 5 października. Produkcja trafiła na PC, konsole PlayStation 4 i 5 oraz Xboksy One i Series X/S.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
27

Autor: Marcin Przała
Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.