Twórcy Battlefield 6 podsumowali 2025 rok, dzieląc się statystykami, fanowskimi mapami oraz planami na dalszy rozwoju swojego hitu.
Prawie 12,5 miliarda zgonów i ponad 1,7 miliarda rozgrywek to efekt starć graczy Battlefielda 6, które ujawniono w podsumowaniu na koniec 2025 roku.
Studio EA DICE podziękowało graczom za wsparcie serii w minionych 12 miesiącach – od testów gry w ramach Battlefield Labs przez znakomity debiut „szóstki” po dyskusje już po premierze, które pomogły twórcom obrać kierunek zmian.
Przy okazji deweloperzy podzielili się garścią statystyk. Obejmują one dane wspomniane na początku, a oprócz tego najpopularniejsze klasy (z inżynierem na czele) oraz liczbę zniszczonych helikopterów i myśliwców (102 miliony) oraz czołgów (18 mln). Wyróżniono też twórczość fanów w ramach trybu Battlefield Portal, jak również ulubione chwile tak twórców, jak i fanów.
Aha, zdradzono też, że strzelby przyczyniły się do więcej niż 300 milionów zgonów w Battlefield 6, a defibrylatorami „przypadkiem” ubito 2 miliony wirtualnych wojaków.
Oczywiście świąteczny wpis EA DICE w serwisach X oraz Reddit to także rzut oka na dalszy rozwój Battlefielda 6. W 2026 roku deweloperzy skupią się przede wszystkim na dopracowaniu rdzenia rozgrywki, jak również jej balansu oraz komfortu gry. Nie zabraknie nowych map i ekwipunku oraz kolejnych sezonów i eksperymentów w ramach Battlefield Labs. Potwierdzono także kolejki jednoosobowe w trybie battle royale REDSEC, aczkolwiek na razie zespół przygląda się tej nowince z perspektywy technicznych wyzwań.
Fani zasadniczo przyklasnęli twórcom, mimo że w ostatnich tygodniach zespół nieco nadwyrężył zaufanie graczy. Do tego stopnia, że sporą popularność zyskały opinie, jakoby każda kolejna aktualizacja Battlefielda 6 coraz bardziej psuła grę, głównie względem technicznym.
Nawet jeśli uznać takie opinię za lekka przesadę, w komentarzach do świątecznej aktualizacji nie brakuje graczy wskazujących na różne bolączki BF6, w tym zbyt małe mapy oraz (choć tu już da się znaleźć sprzeczne opinie) na niemoc jednostek powietrznych, zwłaszcza helikopterów (co mają potwierdzać wspomniane wyżej statystyki). Niezadowolenie widać również po opiniach na Steamie, z których ogólnie 68% jest pozytywnych (przy czym w recenzjach z ostatnich 30 dni „łapki w górę” to już 78%).
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).