30-minutowy pokaz Minecrafta z ray tracingiem
W sieci pojawił się trwający ponad pół godziny film, prezentujący Minecrafta z obsługą path tracingu (mniej popularnej wersji ray tracingu). Wszystko ponownie dzięki wykorzystaniu modyfikacji SEUS.
Konrad Serafiński

Kilka tygodni temu pisaliśmy o dokonaniach pewnego moddera, który wykorzystał modyfikację SEUS (Sonic Ether’s Unbelievable Shaders), by dodać obsługę technologii path tracing (nieco mniej znanej wersji ray tracingu) do Minecrafta. O ile wtedy dostaliśmy zaledwie kilka zrzutów ekranu oraz krótkich filmów, teraz fani tej „klockowej” gry otrzymali prawdziwą gratkę. W sieci pojawiło się trwające nieco ponad pół godziny wideo, które pokazuje potencjał tego rozwiązania. Poniżej możecie zobaczyć, jak prezentuje się Minecraft z włączoną opcją śledzenia promieni w czasie rzeczywistym.
Film pochodzi z kanału Digital Foundry, który zajmuje się głównie stroną technologiczną gier, a także recenzuje i testuje podzespoły. Materiał wideo, który prezentuje możliwości Minecrafta z włączonym path tracingiem, został nagrany na high-endowym sprzęcie. Produkcję odpalono na maszynie wykorzystującej procesor Intel Core i9-7900X, 32 GB pamięci RAM oraz kartę graficzną Nvidia GeForce RTX 2080 Ti. Nawet na takim „potworze” Minecraft z path tracingiem miał problemy z osiągnięciem pułapu 60 klatek na sekundę (w rozdzielczości 1080p).
Film świetnie obrazuje działanie technologii path tracingu. To, w jaki sposób efekty świetlne rozchodzą się po ścianach pomieszczeń oraz podłodze, robi piorunujące wrażenie. Wpływ path tracingu na produkcję Mojang AB jest szczególnie widoczny w momencie dynamicznej zmiany oświetlenia. Ta technologia potrafi sprawić, że nawet Minecraft (który nie należy do najpiękniejszych gier) staje się małym arcydziełem wizualnym.
Jeżeli jesteście czynnymi graczami Minecrafta i spodobał się Wam mod wprowadzający path tracing, możecie go pobrać, a także wesprzeć projekt tutaj. Musicie jednak pamiętać, że do poprawnego działania modyfikacji trzeba dysponować high-endowym sprzętem. Przypomnijmy, że Minecraft nie jest jedynym tytułem, który ma szansę na drugą młodość dzięki technologii śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Wcześniej taką możliwość otrzymał także Quake II. Czy ray tracing/path tracing to rzeczywista przyszłość gamingu, czy tylko chwilowa moda?
- Oficjalna strona internetowa gry Minecraft
- Filmowy Minecraft z nową datą premiery
- Minecraft Java Edition sprzedało się w 30 milionach kopii

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
Zdzichsiu Senator

Można robić ładne screeny krajobrazów, ale podczas samej gry sztucznie to wygląda. Wszystko się świeci jak psu jajca, stylistyka traci znaczenie, meh.
Cziczaki Legend

"To, w jaki sposób efekty świetlne rozchodzą się po ścianach pomieszczeń oraz podłodze, robi piorunujące wrażenie."
Widziałem to już lata temu w jakimś benchmarku bibliotek DirectX (nie jestem pewien, ale to chyba było w czasach nowości silnika fizycznego PsyhX, także na mnie to nie zrobiło wrażenia, a jedyne zdziwienie że wynaleźli koło na nowo.
Wtedy jednakże jakiś dywan czy flaga powiewała przy ścianie. Czy to była inna technologia i ja z czymś pomyliłem?
Pan Dzikus Generał

Jak zrobią Quake i Thief z raytracingiem to może nawet kupię kartę, która go obsłuży.
Maverick Konsul

Czy gry-online musza zanizac swoj poziom zeby zrownac sie z innymi "growymi portalami"?
Litosci.
Po pierwsze komputer na korym to chodzilo nie mial 2080Ti, a 970 z tego co pamietam.
Po drugie u mnie na 2080Ti i 6700K minecraft z tym modem (ktory zreszta jest dostepny od dluzszego czasu i mozna go testowac samemu) wyciaga w okolicach 100fpsow, wiec nie wiem skad wzieliscie debilna wartosc 30fps.
Po trzecie autor moda bardzo wyraznie pisze ze nie jest w stanie zaimplementowac NVIDIowego raytracingu obslugiwanego przez RTX'y wiec to czy jest to 2080Ti czy 1080Ti nie ma wiekszego znaczenia, po prostu karta liczy promienie.
Po trzecie patch tracing to nie mniej znana wersja rey tracingu tylko raytracing gdzie liczymy dla kazdego pixela wszystko co jest do policzenia a nie tylko wybrane rzeczy (odbicia, swiatlo, cienie etc)
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Zbedny bajerek ktory malo co wnosi do a gry a podnosi jej wymagania. Podobnie jak Hairworks ktora nadaje sie do filmow a nie gier... Pewnie za jakis czas ludzie dopiero pograja z tymi ficzerami gdy karty stanieja
Zamiast swiatelek wolalbym zobaczyc destrukcje na jakims fajnym poziomie a nie kolejny zbedny bajer ktory zabija wymaganiami...