Zobacz, jak wyglądałby Minecraft z ray tracingiem
Modder o ksywie notglacier wykorzystał modyfikację SEUS, by dodać do Minecrafta obsługę technologii path tracing, czyli nieco mniej znanego w naszej branży wariantu ray tracingu.
Bartosz Świątek

Ray tracing, czyli śledzenie promieni w czasie rzeczywistym, to jedna z technologii, o których w naszej branży jest najgłośniej w ostatnim czasie. W dużej mierze jest to sprawka firmy Nvidia, która agresywnie promuje karty graficzne z serii GeForce RTX, jednak rozwiązaniem interesują się także inne podmioty, a nawet modderzy. Jeden z nich – używający na Twitterze ksywy notglacier – wykorzystał modyfikację graficzną SEUS (Sonic Ether’s Unbelievable Shaders), by dodać ray tracing (a konkretniej jego wariant o nazwie path tracing) do… Minecrafta. Efekty są oszałamiające – zobaczcie sami.
Trzeba przyznać, że odbicia na posadzce oraz światło realistycznie rozchodzące się w pomieszczeniu robią doskonałe wrażenie. Drugi z filmów zaprezentowanych w tweecie jest mniej imponujący (technologia pokazuje przysłowiowy „pazur” w scenach ciemniejszych i wykorzystujących połyskliwe powierzchnie), ale widz i tak może mieć poczucie, że obcuje z grą nieporównywalnie bardziej zaawansowaną i realistyczną od produkcji studia Mojang AB. To kolejny po Quake II przykład tego, w jaki sposób ray/path tracing może tchnąć nowe życie w klasyczne tytuły, które nie zachwycają swoją grafiką.

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
Dziwisz Centurion

Dlaczego miałoby się nie sprawdzić?
Moim zdaniem bardzo pasują takie efekty do minecrafta.
Patrzyłem na inne filmiki, gdzie koleś pokazuje zbudowane już miasto i z tymi efektami i wyglądało to świetnie. Gra dalej jest bardzo popularna dodatkowo.
Dzięki niskim wymaganiom, takie bajery pójdą na słabszych kartach co też jest dużym plusem.
jahras Pretorianin
"Płytki" to się nawet świecą jak psu jaja na święta. Nie kumam hypeu na tę technologię. Nie wiem gdzie by się to najlepiej sprawdziło. W ścigałce albo jakimś zręcznościowym symulatorze lotu, ale na pewno nie w Minecrafcie czy Queke II. Jeśli chcieć to zastosować w jakimś tytule AAA to aż nie mogę sobie wyobrazić ile (nie)potrzebnej mocy to pożre. Może to jest plan zielonych na wymuszone kupno najnowszej karty.
Tak na marginesie odnośnie krzyków o 1.04. Jak to może być fake skoro jest filmik? Na surowy render mi on nie wygląda.
animatiV Generał

Normalnie, uruchomił. To że to nie jest RTX nie oznacza że Ray Tracing jest nie osiągalny, co innego z płynnością... Ale jak już pisałem moim zdaniem jest to naciągane. Implementacja RT do minecrafta jest jak najbardziej możliwa tylko po co? Skoro shadery i paczki tekstur już teraz wywołują opad szczęki.
AIDIDPl Legend

Jak on na GTX 970 miał RT?
animatiV28 ---> WG mnie nawet to naciągane RT wygląda fajnie, co innego zapamiętałem kiedy widziałem grę lata temu.
animatiV Generał

Fajne tylko to nie jest na silniku minecrafta tylko na czymś typu unreal engine. Wszystko jest takie sztuczne i sterylne.
https://www.youtube.com/watch?v=yg9mOY6pp1s Tu koleś faktycznie gra w zmodowanego minecrafta ale ten RT jest trochę (wg mnie) naciągany. Odpowiednie tekstury + Shadery mogą wywołać odpowiedni efekt.