Blizzard szykuje sporo zmian w 2. sezonie Diablo 4, które powinny ucieszyć graczy mających dość mozolnego grindu.
Wiemy już, co przyniesie Sezon Krwi Diablo IV oraz towarzysząca mu aktualizacja 1.2.0. Blizzard przedstawił najważniejsze informacje na ich temat w nowym wpisie opublikowanym na oficjalnej stronie studia.
Dwa artykuły zamieszczone przez dewelopera to w zasadzie podsumowanie wczorajszej transmisji, w trakcie której Adam „PezRadar” Fletcher (zastępca dyrektora ds. społeczności) i inni twórcy omówili nadchodzące zmiany. Tych, jak obiecano, będzie sporo.
Większość zmian przedstawionych przez Blizzarda ma na celu ograniczenie grindu, który mocno dał się graczom we znaki w pierwszym sezonie.
Oprócz tego twórcy ograniczą konieczność wracania do tych samych lokacji w lochach i wykonywania celów, wprowadzą dodatkowe skrytki w miastach, poprawią wierzchowce i ulepszą interfejs oraz zmniejsza koszt zaklinania przedmiotów. Pełną listę zmian znajdziecie w artykułach dostępnych na oficjalnej stronie Blizzarda.
Wypada dodać, że nadal nie jest to kompletne omówienie nowości w Sezonie Krwi. Na 10 października zaplanowano kolejną „pogawędkę przy ognisku”, w trakcie której twórcy omówią szczegóły dotyczące zmian w balansie gry. Będą to informacje na temat modyfikacji klas i odporności na obrażenia, ale też w zdobywaniu przedmiotów unikalnych.
Jak na razie odbiór zapowiedzianych zmian przez fanów jest pozytywny. Część graczy nadal czeka na potwierdzenie poprawek afiksów i przedmiotów w ogóle, ale większość internautów zgadza się, że twórcy idą w dobrym kierunku (via serwis Reddit).
Niemniej da się znaleźć trochę krytyki po adresem samego sezonu. Część graczy (oraz streamerów: via YouTube) rozbawiła zapowiedź „nowych” mobów, promowana… reskinami starych znajomych. Więcej na temat odbioru zapowiedzi Blizzarda przeczytacie w naszej kolejnej wiadomości.
Sezon Krwi w Diablo 4 rozpocznie się 17 października. Tego samego dnia gra trafi na Steama, choć w kontekście przyjęcia Overwatcha 2 można się zastanawiać, czy to dobry pomysł.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
8

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).