Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 grudnia 2015, 14:57

18 minut materiału z Thimbleweed Park z komentarzem Rona Gilberta

Serwis IGN zaprezentował 18-minutowy fragment rozgrywki z Thimbleweed Park - nadchodzącej klasycznej przygodówki point'n'click autorstwa Rona Gilberta i Gary'ego Winnicka.

Serwis IGN zaprezentował 18-minutowy fragment rozgrywki z nadchodzącej klasycznej przygodówki, Thimbleweed Park. Materiał, który możecie zobaczyć powyżej, został wzbogacony o komentarz Rona Gilberta – legendy branży, odpowiedzialnej za takie produkcje jak The Secret of Monkey Island czy Maniac Mansion.

Thimbleweed Park mógłby spokojnie powstać w złotej erze przygodówek studia LucasArts. - 18 minut materiału z Thimbleweed Park z komentarzem Rona Gilberta - wiadomość - 2015-12-29
Thimbleweed Park mógłby spokojnie powstać w złotej erze przygodówek studia LucasArts.
18 minut materiału z Thimbleweed Park z komentarzem Rona Gilberta - ilustracja #2

Thimbleweed Park to pierwszy od lat wspólny projekt Rona Gilberta oraz Gary'ego Winnicka – deweloperów, którzy w 1987 roku zaprezentowali światu Maniac Mansion. Produkcja ta zdefiniowała gatunek przygodówek point'n'click, zachwycając nie tylko nowatorskimi rozwiązaniami w rozgrywce, ale i lekkim, niewymuszonym humorem oraz świetną historią. To na jej potrzeby powstał też silnik SCUMM, później wykorzystywany w takich dziełach jak The Secret of Monkey Island czy Full Throttle.

Gra bardzo mocno czerpie z tytułów powstałych na przełomie lat 80. i 90. – deweloperzy imitują w niej charakterystyczny silnik SCUMM, co widać zarówno w oprawie graficznej, jak i interfejsie oraz rozgrywce. Jak twierdzą sami twórcy, Thimbleweed Park ma robić wrażenie produkcji powstałej w złotej erze przygodówek LucasArts. Rzuci nas ona do 1987 roku, gdzie jako para detektywów spróbujemy rozwiązać sprawę tajemniczego morderstwa. Materiał na szczęście nie zdradza zbyt wiele z fabuły, widać za to, że całość będzie obfitowała w zabawne dialogi, mrugnięcia okiem do gracza oraz absurdalne sytuacje. Podobnie jak w wielu innych klasycznych przedstawicielach gatunku, w Thimbleweed Park nigdy nie zginiemy ani nie znajdziemy się w sytuacji absolutnie pozbawionej wyjścia. Całość zapowiada się na niemałą gratkę dla każdego, kto pamięta erę przygodówek opartych o SCUMM – ale może i przyciągnąć młodszych graczy. Ufundowany poprzez kampanię w serwisie Kickstarter projekt Rona Gilberta i Gary'ego Winnicka trafi na PC, Maca, Linuxa oraz Xboksa One, a twórcy wskazują sierpień przyszłego roku jako najbardziej prawdopodobną datę premiery.

  1. Blog deweloperów Thimbleweed Park