Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 grudnia 2015, 14:57

18 minut materiału z Thimbleweed Park z komentarzem Rona Gilberta

Serwis IGN zaprezentował 18-minutowy fragment rozgrywki z Thimbleweed Park - nadchodzącej klasycznej przygodówki point'n'click autorstwa Rona Gilberta i Gary'ego Winnicka.

Serwis IGN zaprezentował 18-minutowy fragment rozgrywki z nadchodzącej klasycznej przygodówki, Thimbleweed Park. Materiał, który możecie zobaczyć powyżej, został wzbogacony o komentarz Rona Gilberta – legendy branży, odpowiedzialnej za takie produkcje jak The Secret of Monkey Island czy Maniac Mansion.

Thimbleweed Park mógłby spokojnie powstać w złotej erze przygodówek studia LucasArts. - 18 minut materiału z Thimbleweed Park z komentarzem Rona Gilberta - wiadomość - 2015-12-29
Thimbleweed Park mógłby spokojnie powstać w złotej erze przygodówek studia LucasArts.
18 minut materiału z Thimbleweed Park z komentarzem Rona Gilberta - ilustracja #2

Thimbleweed Park to pierwszy od lat wspólny projekt Rona Gilberta oraz Gary'ego Winnicka – deweloperów, którzy w 1987 roku zaprezentowali światu Maniac Mansion. Produkcja ta zdefiniowała gatunek przygodówek point'n'click, zachwycając nie tylko nowatorskimi rozwiązaniami w rozgrywce, ale i lekkim, niewymuszonym humorem oraz świetną historią. To na jej potrzeby powstał też silnik SCUMM, później wykorzystywany w takich dziełach jak The Secret of Monkey Island czy Full Throttle.

Gra bardzo mocno czerpie z tytułów powstałych na przełomie lat 80. i 90. – deweloperzy imitują w niej charakterystyczny silnik SCUMM, co widać zarówno w oprawie graficznej, jak i interfejsie oraz rozgrywce. Jak twierdzą sami twórcy, Thimbleweed Park ma robić wrażenie produkcji powstałej w złotej erze przygodówek LucasArts. Rzuci nas ona do 1987 roku, gdzie jako para detektywów spróbujemy rozwiązać sprawę tajemniczego morderstwa. Materiał na szczęście nie zdradza zbyt wiele z fabuły, widać za to, że całość będzie obfitowała w zabawne dialogi, mrugnięcia okiem do gracza oraz absurdalne sytuacje. Podobnie jak w wielu innych klasycznych przedstawicielach gatunku, w Thimbleweed Park nigdy nie zginiemy ani nie znajdziemy się w sytuacji absolutnie pozbawionej wyjścia. Całość zapowiada się na niemałą gratkę dla każdego, kto pamięta erę przygodówek opartych o SCUMM – ale może i przyciągnąć młodszych graczy. Ufundowany poprzez kampanię w serwisie Kickstarter projekt Rona Gilberta i Gary'ego Winnicka trafi na PC, Maca, Linuxa oraz Xboksa One, a twórcy wskazują sierpień przyszłego roku jako najbardziej prawdopodobną datę premiery.

  1. Blog deweloperów Thimbleweed Park
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.