Wyszukiwarka gier
Maniac Mansion

Maniac Mansion

PC
po premierze

Data wydania: 15 października 1987

Przygodowe, Singleplayer

Dave z dwoma przyjaciółmi wyrusza na ratunek swojej dziewczynie Sandy. Została ona porwana przez dr. Freda, który pod wpływem mrocznego oddziaływania meteorytu zamierzał zamienić ją w zombie.

7.8

Gracze

8.7

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń
PC Windows

PC Windows

15 października 1987

Angielskie napisy i dialogi.

Statystyki graczy z Moje Gry

26graczy grało w tę grę.

11graczy ukończyło tę grę.

14 graczy dodało tę grę do Ulubionych.

Oceny i Recenzje

Pierwsza gra przygodowa stworzona przez studio George’a Lucasa, znane wtedy pod nazwą LucasFillms Ltd. Na potrzeby programu stworzono interfejs SCUMM (Script Creation Utility for Maniac Mansion), na którym później z powodzeniem wzorowały się inne firmy. Maniac Mansion był także pierwszą przygodówką umożliwiającą rozgrywkę więcej niż jedną postacią, przy czym każda z nich odgrywała równie ważną rolę. Co prawda głównym bohaterem był Dave, ale na początku gry należało mu dobrać towarzystwo dwóch przyjaciół spośród sześciu dostępnych postaci. Do wyboru mieliśmy Wendy, Michaela, Syda, Razora, Bernarda i Jeffa, posiadających zupełnie inne charaktery i możliwości. Na przykład Bernard wygrał olimpiadę naukową i jest dobry w używaniu radia, telefonu i komputera, natomiast Syd i Razor mają uzdolnienia muzyczne i potrafią grać na różnych instrumentach. W konsekwencji tego wyboru grę można było ukończyć aż na pięć różnych sposobów.

Czytaj więcej

Gry z serii

Maniac Mansion
Maniac Mansion
Maniac Mansion

3GRY

Gry z serii Maniac Mansion

Gry z serii Maniac Mansion

Publicystyka

Opinie

8 lipca 2025

Najlepsze gry retro starsze niż większość naszych czytelników. Tak wygląda klasyka z lat 70. i 80.

Są takie gry, które po prostu warto znać. To absolutna klasyka – tytuły, które rozpoczynały i ukształtowały swoje gatunki, wyznaczając standardy obowiązujące w branży przez lata. Oto nasza subiektywna lista najlepszych, najważniejszych gier lat 70. i 80.

Najlepsze gry retro starsze niż większość naszych czytelników. Tak wygląda klasyka z lat 70. i 80.
14
Najlepsze gry retro starsze niż większość naszych czytelników. Tak wygląda klasyka z lat 70. i 80.
Opinie

9 listopada 2012

LucasArts w rękach Myszki Miki – jakie gry powinien wskrzesić Disney?

Lucasfilm to nie tylko filmowe Gwiezdne Wojny, ale też cała masa kultowych gier ze stajni LucasArts, do których prawa ma teraz Disney. Spytaliśmy redaktorów naszego serwisu, które z tych produkcji powinny doczekać się kontynuacji.

LucasArts w rękach Myszki Miki – jakie gry powinien wskrzesić Disney?
39
LucasArts w rękach Myszki Miki – jakie gry powinien wskrzesić Disney?
Opinie

14 sierpnia 2007

Ćwierć wieku LucasArts

Lubią ryzykować. Stworzyli grę na pecety, która nie uruchamiała się bez joysticka. Gdy granie przez sieć jeszcze raczkowało, wydali pozycję, która sprawdzała się wyłącznie w multiplayerze - LucasArts. Tworza gry od ćwierć wieku.

Ćwierć wieku LucasArts

Wiadomości

Maniac Mansion - znaki handlowe związane z marką zarejestrowane przez Lucasfilm Entertaiment

Firma Lucasfilm Entertainment zarejestrowała znaki handlowe związane z marką Maniac Mansion. Nie wiemy jeszcze, czy oznacza to, że w planach jest powrót tej klasycznej serii.

gry

Adrian Werner

28 maja 2013 15:23

Maniac Mansion - znaki handlowe związane z marką zarejestrowane przez Lucasfilm Entertaiment

Diablo spotyka Monkey Island, czyli nowa gra Rona Gilberta

Ron Gilbert to postać doskonale znana fanom przygodówek. To on odpowiada między innymi za Maniac Mansion i dwie pierwsze części serii Monkey Island. Jego nieszablonowe poczucie humoru jest tym, czego brakuje współczesnym przygodówkom. Na szczęście, jak się okazało, twórca pracuje nad kolejną szaloną grą.

gry

Artur Falkowski

10 stycznia 2008 12:13

Diablo spotyka Monkey Island, czyli nowa gra Rona Gilberta

12 gier przygodowych LucasArts w 24 godziny

Ile potrzeba czasu na ukończenie dwunastu klasycznych gier przygodowych firmy LucasArts? Na to pytanie spróbował odpowiedzieć niejaki Vogel, który podjął się niezwykłej próby.

gry

Krystian Smoszna

21 listopada 2005 10:37

12 gier przygodowych LucasArts w 24 godziny

Czy Ron Gilbert pracuje nad nową grą?

Ron Gilbert pracuje nad nową grą – takie oto wnioski wysuwa serwis Worthplaying, który powołując się na wieści z oficjalnej strony legendarnego twórcy gier przygodowych, informuje o przełożeniu jego wizyty w Paryżu. Co autor The Secret of Monkey Island miałby robić w stolicy Francji? Odpowiedź jest prosta: spotkać się i porozmawiać z ewentualnym wydawcą swojego nowego programu...

gry

Krystian Smoszna

25 sierpnia 2005 08:23

Czy Ron Gilbert pracuje nad nową grą?

Maniac Mansion Deluxe - absolutnie klasyczna gra przygodowa po tuningu

The New Adventures of Zak McKracken (vide news z 14 kwietnia 2003), czyli nieoficjalna kontynuacja klasycznej gry przygodowej pt. Zak McKracken and the Alien Mindbenders, była debiutanckim projektem amatorskich developerów spod znaku LucasFan Games. Natomiast kolejnym dziełem owych autorów jest znacznie ulepszona wersja Maniac Mansion (rok premiery: 1987) – produktu marki LucasArts, w którym po raz pierwszy użyto interfejsu SCUMM (Script Creation Utility for Maniac Mansion). Ten ostatni zastosowano później m.in. w The Secret of Monkey Island, Loom i Day of the Tentacle.

gry

Radosław Grabowski

22 maja 2004 12:44

Maniac Mansion Deluxe - absolutnie klasyczna gra przygodowa po tuningu

Seria Maniac Mansion powraca!

Praktycznie każdy gracz komputerowy z „przebiegiem” pamięta czasy, gdy klasyczne przygodówki 2D przeżywały swój rozkwit, i w umyśle każdego dalej rozbrzmiewają takie znamienite tytuły jak „Rex Nebular and The Cosmic Gender Bender” (MicroProse), „Space Quest” (Sierra) czy „Maniac Mansion” (LucasArts). Każda informacja o wskrzeszeniu dawnych serii wzbudza w nas niebywały entuzjazm, który nieco słabnie po pojawieniu się w oficjalnej informacji znaku „3D”. Jednakże teraz, w przypadku, o którym traktuje ta wiadomość, będzie inaczej – nadchodzi bowiem kolejna część jednej za najlepszych gier przygodowych firmy LucasArts - mowa o „Maniac Mansion 3: Rise of the Tentacle” - a dowodem na to, że możemy się spodziewać doskonałej gry 2D, jest pracujący nad nią zespół Pendulo Studios, twórca wyśmienitego „Runaway: A Road Adventure”. Uaktualnienie: Z przykrością informuję, iż

gry

Przemysław Bartula

26 kwietnia 2003 17:04

Seria Maniac Mansion powraca!

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Maniac Mansion.

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Maniac Mansion:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
IMB PC XT 286, 1MB RAM.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.8

Ocena Graczy

Średnia z 361 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.7

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 212 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

9.0
Wiedźmin
PC

Wiedźmin

Ekspert

2024.12.06

Maniac Mansion to świetna gra przygodowa z 1987 roku od LucasArts autorstwa Rona Gilberta z przełomowym interfejsem. Gra została wydana na komputerach C-64 i Apple, a następnie przeportowana na komputery Amiga, Atari ST, Pc, a także co ciekawe konsolę NES, ale w wersji ocenzurowanej z obawy Nintendo, że taka gra jest nieodpowiednia dla dzieci. Ron Gilbert z LucasArts był wielkim fanem graficznych przygodówek Sierra z lat 80' jak pierwsze części King's Quest i Space Quest, ale uważał, że mają dość niewygodny interfejs, a możliwość śmierci naszej postaci w wielu miejscach za dość frustrujące doznanie, bo jeśli ktoś gra bez poradników wymusza to nauczenie się tych gier praktycznie na pamięć. Dlatego Ron Gilbert stworzył system SCUMM z 15 poleceniami dla Maniac Mansion, który był językiem programowania wysokiego poziomu. Ron stworzył grę, która oczarowała ludzi wygodą sterowania, fabułą i świetnym poczuciem humoru, a przy tym oferowała również poczucie zagrożenia i wir przygody znane z przygodówek Sierra. Efektem tego była pierwsza przygodówka typu point & click LucasArts, która jest wyjątkowa w swoim stylu i rozgrywce. Niepowtarzalne doświadczenie w grach video. Ta nowość w świecie gier przygodowych wymusiła na największej konkurencji Sierra, że też zrezygnowali za jakiś czas z niewygodnego systemu wpisywania komend z klawiatury i wprowadzili wygodny interfejs z poleceniami na ekranie.Fabuła. Maniac Mansion to fabularnie prequel Day of the Tentacle (1993). Zasadniczo to świetna komediowa historia oparta na kliszach horrorów i filmów klasy B z wczesnej ery VHS. Lata temu meteoryt uderzył w posiadłość rodziny Edison. Obca forma życia zahipnotyzowała Dr. Freda, aby przeprowadził złowrogi spisek przeciwko ludzkości. Wcielamy się w studenta Dave’a, którego dziewczyna Sandy została uprowadzona przez tajemniczego naukowca Dr.Freda mieszkającego w posiadłości Edisonów. Naszą misją jest ją uratować. Oprócz protagonisty na ratunek wyrusza także dwójka naszych przyjaciół o zróżnicowanych osobowościach i podejściach do rozwiązywania problemów. Zasadniczo grupa nastolatków o różnych specjalnościach przechodzi przez nawiedzoną rezydencję, gdzie mieszka tam bardzo dziwna i pokręcona rodzina. Fabuła i atmosfera gry są złowrogie, ale jednocześnie niesamowicie zabawne. Czarny humor użyty w najważniejszych sytuacjach jest w tej grze bezcenny. Gameplay. Tak jak King's Quest (1984) od Sierra był pierwszą przygodówką graficzną w której mogliśmy poruszać się widoczną postacią po ekranie i dzięki temu mocniej poczuć wir wspaniałej przygody niż w przygodówkach tekstowych tak Maniac Mansion od LucasArts otworzył nowy wymiar rozgrywki w przygodówkach ze swoim systemem Scumm z poleceniami widocznymi na ekranie, gdzie nie trzeba było już wprowadzać komend ręcznie wpisując polecenia po angielsku z klawiatury co ma zrobić nasza postać jak w oryginalnych wersjach przygodówek Sierra z lat 80'. Nie było też zagrożenia, że zginiemy w głupi sposób bez żadnego wcześniejszego ostrzeżenia, że jesteśmy w niebezpieczeństwie bądź zatniemy się w końcowej fazie gry, bo zapomnieliśmy zabrać ważny przedmiot fabularny z lokacji do której nie ma już powrotu. Na początku wybieramy naszych kompanów. Zabieramy ze sobą dwóch przyjaciół (możemy wybrać z sześciu) i w zależności od kombinacji naszej ekipy ratowniczej grę przechodzi się trochę inaczej, bo część zagadek się zmienia ze względu na różne umiejętności wybranych postaci. Wybrane przez nas postacie mają wpływ na przebieg wydarzeń co dodatkowo zachęca nas do sprawdzania różnych rozwiązań. Lista czynności do wykonania jest długa i sprawia, że zastanawiamy się kilka razy zanim podejmiemy decyzję. MM to nie tylko zabawne doświadczenie, ale także przerażające. Od pierwszej chwili z kluczem pod wycieraczką do szokującego zakończenia nie sposób nie odczuwać tu wielu róznych emocji. Angażujemy się w przygody charakternych postaci z naszej drużyny, a nawet w złoczyńców, którzy mają swoje wyraziste charaktery i cały czas przemieszczają się po domostwie. Zadanie w teorii jest proste - przeprowadzić Dave'a i jego dwóch przyjaciół przez rezydencję, aby uratować Sandy. W praktyce nie jest to proste zadanie, ponieważ ta rewelacyjna fabuła staje się co raz bardziej skomplikowana w zależności od niektórych decyzji dotyczących tego jak postępujemy, a z powodu wielu zwrotów akcji tworzą się całkiem zabawne sytuacje. Mamy tu ogromną ilość alternatywnych rozwiązań co jest zadziwiające jak na grę przygodową z 1987 roku. Fabuła jest na tyle świetnie napisana, że istnieje około 20 sposobów na ukończenie gry. Tak więc rozgrywka jest po prostu idealna. Bardzo ambitny porojekt, gdzie widać na każdym kroku ile włożono w to serca i pracy, dlatego oceniam na 9+/10. Bardzo polecam, bo to jedna z czołowych gier przygodowych od LucasArts i wielki kamień milowy w gatunku gier przygodowych. Sam system Scumm na dobre zagościł w grach LucasArts na kolejne dziesięć lat, ale z czasem był co raz bardziej upraszczany, bo miał co raz mniej komend.Grafika i udźwiękowienie. Grafika jest fantastyczna jak na grę przygodową z 1987 roku. Zarówno wyróżnia się wizualnie oryginalna wersja na C-64 i port Amigowy. Widać, że wycisnęli całkiem sporo z tych komputerów, bo wcześniej tak ładnej przygodówki na C-64 zwyczajnie nie było, a Amiga 500 dość krótko była na rynku i na ówczesną wiedzę programistów zostawiła i tak w tyle pierwotne wersje z pozostałych komputerów.Podsumowanie. Gra wyznaczyła standardy gier przygodowych na następne dziesięć lat. Wyróżniła się grafiką, fabułą, zagadkami, fajnymi bohaterami, humorem i wygodnym na tle przygodówek Sierra z lat 80' interfejsem, a na dodatek dzięki różnym wariantom w składzie mamy tu niesamowitą regrywalność. Kultowa gra przygodowa z C-64 i Amiga. Pozycja uwielbiana na C-64 na którym wyszły tylko trzy pierwsze hity LucasArts Labyrinth, Maniac Mansion, Zac McKracken. Zresztą Maniac Mansion i Zac McKracken to dwie najlepsze przygodówki na C-64. Jedne z najlepszych gier na C-64 w ogóle, które zostały wydane tylko w formie dyskietkowej. W 2004 ukazał się rewelacyjny fanowski remake Maniac Mansion z dopiskiem Deluxe z jeszcze ładniejszą grafiką i prostszym interfejsem zbliżonym do sequela Day of the Tentacle, gdzie mamy mniej poleceń na ekranie. Jeśli ktoś jest fanem Maniac Mansion to gorąco polecam również sequel Day of the Tentacle (1993), która dostał oficjalny remaster w 2016 roku. Moje ulubione przygodówki LucasArts to Maniac Mansion (1987), Zak McKracken (1988), Indiana Jones and the Last Crusade (1989), Secret of Monkey Island (1990), Monkey Island 2 (1991), Indiana Jones and The Fate of Atlantis (1992), Day of the Tentacle (1993), Full Throttle (1995), Curse of Monkey Island (1997), Grim Fandango (1998). Najładniejsza obecnie wersja fanowska z 2004 roku z uproszczonym interfejsem o mniej poleceń:https://www.youtube.com/watch?v=eJrtQS6H01g&ab_channel=WorldofLongplaysWersja Amigowa z 1988:https://www.youtube.com/watch?v=OvzAzxX3Y5M&ab_channel=adalsgaardWersja C-64 z 1987:https://www.youtube.com/watch?v=9WVF0o9Lq2Q&ab_channel=EthanLongNie wiem czemu nie ma w bazie gry-online tak znanej i cenionej przygodówki point & click od LucasArts jak Zak McKracken and the Alien Mindbenders z końcówki lat 80' skoro wyszła również na komputerze Pc. Negatywne zaskoczenie w kwestii biblioteki największego portalu o grach video. W takim razie napiszę o niej w tym wątku.Zak McKracken and the Alien Mindbenders to świetna gra przygodowa z 1988 roku od LucasArts. Gra została wydana na komputerze C-64, a następnie przeportowana na inne komputery jak Amiga, Atari ST, Pc, Fujitsu FM Towns. Gra wyróżniała się grafiką, pokręconą fabułą sci-fi, zagadkami, fajnymi bohaterami, zwariowanym humorem i wygodnym interfejsem na tle przygodówek od Sierra. To produkcja zdecydowanie bardzo dobra i ciekawa, a zwłaszcza w latach swej świetności robiła dobre wrażenie, ale nie tak doskonała i olśniewająca jak Maniac Mansion i późniejsze point & click LucasArts z serii Monkey Island i Indiana Jones. Obecnie na GOG można kupić najładniejszą wersję Zak'a w 256 kolorach.Fabuła. Zak McKracken jest niekompetentnym reporterem, który szuka czegoś co uczyniłoby go wielkim. Za zadanie ma napisanie materiału o dwugłowej wiewiórce terroryzującej miasto. W trakcie zabawy dowiadujemy się, że kosmici zbudowali maszynę do ogłupiania, która powoli redukuje IQ wszystkich ludzi na naszej planecie. Zak zdaje sobie z tego sprawę we śnie, że kosmici używają systemu telefonicznego, aby z dnia na dzień ogłupiać populację Ziemi. Wie, że musi to powstrzymać, ale nie może tego zrobić sam. W wykonaniu tej misji pomaga mu trójka przyjaciółek Annie, Melissa i Leslie, aby zdobyć trzy magiczne kryształy, które są potrzebne do zatrzymania kosmitów i uratowania planety. Postacie i historia są bardzo pomysłowe. Zmutowane wiewiórki, dwugłowe żółwie, opętane tostery, mięsożerne melony, reinkarnowane gwiazdy rocka, wegetariańskie wampiry to dla Zaka po prostu kolejny dzień w biurze. Wygląda to jak parodia UFO-paranoicznych filmów oraz bluźnierczy prekursor dla serialu X-Files. Fabuła jest tak pokręcona, że twórcy podczas jej tworzenia chyba ostro zażywali jakieś mocniejsze środki. Zresztą sami twórcy przyznawali, że mieli raj na ziemi w drugiej połowie lat 80' i pierwszej połowie lat 90' tworząc przygodówki w tej słynnej willi LucasArts. Nie mieli nad sobą żadnego kata i mieli po prostu robić swoje, by nie przynieść wstydu. Na szczęście takie luźne podejście zadziałało na nich twórczo i owocnie skoro przygodówki LucasArts są uznawane za najlepsze w całej historii gier wraz z największymi hitami Sierra. Gameplay. Zak McKracken podobnie do Maniac Mansion wykorzystuje silnik SCUMM, który był używany później również w wielu kolejnych grach LucasArts. Grafika jest wyraźna, a niektóre lokacje są naprawdę fantastyczne jak piramidy na pustyni w Egipcie czy egzotyczne lokacje w Meksyku itp. Mamy też podróże w czasie. Widać inspirację wieloma popularnymi teoriami na temat kosmitów i obcych cywilizacji. Gra jest bardzo zabawna, urocza i zakręcona, a niektóre zagadki dość absurdalne typu odwróćmy uwagę złośliwej stewardessy biorąc papier toaletowy i zatykając zlew, aby podłoga zamieniła się w jezioro, a podczas gdy ona radzi sobie z tym bałaganem włóżmy jajko do mikrofalówki i włączmy, by eksplodowało itp. Produkcja jest dobra, ale nie jest tak perfekcyjnie doszlifowana jak Maniac Mansion, bo zdarzają się tutaj ciut słabsze segmenty jak zakręcony labirynt w końcowej fazie gry, który mnie potrafił wkurzać za każdym razem. Dlatego oceniam na 8+/10. Grafika i udźwiękowienie. Wizualnie to praktycznie kopia tego co było rok wcześniej w Maniac Mansion. Oczywiście porównując obie gry na tych samych komputerach C-64 i Amiga, a nie szukając różnic między 8-bitowcem, a 16-bitowcem. Z drugiej strony gra ma znacznie większy rozmach i zamiast eksplorowania pomieszczeń wielkiej rezydencji podróżujemy po różnych zakątkach świata co warto uwzględnić, bo to było później wizytówką wielu świetnych przygodówek jak Indiana Jones and the Last Crusade (1989) i Indiana Jones and The Fate of Atlantis (1992) od LucaArts oraz gier przygodowych innych studiów jak Gabriel Knight (1993) od Sierra czy Broken Sword (1996) od Revolution Software. Podsumowanie. Zak McKracken nie jest oczywiście tak świetny jak Maniac Mansion czy późniejsze przygody LucasArts takie jak Monkey Island 1-3, Indiana Jones and The Fate of Atlantis, Day of the Tentacle, ale zawiera również świetny humor i ciekawe zagadki, fajne dla oka egzotyczne lokacje, przyjemną muzykę, a fabuła jest daleka od przeciętnej. Do gry mam ogromny sentyment, bo to jedna z dwóch najlepszych gier przygodowych z C-64 obok Maniac Mansion i w obie ostro pogrywałem. Później grałem też na Amidze, gdzie wyszły później kolejne świetne produkcje LucasArts, których nie wydano już na Commodore 64 jak Indiana Jones and the Last Crusade (1989), Secret of Monkey Island (1990), Monkey Island 2 (1991), Indiana Jones and The Fate of Atlantis (1992). LucasArts w tamtych czasach było jednym z najlepszych studiów gier i co roku stawiało bardzo wysoko poprzeczkę dla konkurencji Sierra, którzy musieli przekraczać swoje możliwości, by nie odstawać od największego rywala w gatunku gier przygodowych. Najładniejsza wersja Pc i Fujitsu FM Towns w 256 kolorach z 1990 roku:https://www.youtube.com/watch?v=wEkPsfanmo8&ab_channel=YzzyxzWersja Amigowa z 1989:https://www.youtube.com/watch?v=gKlZzAWIlJc&ab_channel=adalsgaardWersja C-64 z 1988:https://www.youtube.com/watch?v=PxbZFDsQaP8&ab_channel=Myrryspeikko

Ocena STEAM

8.7

Bardzo pozytywne (212)

[title]

Główne zalety gry

  • Nostalgia i urok: Wiele osób docenia nostalgiczną wartość *Maniac Mansion*, wspominając miłe chwile spędzone na grze w młodości. Humor i dziwaczna atmosfera gry często są podkreślane jako wyróżniające cechy.
  • Innowacyjna rozgrywka: Interfejs point-and-click był rewolucyjny w momencie wydania, co sprawiło, że gra była bardziej dostępna niż tekstowe gry przygodowe. Nieliniowa rozgrywka i wybór postaci dodają głębi i możliwości ponownego przejścia, pozwalając na różne podejścia do rozwiązywania zagadek.
  • Różnorodność postaci: Gra oferuje różnorodną obsadę postaci, z których każda ma unikalne umiejętności wpływające na rozgrywkę i rozwiązania zagadek. To dodaje strategiczny element do wyboru postaci.
  • Dwie wersje: Dostępność zarówno oryginalnej, jak i ulepszonej (VGA) wersji pozwala graczom wybrać preferowany styl grafiki i dźwięku, zaspokajając potrzeby zarówno purystów, jak i nowoczesnych graczy.
  • Wpływ kulturowy: Gra jest uznawana za istotny kamień milowy w historii gier, wpływając na wiele późniejszych tytułów w gatunku przygodowym.

Główne wady gry

  • Frustrujące zagadki: Niektórzy użytkownicy uważają, że zagadki są nielogiczne lub trudne, co prowadzi do potencjalnych martwych punktów, które mogą sprawić, że gra stanie się niewykonalna bez wcześniejszej wiedzy lub przewodnika. Może to być frustrujące dla graczy, którzy preferują płynniejsze doświadczenie.
  • Przestarzałe mechaniki: Choć gra była innowacyjna w swoim czasie, niektóre mechaniki i elementy designu wydają się przestarzałe dla współczesnych graczy, takie jak brak dialogów głosowych i minimalna muzyka w tle.
  • Przerwanie immersji: Okno emulatora SCUMM, które otwiera się po rozpoczęciu gry, może zakłócać immersję, ponieważ wydaje się mniej płynne w porównaniu do nowoczesnych doświadczeń gamingowych.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Ulepszenia jakości życia: Gracze zauważyli brak nowoczesnych udogodnień, które mogłyby poprawić rozgrywkę, takich jak bardziej intuicyjne systemy inwentarza czy systemy podpowiedzi, które prowadzą graczy bez ujawniania rozwiązań.
  • Zaktualizowana grafika i dźwięk: Chociaż ulepszona wersja poprawia wizualizacje i dźwięk, niektórzy gracze czują, że wciąż brakuje jej kompleksowego przekształcenia graficznego, które widoczne jest w innych remasterowanych tytułach, takich jak *Day of the Tentacle*.
  • Dialogi głosowe: Użytkownicy wyrazili rozczarowanie, że gra nie zawiera dialogów głosowych, które stały się standardem w nowoczesnych grach przygodowych, co potencjalnie umniejsza ogólne doświadczenie.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, *Maniac Mansion* jest chwalona za swoją innowacyjną rozgrywkę i wartość nostalgiczną, ale również pokazuje swoje lata w niektórych aspektach designu, które mogą frustrować współczesnych graczy.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl