futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 29 grudnia 2020, 16:11

PS5 - do sklepów trafiło rekordowe 3,4 mln konsol

Serwis DigiTimes donosi, jakoby Sony wysłało do sklepów 3,4 miliona egzemplarzy PlayStation 5. Dane te, choć niepotwierdzone, zdają się współgrać z dotychczasowymi informacjami.

Spośród wielu niedogodności, jakich przysporzyła nam epidemia koronawirusa, nie brakowało też takich, które dotknęły głównie graczy. Na pierwszy plan wysuwają się tu problemy z dostępnością kart graficznych i konsol, o czym przekonał się każdy, kto próbował zakupić nowe PlayStation. Mimo to Sony rzekomo wysłało do sklepów 3,4 miliona egzemplarzy PS5 w ciągu pierwszych czterech tygodni. Tak donosi serwis DigiTimes (via Serkan Toto na Twitterze), według którego w 2021 roku spółka planuje dobić do 18 milionów „sprzedanych” konsol.

Wypada zaznaczyć, że wiarygodność DigiTimes nie jest absolutna – tajwańskiemu serwisowi zdarzało się zamieszczać wątpliwe doniesienia jako potwierdzone fakty na tyle często, że dorobił się parodiującego go konta na Twitterze o wiele mówiącej nazwie „Fake Digitimes”. Ciężko też uwierzyć w rzekomo rekordową dla marki sprzedaż PlayStation 5 w kontekście mocno ograniczonej dostępności konsoli. PS4 potrzebowało półtora miesiąca w o wiele bardziej sprzyjających warunkach, by dobić do 4,2 mln urządzeń wysłanych do sklepów.

Trzeba jednak uczciwie zauważyć, że samo Sony mówiło niedawno o „najlepszej sprzedaży” konsoli w historii PlayStation (aczkolwiek bez podania konkretnych danych). Zresztą jeszcze w lipcu zainteresowanie PS5 miało być na tyle duże, że firma zwiększyła prognozy dotyczące liczby urządzeń wysłanych do sklepów do marca 2021 roku z 6 do 10 milionów. Oczywiście nie potwierdza to doniesień DigiTimes, ale można przyjąć, że nawet jeśli dane podane przez serwis nie są dokładne, to nie odbiegają zbytnio od rzeczywistych wyników piątego PlayStation. Inna sprawa, ile z tych konsol rzeczywiście trafiło do nabywców?

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej