futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 13 listopada 2019, 20:10

Benchmark Cryteka pozwala przetestować komputer pod kątem ray tracingu

Firma Crytek udostępniła Neon Noir, czyli darmowy benchmark do testowania ray tracingu. Aplikacja oparta na demie z targów GDC 2019 pozwala na sprawdzenie tej technologii na popularnych kartach grafiki.

Ponad pół roku temu mogliśmy zobaczyć demo technologiczne Neon Noir, prezentujące wykorzystanie ray tracingu na silniku CryEngine. Dziś Crytek udostępnił je w formie benchmarku pozwalającego na sprawdzenie, jak nasz komputer radzi sobie z tą technologią. Aplikację możecie pobrać za darmo z oficjalnego sklepu firmy.

Crytek udostępnił własny benchmark ray tracingu. - Benchmark Cryteka pozwala przetestować komputer pod kątem ray tracingu - wiadomość - 2019-11-14
Crytek udostępnił własny benchmark ray tracingu.

Neon Noir korzysta z eksperymentalnego rozwiązania Total Illumination, umożliwiającego korzystanie z ray tracingu na większości popularnych kart grafiki, nawet tych niemających dedykowanych rdzeni obsługujących tę technologię. Uwzględnia to układy AMD, które jak na razie nie otrzymały oficjalnego wsparcia dla ray tracingu (aczkolwiek może się to zmienić wkrótce). Jednak nie ma co liczyć na rychłe wykorzystanie nowej funkcji CryEngine przez twórców gier. Poprzednio Crytek wspominał o udostępnieniu jej najpóźniej w grudniu, jednak ostatecznie Total Illumination pojawi się dopiero w 2020 roku w ramach dużej aktualizacji. Do tego czasu firma będzie pracować nad optymalizacją oraz wsparciem kolejnych API pokroju Vulkana oraz DirectX 12. Niemniej już teraz możecie sprawdzić swój sprzęt pod kątem tej technologii, aczkolwiek nie jest to pierwszy benchmark testujący ray tracing.

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
  • Procesor: AMD Ryzen 5 2500X CPU / Intel Core i7-8700 lub lepszy
  • Karta grafiki: AMD Vega 56 8 GB VRAM / Nvidia GTX 1070 lub lepsza (8 GB VRAM)
  • Pamięć RAM: 16 GB
  • Inne: DirectX 11

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej