Benchmark Cryteka pozwala przetestować komputer pod kątem ray tracingu

Firma Crytek udostępniła Neon Noir, czyli darmowy benchmark do testowania ray tracingu. Aplikacja oparta na demie z targów GDC 2019 pozwala na sprawdzenie tej technologii na popularnych kartach grafiki.

futurebeat.pl

Jakub Błażewicz

Ponad pół roku temu mogliśmy zobaczyć demo technologiczne Neon Noir, prezentujące wykorzystanie ray tracingu na silniku CryEngine. Dziś Crytek udostępnił je w formie benchmarku pozwalającego na sprawdzenie, jak nasz komputer radzi sobie z tą technologią. Aplikację możecie pobrać za darmo z oficjalnego sklepu firmy.

Crytek udostępnił własny benchmark ray tracingu. - Benchmark Cryteka pozwala przetestować komputer pod kątem ray tracingu - wiadomość - 2019-11-14
Crytek udostępnił własny benchmark ray tracingu.

Neon Noir korzysta z eksperymentalnego rozwiązania Total Illumination, umożliwiającego korzystanie z ray tracingu na większości popularnych kart grafiki, nawet tych niemających dedykowanych rdzeni obsługujących tę technologię. Uwzględnia to układy AMD, które jak na razie nie otrzymały oficjalnego wsparcia dla ray tracingu (aczkolwiek może się to zmienić wkrótce). Jednak nie ma co liczyć na rychłe wykorzystanie nowej funkcji CryEngine przez twórców gier. Poprzednio Crytek wspominał o udostępnieniu jej najpóźniej w grudniu, jednak ostatecznie Total Illumination pojawi się dopiero w 2020 roku w ramach dużej aktualizacji. Do tego czasu firma będzie pracować nad optymalizacją oraz wsparciem kolejnych API pokroju Vulkana oraz DirectX 12. Niemniej już teraz możecie sprawdzić swój sprzęt pod kątem tej technologii, aczkolwiek nie jest to pierwszy benchmark testujący ray tracing.

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
  • Procesor: AMD Ryzen 5 2500X CPU / Intel Core i7-8700 lub lepszy
  • Karta grafiki: AMD Vega 56 8 GB VRAM / Nvidia GTX 1070 lub lepsza (8 GB VRAM)
  • Pamięć RAM: 16 GB
  • Inne: DirectX 11
Podobało się?

25

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2019-11-14
07:53

kubuses Konsul

kubuses

Najlepszym benchmarkiem na rt to jest RDR2 w tej chwili chyba

Komentarz: kubuses
2019-11-14
08:45

MadMaxPL Konsul

RT- zbędna technologia!

Komentarz: MadMaxPL
2019-11-14
11:14

KUBA1550 Generał

KUBA1550
😃

Lepiej było kiedyś z 15 lat wcześniej bez RTX, bez destrukcji otoczenia, bez super grafiki. Wszystkie elementy gry były z betonu nie do rozwalenia. Gry wychodziły co roku kolejne części i każdy się cieszył. A teraz wprowadzają mnóstwo fajerwerków graficznych co przekłada się na kilka lat czekania zanim stworzą grę.

Komentarz: KUBA1550
2019-11-14
12:10

hydzior Pretorianin

Tylko, że to nie jest raytracing a voxel cone tracing (czyli taki RT wannabe) ;]. Ta metoda istniała odkąd dx11 powstał. Mimo to i tutaj nvidia radzi sobie dużo lepiej niż amd na zwykłych compute shaderach :).

Komentarz: hydzior
2019-11-14
14:27

ReznoR666 Generał

ReznoR666

Tutaj macie więcej informacji na temat tego, w jaki sposób został użyty Ray Tracing w tym demie:
https://www.cryengine.com/news/view/how-we-made-neon-noir-ray-traced-reflections-in-cryengine-and-more
Na ten moment CryEngine wciąż nie korzysta z dodatkowych benefitów wydajnościowych nowej generacji GPU oraz DX12 / Vulkan, ale mają w planach zaimplementować to w przyszłości.
At the moment we don’t benefit from any additional performance that modern APIs like Vulkan or DX12 or dedicated hardware like the latest generation of graphics cards could give us. But of course, we will optimize the feature to achieve an uplift performance from these APIs and graphics cards.

However, RTX will allow the effects to run at a higher resolution. At the moment on GTX 1080, we usually compute reflections and refractions at half-screen resolution. RTX will probably allow full-screen 4k resolution. It will also help us to have more dynamic elements in the scene, whereas currently, we have some limitations. Broadly speaking, RTX will not allow new features in CRYENGINE, but it will enable better performance and more details.

Komentarz: ReznoR666

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl