Benchmark Cryteka pozwala przetestować komputer pod kątem ray tracingu
Firma Crytek udostępniła Neon Noir, czyli darmowy benchmark do testowania ray tracingu. Aplikacja oparta na demie z targów GDC 2019 pozwala na sprawdzenie tej technologii na popularnych kartach grafiki.
Ponad pół roku temu mogliśmy zobaczyć demo technologiczne Neon Noir, prezentujące wykorzystanie ray tracingu na silniku CryEngine. Dziś Crytek udostępnił je w formie benchmarku pozwalającego na sprawdzenie, jak nasz komputer radzi sobie z tą technologią. Aplikację możecie pobrać za darmo z oficjalnego sklepu firmy.

Neon Noir korzysta z eksperymentalnego rozwiązania Total Illumination, umożliwiającego korzystanie z ray tracingu na większości popularnych kart grafiki, nawet tych niemających dedykowanych rdzeni obsługujących tę technologię. Uwzględnia to układy AMD, które jak na razie nie otrzymały oficjalnego wsparcia dla ray tracingu (aczkolwiek może się to zmienić wkrótce). Jednak nie ma co liczyć na rychłe wykorzystanie nowej funkcji CryEngine przez twórców gier. Poprzednio Crytek wspominał o udostępnieniu jej najpóźniej w grudniu, jednak ostatecznie Total Illumination pojawi się dopiero w 2020 roku w ramach dużej aktualizacji. Do tego czasu firma będzie pracować nad optymalizacją oraz wsparciem kolejnych API pokroju Vulkana oraz DirectX 12. Niemniej już teraz możecie sprawdzić swój sprzęt pod kątem tej technologii, aczkolwiek nie jest to pierwszy benchmark testujący ray tracing.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
- Procesor: AMD Ryzen 5 2500X CPU / Intel Core i7-8700 lub lepszy
- Karta grafiki: AMD Vega 56 8 GB VRAM / Nvidia GTX 1070 lub lepsza (8 GB VRAM)
- Pamięć RAM: 16 GB
- Inne: DirectX 11
- Crytek Studios
- grafika (gry)
- benchmark
- CryEngine
- karty graficzne
- testy wydajności
- ray tracing
- rankingi
- PC
Komentarze czytelników
kubuses Konsul

Najlepszym benchmarkiem na rt to jest RDR2 w tej chwili chyba
KUBA1550 Generał

Lepiej było kiedyś z 15 lat wcześniej bez RTX, bez destrukcji otoczenia, bez super grafiki. Wszystkie elementy gry były z betonu nie do rozwalenia. Gry wychodziły co roku kolejne części i każdy się cieszył. A teraz wprowadzają mnóstwo fajerwerków graficznych co przekłada się na kilka lat czekania zanim stworzą grę.
hydzior Pretorianin
Tylko, że to nie jest raytracing a voxel cone tracing (czyli taki RT wannabe) ;]. Ta metoda istniała odkąd dx11 powstał. Mimo to i tutaj nvidia radzi sobie dużo lepiej niż amd na zwykłych compute shaderach :).
ReznoR666 Generał

Tutaj macie więcej informacji na temat tego, w jaki sposób został użyty Ray Tracing w tym demie:
https://www.cryengine.com/news/view/how-we-made-neon-noir-ray-traced-reflections-in-cryengine-and-more
Na ten moment CryEngine wciąż nie korzysta z dodatkowych benefitów wydajnościowych nowej generacji GPU oraz DX12 / Vulkan, ale mają w planach zaimplementować to w przyszłości.
At the moment we don’t benefit from any additional performance that modern APIs like Vulkan or DX12 or dedicated hardware like the latest generation of graphics cards could give us. But of course, we will optimize the feature to achieve an uplift performance from these APIs and graphics cards.
However, RTX will allow the effects to run at a higher resolution. At the moment on GTX 1080, we usually compute reflections and refractions at half-screen resolution. RTX will probably allow full-screen 4k resolution. It will also help us to have more dynamic elements in the scene, whereas currently, we have some limitations. Broadly speaking, RTX will not allow new features in CRYENGINE, but it will enable better performance and more details.