Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Klasyczne RPG - Gry Xbox 360

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce klasyczne RPG na platformę Microsoft Xbox 360 ułożone według popularności.

X360
klasyczne RPG
Akcji
Zręcznościowe
Bijatyki
RPG32
Strategiczne
Przygodowe
Sportowe
Wyścigi
Symulacje
Logiczne
Towarzyskie
Dragon Age: Inkwizycja
Dragon Age: Inkwizycja

RPG 18 listopada 2014

Dragon Age: Inquisition jest trzecią częścią cyklu cRPG, zapoczątkowanego w 2009 roku grą Dragon Age: Origins. Dewelopingu tytułu kolejny raz podjęło się studio BioWare we współpracy z koncernem Electronic Arts. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Thedas, a głównym motywem fabuły jest inwazja demonów. Gracz staje na czele Inkwizycji z zadaniem powstrzymania bestii z Pustki oraz odkrycia, kto stoi za ich sprowadzeniem do świata śmiertelników. Rozgrywka opiera się na klasycznych rozwiązaniach cRPG z naciskiem na eksplorowanie lokacji, taktyczną walkę, tworzenie i rozwój drużyny, a także podejmowanie wyborów moralnych wpływających na dalszy bieg fabuły. Od strony technicznej Dragon Age: Inquisition bazuje na możliwościach silnika Frostbite 3 (znanego chociażby z Battlefield 4), zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną.

Dragon Age II
Dragon Age II

RPG 8 marca 2011

Zrealizowana w perspektywie trzecioosobowej gra RPG, będąca kontynuacją znakomicie przyjętej poprzedniczki z 2009 roku. Kolejna odsłona cyklu, postrzeganego jako duchowy następca Baldur’s Gate, została stworzona ponownie przez autorów obu serii - studio BioWare. Fabuła przenosi nas do znanego już, mrocznego świata fantasy i koncentruje się na postaci zupełnie nowego bohatera – uchodźcy imieniem Hawke, który przechodzi do legendy i staje się bohaterem Kirkwall. Co ciekawe, cała historia ukazana jest w czasie przeszłym jako zlepek opowieści, przytaczanych przez różnych ludowych bajarzy. W przeciwieństwie do pierwowzoru, w Dragon Age II możemy wcielić się jedynie w postać człowieka. Brak możliwości wyboru rekompensuje nam jednak bardziej rozbudowany system rozwoju postaci. W grze usprawniono też system walki i znacznie przemodelowano sposób prowadzenia dialogów. Oprawa graficzna tytułu, reprezentuje nie tylko znacznie wyższą jakość niż w poprzedniej odsłonie serii, lecz także nieco inną, bardziej komiksową stylistykę.

Dragon Age: Początek
Dragon Age: Początek

RPG 3 listopada 2009

Klasyczna produkcja cRPG, opracowana przez legendarne kanadyjskie studio BioWare – twórców tak ikonicznych serii fabularnych, jak Baldur’s Gate, Neverwinter Nights czy Mass Effect. Akcja gry toczy się w typowym uniwersum fantasy, zamieszkałym przez charakterystyczne dla gatunku rasy. W odpowiedzi na atak dowodzonej przez potężnego demona Plagi, powołane zostaje specjalne bractwo Szarych Strażników, których zadaniem jest walka z szerzącym się złem. Podczas gry kontrolujemy drużynę złożoną z maksymalnie 4 postaci, zaś rozgrywka skupia się na wykonywaniu kolejnych questów fabularnych oraz walce, toczonej w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem aktywnej pauzy. Istotnym elementem rozgrywki są liczne dialogi oraz konieczność częstego dokonywania rozmaitych wyborów moralnych, mających swe konsekwencje w dalszej części gry. Gra oferuje nam wybór pomiędzy klasycznym rzutem izometrycznym – typowym dla wcześniejszych produkcji BioWare - oraz nowoczesnym widokiem z perspektywy trzecioosobowej.

South Park: Kijek Prawdy
South Park: Kijek Prawdy

RPG 4 marca 2014

Oparta na motywach popularnej kreskówki Miasteczko South Park gra cRPG. Dewelopingiem South Park: The Stick of Truth zajęło się studio Obsidian Entertainment przy wsparciu ze strony twórców telewizyjnego pierwowzoru – Matta Stone'a i Trey'a Parkera. Gracz wciela się w rolę dzieciaka, który wraz z rodzicami właśnie przeprowadził się do tytułowego miasteczka i próbuje zaskarbić sobie sympatię rówieśników. Okazją do tego jest wspólny LARP (Live Action Role Playing), w którym uczestniczą Cartman i jego koledzy. Fabuła South Park: The Stick of Truth obfituje w absurdalny humor i odniesienia do zjawisk kultury masowej. Twórcy gry sięgnęli także po klasyczne elementy mechaniki cRPG jak klasy postaci, walka w systemie turowym oraz możliwość zdobywania doświadczenia i awansowania na kolejne poziomy rozwoju. Produkcja zwraca uwagę kreskówkową oprawą graficzną.

Dragon Age: Początek - Przebudzenie
Dragon Age: Początek - Przebudzenie

RPG 16 marca 2010

Duże rozszerzenie do bestsellerowej gry RPG Dragon Age: Początek studia BioWare. Fabuła dodatku rozpoczyna się kilka miesięcy po wydarzeniach z gry podstawowej, a głównemu bohaterowi przypada w udziale misja odbudowania bractwa Szarych Strażników, którego szeregi zostały zdziesiątkowane podczas wielkiej bitwy pod Ostagarem. Zadanie utrudnia nam zaś fakt, że mimo pokonania potężnego arcydemona mroczne pomioty nie powróciły pod ziemię, lecz w dalszym ciągu stanowią zagrożenie dla całego Fereldenu. W Dragon Age: Początek – Przebudzenie do dyspozycji graczy oddano niedostępną wcześniej krainę Amaranthine, niespotykane dotąd bestie, a także cały szereg nowych specjalizacji, talentów, umiejętności oraz czarów. Naszą drużynę zasilić może również pięciu nowych śmiałków oraz znany z "podstawki" krasnolud Oghren. Do zabawy przystąpić możemy, importując swoją postać z gry podstawowej, bądź kreując zupełnie nowego bohatera, który zostanie automatycznie awansowany na wymagany poziom doświadczenia.

Child of Light
Child of Light

RPG 29 kwietnia 2014

Zrealizowana w dwóch wymiarach oryginalna gra RPG, łącząca mechanikę współczesnych platformówek z elementami japońskich gier fabularnych. Twórcą tytułu jest jedno ze studiów koncernu Ubisoft, mające za sobą współpracę przy seriach Far Cry i Assassin’s Creed. Gra opowiada historię dziewczynki imieniem Aurora, która musi ocalić bajkowe królestwo Lemurii. Podczas zabawy wpływamy na rozwój głównej bohaterki i obserwujemy jej pełną wyzwań drogę do dorosłości. Rozgrywka ukazana jest w perspektywie przypominającej typowe gry platformowe, zaś sama walka wzorowana jest na produkcjach z gatunku jRPG i odbywa się w systemie turowym. Podczas swej podróży dziewczynka zwiedzi ogromny żyjący świat, spotykając zarówno przyjazne wróżki oraz skrzaty, jak i podstępne potwory. Child of Light pozwala na zabawę w pojedynkę bądź w trybie kooperacji, w którym drugi gracz wciela się w przyjaciela Aurory – robaczka świętojańskiego.

Fable II: Knothole Island
Fable II: Knothole Island

RPG 13 stycznia 2009

Pierwsze rozszerzenie do kontynuacji słynnego konsolowego RPG – Fable II. Twórcy z LionHead Studios przygotowali dla nas zupełnie nową wyspę do zwiedzenia z szeregiem questów i podziemi. Do tego dochodzą nowe przedmioty, czary i możliwości ulepszenia aktualnego ekwipunku. Dodatek prezentuje się świetnie pod względem oprawy audiowizualnej.

The Lord of the Rings: The White Council
The Lord of the Rings: The White Council

RPG prace wstrzymane

The Lord of the Rings: The White Council to nieukończony projekt gry cRPG w realiach tolkienowskiego Śródziemia. Według założeń deweloperów fabuła miała przedstawiać wydarzenia rozgrywające się 80 lat przed wybuchem Wojny o Pierścień, a gracz wcieliłby się w rolę agenta tytułowej Białej Rady. Prace nad grą zostały wstrzymane w 2007 roku.

Costume Quest 2
Costume Quest 2

RPG 29 października 2014

Kontynuacja wydanej w 2010 roku kolorowej gry RPG autorstwa legendarnego Tima Schafera i jego studia Double Fine Productions. W grze spotykamy ponownie znane z pierwszej części rodzeństwo, Reynolda i Wren, które w trakcie kolejnej nocy Halloween musi stawić czoła nowemu przeciwnikowi, zagrażającemu atmosferze święta i bezpieczeństwu bawiących się dzieci. W towarzystwie przyjaciół nasi bohaterowie przemierzają trójwymiarowe lokacje, rozmawiając z napotykanymi postaciami i uczestnicząc w kolejnych walkach rozgrywanych w systemie turowym, przypominającym typowe produkcje z gatunku jRPG. Podobnie jak w pierwowzorze, najważniejszym elementem rozgrywki są przebrania, dzięki którym dzieciaki zyskują szereg magicznych mocy, a podczas walki przemieniają się w postacie, które reprezentują ich kostiumy. Pod względem oprawy tytuł utrzymany został w tym samym kreskówkowym stylu, nacechowanym jaskrawą kolorystyką i dużą dozą poczucia humoru.

Fable II: See the Future
Fable II: See the Future

RPG 12 maja 2009

Drugie rozszerzenie do kontynuacji słynnego konsolowego RPG – Fable II. Tym razem twórcy z LionHead Studios przygotowali dla nas zupełnie nową historię o kupcu Murgo, który wszedł w posiadanie tajemniczych artefaktów. To właśnie dzięki nim będziemy mogli poznać przyszłość krainy Albion. Do tego dochodzą nowe przedmioty, czary i możliwości ulepszenia aktualnego ekwipunku. Oprawa audiowizualna pozostała na wysokim poziomie.

Costume Quest
Costume Quest

RPG 20 października 2010

Humorystyczna gra RPG, za której powstanie odpowiada znana z Psychonauts oraz Brutal Legend ekipa studia Double Fine. Akcja tytułu toczy się w noc Halloween, kiedy to podczas tradycyjnej zabawy mający słabość do łakoci potwór porywa małą dziewczynkę – siostrę głównego bohatera. Zrozpaczony chłopiec wyrusza na ratunek siostrzyczki, mogąc liczyć na wsparcie maksymalnie czterech kompanów o odmiennych umiejętnościach. Kluczową rolę w grze odgrywa różnorodność halloweenowych kostiumów, których przywdzianie wiąże się z nabyciem związanych z nimi zdolności specjalnych. Kolejne przebrania tworzymy, wykorzystując znalezione podczas zabawy przedmioty. W grze nie zabrakło tradycyjnego dla gatunku systemu rozwoju postaci oraz rozgrywanych w systemie turowym walk, podczas których nasi bohaterowie przeobrażają się w postaci, za które byli przebrani. Produkcja cechuje się kolorową, kreskówkową grafiką, pełną przerysowanych postaci i kształtów.

Doom & Destiny
Doom & Destiny

RPG 12 grudnia 2012

Turowe RPG z grafiką 2D utrzymane w konwencji komediowej. W Doom & Destiny czwórka miłośników gier fabularnych w niezwykły sposób przenosi się do świata fantasy, gdzie omyłkowo zostaje uznana za drużynę herosów. Podczas zabawy gracz przede wszystkim eksploruje zróżnicowane poziomy (m.in. miasta i lochy), spotyka wiele postaci niezależnych, wykonuje zlecone mu zadania, a także toczy drużynowe bitwy z setkami przeciwników. Jak przystało na klasyczną grę RPG, w Doom & Destiny nie zabrakło szerokich możliwości indywidualizacji wyglądu bohaterów, ich wyposażenia oraz umiejętności. Wraz ze zdobywanym doświadczeniem herosi mają sposobność opanować ponad 200 specjalnych mocy i ataków. Jeśli chodzi o oprawę wizualną, Doom & Destiny nawiązuje do kultowych przedstawicieli gatunku, w tym chociażby pierwszych odsłon cyklu Final Fantasy – podobnie jak tam, w grze zastosowano tradycyjną grafikę 2D z widokiem z góry. Produkcję okraszono też sporą dawką humoru, wynikającego głównie z wrzucenia współczesnych bohaterów do świata fantasy.

Afterfall
Afterfall

RPG prace wstrzymane

Tytuł z gatunku cRPG, za który odpowiadają polscy programiści ze studia Nicolas Games Intoxicate. Pozycja ta w przedprodukcyjnej fazie znana była jako Burżuazja i pełnymi garściami czerpie z klimatów a la Fallout.

Dragon Age: Początek - Powrót do Ostagaru
Dragon Age: Początek - Powrót do Ostagaru

RPG 29 stycznia 2010

Trzeci duży dodatek DLC do wydanej w listopadzie 2009 roku gry Dragon Age: Początek. Przewidziane na ok. 60-90 minut rozgrywki rozszerzenie Powrót do Ostagaru przenosi nas ponownie do znanej z gry podstawowej twierdzy, u stóp której rozegrała się wielka bitwa pomiędzy armią ludzi i mrocznych pomiotów. Nowa przygoda zaczyna się w chwili uzyskania informacji o osobie, która rzekomo przetrwała owo starcie, a teraz szuka pomocy u Szarych Strażników. Zajmujemy się tu głównie likwidowaniem kolejnych potworów, okupujących zamek i położone u jego podnóża pole bitwy, a podczas zabawy oprócz znanych z "podstawki" lokacji do zbadania mamy także kilka całkiem nowych, przykrytych śniegiem obszarów. Ciekawostkę stanowi fakt, że dostajemy drugą szansę na przyłączenie do drużyny ogara Mabari, co przydaje się, jeśli przegapiliśmy stosowną okazję w początkowej fazie Dragon Age: Początek.

Penny Arcade Adventures: On the Rain-Slick Precipice of Darkness
Penny Arcade Adventures: On the Rain-Slick Precipice of Darkness

RPG 21 maja 2008

Połączenie bardzo zabawnej przygodówki oraz klasycznie zrealizowanej gry role-playing. Całość bazuje oczywiście na cieszących się ogromną popularnością komiksach internetowych.

Dragon Age II: Dziedzictwo
Dragon Age II: Dziedzictwo

RPG 26 lipca 2011

Dodatek DLC do gry Dragon Age II, drugiej odsłony lubianego cyklu RPG w klimatach fantasy od doświadczonego studia BioWare. Dragon Age II: Dziedzictwo to nowa przygoda, którą da się zainicjować w dowolnym momencie głównej kampanii. Rozpoczyna się ona od ataków krasnoludzkiego Kartelu, z niewiadomych przyczyn polującego na członków rodu Hawke’ów, do którego należy główny bohater. Śledztwo zabiera protagonistę wraz z towarzyszami do górskiego więzienia Szarych Strażników, gdzie odkrywa prawdę o swoim ojcu i tożsamości prześladowców, a także stawia czoła najpotężniejszemu ze wszystkich znanych Mrocznych Pomiotów. Prócz wspomnianego więzienia, rozszerzenie wprowadza kilka innych obszarów, w tym rozległe pustkowia. Na swojej drodze spotykamy nowe bestie, m.in. taranujące swych przeciwników bronto czy chowające się za wielkimi tarczami genloki alfa. Oprócz misji głównego wątku Dragon Age II: Dziedzictwo oferuje zadania poboczne oraz nowy komplet zbroi, a także specjalną broń, którą da się personalizować.

Dragon Age: Początek - Kroniki Mrocznych Pomiotów
Dragon Age: Początek - Kroniki Mrocznych Pomiotów

RPG 18 maja 2010

Kolejny dodatek DLC do osadzonego w realiach fantasy RPG-a Dragon Age: Początek studia BioWare z 2009 roku. W rozszerzeniu zatytułowanym Kroniki Mrocznych Pomiotów przejmujemy kontrolę nad jednym z hurloków i – stając po stronie Plagi – bierzemy czynny udział w walkach o miasto Denerim, stolicę Fereldenu. W trakcie zabawy otrzymujemy możliwość zrekrutowania dowolnych przedstawicieli mrocznych pomiotów, innych hurloków, genloków, a nawet potężnych ogrów. W nagrodę za ukończenie dodatku otrzymujemy specjalny, skonstruowany przez Plagę przedmiot, z którego możemy skorzystać zarówno w podstawowej wersji Dragon Age, jak i w oficjalnym dodatku Przebudzenie.

Dragon Age: Początek - Polowanie na czarownicę
Dragon Age: Początek - Polowanie na czarownicę

RPG 7 września 2010

Ostatni z wielu dodatków DLC stworzonych na potrzeby gry Dragon Age: Początek przez autorów ze studia BioWare. Opisywane rozszerzenie nawiązuje do jednego z wątków podstawowej kampanii gry, pozwalając nam po raz kolejny spotkać się z mroczną i tajemniczą Morrigan. Dowiemy się, co stało się z czarownicą po zakończeniu historii z Dragon Age. Mimo że zaginęła na cały rok, pojawiły się plotki o jej powrocie do Fereldenu, a naszym zadaniem jest dowiedzieć się, jakie właściwie są jej plany. Prócz nowych zadań do wykonania, dodatek zatytułowany Witch Hunt oferuje kolejnych dwóch członków drużyny: maga Finna oraz elfią wojowniczkę Ariane. Nagrodą za ukończenie rozszerzenia są, tradycyjnie, niedostępne wcześniej unikalne przedmioty, które możemy wykorzystać podczas innych przygód (także tych z DLC).

Dragon Age II: Książę na wygnaniu
Dragon Age II: Książę na wygnaniu

RPG 8 marca 2011

Pierwszy dodatek DLC do gry Dragon Age II, drugiej odsłony udanego cyklu RPG-ów fantasy, za którego odpowiada doświadczone studio BioWare. Dragon Age II: The Exiled Prince weszło w skład specjalnej Signature Edition, ale można je także kupić osobno. Dodatek pozwala przyłączyć do drużyny Sebastiana Vaela – wygnanego członka szlachetnego rodu i żarliwego wyznawcy Andraste. Gdy tytułowy wygnany książę otrzymuje tragiczną wiadomość o masakrze jego rodziny, postanawia zemścić się na mordercach, w czym może się pomóc mu gracz. Dodatkowy wątek fabularny The Exiled Prince rozgrywa się na przestrzeni wszystkich trzech aktów, zapewniając nowe okazje do eksploracji i posługiwania się niedostępną wcześniej bronią. Sebastian reprezentuje klasę łotrzyka, a jego specjalizacją jest łucznictwo. Co więcej, da się z nim nawiązać romans, o ile gramy postacią kobiecą.

Dragon Age II: Znak Zabójcy
Dragon Age II: Znak Zabójcy

RPG 11 października 2011

Dodatkowa zawartość cyfrowa do Dragon Age II, drugiej odsłony popularnego cyklu gier RPG w klimatach fantasy stworzonego przez studio BioWare. Dragon Age II: Mark of the Assassin wprowadza kolejną postać, którą da się przyjąć do drużyny. Jest nią elfia zabójczyni o imieniu Tallis, której głosu użyczyła amerykańska aktorka Felicia Day. Wraz z jej pojawieniem się gracz ma sposobność wzięcia udziału w nowej przygodzie, skupiającej się na magicznym relikcie zwanym Heart of the Many. Bohaterowie muszą odnaleźć ten niezwykły przedmiot, co nie jest wcale łatwe, jako że najwyraźniej został on ukryty w posiadłości orlezjańskiego barona. Mark of the Assassin pozwala graczom odwiedzić nieznaną wcześniej lokację, położoną poza miastem Kirkwall, spotkać nowych przeciwników oraz skorzystać z rozszerzonego arsenału broni i innych nowości. Pod względem mechaniki Mark of the Assassin jest w całości oparty na rozwiązaniach oryginalnego Dragon Age II. Mamy więc do czynienia z drużynowym RPG-iem z walką w czasie rzeczywistym i aktywną pauzą.

Dragon Age: Początek - Golemy Amgarraku
Dragon Age: Początek - Golemy Amgarraku

RPG 10 sierpnia 2010

Kolejne rozszerzenie DLC do opracowanej przez kanadyjskie studio BioWare gry Dragon Age: Początek. Fabuła dodatku zatytułowanego Golems of Amgarrak koncentruje się na losach krasnoludzkiej ekspedycji, która została wysłana do jaskiń Orzammaru celem poznania sekretów konstrukcji golemów i podczas tej misji zaginęła bez śladu. Kontrolowany przez gracza bohater zostaje wynajęty przez Jerrika Dace’a – czyli brata dowodzącego wyprawą krasnoluda. Jego zadaniem jest zaś odkryć, co tak naprawdę się wydarzyło i, jeśli to będzie możliwe, odnaleźć oraz sprowadzić do domu nieszczęsnych zaginionych. Opisywany dodatek koncentruje się przede wszystkim na walce z potężnymi przeciwnikami (np. tytułowymi golemami) i skierowany jest głównie do weteranów cyklu, oferując bardzo wysoki poziom trudności. W nagrodę czeka na nas jednak sporo nowego sprzętu.

Phantasy Star Universe
Phantasy Star Universe

RPG 24 października 2006

Phantasy Star Universe to pozycja należąca do gatunku sieciowych RPG, oferująca ponadto osobom nie podłączonym do sieci rozbudowany tryb zabawy dla pojedynczego gracza. Za produkcję oraz wydanie Phantasy Star Universe odpowiedzialna jest Sega.

Talisman
Talisman

RPG prace wstrzymane

Talisman to wirtualna wersja słynnej fabularnej gry planszowej, której pierwsza edycja została wydana przez Games Workshop w roku 1983. Na terenie Polski oryginał znany jest pod nazwą Magia i Miecz. Uczestnicy zabawy przenoszą się do fantastycznego świata i wcielają się w bohaterów, próbujących odnaleźć legendarną Koronę Władzy.

Boot Hill Heroes
Boot Hill Heroes

RPG 6 grudnia 2014

Utrzymana w konwencji spaghetti westernu, old-schoolowa gra RPG, nawiązująca do czasów komputerów 16-bitowych i ery konsoli SNES. Kontrolując jednego z czterech bohaterów musimy postawić przed sądem członków gangu Saints-Little, ujawnić zawiązany przez nich spisek i zapobiec rozlewowi krwi w miasteczku Bronco County. Gra nastawiona jest na tryb kooperacyjny, który można rozgrywać zarówno lokalnie jak i przez internet.