
Dodatek do gry Dragon Age: Origins
Dragon Age: Origins - Golems of Amgarrak
Data wydania: 10 sierpnia 2010
Kolejne rozszerzenie DLC do opracowanej przez kanadyjskie studio BioWare gry Dragon Age: Początek. Fabuła dodatku zatytułowanego Golems of Amgarrak koncentruje się na losach krasnoludzkiej ekspedycji, która została wysłana do jaskiń Orzammaru celem poznania sekretów konstrukcji golemów i podczas tej misji zaginęła bez śladu. Kontrolowany przez gracza bohater zostaje wynajęty przez Jerrika Dace’a – czyli brata dowodzącego wyprawą krasnoluda.
Gracze
Dragon Age: Origins - Golems of Amgarrak to kolejny dodatek do jednej z najlepszych gier roleplaying 2009 roku. Za produkcję podobnie jak w przypadku wersji podstawowej odpowiada kanadyjskie studio BioWare, które stworzyło wcześniej tytuły takie jak Neverwinter Nights, Knights of the Old Republic czy serie Baldur’s Gate oraz Mass Effect.
Krasnoludzka ekspedycja wysłana do jaskiń Orzammaru w celu poznania sekretów konstrukcji golemów zaginęła bez śladu. Zostajemy wynajęci przez Jerrika Dace’a (brata dowodzącego wyprawą), by odkryć, co tak naprawdę się wydarzyło oraz, jeśli tylko będzie to możliwe, również odnaleźć i sprowadzić do domu nieszczęsnych brodaczy.
Golems of Amgarrak nie zaprząta nam głowy skomplikowaną fabułą czy odgrywaniem roli, zamiast tego stawiając na efektowną walkę. Rozszerzenie przeznaczone jest dla weteranów cyklu i oferuje bardzo wysoki poziom trudności. Na zwiedzanie czekają rozległe podziemia, które zamieszkiwane są przez potężnych przeciwników (tytułowe golemy). Nie brak też sporej ilości nowego sprzętu. W przygodzie pomaga nam magiczna świecąca kula, umożliwiająca otwarcie zablokowanych tajemniczą niebieską poświatą skrzyń oraz drzwi.
Dodatek pozwala zaimportować już istniejącą postać (zarówno z Dragon Age: Początek jak i Dragon Age: Początek – Przebudzenie) lub stworzyć nowego, wysokopoziomowego bohatera.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Xbox 360Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 3Angielskie napisy i dialogi
Producent: BioWare
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Gry podobne:



8GIER
Cykl gier RPG osadzonych w uniwersum dark fantasy. Seria została zapoczątkowana i jest rozwijana przez kanadyjskie studio BioWare, znane między innymi z takich projektów, jak dwie pierwsze gry spod szyldu Baldur’s Gate, Neverwinter Nights, Jade Empire czy marka Mass Effect. Produkcje sygnowane logo Dragon Age trafiają przede wszystkim na komputery osobiste i konsole.
25 października 2012
Do premiery gry Dragon Age III pozostało wystarczająco dużo czasu, by jej twórcy zdążyli wdrożyć do swojego dzieła mnóstwo pomysłów, również tych podsuniętych przez fanów. Oto nasze propozycje.
Posiadacze pecetowej edycji Dragon Age: Początek zapewne pamiętają, że ostatnie trzy dodatki DLC do tej gry zostały wydane jedynie w angielskiej wersji językowej – w przeciwieństwie do poprzednich, które zostały spolszczone. Nie wszystko jednak stracone, bo z pomocą przychodzą fanowskie tłumaczenia.
gry
Marcin Skierski
18 kwietnia 2011 10:35
Firma Electronic Arts wypuściła na zachodnich rynkach specjalną edycję gry Dragon Age: Początek zawierającą wszystkie dodatki. Pakiet w wersji pudełkowej w Polsce się co prawda nie pojawi, ale będzie dostępny w dystrybucji cyfrowej po angielsku. Tymczasem producent serii, czyli BioWare, ponownie potwierdził plany odnośnie DLC do drugiej części serii.
gry
Szymon Liebert
28 października 2010 12:30
Firma BioWare potwierdziła oficjalnie doniesienia organizacji BBFC, która przed kilkoma tygodniami rozpaliła naszą wyobraźnię informacją o możliwej premierze bardzo bogatej edycji Dragon Age: Origins. Dzisiaj wiemy już, że Ultimate Edition faktycznie istnieje i zostanie wydana pod koniec tego miesiąca.
gry
Piotr Doroń
1 października 2010 09:27
Już od pewnego czasu pojawiały się spekulacje na temat specjalnego wydania Dragon Age, w którym prócz głównej gry znalazłyby się również wszystkie dodatki. Okazuje się, że plotki te nie były bezpodstawne.
gry
Adrian Werner
5 września 2010 16:15
BioWare nie przestaje wspierać gry Dragon Age: Początek, która od dnia premiery otrzymała już kilka mniejszych pakietów DLC i jeden większy dodatek (Przebudzenie). Tym razem ekipa prezentuje obiecywane rozszerzenie z dużą ilością walki - Golemy Amgarraku. Dzięki niemu przegadana produkcja staje się brutalnym dungeon crawlerem wypełnionym wrogami.
gry
Szymon Liebert
11 sierpnia 2010 09:11
Chłopaki z BioWare pojawili się na tegorocznym Comic-Conie z czymś więcej, niż tylko opowieściami dotyczącymi nowego DLC do Dragon Age – przywieźli gotowy produkt zatytułowany Golems of Amgarrak i przy okazji zaktualizowali oficjalną stronę gry.
gry
Filip Grabski
28 lipca 2010 20:45
Wymagania sprzętowe gry Dragon Age: Początek - Golemy Amgarraku:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Quad 2.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 20 GB HDD, Windows XP SP3/Vista SP1.
Średnie Oceny:
Średnia z 187 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
czorny50
Ekspert
2013.02.08
Moja ocena 2.0Po „Przebudzeniu”, BioWare znów wraca do dobrze sprawdzonego modelu DLC śmieci. Oferuje fanom tylko dwie lokacje, w dodatku są to głębokie ścieżki, które po „Początku” mam już osobiście dość. Główny wątek do jakiś specjalnie nie wciąga, no i nasz wydawca oczywiście oficjalnego spolszczenia nie wydał (trochę mi się nie dziwie) Jedyne plusy to satysfakcjonujący poziom trudności no i ten ostatni boss jest w miarę świeży w tym uniwersum. Moim osobistym odczuciem to bardzo słabe DLC jest wydane na siłę i tak samo się go przechodzi – na silę
kęsik
Ekspert
2022.08.15
JaspeR90k Generał
Przebudzenie - "tylko dostarczyciele nowych przedmiotów" nie no bez przesady, przecież ten dodatek wnosi do gry więcej niż wszystkie inne razem wzięte i absolutnie nie mówię tu tylko o nowym wyposażeniu.
Irek22 Legend
Nie no, pisałem tylko o DLC. :) Przebudzenie jest pełnoprawnym dodatkiem, jakie kiedyś się robiło i - mimo nieco rozczarowującego zakończenia - moim zdaniem jest jak najbardziej wart zakupu i zagrania dla kogoś, komu podobała się podstawka.
Fenrir713 Junior
"nielogiczna" :D
to, że czegoś nie kminisz, nie oznacza że jest to "nielogiczne"...
Sens kronik jest jasny: możliwość wcielenia się w tych "złych" i wklepanie(w końcu) temu pajacowi Alistair'owi...
Nie ma co za dużo wymagać od tego dlc :D
zanonimizowany579358 Senator
Bardzo klimatycznie zapowiadająca się historia. Otrzymujemy bowiem list od Jarrika Dace'a chcącego odnaleźć zaginioną ekspedycję w której był jego brat. Jako Szary Strażnik przybywamy samotnie, gdyż Jarrik zażyczył sobie dyskrecji. Wyruszamy więc z nim i jego wiernym bronto by zbadać tajemniczą sprawę. Z pewnością to DLC pozostawia pewien niedosyt, bo w sumie fabuła zaprezentowana jest w sposób szczątkowy, troszkę szkoda. Golemy z Amgarraku przeszedłem w nieco ponad godzinkę na łatwym poziomie trudności postacią z Przebudzenia. To ostatnie samodzielne DLC, które mi pozostało i już chciałem je tylko ukończyć by móc wreszcie zabrać się za "dwójkę". Lecz nawet na łatwym poziomie nie jest zbyt prosto, gdyż pojedynki są całkiem wymagające, zwłaszcza te z golemami czy ożywieńcami-magami, które nawalają nas kulami ognia. Jak na godzinny dodatek to takich pojedynków jest całkiem sporo. Gdyby nie spory zapas balsamów leczniczych to byłoby ciężko. Ostatni pojedynek ze Żniwiarzem też jest dość trudny, składa się z dwóch faz, a na domiar złego miałem buga i za pierwszym razem wpadł mi gdzieś w lawę ten Żniwiarz w drugiej fazie walki. Zakończenie jest w sumie nijakie, po pokonaniu Żniwiarza Amgarrak się zawala i... tyle. Widzimy tylko, że takich Żniwiarzy co to jednego z nich z trudem dopiero co pokonaliśmy są dziesiątki, jeśli nie setki. Szkoda, że wątek, który wreszcie nie traktuje o pomiotach został potraktowany tak po macoszemu, bo jednak te alternatywne wymiary by dostać się za magiczną barierę czy skorzystać z danego obiektu były całkiem ciekawym pomysłem. Gdyby pomiędzy walkami było kilka dialogów to już byłoby lepiej.
wogsel Konsul
Dodatek to taka wariacja na temat watku golemow z podstawki. Tyle ze tam mielismy ciekawsza i bardziej emocjonujaca fabule i lepszych towarzyszy. Szalona Branda i przejmujacy sie Oghen sporo dodawali do historii. Tutaj zas mamy nijakiego Jerrica i jeszcze bardziej nijakiego jego brata. Ktos wczesniej pisal ze lokacja to przerobiona mapa z Kal'Hirol z przebudzenia, ciezko mi to stwierdic bo generalnie wszystkie kransnoludzkie ruiny wygladaja podobnie. Tak czy siak, lokacja nie powala. W DLC mamy duzo bardzo trudnych walk, po latwym przebudzeniu tutaj tworcy postanowili znaczaco podniesc poziom trudnosci, az do przesady. Sam w walce z glownym bosem zmniejszylem poziom trudnosci do normalnego bo szkoda mi bylo czasu sie z nim meczyc. Tworcy zrobili to chyba po to zeby dlc wydawalo sie dluzsze. Przejscie tego dodatku zajelo mi 1,5h a na nizszym poziomie trudnosci pewnie bylo by to 1h. Fabularnie jest to poziom przecietnego side questa i moze gdyby to dlc bylo zintegrowane z glowna kampania to nie bylo by tak zle, ale jako osobna przygoda jest to zenada. Szkoda czasu, bo to dlc zupelnie nic nie wnosi.