Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS3PSPX360WiiNDS
Okładka Tron Evolution (PC)

Tron Evolution

Tron Evolution to wyprodukowana przez studio Propaganda Games gra akcji, której fabuła stanowi wstęp do wydarzeń przedstawionych w filmie "TRON Legacy".

Akcji | TPP | cyberpunk | filmy | PlayStation Move

Okładka Tron Evolution (PC)

data premiery gry:

26lis2010

PC X360 PS3 PSP NDS Wii

TRON: Evolution to przygodowa gra akcji TPP powiązana z kinowym obrazem TRON Legacy w reżyserii Josepha Kosinskiego. Akcja ma miejsce przed wydarzeniami opowiedzianymi w filmie, uzyskujemy więc szansę poznania całej historii, zapoczątkowanej w latach 80. przez reżysera i scenarzystę Stevena Lisbergera. Co ciekawe, w filmie zawarte zostały odniesienia do gry, więc jego zrozumienie w pewnym stopniu wymaga znajomości TRON: Evolution.

Rozgrywka toczy się wewnątrz systemu komputerowego, a sterowany przez gracza bohater nosi imię Anon (określa ono anonimowy program). Fabułę otwiera uroczysta gala, podczas której następuje wybór i zaprezentowanie nowego administratora, czyli władcy systemu. Uroczystość zostaje przerwana, gdy uczestniczące w niej najważniejsze osobistości systemu zostają zaatakowane przez zamaskowanych zabójców - wirusy niszczące strukturę świata TRON. Tytuł swoją konstrukcją przypomina trójwymiarową grę platformową, a to oznacza że każdy z etapów wymaga od gracza częstego skakania, wspinania się, biegania po ścianach i wykonywania innych akrobacji. Od czasu do czasu na naszej drodze stają przeciwnicy, z którymi można rozprawić się na wiele efektownych sposobów, wykorzystując przy tym sztandarową broń świata TRON, czyli dysk.

Oprócz kampanii dla pojedynczego gracza, twórcy przygotowali również rozbudowany multiplayer, w którym gracze mogą się bawić w kilku trybach rozgrywki. Do dyspozycji oddano znane i lubiane Deathmatch, Team Deathmatch, a także Bit Runner (odmiana Capture The Flag) oraz Power Lust, polegający na zajmowaniu strategicznych punktów mapy w określonej kolejności. Plansze podzielone są na dwie grupy. Pierwsza składa się z aren charakteryzujących się ciasną zabudową, a więc przystosowanych do walki wręcz. Druga natomiast skupia mapy cechujące się występowaniem wielkich, rozległych hal, po których gracze mogą poruszać się z wykorzystaniem tzw. Światłocykli, a nawet czołgów.

W procesie dewelopingu TRON: Evolution udział wziął Joseph Kosinski. Pełnił on rolę konsultacyjną, dbając o wyeliminowanie wszelkich nieścisłości i niedociągnięć fabularnych. W produkcję TRON: Evolution zaangażowano także firmę, która w kinowym obrazie odpowiedzialna była za realizację efektów specjalnych. W pracach nad grą wzięło udział również sporo aktorów i aktorek występujących w kinowej wersji nowego TRON-a. Wśród nich znaleźli się między innymi: Bruce Boxleitner, jako Alan Bradley (występował również pierwszej części filmu z 1982 roku), James Frain (Jarvis) oraz Olivia Wilde (Quorra). W grze nie usłyszymy natomiast kluczowej postaci obydwu filmów - Jeffa Bridgesa, wcielającego się w informatyka Kevina Flynna.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 7,5 / 10 na podstawie 934 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 7,8 / 10 na podstawie 130 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 79,99 PLN

Gry podobne do Tron Evolution

Klasyfikacja PEGI Tron Evolution

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Tron Evolution

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium IV 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), 10 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Tron Evolution - recenzja gry
Tron Evolution - recenzja gry

Recenzja 13 grudnia 2010, 12:32

Słabo wypada także system walki, na którym opiera się większość rozgrywki. Eksterminacja popleczników Abraxasa polega głównie na powielaniu rządzących potyczkami schematów. Wraz z postępami w rozgrywce przychodzi nam mierzyć się z nowymi jednostkami – sęk w tym, że są to jedynie zmodyfikowane i odpowiednio ulepszone projekty, z którymi mieliśmy już wcześniej do czynienia. Ich pokonanie sprowadza się do wykorzystania jednego typu kombinacji, przeznaczonego specjalnie dla danych jednostek. Jak się okazuje, całą grę przechodzimy, stosując zaledwie kilka wariantów ataku. Jak wielkie było moje zdziwienie, gdy spostrzegłem, że twórcy przygotowali kilkadziesiąt sposobów na skuteczne kasowanie antagonistów – pytanie, w jakim celu władowano sporo pracy w coś, czego nie ma sensu w ogóle wykorzystywać? Pominę już fakt, że w większości są one zupełnie nieefektywne, a co za tym idzie – zwyczajnie nieprzydatne. Szybszą eksterminację niechcianych aplikacji prowadzimy dzięki energii – naładowanie jej zasobów umożliwia użycie specjalnych ataków, które oddziałują na całą grupkę przeciwników znajdujących się w pobliżu. Jej stan uzupełniamy podobnie jak zdrowie – skaczemy po generatorach, przebiegamy po specjalnych polach i ćwiczymy powietrzne ewolucje na stacjach energetycznych. Paradoksalnie zginąć na polu walki wcale nie jest tak trudno – wszystko przez zmasowane ataki wirusów, od których w wielu sytuacjach nie sposób się opędzić. Pojedynkowanie się z większymi grupami sprowadza się do gorączkowego klikania i modlenia się, byśmy zdążyli przebiec po najbliższym punkcie energetycznym. Sprawy nie poprawia także nie najlepsza praca kamery, szczególnie w mniejszych pomieszczeniach. Szkoda, że twórcy nie pokusili się o większe zróżnicowanie jednostek sił wroga – gra sprowadza się do tego, by niszczyć wszystko, co jest pomarańczowe i się rusza, co okazuje się, niestety, czynnością okropnie monotonną.

PC
X360
PS3
PSP
NDS
Wii