Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategiczneANDiOSWP
Okładka The Witcher Battle Arena (iOS)

The Witcher Battle Arena

Sieciowa gra bitewna stanowiąca próbę przeniesienia serii o Wiedźminie na grunt popularnego gatunku gier typu MOBA. Tytuł został opracowany przez studio Fuero Games we współpracy z ekipą CD Projekt RED.

Strategiczne | fantasy | MOBA | widok izometryczny | elementy RPG | multiplayer | polskie

Gra przestała działać 31 grudnia 2015

Aktualizacja: 31 grudnia 2015 roku gra została usunięta ze sklepów Google Play i App Store przez wydawcę, firmę CD Projekt.

Po ogromnym światowym sukcesie sagi RPG Wiedźmin (ang. The Witcher), producent cyklu – rodzime studio CD Projekt RED – postanowił stworzyć spin-offową odsłonę serii, zaliczaną do zyskującego popularność na urządzeniach mobilnych gatunku strategii MOBA. The Witcher Battle Arena przygotowany został we współpracy ze studiem Fuero Games i jest dystrybuowany w typowym modelu free-to-play. Oznacza to, że sama gra dostępna jest za darmo, aczkolwiek dzięki zaimplementowanemu systemowi mikrotransakcji, gracze mogą za prawdziwe pieniądze odblokować dodatkowe bonusy, jak np. specjalne stroje dla bohaterów.

Akcja gry osadzona została w oryginalnym uniwersum fantasy, stworzonym przez polskiego pisarza Andrzeja Sapkowskiego na potrzeby książkowej sagi Wiedźmin. W grze spotkamy więc tak znane postacie jak czarodziejka Filippa Eilhart, elf Iorweth, krasnolud Zoltan Chivay oraz sam Geralt z Rivii. Każda z postaci cechuje się rzecz jasna swoimi indywidualnymi zdolnościami, a podczas walki korzysta m.in. z przedmiotów dostępnych w specjalnym sklepiku. W przerwach między starciami bohaterowie mogą być rozwijani nie tylko pod kątem statystyk, ale także wyposażani w coraz lepszy ekwipunek, otrzymywany losowo po zakończonych meczach.

Podobnie jak w typowych grach z gatunku MOBA, w rozgrywce stają naprzeciw siebie dwie drużyny (trzech na trzech graczy). W meczach nie biorą jednak udziału żadne stworzenia pomocnicze, zwane popularnie minionami. Dzięki takiemu rozwiązaniu, a także wykorzystaniu mniejszych map, spotkania w grze są znacznie krótsze, a ich długość nie przekracza 10 minut. The Witcher Battle Arena na Androida oferuje kilka trybów rozgrywki. Jednym z podstawowych wariantów zabawy jest tryb Podboju, w którym walka toczy się o trzy magiczne obeliski, znajdujące się w różnych punktach mapy. Na jej krańcach umieszczone są także specjalne punkty zaopatrzenia, w których gracze mogą odnowić kończące się zapasy ogłuszających petard oraz magicznych mikstur.

Oprawa gry The Witcher Battle Arena w wersji na Androida stoi na wysokim poziomie, nawet jak na standardy mobilne. Grafika w grze jest w pełni trójwymiarowa, a bitewne zmagania obserwujemy z kamery przedstawiającej pole walki w perspektywie izometrycznej.

Minirecenzja The Witcher Battle Arena – mobilny LoL w wykonaniu Geralta

PLUSY:
  1. Szybka i intensywna rozgrywka, dostosowana do specyfiki urządzeń mobilnych;
  2. Wysokiej jakości oprawa graficzna, utrzymana w wiedźminowskich klimatach;
  3. Dziewięć unikalnych postaci, z odmiennymi umiejętnościami i ciekawymi historiami.
MINUSY:
  1. Mała ilość trybów, sprawia, że zabawa dość szybko robi się schematyczna.

Przed premierą gry Wiedźmin 3: Dziki Gon studio CD Projekt RED postanowiło wypełnić czas oczekiwania na „trójkę” dwoma mniejszymi wiedźminowskimi projektami. Jednym była cyfrowa wersja planszówki Wiedźmin: Gra Przygodowa, a drugim mobilna MOBA The Witcher Battle Arena, którą pokrótce przedstawimy w niniejszej mini recenzji.

Na wstępie trzeba powiedzieć, że nie jest to zwykły konkurent słynnego League of Legends czy też Dota 2. Warunki oferowane przez urządzenia mobilne wymusiły na twórcach (połączone siły CD Projekt RED i Fuero Games) pewne zmiany. Przede wszystkim w starciach uczestniczą dwie trzyosobowe drużyny, które walczą w bardzo intensywnych i szybkich (trwających góra 10 minut) meczach. Takie, a nie inne rozwiązanie idealnie wpasowuje się w kulturę grania na urządzeniach mobilnych, co oczywiście nie oznacza, że jest to produkcja dla casuali i doświadczone osoby nie znajdą w niej nic dla siebie.

Jak w każdej szanującej się grze MOBA, kierowany przez nas heros zdobywa doświadczenie i złoto, udoskonala oraz wzmacnia swoje umiejętności itd. Dodatkowym atutem projektu są porządnie nakreślone i ciekawe historie postaci. Nie bez znaczenia jest także znakomita oprawa graficzna, która stoi na bardzo wysokim poziomie, ale też wymaga do działania nieco mocniejszego urządzenia.

Krótko pisząc, The Witcher Battle Arena to ciekawa mobilna MOBA, której największą wadą jest mała ilość trybów, gdyż na dobry początek udostępniono tylko „podbój”, polegający na przejmowaniu wyznaczonych punktów. Również ilość map nie powala na kolana, ale jak wiele innych mobilnych produkcji, tak i ta z czasem zapewne się rozrośnie.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 7,8 / 10 na podstawie 246 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7,1 / 10 na podstawie 64 głosów czytelników.

Gry podobne do The Witcher Battle Arena

Wymagania wiekowe The Witcher Battle Arena

12+

Recenzja gry The Witcher Battle Arena - Wiedźmin atakuje gatunek MOBA

Recenzja 23 stycznia 2015, 15:00

Fakt, że w grze nie ma typowych klas postaci, nie znaczy, że nie możemy modyfikować bohaterów. Każdy z nich ma trzy umiejętności, a także swój własny poziom, zależny od tego ile spotkań nim rozegraliśmy i jak sobie radziliśmy. Awans pozwala nam wydawać punkty w dwóch kierunkach: przedmiotów (poziom w tej ścieżce pozwala na zakładanie lepszych gratów, jak i zwiększa szansę ich wypadania) oraz umiejętności. Dzięki tym ostatnim możemy modyfikować podstawowe skille – np. jeden z ataków Letho może mieć bonus +15%, a nawet +30% do obrażeń, musimy jednak w zamian coś zmniejszyć, np. czas trwania ogłuszenia, które ten cios wywołuje o odpowiednio ćwierć lub pół sekundy. Jest to o tyle ciekawe, że w ten sposób możemy dość znaczenie modyfikować styl grania daną postacią (można np. skupić się na ogłuszaniu kosztem zasięgu). W taki sposób twórcy Battle Arena rozwiązali problem symbolicznego sklepiku, z którego korzystamy w trakcie starcia – ogranicza się on bowiem do trzech przedmiotów - miecza, pancerza, pierścienia i ich rozwinięcia.

iOS
AND
WP