Data wydania: 10 września 2019
The Walking Dead: The Telltale Definitive Series stanowi kompletne wydanie wszystkich przygodówek sygnowanych marką The Walking Dead, stworzonych przez studio Telltale. Oprócz samych gier w kolekcji znalazły się również materiały zdradzające kulisy produkcji.
Gracze
Steam
The Walking Dead: The Telltale Definitive Series to zestaw zawierający wszystkie epizodyczne przygodówki sygnowane marką The Walking Dead. Większość tytułów zawartych w pakiecie stworzonych zostało przez Telltale Games. Po bankructwie studia w 2018 roku opowieść zdecydowało się dokończyć Skybound Games. Oprócz samych gier w paczce znalazły się również materiały zza kulis produkcji.
W The Walking Dead: The Telltale Definitive Series znalazło się łącznie 6 pozycji wydanych w latach 2012-2019:
The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season One to pierwsza odsłona serii epizodycznych gier przygodowych opartych na komiksach stworzonych przez Roberta Kirkmana. Tytuł skupia się na losach Lee Everetta, który próbuje przetrwać w świecie opanowanym przez żywe trupy. Produkcja zadebiutowała 24 kwietnia 2012 roku na komputerach osobistych, a z czasem doczekała się także wydań na inne platformy.
The Walking Dead: 400 Days stanowi dodatek do pierwszego sezonu cyklu. Opisuje on pierwsze 400 dni trwania zarazy, która zamieniła większość ludzi w zombie. Tytuł zadebiutował 2 lipca 2013 roku na konsoli PlayStation 3.
The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season Two jest drugą odsłoną głównej serii. Produkcja miała swoją premierę 17 grudnia 2013 roku na komputerach osobistych oraz PlayStation 3. W czasie przygody gracze wcielają się w znaną z pierwszej odsłony cyklu jedenastoletnią Clementine, która próbuje pogodzić się z wydarzeniami z poprzedniej gry.
The Walking Dead: Michonne stanowi spin-off to cyklu. Opowiada on o losach znanej z komiksu i serialu telewizyjnego, władającej mieczami wojowniczki Michonne. Produkcja zadebiutowała 23 lutego 2016 roku na komputerach osobistych oraz konsolach siódmej i ósmej generacji.
The Walking Dead: The Telltale Series - A New Frontier to trzeci sezon wchodzący w skład głównej serii. Jego akcja ma miejsce kilka lat po Season Two. Chociaż gracze wcielają się w postać Javiera Garcii – byłego sportowca, który pragnie ocalić swoją rodzinę – to istotną rolę odgrywa też znana z poprzednich odsłon cyklu Clementine. Tytuł zadebiutował 20 grudnia 2016 roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.
The Walking Dead: The Final Season to ostatnia odsłona serii. Opowieść ponownie skupia się na Clementine. Tym razem ukazane zostały próby budowania przez bohaterkę nowej społeczności. Produkcja pojawiła się na rynku 14 sierpnia 2018 roku.
Oprócz wymienionych powyżej gier w The Walking Dead: The Telltale Definitive Series znaleźć można materiały zza kulis produkcji wraz z komentarzami deweloperów i aktorów głosowych. Dodatkowo kolekcja zawiera ścieżkę dźwiękową.
Grafika wszystkich tytułów zawartych w The Walking Dead: The Telltale Definitive Series została ujednolicona. Starsze odsłony zostały odświeżone, co wizualnie zbliża je do ostatniej części cyklu. Wszystkie odcinki otrzymały także opcję dynamicznego oświetlenia.
Autor opisu gry: Agnieszka Adamus
Platformy:
PC Windows
PlayStation 4
Xbox One
Producent: Telltale Games / Skybound Games (PC) / Skybound Games (PS4) / Skybound Games (XONE)
Wydawca: Skybound Games
8GIER
Seria epizodycznych gier przygodowych osadzonych w uniwersum komiksów Roberta Kirkmana – The Walking Dead (znanej w naszym kraju pod nazwą Żywe Trupy), zaadaptowanym w popularnym serialu telewizyjnym stacji AMC. Za proces deweloperski i wydawniczy odpowiada amerykańskie studio Telltale Games, mające spore doświadczenie w tworzeniu przygodówek opartych na licencji – w jego dorobku znajdują się między innymi Back to the Future: The Game, Jurassic Park: The Game czy kilka gier opartych na serialu CSI. Marka powstaje przy współpracy z założoną przez Kirkmana firmą Skybound Entertainment, odpowiedzialną za wydawanie komiksu.
Zapowiedziana w kwietniu definitywna edycja gry w The Walking Dead doczekała się ogłoszenia daty premiery. Paczka pojawi się 10 września tego roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.
gry
Agnieszka Adamus
1 lipca 2019
Dziś piszemy o zwrotach pieniędzy za zakup Assassin's Creed: Unity tuż przed rozpoczęciem darmowej promocji na grę, zakazaniu PUBG i Fortnite: Battle Royale w Iraku, zapowiedzi pakietu The Walking Dead: The Telltale Definitive Series oraz ponownym przesunięciu premiery Steel Division 2. Witajcie w wieściach ze świata.
gry
Jakub Błażewicz
19 kwietnia 2019
Wymagania sprzętowe gry The Walking Dead: The Telltale Definitive Series:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo 2.8 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTS 450 lub lepsza, 15 GB HDD, Windows 7 SP1 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2500K 3.3 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 lub lepsza, 15 GB HDD, Windows 7 SP1 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 143 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Przytłaczająco pozytywne"
Średnia z 25334 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena STEAM
Przytłaczająco pozytywne (25 334)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
mateo4 Legionista
Sporo frustratów teraz się dowartościowuje znajomością angielskiego. Kiedyś dowartościowywali się wykształceniem akademickim, ale te już utraciło swój prestiż w obecnych czasach.
zanonimizowany1375607 Legionista
Chłopaki z graj po Polsku stworzyli spolszczenie do "definitywki" :
LokoBoy1 Legionista
Jestem zakochany w tej grze. Po fatalnym trzecim sezonie ogrywam właśnie finałowy i wow. Zmiany mechaniki. Grafika wszystko jest na plus. Gra się bardzo przyjemnie. Aż szkoda ze to ostatnia odsłona…
Admin Senator
The Walking Dead: The Telltale Definitive Series - recenzje graczy
kęsik Legend
Bardzo godny pakiet, szczególnie w uczciwej cenie promocyjnej 23 PLN. Mamy tutaj wszystkie 4 sezony i dodatki 400 Days i Michonne. Wszystko ładnie spakowane w jedną grę, mamy także możliwość słuchania ścieżki dźwiękowej w menu, obejrzenia filmików z komentarzem deweloperów (no te akurat nie działają xD) czy przyjrzenia się modelom postaci. Starsze sezony są trochę podrasowane graficznie, między innymi przez przeniesienie stylu graficznego z sezonu czwartego. Niektórym się to nie podoba, można to wyłączyć w opcjach. Mi się całkiem podobało, chociaż fakt, czasami było robiło się przez to zbyt ciemno. Dobry pakiet zarówno dla nowych graczy jak i starych.
Z grami Telltale wiadomo o co chodzi, wszędzie reklamowane wybory i konsekwencje to pic na wodę. Gra nie dostosowuje się do tego jak gramy, wbrew temu co sama twierdzi. Historia jest całkowicie liniowa, my możemy tylko wpłynąć na parę detali. Jeżeli ktoś ma zginąć, to zginie. My możemy tylko czasem wybrać czy ma zginąć już teraz czy trochę później. Jeżeli mamy wielki i dramatyczny wybór polegający na tym, że dwie postaci potrzebują naszej pomocy a my możemy uratować tylko jedną, to zawsze postać którą uratujemy i tak zginie prędzej czy później. Czasami nawet jeszcze w tym samym epizodzie. Najbardziej zabawne są sytuacje gdzie w trakcie dialogu coś powiemy i gra radośnie nas informuje, ze dana postać to zapamięta po czym 5 minut później ta postać już nie żyje. No to zapamiętała co powiedzieliśmy, nie ma co. Gameplayu jest tyle co kot napłakał, a od drugiego sezonu jeszcze mniej. Rewolucję wprowadza na koniec ostatni sezon gdzie mamy w zasadzie pełnoprawną eksplorację w trzeciej osobie i walkę, która daje nam jakąś swobodę, dwa różne ciosy i "kontrolę tłumów", która się przydaje bo gdy zajdą nas dwa trupy to nie jesteśmy już nieśmiertelni siłując się z jednym w QTE. Pojawiała się możliwość porażki i śmierci w walce. To już jest wielka rewolucja gameplayowa. Wiadomo, w tego typu gry niekoniecznie gra się dla złożonych mechanik rozgrywki ale w pewnym momencie nawet zwykłego chodzenia i oglądania przedmiotów nawet za bardzo nie ma.
Mamy tutaj do czynienia zdecydowanie bardziej z przeżyciem narracyjnym i emocjonalnym niż typowo growym. I jako takie właśnie doświadczenie gra daje radę. Można się z postaciami trochę zżyć, czasem aż za bardzo, można próbować z kimś romansować aby potem chuchać i dmuchać żeby ta postać dożyła do końca sezonu. Mamy rodzinne dramaty, które zawsze są w stanie emocjonować w takim niebezpiecznym świecie. Śledzimy losy Klementyny i patrzymy jak dorasta, jak z dziecka, którym musimy się zajmować staje się w zasadzie matką, która sama musi zajmować się małym dzieckiem. Ja osobiście na przykład nie jestem wielkim fanem Kennego, wielu ludzi go uwielbia, pisze że to GOAT ale nie dla mnie. On już w dwóch pierwszych epizodach pierwszego sezon robił wątpliwe rzeczy więc nie można zwalić wszystkich jego negatywnych zachowań na osobiste tragedie, które go spotkały później. Dlatego akurat dla mnie wybór na końcu drugiego sezonu był bardzo prosty. Jeżeli ogólnie miałbym podsumować wszystkie sezony to powiedziałbym, że najlepsze to sezon pierwszy i ostatni, a najgorszy to sezon drugi. Sezon trzeci nie cieszy się zbyt dużą renomą ale dla mnie był naprawdę całkiem solidny. Mamy tam nowego bohatera i jego familijną dramę i Clem na boku z jej problemami i zmaganiami. Ostatni sezon naprawdę się udał, Telltale już wtedy bankrutowało ale udało się stworzyć naprawdę godne zakończenie, poruszające kilka trudnych tematów, smutne ale także momentami radosne i wzruszające. I nawet ciężkie wybory w tym ostatnim sezonie jakby trochę więcej ważyły.
Ogólnie naprawdę jest to bardzo dobry pakiet zarówno jeżeli nigdy wcześniej się w TWD nie grało, ale także dla tych, którzy już grali ale parę lat już minęło i wypadałoby sobie tę historię odświeżyć. Kompletna paczka, trochę podrasowana wizualnie, wszystko w jednym miejscu, wszystko działa bezproblemowo. Symulator małej dziewczynki w apokalipsie zombie wypada ostatecznie bardzo pozytywnie.