Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCPS4XONE
Okładka The Surge (PC)

The Surge

Osadzone w realiach mrocznego science fiction RPG akcji, za którego powstanie odpowiada niemiecka ekipa Deck 13 – czyli współtwórcy firmowanego przez rodzime CI Games Lords of the Fallen. Akcja gry utrzymana została w dystopijnym klimacie.

RPG | TPP | science fiction | crafting | RPG akcji | soulslike

Okładka The Surge (PC)

data premiery gry:

16maj2017

PC XONE PS4

The Surge to osadzona w realiach mrocznego science-fiction gra RPG, stworzona z myślą o użytkownikach pecetów oraz konsol ósmej generacji. Za powstanie tytułu odpowiada niemieckie studio deweloperskie Deck 13, czyli ekipa znana przede wszystkim jako współtwórca Lords of the Fallen, produkcji firmowanej przez rodzime CI Games.

Fabuła

W przeciwieństwie do wspomnianego tytułu, fabuła gry utrzymana została w dystopijnym klimacie rodem z powieści science-fiction. Akcja wybiega 60-70 lat w przyszłość, przedstawiając świat, w którym nadmierna eksploatacja zasobów doprowadziła niemalże do upadku ludzkości. Wraz z rozwojem maszyn, większość z wykonywanych dotąd przez ludzi zawodów stała się niepotrzebna. Ci więc, którzy przetrwali, coraz częściej zmuszeni są do opuszczania przeludnionych miast i udania się na prowincję, celem poszukiwania pracy.

Postapokaliptyczny świat zamieszkiwany jest przez ludzi, w większości korzystających z popularnych egzoszkieletów, stworzonych celem poprawy wydajności i zwiększenia ludzkich możliwości. W grze wcielamy się więc nie w żołnierza-wojownika, lecz zwykłego człowieka dysponującego modyfikowalnym egzoszkieletem – a konkretniej Warrena, pracownika fabryki. Po tajemniczym wybuchu Warren odkrywa, że jego dotychczasowi współpracownicy postradali zmysły a roboty przemysłowe zaczęły zachowywać się agresywnie. W tym chaosie bohaterowi pomaga tajemnicza kobieta, która za pośrednictwem komunikatorów oferuje mu wskazówki dotyczące wydarzeń.

Mechanika

Akcja gry na platformie PC, PS4 i XONE przedstawiona została w perspektywie trzecioosobowej, a sam model rozgrywki wzorowany jest na takich tytułach jak Lords of the Fallen czy kultowa seria Dark Souls i odznacza się stosunkowo wysokim poziomem trudności. Mimo obecności nowoczesnej technologii oraz wspomnianego egzoszkieletu, walka wciąż skupia się na wykorzystaniu broni białej różnej maści – od zwykłych rur aż po futurystyczne, najeżone elektrycznością maczugi. Autorzy zachowali tu swoisty ciężar postaci i ciosów z Lords of the Fallen, ale jednak przyspieszyli i poprawili rozgrywkę.

Jednym z elementów wyróżniających The Surge jest oryginalny i niezwykle rozwinięty system tworzenia przedmiotów oraz ulepszeń, który został dość mocno powiązany z walką. Podczas niej możemy np. obrać za cel określoną kończynę przeciwnika i odebrać stosowaną przez niego technologię. Z tak zdobytych materiałów da się później wytwarzać elementy do własnego pancerza lub ulepszać broń. Dodatkowo, celowanie w konkretne punkty ciała oponenta, umożliwia wychwycenie jego słabych punktów. Po ogłuszeniu wroga w ten sposób zyskujemy sposobność by zakończyć walkę efektownym „finiszerem”.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 7,3 / 10 na podstawie 141 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7,3 / 10 na podstawie 99 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 174,90 PLN

Klasyfikacja PEGI The Surge

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe The Surge

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i7-3820 3.6 GHz / AMD FX-8370 4.0, 16 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon RX 480 lub lepsza, 15 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-4690K 3.5 GHz / AMD FX-8320 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560 / Radeon R7 360 lub lepsza, 15 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit

Recenzja gry The Surge – Dark Souls w przyszłości

Recenzja 16 maja 2017, 09:00

Na naszej drodze stają dość spore grupy oponentów, których eliminowanie pozwala gromadzić punkty doświadczenia (tutaj zwanego „złomem”). Cały ambaras jednak w tym, że w przypadku śmierci zebrane przez nas „ikspeki” pozostają przy naszym ciele – a my musimy raz jeszcze przebyć tę samą drogę, by je odzyskać. Jeśli nam się nie uda i umrzemy wcześniej, pieczołowicie podnoszony złom przepada na zawsze. Żeby było jeszcze trudniej – podobnie jak w Lords of the Fallen do pozostałości po poprzedniej próbie musimy dotrzeć w ściśle określonym czasie. Dopiero wizyta w punkcie kontrolnym pozwala na zdeponowanie i zabezpieczenie tego, co zdobyliśmy.

PC
XONE
PS4