50. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 50. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Axis & Allies
Strategiczne 2 listopada 2004
Axis & Allies to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), za której przygotowanie odpowiadają programiści z zespołu developerskiego TimeGate Studios (twórcy znanej serii Kohan). Akcja programu przenosi graczy na fronty II Wojny Światowej - największego konfliktu zbrojnego XX-stulecia.

Homeworld 2
Strategiczne 16 września 2003
Kontynuacja przełomowej gry studia Relic Entertainment z 1999 roku, która przeniosła popularny gatunek strategii czasu rzeczywistego w trzeci wymiar. Akcja Homeworld 2 rozgrywa się 100 lat po wydarzeniach, znanych z jedynki i opisuje desperacką walkę rdzennych mieszkańców planety Hiigary z rasą wojowników Vaygr, która wiele wieków temu doprowadziła do wygnania ich w nieznane rejony kosmosu.

Catan: Pierwsza Wyspa
Strategiczne 26 kwietnia 2001
Kolekcja zawierająca cyfrowe wersje dwóch pozycji - karcianej i planszowej - z uniwersum popularnej gry stołowej Osadnicy z Catanu (Catan). Za stworzenie konwersji odpowiada studio Exozet, a za wydanie - United Soft Media.

Oil Tycoon 2
Strategiczne 13 lutego 2005
Oil Tycoon 2 to druga odsłona gry strategiczno-ekonomicznej, która pozwalała graczom na zbudowanie olbrzymiego koncernu wyspecjalizowanego w handlu ropą naftową, bardzo często nazywaną przecież „czarnym złotem”.

Empire Earth: Sztuka Podboju
Strategiczne 18 września 2002
Dodatek do znanej strategii czasu rzeczywistego zespołu Stainless Steel Studios - Empire Earth. Zawiera trzy nowe kampanie dla trybu single player, szereg nowych jednostek i budynków oraz nową epokę „Space Age Epoch”.

Tridonis
Strategiczne 20 listopada 1998
Tridonis to strategia czasu rzeczywistego (RTS), stworzona przez polskie studio deweloperskie Alien System. Tłem fabularnym dla gry jest inwazja obcych na Ziemię, dokonana w 2001 roku. Gracz może wybrać stronę konfliktu, której poczynaniami będzie kierował. Twórcy przygotowali 24 scenariusze do rozgrywki jednoosobowej oraz tryb multiplayer, w którym uczestniczyć mogą maksymalnie 4 osoby.

Kohan II: Kings of War
Strategiczne 7 września 2004
Kontynuacja doskonałego RTS-a zatytułowanego Kohan: Immortal Sovereigns. Tym razem autorzy porzucili znane z poprzednich odsłon 2D i zamiast tego zaoferowali w pełni trójwymiarowi silnik graficzny. W porównaniu z typowymi grami tego gatunku, seria Kohan oferuje znacznie większą głębie taktyczną potyczek.

Silent Storm: Sentinels
Strategiczne 4 września 2004
Silent Storm: Sentinels to oficjalne rozszerzenie pełnej wersji popularnej strategii turowej, której premiera miała miejsce pod koniec października 2003 roku. Po raz kolejny gracz staje się dowódcą elitarnego oddziału żołnierzy, wykonującego bardzo niebezpieczne zadania bojowe.

Command & Conquer: The First Decade
Strategiczne 7 lutego 2006
Zestaw dwunastu gier z serii Command & Conquer (jedenaście strategii czasu rzeczywistego i jeden tytuł akcji), wydanych na przestrzeni ostatniej dekady. Wszystkie tak zmodyfikowano aby bezproblemowo współpracowały z nowoczesnymi PeCetami i systemami operacyjnymi z rodziny Windows.

Seven Kingdoms: Ancient Adversaries
Strategiczne 20 grudnia 1997
Dawno, dawno temu w czasach, gdy ludzie żyli obok bogów i potworów, siedem królestw rywalizowało ze sobą, by zapanować nad światem. Zbuduj swoje imperium i podbij inne królestwa.

Kryzys Kubański
Strategiczne 4 lutego 2005
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w alternatywnej historii. Kubański kryzys (konflikt między USA i Kubą, która znalazła się w strefie wpływów ZSRR i otrzymała odeń pomoc wojskową) nie kończy się tutaj rozwiązaniem pokojowym.

Sudden Strike: Wojna o Zasoby
Strategiczne 4 października 2004
Kolejny tytuł, który dołącza do rodziny słynnych strategii czasu rzeczywistego „Sudden Strike”. „Resource War” to zarazem ostatni produkt z serii zrealizowany przy użyciu leciwego już silnika (wykorzystanego w Sudden Strike I i II) i ukazany w dwuwymiarowym otoczeniu.

Lords of the Realm III
Strategiczne 14 marca 2004
Lords of the Realm III jest trzecią odsłoną serii gier strategicznych z elementami RPG, stworzonej i rozwijanej przez studio Impressions Games. Akcja osadzona została w okresie Średniowiecza, a gracz przejmuje kontrolę nad jednym z ówczesnych państw i stara się doprowadzić do jego rozkwitu oraz dominacji. W przeciwieństwie do wcześniejszych odsłon cyklu, rozgrywka w Lords of the Realm III toczy się wyłącznie w czasie rzeczywistym (RTS).

Jagged Alliance: Flashback
Strategiczne 21 października 2014
Kolejna pozycja z zapoczątkowanej w 1994 roku serii strategii turowych, skupiających się na działaniach specjalnej grupy najemników, gotowych za odpowiednią cenę podjąć się niemalże każdego zadania. Tym razem tytuł został opracowany przez duńskie studio Full Control, odpowiedzialne m.in. za nową odsłonę klasycznej gry Space Hulk. Pod względem fabularnym mamy tu do czynienia ze swoistym prequelem.

Citadels
Strategiczne 19 lipca 2013
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, opracowana przez studio Games Distillery. Produkcja podejmuje temat legend o Królu Arturze – władcy, u boku którego stoją wierni Rycerze Okrągłego Stołu. Monarcha musi stawić czoła nowemu zagrożeniu – Saksonom sprzymierzonym z Morganą i Mordredem w celu przejęcia kontroli nad zamkiem Camelot. Filarami gry Citadels są dwie kampanie fabularne, na których przestrzeni możemy poprowadzić do boju obie strony konfliktu.

Anno Online
Strategiczne 31 stycznia 2018
Przeglądarkowa odsłona popularnego cyklu strategii ekonomicznych, który zadebiutował w 1998 roku i doczekał się kilku części, osadzonych w różnych epokach. Za powstanie gry odpowiada doświadczone, niemieckie studio Blue Byte – znane głównie z serii Battle Isle oraz sagi The Settlers, włącznie z jej bestsellerową wersją przeglądarkową.

Act of Aggression
Strategiczne 2 września 2015
Strategia czasu rzeczywistego, będąca duchowym spadkobiercą wydanej w 2005 roku gry Act of War. Za jej powstanie odpowiada francuskie studio Eugen Systems, znane także z takich produkcji, jak R.U.S.E. czy seria Wargame. Akcja gry toczy się w niedalekiej przyszłości, a gracz przejmuje kontrolę nad tajną jednostką specjalną, powołaną przez ONZ celem zakulisowego zwalczania zagrożeń dla pokoju na świecie.

King's Bounty: Pakiet Dodatków
Strategiczne 17 września 2010
Oficjalny dodatek do gry strategiczno-fabularnej King’s Bounty: Wojownicza Księżniczka. Wprowadza do rozgrywki szereg nowości, w tym dwie nowe rozbudowane kampanie i zestaw świeżych questów. Fanów serii ucieszy też informacja o dodaniu edytora poziomów.

Age of Empires: Mythologies
Strategiczne 24 listopada 2008
Kolejna odsłona serii strategii turowych, stworzona przez zespół Griptonite Games z myślą o konsoli NDS. Tytuł korzysta nie tylko z rozwiązań opracowanych na potrzeby Age of Empires: The Age of Kings, lecz przede wszystkim z dorobku głównego cyklu - niezwykle popularnych RTS-ów.

Symulacja Farmy
Strategiczne 18 września 2008
Zajmujemy się zarządzaniem własną farmą, uprawiając pola, pielęgnując grządki czy dbając o zwierzęta hodowlane. W miarę rozwoju zabawy stawiamy nowe budynki gospodarcze i zatrudniamy dodatkową siłę roboczą.

John Deere: Drive Green
Strategiczne 27 maja 2008
Symulator farmera, w którym zajmujemy się dbaniem o własne gospodarstwo. Jedną z głównych atrakcji gry jest możliwość wykorzystywania maszyn rolniczych, między innymi kombajnów i traktorów.

Imperivm III: The Great Battles of Rome
Strategiczne 20 czerwca 2006
Imperivium III: The Great Battles of Rome to strategia czasu rzeczywistego, wzbogacona o elementy RPG, skupiająca się na tematyce starożytnego Rzymu. Twórcami gry są autorzy trzeciej i czwartej części popularnej serii strategii ekonomicznych Tropico.

Civilization III: Złota Edycja
Strategiczne 14 września 2004
Sid Meier’s Civilization III: Złota edycja to zbiorcze wydanie turowej strategii Sid Meier’s Civilization III i obu dodatków do niej: Play the World i Conquests. Sid Meier's Civilization III to trzecia odsłona kultowej gry strategicznej, w której mamy sposobność stworzyć największą cywilizację na Ziemi. Dowódcy wojsk zdobywają doświadczenie w boju, dzięki czemu ich umiejętności walki wzrastają.

The Golden Horde
Strategiczne 1 lutego 2008
The Golden Horde jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, stworzoną przez autorów Ancient Wars: Sparta przy użyciu tego samego silnika (AWE Engine). Niniejszy produkt osadzono w realiach historycznych i zgodnie z nazwą związano z czasami istnienia Złotej Ordy. Mowa konkretnie o początkowym okresie egzystencji tego wielkiego euroazjatyckiego państwa, czyli połowie XIII wieku.