Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

50. Gry Strategiczne

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 50. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

PC
PC Windows3723
PlayStation
Sony PlayStation 5197 Sony PlayStation 4386 Sony PlayStation 370 Sony PlayStation 247 Sony PlayStation 127 PlayStation Portable36 PlayStation Vita44
Xbox
Microsoft Xbox Series X/S204 Microsoft XBOX ONE373 Microsoft Xbox 36096 Microsoft Xbox25
Mobile
Android515 Apple iOS589 Windows Phone47
Nintendo
Nintendo Switch 23 Nintendo Switch282 Nintendo Wii28 Nintendo DS100 Nintendo Wii U14 Nintendo 3DS12 Game Boy Advance16 Nintendo GameCube9
WIĘCEJ
MNIEJ

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Warhammer 40,000: Rites of War
Warhammer 40,000: Rites of War

Strategiczne 28 lipca 1999

Warhammer 40,000: Rites of War jest strategią turową osadzoną w popularnym uniwersum Warhammera 40K. Fabuła gry przedstawia konflikt pomiędzy mistycznym Eldarem, reprezentującym siły Imperium, a zmodyfikowanymi biotechnologicznie Tyranidami. Gracz wybiera stronę, której poczynaniami będzie kierował i stara się przechylić szalę zwycięstwa. Gra wyprodukowana została przez studio Strategic Simulations.

PC

Faraon: Złota Edycja
Faraon: Złota Edycja

Strategiczne 23 marca 2001

Faraon: Złota Edycja to pakiet zawierający dwie strategie ekonomiczne typu city builder - Faraon oraz Kleopatra: Królowa Nilu.

PC

Austerlitz: Napoleon's Greatest Victory
Austerlitz: Napoleon's Greatest Victory

Strategiczne 8 lipca 2002

Historycznie odwzorowana jedna z najważniejszych nitew kampanii Napoleońskiej, pod Austerlitz, gdie wojska rosyjskie i austriackie stawiły czoła armii Napoleońskiej.

PC

Full Spectrum Warrior
Full Spectrum Warrior

Strategiczne 1 kwietnia 2004

Zespołowa taktyczna gra akcji, oparta o specjalny program szkoleniowy piechoty amerykańskiej. Gracz obejmuje funkcje dowódcy (w randze sierżanta) dwóch drużyn piechoty z zadaniem poprowadzenia ich do wykonania szeregu zadań bojowych umiejscowionych w realistycznych lokacjach.

PCPS2XBOX

Catan: Pierwsza Wyspa
Catan: Pierwsza Wyspa

Strategiczne 26 kwietnia 2001

Kolekcja zawierająca cyfrowe wersje dwóch pozycji - karcianej i planszowej - z uniwersum popularnej gry stołowej Osadnicy z Catanu (Catan). Za stworzenie konwersji odpowiada studio Exozet, a za wydanie - United Soft Media.

PCX360

Jurassic Park: Operation Genesis
Jurassic Park: Operation Genesis

Strategiczne 11 marca 2003

Opracowana przez studio Blue Tongue Software strategia ekonomiczna należąca do popularnej kategorii tycoonów. W grze Jurassic Park: Operation Genesis celem gracza jest stworzenie przynoszącego jak największe zyski parku rozgrywki, w którym główną atrakcję stanowią znane z filmów Spielberga dinozaury. Zabawa koncentruje się na rozbudowie parku (z możliwością wpływania na topografię terenu), wznoszeniu rozmaitych budynków i atrakcji oraz dbaniu o budżet parku i zadowolenie odwiedzających go gości.

PCPS2XBOX

Alien vs Predator: Extinction
Alien vs Predator: Extinction

Strategiczne 29 lipca 2003

Nietypowe podejście do tematu Obcych, Predatorów i Marines, znanych z licznych filmów, komiksów oraz gier. Gra jest bowiem strategią czasu rzeczywistego, w której prowadzimy do boju oddziały każdej z frakcji. W sumie otrzymujemy 21 etapów, podzielonych na trzy zróżnicowane kampanie. Poszczególne rasy posiadają do 10 różnych jednostek.

PS2XBOX

Heroes Chronicles:  Wojownicy Pustkowi
Heroes Chronicles: Wojownicy Pustkowi

Strategiczne 27 września 2000

Pierwsza odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Wojownicy Pustkowi cofamy się o wiele wieków, poznając głównego protagonistę cyklu – barbarzyńcę Tarnuma, który w miarę zyskiwania władzy staje się coraz większym tyranem, siejącym strach nawet wśród swoich sprzymierzeńców.

PC

Dino Island
Dino Island

Strategiczne 7 czerwca 2002

Dino Island to strategia ekonomiczna będąca symulatorem Parku Jurajskiego. Wcielamy się w kierownika placówki, budujemy rozmaite atrakcje, a także bierzemy udział w przywracaniu kolejnych gatunków dinozaurów. W grze zawarto szereg sympatycznych minigierek, będących również atrakcją dla naszych wirtualnych gości. Wszystko to przedstawiono w kreskówkowej, trójwymiarowej grafice.

PC

War Leaders: Clash of Nations
War Leaders: Clash of Nations

Strategiczne 28 marca 2008

Rozbudowana gra strategiczna umożliwiająca objęcia przywództwa nad siedmioma najważniejszymi państwami w drugiej połowie XX wieku, czyli: Niemcami, Francją, Anglią, ZSRR, USA, Japonią oraz Włochami.

PC

Hired Guns: The Jagged Edge
Hired Guns: The Jagged Edge

Strategiczne 19 października 2007

Hired Guns: The Jagged Edge to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Developing tego tytułu powierzono rosyjskiej grupie developerskiej MiST Land opracowującej równolegle grę ALFA: Antiterror, a także mającej na swym koncie takie produkcje jak Paradise Cracked czy COPS 2170: The Power of Law.

PC

Age of Mythology: The Titans
Age of Mythology: The Titans

Strategiczne 30 września 2003

Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego „Age of Mythology”. Rzeczony dodatek wzbogaca oryginalną grę o nową kampanię przeznaczoną dla pojedynczego gracza oraz nowe jednostki, nowe boskie moce, itd.

PC

Dwa Trony: Wojna Róż
Dwa Trony: Wojna Róż

Strategiczne 10 lutego 2004

Kolejna gra strategiczna z firmy Paradox Entertainment oparta na pomyśle i rozwiązaniach zastosowanych w roku 2001 w znakomitej Europa Universalis, a następnie w Europa Universalis II, Hearts of Iron, Europa Universalis Crown of the North czy Victoria: Empire Under the Sun.

PC

Monopoly Tycoon
Monopoly Tycoon

Strategiczne 25 września 2001

Ekonomiczna strategia wprowadzająca stare i sprawdzone pomysły z serii gier Monopoly w nowe trójwymiarowe komputerowe realia. Podobnie jak w tekturowym, stołowym pierwowzorze startujemy tu z kilkoma oponentami do finansowej walki, z której tylko jeden może wyjść cało.

PC

Earth 2150: Lost Souls
Earth 2150: Lost Souls

Strategiczne 7 stycznia 2002

Kontynuacja słynnych strategii czasu rzeczywistego Earth 2150: Escape from the Blue Planet oraz Earth 2150: The Moon Project. Do zagłady naszej planety zostało już bardzo mało czasu - czy zdążysz wywalczyć sobie miejsce w kosmicznych wahadłowcach stanowiących jedyną ucieczkę z Ziemi?

PC

Warfare
Warfare

Strategiczne 19 września 2008

Warfare to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), której fabuła osadzona jest w realiach ciągłych walk na Bliskim Wschodzie. Za przygotowanie gry odpowiada studio developerskie Mist Land.

PC

WarZone 2100
WarZone 2100

Strategiczne 26 marca 1999

Nietypowa strategia czasu rzeczywistego, którą wyróżnia rozbudowany model projektowania własnych jednostek. Tytuł utrzymany jest w stylistyce science fiction i opowiada o walkach organizacji na zniszczonej po wojnie nuklearnej Ziemi.

PCPS1

Evil Islands: Forgotten in Astrale
Evil Islands: Forgotten in Astrale

Strategiczne 27 stycznia 2006

Forgotten in Astrale to podtytuł samodzielnego dodatku do Evil Islands: Curse of the Lost Soul, dobrze przyjętej przez graczy pozycji z gatunku cRPG z elementami strategii. Za stworzeniem dodatku stoi grupa zapaleńców-fanów oryginalnej wersji gry, skupionych w studiu developerskim Matilda Entertainment, którzy w końcowej fazie projektu otrzymali wsparcie ze strony Nival Interactive, producentów Evil Islands.

PC

I Wojna Światowa
I Wojna Światowa

Strategiczne 17 czerwca 2005

World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.

PC

Black & White: Creature Isle
Black & White: Creature Isle

Strategiczne 23 stycznia 2002

Dodatek do gry strategicznej, w której wcielamy się w bóstwo kontrolujące olbrzymią bestię. W rozszerzeniu twórcy starali się rozwinąć motyw wyborów pomiędzy dobrem i złem, aby dać graczom jeszcze więcej możliwości. Akcja rozgrywa się na nowej wyspie, zamieszkałej przez różne stworzenia. Jedną z nowości jest żeński chowaniec o imieniu Ewa.

PC

CivCity: Rome
CivCity: Rome

Strategiczne 24 lipca 2006

CivCity: Rome to gra ekonomiczna, przygotowana wspólnymi siłami przez firmy Firefly Studios (producenta cyklu Stronghold) oraz dowodzoną przez Sida Meiera Firaxis Games. Akcja programu przenosi gracza w czasy największej świetności Cesarstwa Rzymskiego, a głównym zadaniem jest zbudowanie tętniącego życiem miasta.

PC

KKND 2: Krossfire
KKND 2: Krossfire

Strategiczne 3 marca 1998

Druga część strategii czasu rzeczywistego - Krush Kill 'N Destroy opowiada historię, która ma miejsce w 100 lat po konflikcie nuklearnym z 2079r i 40 lat po tym, jak po raz pierwszy „Ocaleni” wyszli ze swych podziemnych bunkrów, aby stanąć twarzą w twarz z rasą „Zmutowanych”.

PC

Empire Earth: Sztuka Podboju
Empire Earth: Sztuka Podboju

Strategiczne 18 września 2002

Dodatek do znanej strategii czasu rzeczywistego zespołu Stainless Steel Studios - Empire Earth. Zawiera trzy nowe kampanie dla trybu single player, szereg nowych jednostek i budynków oraz nową epokę „Space Age Epoch”.

PC

John Deere American Farmer
John Deere American Farmer

Strategiczne 28 czerwca 2004

John Deere American Farmer to jeden z wielu „tycoonów”, tym razem przenoszący gracza – jak sama nazwa wskazuje - w realia wielkich, amerykańskich farm. Użytkownik, dzięki producentom ze studia Gabriel Interactive planuje i buduje własne ranczo, dbając przy tym o całą masę rzeczy znanych doskonale prawdziwym ranczerom.

PC