50. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 50. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Warhammer 40,000: Rites of War
Strategiczne 28 lipca 1999
Warhammer 40,000: Rites of War jest strategią turową osadzoną w popularnym uniwersum Warhammera 40K. Fabuła gry przedstawia konflikt pomiędzy mistycznym Eldarem, reprezentującym siły Imperium, a zmodyfikowanymi biotechnologicznie Tyranidami. Gracz wybiera stronę, której poczynaniami będzie kierował i stara się przechylić szalę zwycięstwa. Gra wyprodukowana została przez studio Strategic Simulations.

Faraon: Złota Edycja
Strategiczne 23 marca 2001
Faraon: Złota Edycja to pakiet zawierający dwie strategie ekonomiczne typu city builder - Faraon oraz Kleopatra: Królowa Nilu.

Austerlitz: Napoleon's Greatest Victory
Strategiczne 8 lipca 2002
Historycznie odwzorowana jedna z najważniejszych nitew kampanii Napoleońskiej, pod Austerlitz, gdie wojska rosyjskie i austriackie stawiły czoła armii Napoleońskiej.

Full Spectrum Warrior
Strategiczne 1 kwietnia 2004
Zespołowa taktyczna gra akcji, oparta o specjalny program szkoleniowy piechoty amerykańskiej. Gracz obejmuje funkcje dowódcy (w randze sierżanta) dwóch drużyn piechoty z zadaniem poprowadzenia ich do wykonania szeregu zadań bojowych umiejscowionych w realistycznych lokacjach.

Catan: Pierwsza Wyspa
Strategiczne 26 kwietnia 2001
Kolekcja zawierająca cyfrowe wersje dwóch pozycji - karcianej i planszowej - z uniwersum popularnej gry stołowej Osadnicy z Catanu (Catan). Za stworzenie konwersji odpowiada studio Exozet, a za wydanie - United Soft Media.

Jurassic Park: Operation Genesis
Strategiczne 11 marca 2003
Opracowana przez studio Blue Tongue Software strategia ekonomiczna należąca do popularnej kategorii tycoonów. W grze Jurassic Park: Operation Genesis celem gracza jest stworzenie przynoszącego jak największe zyski parku rozgrywki, w którym główną atrakcję stanowią znane z filmów Spielberga dinozaury. Zabawa koncentruje się na rozbudowie parku (z możliwością wpływania na topografię terenu), wznoszeniu rozmaitych budynków i atrakcji oraz dbaniu o budżet parku i zadowolenie odwiedzających go gości.

Alien vs Predator: Extinction
Strategiczne 29 lipca 2003
Nietypowe podejście do tematu Obcych, Predatorów i Marines, znanych z licznych filmów, komiksów oraz gier. Gra jest bowiem strategią czasu rzeczywistego, w której prowadzimy do boju oddziały każdej z frakcji. W sumie otrzymujemy 21 etapów, podzielonych na trzy zróżnicowane kampanie. Poszczególne rasy posiadają do 10 różnych jednostek.

Heroes Chronicles: Wojownicy Pustkowi
Strategiczne 27 września 2000
Pierwsza odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Wojownicy Pustkowi cofamy się o wiele wieków, poznając głównego protagonistę cyklu – barbarzyńcę Tarnuma, który w miarę zyskiwania władzy staje się coraz większym tyranem, siejącym strach nawet wśród swoich sprzymierzeńców.

Dino Island
Strategiczne 7 czerwca 2002
Dino Island to strategia ekonomiczna będąca symulatorem Parku Jurajskiego. Wcielamy się w kierownika placówki, budujemy rozmaite atrakcje, a także bierzemy udział w przywracaniu kolejnych gatunków dinozaurów. W grze zawarto szereg sympatycznych minigierek, będących również atrakcją dla naszych wirtualnych gości. Wszystko to przedstawiono w kreskówkowej, trójwymiarowej grafice.

War Leaders: Clash of Nations
Strategiczne 28 marca 2008
Rozbudowana gra strategiczna umożliwiająca objęcia przywództwa nad siedmioma najważniejszymi państwami w drugiej połowie XX wieku, czyli: Niemcami, Francją, Anglią, ZSRR, USA, Japonią oraz Włochami.

Hired Guns: The Jagged Edge
Strategiczne 19 października 2007
Hired Guns: The Jagged Edge to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Developing tego tytułu powierzono rosyjskiej grupie developerskiej MiST Land opracowującej równolegle grę ALFA: Antiterror, a także mającej na swym koncie takie produkcje jak Paradise Cracked czy COPS 2170: The Power of Law.

Age of Mythology: The Titans
Strategiczne 30 września 2003
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego „Age of Mythology”. Rzeczony dodatek wzbogaca oryginalną grę o nową kampanię przeznaczoną dla pojedynczego gracza oraz nowe jednostki, nowe boskie moce, itd.

Dwa Trony: Wojna Róż
Strategiczne 10 lutego 2004
Kolejna gra strategiczna z firmy Paradox Entertainment oparta na pomyśle i rozwiązaniach zastosowanych w roku 2001 w znakomitej Europa Universalis, a następnie w Europa Universalis II, Hearts of Iron, Europa Universalis Crown of the North czy Victoria: Empire Under the Sun.

Monopoly Tycoon
Strategiczne 25 września 2001
Ekonomiczna strategia wprowadzająca stare i sprawdzone pomysły z serii gier Monopoly w nowe trójwymiarowe komputerowe realia. Podobnie jak w tekturowym, stołowym pierwowzorze startujemy tu z kilkoma oponentami do finansowej walki, z której tylko jeden może wyjść cało.

Earth 2150: Lost Souls
Strategiczne 7 stycznia 2002
Kontynuacja słynnych strategii czasu rzeczywistego Earth 2150: Escape from the Blue Planet oraz Earth 2150: The Moon Project. Do zagłady naszej planety zostało już bardzo mało czasu - czy zdążysz wywalczyć sobie miejsce w kosmicznych wahadłowcach stanowiących jedyną ucieczkę z Ziemi?

Warfare
Strategiczne 19 września 2008
Warfare to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), której fabuła osadzona jest w realiach ciągłych walk na Bliskim Wschodzie. Za przygotowanie gry odpowiada studio developerskie Mist Land.

WarZone 2100
Strategiczne 26 marca 1999
Nietypowa strategia czasu rzeczywistego, którą wyróżnia rozbudowany model projektowania własnych jednostek. Tytuł utrzymany jest w stylistyce science fiction i opowiada o walkach organizacji na zniszczonej po wojnie nuklearnej Ziemi.

Evil Islands: Forgotten in Astrale
Strategiczne 27 stycznia 2006
Forgotten in Astrale to podtytuł samodzielnego dodatku do Evil Islands: Curse of the Lost Soul, dobrze przyjętej przez graczy pozycji z gatunku cRPG z elementami strategii. Za stworzeniem dodatku stoi grupa zapaleńców-fanów oryginalnej wersji gry, skupionych w studiu developerskim Matilda Entertainment, którzy w końcowej fazie projektu otrzymali wsparcie ze strony Nival Interactive, producentów Evil Islands.

I Wojna Światowa
Strategiczne 17 czerwca 2005
World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.

Black & White: Creature Isle
Strategiczne 23 stycznia 2002
Dodatek do gry strategicznej, w której wcielamy się w bóstwo kontrolujące olbrzymią bestię. W rozszerzeniu twórcy starali się rozwinąć motyw wyborów pomiędzy dobrem i złem, aby dać graczom jeszcze więcej możliwości. Akcja rozgrywa się na nowej wyspie, zamieszkałej przez różne stworzenia. Jedną z nowości jest żeński chowaniec o imieniu Ewa.

CivCity: Rome
Strategiczne 24 lipca 2006
CivCity: Rome to gra ekonomiczna, przygotowana wspólnymi siłami przez firmy Firefly Studios (producenta cyklu Stronghold) oraz dowodzoną przez Sida Meiera Firaxis Games. Akcja programu przenosi gracza w czasy największej świetności Cesarstwa Rzymskiego, a głównym zadaniem jest zbudowanie tętniącego życiem miasta.

KKND 2: Krossfire
Strategiczne 3 marca 1998
Druga część strategii czasu rzeczywistego - Krush Kill 'N Destroy opowiada historię, która ma miejsce w 100 lat po konflikcie nuklearnym z 2079r i 40 lat po tym, jak po raz pierwszy „Ocaleni” wyszli ze swych podziemnych bunkrów, aby stanąć twarzą w twarz z rasą „Zmutowanych”.

Empire Earth: Sztuka Podboju
Strategiczne 18 września 2002
Dodatek do znanej strategii czasu rzeczywistego zespołu Stainless Steel Studios - Empire Earth. Zawiera trzy nowe kampanie dla trybu single player, szereg nowych jednostek i budynków oraz nową epokę „Space Age Epoch”.

John Deere American Farmer
Strategiczne 28 czerwca 2004
John Deere American Farmer to jeden z wielu „tycoonów”, tym razem przenoszący gracza – jak sama nazwa wskazuje - w realia wielkich, amerykańskich farm. Użytkownik, dzięki producentom ze studia Gabriel Interactive planuje i buduje własne ranczo, dbając przy tym o całą masę rzeczy znanych doskonale prawdziwym ranczerom.