Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka CivCity: Rome (PC)

CivCity: Rome PC

CivCity: Rome to gra ekonomiczna, przygotowana wspólnymi siłami przez firmy Firefly Studios (producenta cyklu Stronghold) oraz dowodzoną przez Sida Meiera Firaxis Games.

Strategiczne | ekonomiczne | starożytność | budowa miasta

PC Windows
Okładka CivCity: Rome (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

24lipca2006

13października2006

pudełko PL

CivCity: Rome to gra ekonomiczna, przygotowana wspólnymi siłami przez firmy Firefly Studios (producenta cyklu Stronghold) oraz dowodzoną przez Sida Meiera Firaxis Games. Akcja programu przenosi gracza w czasy największej świetności Cesarstwa Rzymskiego, a głównym zadaniem jest zbudowanie tętniącego życiem miasta.

Gra kładzie bardzo duży nacisk na kwestię rozwoju miasta. Pod względem liczby możliwych do skonstruowania budynków, CivCity: Rome przewyższa wszystkie wydane dotąd programy, które również nawiązują do czasów Cesarstwa Rzymskiego. Jakby tego było mało, gracz będzie mógł skorzystać z przeszło siedemdziesięciu różnych wynalazków, mogących podnieść poziom życia mieszkańców, jak i poprawić wygląd metropolii. Oczywiście, wpierw musimy zadbać o odpowiednie badania – bogate drzewo technologiczne przywodzi na myśl kolejne odcinki z serii Sid Meier’s Civilization. To zresztą nie jedyna analogia, pomiędzy tymi produkcjami. W CivCity: Rome można również tworzyć spektakularne monumenty, zwane „cudami świata”, które przynoszą określone profity.

Duże znaczenie w grze ma interakcja z mieszkańcami, którzy zdradzą swoje zdanie dotyczące życia w mieście. Dzięki ich sugestiom możesz na bieżąco poprawiać kondycję metropolii i sprawiać, że Twoi podopieczni będą egzystowali w lepszych warunkach. Od czasu do czasu w metropolii pojawią się też słynni Rzymianie, którzy na ogół zlecą Ci wykonanie określonego zadania.

W odróżnieniu od innych „city-builderów” tego typu (np. serii Caesar), CivCity: Rome pozwala lepiej przyjrzeć się życiu codziennemu Rzymian. Gracz może zaglądać do wszystkich budynków (od domów po łaźnie) i obserwować poczynania swoich podopiecznych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, wszyscy użytkownicy programu mogą śledzić wybrane rodziny i sprawdzać, jak radzą sobie z życiem w kolejnych latach rozgrywki.

Wzorem innych gier firmy Firaxis Games do programu wbudowano obszerną encyklopedię (CityPedia), która nie tylko pozwala uzyskać istotne informacje dotyczące rozgrywki, ale jest skarbnicą wiedzy odnoście życia Rzymian w starożytności.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 6.19 / 10 na podstawie 394 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.8 / 10 na podstawie 4 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do CivCity: Rome

Klasyfikacja PEGI CivCity: Rome

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe CivCity: Rome

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2 GHz, 512 MB RAM, karta graficzna 128MB (Geforce3 lub lepsza), 2.5 GB HDD, Windows 2000/XP

CivCity: Rome - recenzja gry

Recenzja 19 października 2006, 14:09

Uczciwie trzeba jednak przyznać: CivCity potrafi niekiedy dostarczyć przyjemności – robi to wtedy, gdy na moment porzuca schemat „zbuduj od zera, bla bla”. W niektórych lokacjach nowe zadanie trzeba wykonać na zbudowanym już wcześniej mieście. Wtedy zdarza się, że trzeba porządnie przearanżować miasto, poprzestawiać budynki, chociażby po to, żeby poprowadzić akwedukt czy zmieścić amfiteatr. Tu właśnie leżał absurdalnie przez projektantów porzucony klucz do sukcesu. Różnicować zadania, dawać łamigłówki do rozwiązania. Na przykład: centrum miasta się dusi, ludzi nie mają dostępu do żywności, przebudować! Dostarczyliśmy im już chleba – spraw, żeby wszyscy mieli dostęp do rozrywki! Zamiast tego jest: zrób to wszystko co w poprzedniej misji, a potem wykonaj X. Zwyczajna gra o budowaniu miasta. Zaprzepaszczona szansa boli odbiorcę, tym bardziej że CivCity posiada odpowiednie środki – dziesiątki porządnie wyglądających budowli, z których jak z klocków można stworzyć parę niezłych konfiguracji i problemów.