Data wydania: 24 lipca 2006
CivCity: Rome to gra ekonomiczna, przygotowana wspólnymi siłami przez firmy Firefly Studios (producenta cyklu Stronghold) oraz dowodzoną przez Sida Meiera Firaxis Games. Akcja programu przenosi gracza w czasy największej świetności Cesarstwa Rzymskiego, a głównym zadaniem jest zbudowanie tętniącego życiem miasta.
GRYOnline
Gracze
Steam
CivCity: Rome to gra ekonomiczna, przygotowana wspólnymi siłami przez firmy Firefly Studios (producenta cyklu Stronghold) oraz dowodzoną przez Sida Meiera Firaxis Games. Akcja programu przenosi gracza w czasy największej świetności Cesarstwa Rzymskiego, a głównym zadaniem jest zbudowanie tętniącego życiem miasta.
Gra kładzie bardzo duży nacisk na kwestię rozwoju miasta. Pod względem liczby możliwych do skonstruowania budynków, CivCity: Rome przewyższa wszystkie wydane dotąd programy, które również nawiązują do czasów Cesarstwa Rzymskiego. Jakby tego było mało, gracz będzie mógł skorzystać z przeszło siedemdziesięciu różnych wynalazków, mogących podnieść poziom życia mieszkańców, jak i poprawić wygląd metropolii. Oczywiście, wpierw musimy zadbać o odpowiednie badania – bogate drzewo technologiczne przywodzi na myśl kolejne odcinki z serii Sid Meier’s Civilization. To zresztą nie jedyna analogia, pomiędzy tymi produkcjami. W CivCity: Rome można również tworzyć spektakularne monumenty, zwane „cudami świata”, które przynoszą określone profity.
Duże znaczenie w grze ma interakcja z mieszkańcami, którzy zdradzą swoje zdanie dotyczące życia w mieście. Dzięki ich sugestiom możesz na bieżąco poprawiać kondycję metropolii i sprawiać, że Twoi podopieczni będą egzystowali w lepszych warunkach. Od czasu do czasu w metropolii pojawią się też słynni Rzymianie, którzy na ogół zlecą Ci wykonanie określonego zadania.
W odróżnieniu od innych „city-builderów” tego typu (np. serii Caesar), CivCity: Rome pozwala lepiej przyjrzeć się życiu codziennemu Rzymian. Gracz może zaglądać do wszystkich budynków (od domów po łaźnie) i obserwować poczynania swoich podopiecznych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, wszyscy użytkownicy programu mogą śledzić wybrane rodziny i sprawdzać, jak radzą sobie z życiem w kolejnych latach rozgrywki.
Wzorem innych gier firmy Firaxis Games do programu wbudowano obszerną encyklopedię (CityPedia), która nie tylko pozwala uzyskać istotne informacje dotyczące rozgrywki, ale jest skarbnicą wiedzy odnoście życia Rzymian w starożytności.
Autor opisu gry: Krystian Smoszna
Recenzja GRYOnline
Gdybym dziś miał moc cezara, a w CivCity tak do mnie mówili, rzuciłbym kod tej gry lwom na pożarcie, albo w przypływie litości od razu wydałbym ją w taniej, gazetowej serii.
Firma 2K Games ogłosiła olbrzymi pakiet swoich gier dostępnych na Steamie. W sumie za mniej więcej 60 euro otrzymujemy więc 20 różnych tytułów, które normalnie kosztowałyby ponad 220 euro. Takie promocje zdarzają się bardzo rzadko. To nie wszystko, co system dystrybucji Valve ma do zaoferowania na najbliższe dni. Za pół ceny można kupić jedną z głośniejszych gier RPG ubiegłego roku – Fallouta 3.
gry
Szymon Liebert
3 lipca 2009
Fani gier tworzonych przez studio Firaxis Games nie mogą mieć w tym tygodniu powodu do narzekań. Zgodnie z obietnicami złożonymi w połowie marca bieżącego roku, firma pod dowództwem Sida Meiera przygotowała kolejne produkty rozrywkowe. Oba zadebiutowały już na rynku.
gry
Krystian Smoszna
26 lipca 2006
Popularne pliki do pobrania do gry CivCity: Rome.
trainer CivCity: Rome - + 4 trainer - 3 stycznia 2007
patch CivCity: Rome - v.1.1 - 6 grudnia 2006
patch CivCity: Rome - v.1.1 PL - 15 grudnia 2006
trainer CivCity: Rome - + 3 trainer - 3 stycznia 2007
patch CivCity: Rome - Polish translation patch - 6 października 2010
patch CivCity: Rome - v.1.1 D2D - 7 grudnia 2006
Wymagania sprzętowe gry CivCity: Rome:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2 GHz, 512 MB RAM, karta graficzna 128MB (Geforce3 lub lepsza), 2.5 GB HDD, Windows 2000/XP.
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 407 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 756 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Rafał Madajczak
Recenzent GRYOnline.pl
2006.10.19
Gdybym dziś miał moc cezara, a w CivCity tak do mnie mówili, rzuciłbym kod tej gry lwom na pożarcie, albo w przypływie litości od razu wydałbym ją w taniej, gazetowej serii.
ro86 Legionista
Gra całkiem spoko. Grałem w wiele city-buldierów, ale zdaje mi się że liczbą dostępnych budowli przewyższa takie potęgi jak Cesarz: Narodziny Państwa Środka, czy Kleopatra: Królowa Nilu. Drugą jej zaletą jest to, że nie jest prosta, a mianowicie takie rozlokowanie wszystkich potrzebnych budowli żeby utworzyć dom o statusie pałacu wymaga dużego wysiłku intelektualnego. Przydatną opcję jest też przenoszenie domów.
W grze nie podoba mi się to, że mamby bardzo małą swobodę w przemieszczaniu towarów - nie ma możliwości zdobywania, czy też określenia ile jakiego towaru ma być w magazynie czy spichlerzu. Kiepsko zrobiona jest też kwestia handlu: nawet grając na bardzo trudnym poziomie nie trzeba nic sprzedawać, bo dochód z podatków wystarczy.
Dołączam screena miasta z wygranej ostatniej misji kampanii pokojowej ;)
Zippo83 Centurion
Wczoraj ukończyłem grę (kampania) i początkowy zachwyt wraz z satysfakcją z zaliczania kolejnych misji,jest dość skutecznie duszony w czasie ostatnich misji,kiedy to pojawiają się denerwujące i wręcz niezrozumiałe zjawiska takie jak:
- drastyczne zmiany w ilości jedzenia w spichlerzach - przez dłuższy czas,dzięki dużej ilości farm,jedzenia jest cała masa,tak że spichlerze mają zapas na kilkanaście miesięcy,a tu nagle bez zwiększania racji żywnościowych i jakiejkolwiek ingerencji w ilość farm spichlerze potrafią się samoistnie opróżniać do poziomu niemal zerowego i standard domów leci na łeb na szyje,a nasz doradca co chwilę drze ryja o tym,że "spichlerze są niemal puste";
- denerwująca rzecz z takim chociażby wytwórcą łóżek (mebli w sumie też) - stoi sobie zakład,obok dom który do rozwoju wymaga właśnie łóżek,a zakład obok (mimo masy drewna na pobliskim magazynie,czyli zakład jest w jego zasięgu) zamiast pracować stoi bezczynnie (stolarz sobie leży na ziemi zakładu i śpi) i dom obok nie dostanie łóżek = dom nie może wznieść się na kolejny poziom - ?! Dopiero po iluś miesiącach (około pół godziny czasu rzeczywistego) zakład łaskawie zaczął wytwarzać łóżka... Podobne absurdy potrafią się także przydarzyć jeśli chodzi o wytwórce wina oraz dostęp do łaźni - stoi ona 50 metrów od domu,a mieszkańcy non stop mówią,że nie mają do niej dostępu - ?! Ogólny zaskok procesu pod nazwą "żądania domu - usługa - awans domu" są nieraz absurdalnie wydłużone,mimo,że zakłada pracuje już od wielu miesięcy;
- niezrozumiałe opuszczanie niektórych domów przez jego mieszkańców,które to wtedy są "niezamieszkane" i specjalnie wyszarzone - nie jest wyjaśnione dlaczego mieszkańcy sobie poszli i za bardzo nie da się z tym nic zrobić.Budynek jest martwy i można go jedynie: a) przenieść w inne miejsce licząc na to,że ktoś go zasiedli, b) wyburzyć. Co ciekawe dom nawet na bardzo wysoki poziomie może nagle zostać opuszczony i nie dowiemy się tak naprawdę dlaczego;
- gwar miasta (kiedy kamera stoi tuż nad dzielnicą mieszkalną) jest tak męczący dla uszu,że po jakimś czasie chyba każdy musi go wyłączyć...chyba że ktoś jest fanem takiego jazgotu...
- irytuje fakt,że tekstury się rozłażą przy niewielkich oddaleniach kamery (grafika ustawiona na maksa). W bliskim zoomie są ładne i szczegółowe,ale na oddaleniu średnim już zostają spłaszczone i wyglądają niezwykle brzydko.
- walki gladiatorów na arenach mogłyby być bardziej urozmaicone (kilka rodzajów animacji),a nie tylko jedna,powtarzająca się.
Poza tym gra zasługuje na pochwalę jeśli chodzi o grafikę i animacje mieszkańców (oraz przekroje budynków,dzięki czemu widać co się w nich znajduje i co robią ich właściciele). Cieszy duża ilość budynków i klimatyczna muzyka.Podoba mi się również to,że nie trzeba na każdy budynek klikać,żeby zyskać info o jego działaniu,bo prawie wszystko widać gołym okiem (ile zakład ma danego towaru na stanie,czy działa,czy też nie itp.). Bardzo fajnym dodatkiem jest także zawarta w grze encyklopedia na temat starożytnego Rzymu,więc można powiedzieć,że gra spełnia też charakter edukacyjny.
zanonimizowany591833 Chorąży
Chlopaki mieszkam w Irlandii a gra jest za 2£ :D
fan realu madryt i raula Legend
szlak.100 za ta gre.a chcialem juz ja kupic