
Data wydania: 26 marca 2009
Simon the Sorcerer: Who'd Even Want Kontact (Simon the Sorcerer: Kto nawiąże kontakt) to piąta odsłona serii przygodówek typu point'n'click. Grę stworzyła ekipa studia Silver Style. Gracze wcielają się w tytułowego młodego czarodzieja, który próbuje uratować Magiczne Królestwo i cały świat przed groźbą inwazji z kosmosu.
Gracze
Klasyczna gra przygodowa. Simon znów zabiera się za czarowanie, w celu ratowania świata – rzecz jasna. Tym razem nie zmaga się jednak ze złowrogim Sordidem, lecz z nie mniej przebrzydłymi, żądnymi ziemskich atrakcji kosmitami.
Simon the Sorcerer: Kto nawiąże kontakt to piąta odsłona przygód nastoletniego czarodzieja imieniem Simon, a zarazem druga, podjęta przez deweloperów z niemieckiego studia Silver Style Entertainment, próba przywrócenia dawnego blasku cenionemu niegdyś cyklowi adventure. Wzorem poprzedniczek, sprzedanych w łącznym nakładzie 700 tys. egzemplarzy, „piątka” także oferuje odbiorcom rozgrywkę w tradycyjnym stylu point & click, mnóstwo fabularnych zwrotów akcji oraz humor stanowiący parodię najrozmaitszych elementów popkultury.
Głównym problemem, z jakim tym razem musi zmierzyć się nasz bohater, jest inwazja kosmitów. Pewnego dnia obcy niespodziewanie nawiedzają Ziemię, a konkretnie baaardzo zaskoczonego ich wizytą Simona. Chwilę potem, w wyniku nieoczekiwanego splotu okoliczności, ten pomysłowy i odważny chłopak, mimo absolutnego braku chęci na kolejne bliskie spotkanie trzeciego stopnia, postanawia złożyć zielonym stworom rewizytę. Simon raz jeszcze czuje się zobligowany, by wziąć na siebie odpowiedzialność za losy świata i Magicznego Królestwa, tym bardziej, że ma w tym osobisty interes...
Towarzysząc mu w jego niecodziennych przygodach, trafiamy na opanowaną przez piratów wyspę oraz odbywamy podróż kosmiczną ich staroświeckim żaglowcem, który bohater z pomocą gracza musi specjalnie przystosować do tego nietypowego celu. Odwiedzamy 24 odmienne lokacje i wykonujemy zadania zlecone przez blisko 20 interaktywnych postaci. Część ze spotkanych osób to zupełnie nowi bohaterowie (m.in. kapitan-transwestyta albo krety na etacie tajnych agentów), inni – jak Swumpling (zwany w polskich odsłonach serii Bagiennym vel Błotniakiem), Wilk czy Czerwony Kapturek – są fanom doskonale znani z wcześniejszych gier. Z każdą z postaci Simon jest zawsze chętny wejść w dyskusję, zaś nam dane jest zdecydować, czy rozmowa ma przebiegać w sposób uprzejmy, czy może czarodziej ma pozwolić sobie na lekką nutkę cynizmu albo całkowitą bezczelność.
Drugim, obok dialogów, istotnym elementem Simon the Sorcerer 5 są zagadki, niektóre rozwiązywalne na kilka sposobów. Przed utknięciem na co trudniejszych łamigłówkach chroni graczy trójstopniowy system wskazówek (identyczny jak w poprzedniej części serii), z którego zapewne chętnie skorzystają początkujący miłośnicy przygodówek. Starzy wyjadacze także mogą podpierać się owym dziennikiem, by sprawdzić, ile misji pozostało im do zaliczenia na danym etapie rozgrywki. Ostatnia z rzeczy, jakie nadają przygodówce Silver Style specyficzny klimat, to oprawa graficzna, złożona z trójwymiarowych modeli postaci i prerenderowanych, ręcznie rysowanych teł, charakterystycznych dla gier tworzonych w klasycznym 2D. Do jej wykreowania wykorzystano silnik z gry Simon the Sorcerer 4.
Autor opisu gry: Marek Grochowski
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
23 lutego 2010
Opowieści z baśniowych krain, kolorowe satyry o piratach, czarnoksiężnikach i kosmitach oraz mroczne thrillery o nawiedzonych willach – sprawdzamy, na jakie gry przygodowe warto czekać w tym roku.
Niezależne studio StoryBeasts poinformowało nas, że pracuje nad nową odsłoną serii gier przygodowych Simon the Sorcerer. Tytuł powstaje przy współpracy twórców marki, firmy Adventure Soft i Simona Woodroffa, projektanta oryginału. Jednocześnie chęć pomocy wyraził Chris Barrie, podkładający głos Simonowi w pierwszych odsłonach.
gry
Kamil Zwijacz
17 lipca 2014 14:49
Firma Kalypso Media nie szczędzi w ostatnich miesiącach funduszy na nowe inwestycje. Wydawca właśnie ogłosił, że przejął spory pakiet marek należących do upadłego The Games Company. Najciekawszym nabytkiem jest gra Demonicon, która zaliczy jednak spory poślizg.
gry
Adrian Werner
23 września 2010 08:45
Lipiec nie należy do miesięcy, w których można spodziewać się wielu spektakularnych premier, tym bardziej na polskim rynku, który w ubiegłym tygodniu wzbogacił się zaledwie o kilka średniej klasy tytułów. Szczegółowy wykaz nowości w rodzimych sklepach prezentujemy jak zwykle w poniższym zestawieniu.
gry
Marek Grochowski
19 lipca 2010 07:15
"Poradnik do gry Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? pomoże Ci ponownie uratować Magiczne Królestwo, tym razem przed inwazją Obcych. Znajdziesz w nim rozwiązania wszystkich zadań, przed jakimi staje w trakcie swych niebanalnych przygód Simon."
pozostałe
Redakcja GRYOnline.pl
27 kwietnia 2010 11:44
Pierwsze informacje na temat Simon the Sorcerer 5 wyciekły w trakcie zeszłorocznych targów Games Convention. Zapoznaliśmy się wówczas z kilkoma dosyć ogólnymi faktami. Od tamtego czasu temat produkcji nieco ucichł. Niemiecka firma The Games Company postanowiła przerwać ten impas, ujawniając pięć startowych zrzutów ekranowych prezentujących omawianą grę.
gry
Piotr Doroń
21 stycznia 2009 09:35
Wymagania sprzętowe gry Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt?:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.5 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP/Vista.
Średnie Oceny:
Średnia z 117 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Seboolek Generał
Nienawidzę tej gry.. jest denna i wnerwiała mnie totalnie. W jednej części co grałem to z poczatku jakoś fajnie było a potem jakieś oko w ścianie bylo i do mnie strzelało po czym to wywaliłem i nigdy wiecej nie zagram
Kayleigh_ Centurion
Czesc 5 porownywalana z 4. Zabawna, przyjemna graficznie, mozna sie posmiac. Czerwony Kaptur wymiata. :P
poxer10 Legionista
No i super. Tak chciałem zagrać w tą grę, załatwiłem ją sobie, i co? Za mało RAMu na kompie. >.<
Kondor7 Legionista
Okropne co stało sie z tą marką! Ten ciekawy fajny chłopak z części 3 skończył się na części 3 ;(
Rozgrywka zacofana. Brak otwartego świata, brak grania szymkiem! Brak postaci! brak poliganis!
Graficznie stylistyka lepsza od poprzedniej częsci, ale za to sceny puste, brak szczegółów!
Trzecia część to był olbrzymi sukces. Hit światowy i święto dla fanów! aby kiedyś wyszła druga część częsci trzeciej! Błagam i oddał bym wszysko za powrót Sztura w roli Szymka!
Kondor7 Legionista
Albo robi się gre 2D albo 3D. Mieszanie 3D z 2D kłuje w oczy!
Część 3 była w pełni 3D, i dlatego jest atrakcyjna stylistycznie, części 1-2 były w pełni 2D i dlatego też były atrakcyjne.
Jeśli ma powstać kontynuacja musi się zdecydować.
Po za tym kolory muszą być jaśniejsze, bajkowe, a ta część jest mroczna, mrok i komedia nie łączą się!
No i proporcje, nie mogą być poprawne! To samo dotyczy architektury! To świat karykatury, musi być abstrakcyjny od a do z!
Pomysł kosmosu może i pasuje do uniwersum szymka ale napewno nie w ten sposób! Może gdyby to była parodia Star Wars!
Po za tym... czemu są tu dźwięki tła z gothic 2