20. RTS - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 20. Gry o tematyce RTS ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Warhammer 40,000: Dawn of War III
Strategiczne 27 kwietnia 2017
Trzecia odsłona osadzonej w konwencji science fiction serii strategii czasu rzeczywistego studia Relic Entertainment. Akcja Warhammer 40,000: Dawn of War III przenosi nas ponownie do popularnego uniwersum firmy Games Workshop. Podczas zabawy możemy stanąć na czele jednej z trzech dostępnych frakcji: Kosmicznych Marines, Eldarów oraz Orków, a każda z nich dysponuje oczywiście odmiennymi bohaterami, jednostkami, budynkami i zdolnościami.

Forts
Strategiczne 19 kwietnia 2017
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, za której opracowaniem stoi niezależne australijskie studio EarthWork Games. Gracze trafiają w sam środek wojny między trzema stronnictwami o dostęp do ograniczonych zasobów ropy. W trakcie zabawy akcję obserwujemy z boku, a nasze zadanie polega na budowie tytułowych fortec oraz ich obronie i niszczeniu twierdz należących do nieprzyjaciół.

Europa Universalis IV: Mandate of Heaven
Strategiczne 6 kwietnia 2017
Kolejny z niezwykle licznych dodatków DLC do wydanej w roku 2013 gry strategicznej Europa Universalis IV firmy Paradox Interactive. Rozszerzenie zatytułowane Mandate of Heaven koncentruje się głównie na obszarze wschodniej Azji, a w szczególności na chińskiej dynastii Ming, Japonii oraz plemionach Mandżurów. Grając tymi frakcjami, możemy zaś liczyć na znacznie ciekawsze doświadczenia, obfitujące w detale, opcje i unikalne wydarzenia, których nie znajdziemy w podstawowej wersji gry.

Stellaris: Utopia
Strategiczne 6 kwietnia 2017
Niesamodzielne rozszerzenie do Stellaris – gry strategicznej typu 4X, nad którą pieczę sprawuje studio Paradox. Dodatek wprowadza szereg nowości i usprawnień, wśród których rolę pierwszoplanową odgrywa możliwość budowy tak zwanych megastruktur.

Codex of Victory
Strategiczne 16 marca 2017
Strategia wojenna opracowana przez rosyjskie studio Ino-Co, której akcja rozgrywa się w dalekiej przyszłości. Ludzkość zdołała zasiedlić ponad dwadzieścia planet, jednak struktura społeczna cofnęła się do feudalizmu – poszczególnymi terytoriami rządzą lordowie i baronowie, a pieczę nad całym imperium sprawuje władca absolutny.

Crusader Kings II: Monks and Mystics
Strategiczne 7 marca 2017
Rozszerzenie do Crusaders Kings II, które wymaga do działania podstawowej wersji gry. Add-on został opracowany przez studio Paradox – autorów oryginału, w których portfolio znajduje się między innymi Stellaris czy Hearts of Iron IV. Dodatek koncentruje się na grupach religijnych – wśród dostępnych organizacji pojawiają się zarówno te znane oficjalnie, jak i sekretne, których działalność jest skrywana przed resztą społeczeństwa.

Mafia City
Strategiczne 4 marca 2017
Gra strategiczna, w której wcielamy się w szefa jednego z gangów i toczymy nieustanną walkę o wpływy w mieście. W Mafia City rekrutujemy gangsterów i prowadzimy operacje wymierzone w konkurencję oraz przejmujemy nieruchomości, by generowały dla nas zyski.

Syrian Warfare
Strategiczne 21 lutego 2017
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego, osadzona w realiach wojny domowej we współczesnej Syrii. W grze nie znajdziemy rozwiązań typowych dla gatunku RTS, takich jak pozyskiwanie surowców i rozbudowa bazy. Zamiast tego skupiono się na taktycznych manewrach sił lądowych oraz powietrznych – znalazły się tu szturmy na budynki, użycie granatów dymnych, desanty z powietrza, naloty itp.

Halo Wars 2
Strategiczne 17 lutego 2017
Kontynuacja osadzonej w realiach science fiction strategii czasu rzeczywistego, która ukazała się w 2009 roku na konsolach Xbox 360 jako spin-offowa odsłona cyklu strzelanin FPS Halo. Druga część serii wyprodukowana została we współpracy firmy 343 Industries (rozwijającej markę Halo po firmie Bungie Software) oraz studia Creative Assembly, znanego przede wszystkim z niezwykle popularnej serii strategicznej Total War.

Realpolitiks
Strategiczne 16 lutego 2017
Rozgrywana w czasie rzeczywistym gra strategiczna autorstwa rodzimego studia Jujubee, w której stając na czele jednej z nacji XXI wieku, staramy się zapewnić dobrobyt naszym obywatelom. Pod względem mechaniki, Realpolitiks może budzić skojarzenia z popularną serią Europa Universalis, jednak gra osadzona została w czasach współczesnych i uwzględnia specyfikę polityczną oraz realia naszego stulecia.

Dropzone
Strategiczne 15 lutego 2017
Utrzymana w konwencji science fiction sieciowa gra strategiczna autorstwa Sparkypants Studios, łącząca w sobie cechy klasycznego RTS-a z elementami nowoczesnych produkcji typu MOBA. Akcja Dropzone osadzona została w czasach, kiedy przyszłość ludzkości uzależniona jest od tajemniczego źródła energii, zwanego Rdzeniem, a jedynym miejscem, w którym można je pozyskać, jest księżyc Jowisza o nazwie Europa. Problem w tym, że miejsce to stało się także celem ataków obcej rasy Kavashów.

Battle Islands: Commanders
Strategiczne 14 lutego 2017
Prosta strategia czasu rzeczywistego zorientowana na szybkie pojedynki multiplayer, zrealizowana w modelu free-to-play. Battle Islands: Commanders zostało stworzone przez doświadczony zespół DR Studios i jest rozwinięciem formy wydanego w 2013 roku pierwowzoru o nazwie Battle Islands. Gra stawia na uproszczenie klasycznego modelu RTS, wzbogacając go jednocześnie o elementy znane z karcianek i gier typu tower defense.

Siegecraft Commander
Strategiczne 17 stycznia 2017
Strategia bitewna zaprojektowana przez zespół Blowfish Studios, twórców Gunscape. W Siegecraft Commander trafiamy do krainy fantasy, o panowanie nad którą walczą Rycerze Freemoi oraz plemiona Jaszczuroludzi. Tytuł oferuje kampanię fabularną dla pojedynczego gracza, w której możemy pokierować obiema frakcjami. W tym przypadku zabawa przypomina tradycyjnego RTS-a. Dla odmiany, tryb wieloosobowy pozwala wybrać pomiędzy rozgrywką w czasie rzeczywistym a systemem turowym.

RollerCoaster Tycoon Classic
Strategiczne 20 grudnia 2016
Strategia ekonomiczna studia Origin8 Technologies, łącząca w całość dwie pierwsze, klasyczne odsłony popularnej serii RollerCoaster Tycoon, wydane na komputerach PC w latach 1999-2002. W grze wcielamy się w rolę menadżera małego wesołego miasteczka, a naszym zadaniem jest oczywiście przeobrażenie go w wielki park rozrywki, którego najważniejszą atrakcję stanowią tytułowe, projektowane przez nas od podstaw kolejki górskie.

Halo Wars: Definitive Edition
Strategiczne 20 grudnia 2016
Przygotowana przez zespół 343 Industries odświeżona wersja strategii czasu rzeczywistego, która ukazała się pierwotnie w roku 2009, wyłącznie na konsolach Xbox 360. Halo Wars: The Definitive Edition jest spin-offem popularnej serii strzelanin Halo, a jego akcja toczy się 20 lat przed wydarzeniami opisanymi w pierwszej jej części, kiedy ludzkość toczy wojnę z Imperium Covenant, które uznało nasz gatunek za obrazę dla swoich bóstw i stwórców.

Dawn of Titans
Strategiczne 20 grudnia 2016
Utrzymana w stylistyce fantasy mobilna gra strategiczna z elementami akcji, opracowana przez należące do firmy Zynga studio NaturalMotion. W odróżnieniu od poprzednich produkcji dewelopera, Dawn of Titans oferuje znacznie cięższy klimat, a podczas zabawy trafiamy do fantastycznego świata, w którym walczą ze sobą armie złożone z tysięcy żołnierzy, wspomaganych przez tytułowych tytanów.

Age of Empires II HD: Rise of the Rajas
Strategiczne 19 grudnia 2016
Trzecie rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires II HD, za którego stworzenie odpowiadają studia SkyBox Labs i Forgotten Empires. Do dyspozycji graczy oddano cztery azjatyckie cywilizacje: Birmańczyków, Khmerów, Malajów i Wietnamczyków, z których każda może pochwalić się unikalną jednostką. Ponadto w grze pojawiają się dwie nowe jednostki uniwersalne – słonie bojowe oraz imperialni piechurzy.

8-bit Invaders
Strategiczne 16 grudnia 2016
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez zespół Petroglyph. Gracze trafiają do futurystycznego uniwersum, przejmując kontrolę nad Galaktycznym Korpusem Marines lub niszczycielską rasą Kranioidów. Rozgrywka opiera się na dwóch filarach, z których pierwszym jest rozbudowa kwatery głównej, wydobywanie surowców i pozyskanie odpowiedniego zaplecza technologicznego – dzięki temu otrzymujemy dostęp do nowych konstrukcji oraz bardziej zaawansowanych jednostek i ulepszeń.

Hearts of Iron IV: Together for Victory
Strategiczne 15 grudnia 2016
Pierwszy duży dodatek DLC do wydanej w połowie 2016 roku gry strategicznej Hearts of Iron IV autorstwa firmy Paradox Interactive. Rozszerzenie zatytułowane Together for Victory koncentruje się na rozbudowaniu opcji związanych z Brytyjską Wspólnotą Narodów, w tym zwłaszcza wchodzącymi w jej skład koloniami. Do rozgrywki dodano m.in. narodowe drzewka rozwoju dla Australii, Kanady, Nowej Zelandii, Południowej Afryki oraz Indii.

Kozacy 3: Dni świetności
Strategiczne 13 grudnia 2016
Pierwszy niesamodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Kozacy 3, podobnie jak poprzednie odsłony serii stworzonej przez studio GSC Game World. Największą atrakcją w rozszerzeniu Days of Brilliance jest nowa kampania dla pojedynczego gracza, która bazuje na polskiej historii XVII wieku. Pozwala ona wziąć udział m.in. w bitwie pod Kłuszynem i odsieczy wiedeńskiej. Podczas tych starć wykorzystujemy oczywiście charakterystyczne dla omawianego okresu polskie jednostki, w tym husarię.

Fieldrunners Attack
Strategiczne 13 grudnia 2016
Opracowana przez ekipę studia Flaregames prosta strategia czasu rzeczywistego, stanowiąca poboczną, mobilną odsłonę cyklu gier tower defense autorstwa Subatomic Studios. Akcja Fieldrunners: Hardhat Heroes toczy się w uniwersum znanym z poprzednich odsłon cyklu, a w trakcie obszernej kampanii fabularnej walczymy ze sługusami szalonego naukowca o pseudonimie Doktor Katastrofa. Mechanika rozgrywki łączy cechy klasycznych RTS-ów z elementami casualowych produkcji mobilnych pokroju Clash of Clans.

Total War: Warhammer - Realm of The Wood Elves
Strategiczne 8 grudnia 2016
Duży dodatek do gry strategicznej Total War: Warhammer, wprowadzający nową grywalną rasę: Leśne Elfy. Na potrzeby rozszerzenia Realm of The Wood Elves przygotowano specjalną minikampanię. Kierując wojskami Leśnych Elfów, gracze muszą się zmierzyć najpierw z Bretorianami, a później z armią bestii dowodzonych przez Morghura. Wraz z nową rasą w grze pojawili się dwaj legendarni dowódcy: nieśmiertelny półbóg Orion i jeden z najstarszych drzewców Durthu.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun
Strategiczne 6 grudnia 2016
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego wzorowana na serii Commandos. Shadow Tactics: Blades of the Shogun osadzone jest w Japonii w 1615 roku. Nowy szogun postanawia zaprowadzić pokój w całym kraju, co wymaga cichego wyeliminowania wszystkich oponentów marzących o rebelii. W tym celu zwraca się o pomoc do grupy pięciu specjalistów od zabójstw, sabotażu i szpiegostwa. To właśnie tą drużyną kieruje gracz w trakcie kampanii, na którą składa się kilkanaście obszernych misji.

Gods and Glory
Strategiczne 16 listopada 2016
Mobilna sieciowa strategia czasu rzeczywistego, stworzona przez zespół Wargaming Group, znany głównie dzięki World of Tanks. Gra dostępna jest w modelu darmowym z mikropłatnościami. W Gods and Glory gracz trafia do fantastycznego świata rozdartego wojną. Schemat rozgrywki oparto na dwóch filarach: rozwoju głównego bohatera i zarządzaniu rosnącym w siłę państwem.