62. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 62. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

BOID
Strategiczne 8 lipca 2016
Nietypowa strategia czasu rzeczywistego, skupiająca się na rywalizacji wieloosobowej. W BOID gracze wcielają się w prymitywne organizmy, które muszą wykształcić swoje zdolności na drodze ewolucji, by wyeliminować rywali. Do dyspozycji graczy oddano 8 klas, o mocnych i słabych stronach działających na zasadzie papier-nożyce-kamień. Wśród z nich znajdujemy jednostki atakujące przeciwnika za pomocą trucizny, wybuchające w kontakcie z wrogiem bądź unieruchamiające i pożerające swe ofiary.

Mushroom Wars: Space!
Strategiczne 19 grudnia 2014
Nieskomplikowana strategia czasu rzeczywistego od studia Zillion Whales, przeznaczona na platformy mobilne. Zadaniem gracza w Mushroom Wars: Space! jest poprowadzenie Grzybowych Ludzi do zwycięstwa w przestrzeni kosmicznej. Nasi podopieczni używają nowatorskich technologii, aby przemieszczać się między planetami, a w trakcie ich zwiedzania spotykamy obce formy życia i toczymy z nimi dynamiczne bitwy.

The Ember Conflict
Strategiczne 4 czerwca 2015
Mobilna strategia czasu rzeczywistego, będąca debiutancką produkcją studia Substantial Games. The Ember Conflict osadzone jest w krainie fantasy, jednak w odróżnieniu od wielu podobnych produkcji gra nie oferuje kampanii fabularnej, w całości skupiając się na rozgrywce multiplayer w wariantach 1 na 1 i 2 na 2. Bitwy są krótkie, gdyż trwają maksymalnie po kilka minut. System sterowania w The Ember Conflict oparto na gestach, a dowodzenie oddziałami odbywa się poprzez rysowanie linii na ekranie.

Servo
Strategiczne prace wstrzymane
Servo to wydana na PC gra RTS autorstwa zespołu BonusXP. Gracze obejmują w niej dowództwo nad niewielkim oddziałem potężnych mechów i za ich pomocą gromadzą surowce, rozbudują bazy oraz szkolą słabsze, ale liczniejsze jednostki sojusznicze. Cechą szczególną produkcji jest to, że z bitwy na bitwę roboty stają się coraz potężniejsze, także w trybie multiplayer.

Starfall Online
Strategiczne 20 lutego 2020
Taktyczna strategia MMO, osadzona w przestrzeni kosmicznej. W Starfall Online uczestniczymy w międzygwiezdnym konflikcie trzech frakcji, zmuszonych do ewakuacji z przeludnionej i wyniszczonej Ziemi. Elementem charakterystycznym gry jest możliwość budowy i kompleksowej modyfikacji własnej floty statków, w oparciu o zdobywane podczas rozgrywki schematy i części.

Crusader Kings II: Way of Life
Strategiczne 16 grudnia 2014
Dodatek do popularnej gry strategicznej Crusader Kings II, stworzonej przez doświadczone studio Paradox. Crusader Kings II: Way of Life wprowadza rozszerzone elementy fabularne, mające istotny wpływ na relacje pomiędzy postaciami w grze. Nowa zawartość daje graczowi większy wpływ na zachowanie władcy – także w aspektach życia osobistego. Zależy to od wybranych specjalizacji, które zapewniają unikalne bonusy oraz szybszy rozwój w danej dziedzinie.

War, the Game
Strategiczne 13 maja 2014
Minimalistyczna strategia RTS, inspirowana klasycznymi planszówkami w stylu Diplomacy, Risk czy Axis & Allies. W grze wcielamy się w przywódcę doskonałego, który dąży do osiągnięcia dominacji nad światem. Cechą charakterystyczną tytułu jest rezygnacja ze wszystkich zbędnych graficznych ozdobników oraz ograniczenie do minimum elementów ekonomii i dyplomacji, a tkaże skupienie się na samej strategii.

Rush for Glory
Strategiczne 18 czerwca 2014
Rush For Glory to gra oparta na klasycznym schemacie rozgrywki typu tower defense. Gracz musi bronić swojej bazy przed najazdem kosmitów, korzystając z różnego rodzaju broni i mocy, jak również wykorzystując liczebność swojej armii obronnej.

Crusader Kings II: Charlemagne
Strategiczne 14 października 2014
Dodatek do wydanej w 2012 roku gry Crusader Kings II od studia Paradox, stanowiącej drugą odsłonę serii strategicznej, opartej na mechanice cyklu Europa Universalis. Rozszerzenie Crusader Kings II: Charlemagne skupia się na osobie Karola Wielkiego, średniowiecznego króla Franków i założyciela Świętego Imperium Rzymskiego. Akcja gry przenosi nas do roku 769, do początków panowania tego władcy.

Reprisal Universe
Strategiczne 15 września 2014
Stworzona jako hołd dla kultowej gry Populous z 1989 r. strategia RTS należąca do gatunku symulatorów boga. W grze wcielamy się w potężnego niegdyś wodza Thallosa, który padł ofiarą spisku swojego zazdrosnego rodzeństwa i po latach wygnania pragnie na nowo zjednoczyć swe rozproszone plemię oraz przywrócić mu utraconą potęgę. Podczas zabawy wykorzystywać będziemy płynącą z magicznych totemów moc panowania nad niszczycielskimi siłami przyrody.

Deadhold
Strategiczne prace wstrzymane
Zaliczana do gatunku Squad Based Action RTS drużynowa strategia akcji, mająca ambicję być nowoczesną wersją legendarnego Mytha z 1998 roku. Zgodnie z koncepcją pierwowzoru, Deadhold koncentruje się na toczeniu widowiskowych bitew w mrocznym świecie fantasy, bez konieczności rozbudowy bazy czy dbania o zapasy surowców. Podczas zabawy gracze mogą stać się przywódcami jednej z dostępnych frakcji, takich jak Imperium Nordyckie, gobliny czy lodowi giganci.

Cubemen 2
Strategiczne 13 kwietnia 2013
Gra łącząca w sobie elementy strategii RTS oraz tytułów z gatunku tower defence. Gracze kontrolują oddział dzielnych żołnierzy, zbudowanych z prostych sześcianów. Twórcy przygotowali pięć wariantów rozgrywki, wymagających od nas zręczności oraz umiejętności taktycznego planowania.

Contact Vector
Strategiczne prace wstrzymane
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego, będąca debiutanckim projektem brytyjskiego studia Magnosphere. Akcja Contact Vector toczy się w odległej przyszłości, w której ludzkość objęła we władanie liczne systemy planetarne. Podczas zabawy wcielamy się w rolę dowódcy gwiezdnej floty specjalnej, wysłanej do zbadania dziwnego sygnału, będącego pozostałością po skoku nadprzestrzennym.

Space Rogue
Strategiczne 15 września 2016
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego z elementami RPG, będąca debiutanckim projektem studia Red Beat, założonego przez weteranów ukraińskiej sceny deweloperskiej. Fabuła Space Rogue utrzymana została w klimacie klasycznych powieści science fiction o odkrywaniu kosmosu. Podczas zabawy przemierzamy proceduralnie generowaną galaktykę, biorąc udział w zróżnicowanych misjach i zdarzeniach losowych, które zmuszają nas do podejmowania decyzji kształtujących dalszy rozwój fabuły.

Distant Star: Revenant Fleet
Strategiczne 7 kwietnia 2015
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego z elementami gier roguelike. W Distant Star: Revenant Fleet prowadzimy do boju rasę A’kari, która musi odbudować rozbitą flotę i dawną potęgę militarną, a ostatecznie stawić czoła bezwzględnym Orthani. Mechanika zabawy przypomina nieco kultową serię Homeworld, z tą różnicą, że wydarzenia przedstawione są nie w pełnym 3D, ale w perspektywie top-down.

Legion Commander
Strategiczne prace wstrzymane
Legion Commander stanowi jedną z pierwszych prób przeniesienia gry strategicznej w środowisko rzeczywistości wirtualnej. Stworzona przez chińskie studio ChangYou Games produkcja jest osadzona w dość klasycznym świecie fantasy i oddaje pod kontrolę graczy trzy rasy – ludzi, elfy oraz orki – z odmiennymi, charakterystycznymi dla nich jednostkami.

League of War: VR Arena
Strategiczne 7 listopada 2017
Strategia czasu rzeczywistego, której akcję osadzono w uniwersum wykreowanym na potrzeby popularnej na urządzeniach mobilnych produkcji League of War: Mercenaries. Dzieło studia MunkyFun przenosi gracza na futurystyczne pole bitwy i oddaje w jego ręce dwanaście rodzajów jednostek.

Win That War!
Strategiczne prace wstrzymane
Gra należąca do rzadkiego gatunku MMORTS, utrzymana w estetyce retrofuturyzmu. Dzieło niezależnego francuskiego studia Insane Unity łączy model rozgrywki charakterystyczny dla gier strategicznych czasu rzeczywistego z dużym naciskiem na interakcje sieciowe. Gra umożliwia opowiedzenie się po stronie jednej z trzech megakorporacji, które walczą o kontrolę nad nowo odkrywanymi planetami, pełnymi cennych minerałów.

First Hero
Strategiczne 6 marca 2018
Dedykowana platformom mobilnym gra strategiczna, w której gracze kierują legendarnymi historycznymi herosami, by toczyć dynamiczne starcia z wrogimi klanami.

Bot Smashers
Strategiczne prace wstrzymane
Dedykowane platformom mobilnym Bot Smashers jest zabawną i dynamiczną strategią czasu rzeczywistego. Obserwując pole bitwy z perspektywy izometrycznej budujemy swoją bazę oraz kontrolujemy przeróżne roboty, starając się przechytrzyć i pokonać przeciwnika.

Magic: The Gathering - Battlemage
Strategiczne 1 listopada 1996
Hybryda strategii turowej i RTS-a, oparta na licencji gry karcianej Magic: The Gathering. Gracz wciela się w jednego z potężnych magów i trafia na kontynent Corondor, gdzie bierze udział w wojnie o wpływy z innymi czarodziejami. Tytuł posiada zarówno multiplayerowy tryb Duel, jak i kampanię fabularną, w której staramy się zdobyć kontrolę nad całą krainą.

Gundam Heroes
Strategiczne 10 kwietnia 2018
Gra przeglądarkowa, która należy do gatunku strategii czasu rzeczywistego. Produkcja umożliwia graczom pokierowanie drużynami złożonymi z bohaterów znanych z popularnych serii anime i stoczenie intensywnych, ale krótkich, bo trwających zaledwie trzy minuty starć.

Dino Frontier
Strategiczne 1 sierpnia 2017
Oryginalna strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio Uber Entertainment z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej. Akcja Dino Frontier osadzona została w alternatywnej wersji Dzikiego Zachodu, zamieszkanej nie tylko przez kowbojów, szeryfów, bandytów i miejscową ludność, ale także tytułowe dinozaury. Gracz wciela się w rolę tzw. "Wielkiego Burmistrza", którego zadaniem jest zarządzanie osadą.

Codex of Victory
Strategiczne 16 marca 2017
Strategia wojenna opracowana przez rosyjskie studio Ino-Co, której akcja rozgrywa się w dalekiej przyszłości. Ludzkość zdołała zasiedlić ponad dwadzieścia planet, jednak struktura społeczna cofnęła się do feudalizmu – poszczególnymi terytoriami rządzą lordowie i baronowie, a pieczę nad całym imperium sprawuje władca absolutny.