Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

TPP - Gry PlayStation 3

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce TPP na platformę Sony PlayStation 3 ułożone według popularności.

PS3
TPP
Czas
God of War III
God of War III

Akcji 16 marca 2010

Trzecia odsłona bestsellerowej serii slasherów God of War i jednocześnie pierwsza część cyklu, stworzona z myślą o konsoli PlayStation 3. Fabuła gry kontynuuje wątki, zapoczątkowane w dwóch poprzednich odsłonach i koncentruje się na podsycanej przez żądnego zemsty Kratosa wojnie tytanów z olimpijskimi bogami. Sama rozgrywka nie odbiega w zbyt dużym stopniu od standardów cyklu, koncentrując się na niezwykle widowiskowych pojedynkach Kratosa z kolejnymi przeciwnikami oraz potężnymi bossami. W God of War III otrzymujemy jednak do dyspozycji całkiem nowe rodzaje broni, z których każda wymaga od nas zastosowania nieco innej taktyki walki. Nasz protagonista korzysta zaś z zupełnie nowego systemu magii oraz nowych, przydatnych artefaktów, takich jak skrzydła Ikara, Złote Runo czy odcięta głowa Heliosa. Dzięki znacznie większym możliwościom konsoli PlayStation 3, tytuł odznacza się też wyraźnie lepszą oprawą graficzną oraz znacznie poprawioną sztuczną inteligencją przeciwników.

Grand Theft Auto V
Grand Theft Auto V

Akcji 17 września 2013

Piąta, pełnoprawna odsłona niezwykle popularnej serii gier akcji, nad której rozwojem pieczę sprawuje studio Rockstar North we współpracy z koncernem Take Two Interactive. Miejscem akcji Grand Theft Auto V jest fikcyjne miasto Los Santos (wzorowane na Los Angeles), a fabuła koncentruje się na perypetiach trójki bohaterów: Michaela De Santy, Trevora Philipsa i Franklina Clintona, którym nieobce są zatargi z prawem. Twórcy gry pozostali wierni sandboksowemu modelowi rozgrywki, pozwalając graczom na dużą swobodę w wykonywaniu zadań i poruszaniu się po wirtualnym mieście. Koszty produkcji i promocji tytułu oszacowane zostały na ponad 360 milionów dolarów, co pobiło wszystkie wcześniejsze rekordy w branży gier wideo.

The Last of Us
The Last of Us

Akcji 14 czerwca 2013

Przygodowa gra akcji w konwencji postapokaliptycznego survival horroru, stworzona przez studio deweloperskie Naughty Dog (znane przede wszystkim z serii Uncharted) przy wsparciu wydawniczym firmy Sony Computer Entertainment. Akcja The Last of Us toczy się w niedalekiej przyszłości - 20 lat po tym, jak tajemnicza zaraza zdziesiątkowała ludzkość i przyczyniła się do upadku cywilizacji. Dwoje bohaterów – przemytnik Joel (w tę postać wciela się gracz) oraz nastoletnia sierota Ellie próbują przetrwać w świecie pełnym niebezpieczeństw. Rozgrywka opiera się głównie na eksplorowaniu lokacji oraz walce z przeciwnikami przy użyciu broni palnej lub elementów otoczenia (kamienie, nogi stołowe itp.). Poza kampanią trybu jednoosobowego gra oferuje również w pełni funkcjonalny, sieciowy multiplayer z dwoma wariantami zabawy - Walka o zapasy i Ocaleni.

The Elder Scrolls V: Skyrim
The Elder Scrolls V: Skyrim

RPG 11 listopada 2011

Zrealizowana z dużym rozmachem gra action-RPG, będąca piątą częścią popularnego cyklu The Elder Scrolls. Produkcja studia Bethesda Softworks pozwala graczom ponownie przenieść się do fantastycznego świata Nirn. Akcja The Elder Scrolls V: Skyrim osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Główny bohater jest jednym z ostatnich łowców smoków (dovahkiin). Tymczasem wypełnia się proroctwo, zwiastujące przybycie boga zniszczenia - Alduina, który przyjmie postać jednego z tych mitycznych stworzeń. Rozgrywka stanowi połączenie elementów dynamicznej gry akcji oraz klasycznego cRPG z rozbudowanym systemem rozwoju postaci oraz rozległym światem o otwartej strukturze. Wysokiej jakości oprawa wizualna w grze generowana jest przez zmodyfikowany silnik Creation Engine.

Red Dead Redemption
Red Dead Redemption

Akcji 18 maja 2010

Kontynuacja osadzonej w realiach Dzikiego Zachodu przebojowej gry akcji studia Rockstar Games, która ukazała się w 2004 roku na konsolach szóstej generacji. Druga część serii opowiada zupełnie nową historię, której akcja rozgrywa się u progu XX wieku. W grze wcielamy się w postać drobnego rzezimieszka Johna Marstona, który próbując odnaleźć swoje miejsce na prerii, wplątuje się w skomplikowaną intrygę z udziałem kowbojów, Indian oraz poważnych przemysłowców. Podczas gry eksplorujemy skonstruowany na podstawie rozwiązań zastosowanych w serii Grand Theft Auto ogromny, otwarty świat i realizujemy kolejne zadania fabularne związane z wątkiem głównym, a także szereg dodatkowych misji pobocznych. Całość zrealizowano z iście westernowym rozmachem, wypełniając rozgrywkę konnymi gonitwami i widowiskowymi pojedynkami. Dzięki znanemu z GTA IV silnikowi RAGE, możliwe stało się odtworzenie całego bogactwa Dzikiego Zachodu z różnorodnością lokacji i postaci, dzikiej przyrody oraz z dynamicznie zmieniającymi się porami dnia i efektami pogodowymi.

Rise of the Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider

Akcji prace wstrzymane

Kolejna odsłona popularnego cyklu przygodowych gier akcji, przygotowana ponownie przez odpowiedzialne za udany restart serii studio Crystal Dynamics. Pod względem fabularnym Rise of the Tomb Raider kontynuuje wątki zapoczątkowane w swej poprzedniczce, a my towarzyszymy ponownie młodej, choć twardszej i bardziej bezwzględnej Larze Croft. W odróżnieniu od poprzedniej części gry, tym razem zwiedzamy różne zakątki świata, eksplorując większe i bardziej otwarte przestrzenie. Pod względem mechaniki Rise of the Tomb Raider łączy survivalowe aspekty poprzedniczki, ze stanowiącą znak rozpoznawczy cyklu eksploracją licznych grobowców i katakumb. Podczas rozgrywki nie zabraknie więc zarówno licznych elementów skradankowych, jak i sekwencji czysto zręcznościowych oraz otwartej wymiany ognia. Lara skorzysta także z szeregu zupełnie nowych broni i gadżetów. Tworzona z myślą o konsolach ósmej generacji produkcja, cechuje się także wysokiej jakości oprawą, stanowiącą istotny skok jakościowy, w porównaniu do poprzednich odsłon serii.

Dragon Age: Inkwizycja
Dragon Age: Inkwizycja

RPG 18 listopada 2014

Dragon Age: Inquisition jest trzecią częścią cyklu cRPG, zapoczątkowanego w 2009 roku grą Dragon Age: Origins. Dewelopingu tytułu kolejny raz podjęło się studio BioWare we współpracy z koncernem Electronic Arts. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Thedas, a głównym motywem fabuły jest inwazja demonów. Gracz staje na czele Inkwizycji z zadaniem powstrzymania bestii z Pustki oraz odkrycia, kto stoi za ich sprowadzeniem do świata śmiertelników. Rozgrywka opiera się na klasycznych rozwiązaniach cRPG z naciskiem na eksplorowanie lokacji, taktyczną walkę, tworzenie i rozwój drużyny, a także podejmowanie wyborów moralnych wpływających na dalszy bieg fabuły. Od strony technicznej Dragon Age: Inquisition bazuje na możliwościach silnika Frostbite 3 (znanego chociażby z Battlefield 4), zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną.

Heavy Rain
Heavy Rain

Przygodowe 23 lutego 2010

Zrealizowana w konwencji interaktywnego thrillera gra przygodowa, za której powstanie odpowiada doświadczone studio Quantic Dream (Fahrenheit, Omikron: The Nomad Soul). W grze wcielamy się w rolę kilku pozornie niezwiązanych ze sobą postaci, z których każda ma swoją własną historię i odmienne motywacje do działania. Rozwój wydarzeń zależny jest w dużej mierze od decyzji podejmowanych przez gracza, a poszczególne opowieści przeplatają się ze sobą, by w finale złożyć się w spójną całość. Cechą charakterystyczną gry jest ogromny nacisk, jaki położono na kwestie moralności i etyki. Twórcy starali się też możliwie jak najwierniej odzwierciedlić różne modele ludzkich zachowań oraz osobistych odczuć bohaterów, o czym świadczy np. świetnie odwzorowana mimika twarzy. Całość odznacza się wysokiej jakości oprawą graficzną, z efektownymi wybuchami i realistycznie oddanymi zjawiskami atmosferycznymi, a także dość ponurym klimatem, umiejętnie budującym atmosferę zaszczucia i przygnębienia.

Tomb Raider
Tomb Raider

Akcji 5 marca 2013

Dziesiąta odsłona przygód Lary Croft, stanowiąca zarazem reboot serii przygodowych gier akcji Tomb Raider. Dewelopingiem tytułu zajęło się studio Crystal Dynamics przy wsparciu firmy Eidos Montreal. Ambicją twórców było przedstawienie głównej bohaterki w zupełnie nowym, bardziej mrocznym wydaniu. Akcja gry toczy się na jednej z wysp u wybrzeży Japonii, dokąd młoda Lara Croft zmierza w poszukiwaniu reliktów starożytnych cywilizacji. W trakcie burzy jej statek rozbija się jednak o skały. Protagonistce udaje się przeżyć katastrofę, ale musi walczyć o przetrwanie w pełnym niebezpieczeństw i tajemnic miejscu. W porównaniu z wcześniejszymi częściami serii, Tomb Raider oferuje graczom znacznie większą swobodę w eksplorowaniu świata, a także szereg nowości w mechanice rozgrywki, takich jak możliwość tworzenia przedmiotów oraz system rozwoju postaci. Od strony technicznej gra bazuje na wydajnym silniku Crystal Engine, zapewniającym znakomitej jakości oprawę wizualną.

Grand Theft Auto IV
Grand Theft Auto IV

Akcji 29 kwietnia 2008

Czwarta część bijącego rekordy popularności cyklu gier akcji. Tytuł wyprodukowany został przez ekipę deweloperską studia Rockstar North pod kierownictwem Chrisa Sawyera. Głównym bohaterem Grand Theft Auto IV jest Niko Bellica, imigrant z Europy Wschodniej, który za oceanem rozpoczyna karierę w przestępczym półświatku. Sandboksowy model rozgrywki pozwala graczowi na dużą swobodę w eksplorowaniu metropolii Liberty City, po której poruszać się można z wykorzystaniem różnych środków komunikacji (m.in. samochodów, motocykli oraz helikopterów). O biegu wydarzeń decyduje natomiast kolejność wykonywania poszczególnych misji. Poza trybem rozgrywki jednoosobowej Grand Theft Auto IV oferuje również możliwość zabawy multiplayer dla maksymalnie 32 graczy za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.

God of War: Wstąpienie
God of War: Wstąpienie

Akcji 12 marca 2013

Czwarta odsłona przygód spartiaty Kratosa, stanowiąca fabularny prequel trylogii God of War. Główny bohater, który zwiedziony przez Aresa wymordował swoją rodzinę, wypowiada posłuszeństwo bogowi wojny, za co zostaje zesłany do więzienia tytanów. Mimo szaleństwa i tortur nie traci jednak nadziei na zemstę. Kiedy wreszcie udaje mu się zbiec, może powziąć krwawy odwet na bogach Olimpu. Deweloperzy ze studia Sony Santa Monica pozostali wierni rozgrywce opierającej się głównie na widowiskowych pojedynkach z potężnymi (nierzadko gigantycznych rozmiarów) przeciwnikami. Mechanika gry wzbogacona została jednak o szereg nowych elementów z trybem wieloosobowym na czele, pozwalającym na wspólną zabawę maksymalnie ośmiu graczom za pośrednictwem sieci Internet.

Beyond: Dwie Dusze
Beyond: Dwie Dusze

Przygodowe 8 października 2013

Utrzymana w konwencji thrillera przygodówka z elementami gry akcji. Produkcja zrealizowana została przez francuskie studio deweloperskie Quantic Dream, znane z takich przebojów jak Heavy Rain oraz Fahrenheit. Fabuła Beyond: Dwie Dusze ukazuje 15-letni wycinek życia Jodie Holmes (wizerunku i głosu postaci użyczyła nominowana do Oskara aktorka Ellen Page). Kobieta od urodzenia związana jest z Aidenem, niematerialną istotą, która przeniknęła do naszego świata. Określana mianem „interaktywnego dramatu” rozgrywka skupia się przede wszystkim na fabule, wyborach moralnych oraz filmowej widowiskowości. Deweloperzy z Quantic Dream zadbali też o stojącą na wysokim poziomie oprawę audiowizualną z fotorealistyczną grafiką, animacjami wykonanymi z zastosowaniem w technologii motion capture oraz wysokiej jakości udźwiękowieniem.

Uncharted 2: Pośród Złodziei
Uncharted 2: Pośród Złodziei

Akcji 13 października 2009

Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej przygodówki akcji studia Naughty Dog, wydanej w 2007 roku na konsolach firmy Sony. W Uncharted 2: Pośród Złodziei wcielamy się ponownie w postać awanturnika Nathana Drake’a, a oś fabuły stanowi poszukiwanie Klejnotu Cintamani - potężnego artefaktu, którego moc może zmienić losy całego świata. W grze odwiedzamy szereg egzotycznych lokacji - tym razem m.in. Borneo i Nepal - a w przygodach towarzyszą nam postaci zarówno znane z pierwszej odsłony serii, jak i całkiem nowe. Jako że śladem artefaktu podąża także grupa bezwzględnych bandytów, nie zabrakło dynamicznych elementów akcji oraz otwartej wymiany ognia. W porównaniu z pierwowzorem, autorzy poprawili i urozmaicili wszystkie elementy rozgrywki, zwiększając akrobatyczne możliwości bohatera oraz dostępny arsenał broni. Zmian doczekał się także system łamigłówek, w których rozwiązywaniu często musimy współpracować ze sterowanymi przez AI kompanami. Całość ukazana została ponownie w niezwykle efektownej, kinowej konwencji, wzbogaconej licznymi przerywnikami filmowymi.

Fallout 3
Fallout 3

RPG 28 października 2008

Trzecia odsłona popularnego cyklu gier cRPG w postapokaliptycznym klimacie. Produkcją gry Fallout 3 zajęła się ekipa deweloperska Bethesda Softworks, znana przede wszystkim z serii The Elder Scrolls. Osią fabuły gry są poszukiwania ojca. W trakcie wyprawy główny bohater, Samotny Wędrowiec, dowiaduje się o Projekcie Oczyszczenie, który mógłby zapewnić wodę mieszkańcom Pustkowi. Twórcy przygotowali kilka wariantów zakończenia kampanii głównej, zależnie od wyborów podejmowanych przez gracza. Deweloperzy pozostali wierni rozbudowanemu systemowi atrybutów postaci, S.P.E.C.I.A.L., znanemu z wcześniejszych gier z serii Fallout. Rozgrywka utrzymana jest jednak w stylu gier akcji, z dynamicznymi sekwencjami walki. Trójwymiarowa oprawa wizualna Fallout 3 generowana jest w oparciu o silnik Gamebryo.

Demon's Souls
Demon's Souls

RPG 5 lutego 2009

Opracowane przez japońskie studio From Software we współpracy z firmą Atlus brutalne i mroczne RPG akcji. Akcja Demon’s Souls przenosi nas do królestwa Boletarii, którego zaślepiony ambicją król celem zdobycia jeszcze większej władzy zaczął pertraktować z nieczystymi siłami i obudził uśpione zło o potężnej mocy. Jedyną nadzieją na uratowanie krainy i pokonanie uwolnionych hord demonów jest bohater kontrolowany przez gracza. Ten należeć może do jednej z dziesięciu klas o zróżnicowanych zdolnościach i ekwipunku. Rozgrywka kładzie zaś szczególny nacisk na walkę za pomocą wielu różnych rodzajów broni, dla których zarezerwowane zostały unikalne typy ataków i animacji postaci. Podczas walki czynimy też użytek z czarów oraz bazujących na wierze cudów, a to czy nasza postać stanie się lepszym wojownikiem, czy też magiem, zależy od obranej przez nas ścieżki rozwoju. Mocną stroną gry jest tryb wieloosobowy z unikalną możliwością zostawiania wskazówek i ostrzeżeń dla innych graczy.

Uncharted 3: Oszustwo Drake'a
Uncharted 3: Oszustwo Drake'a

Akcji 1 listopada 2011

Trzecia odsłona cieszącego się dużą popularnością cyklu przygodowych gier akcji, za którego powstanie i rozwój odpowiada studio Naughty Dog. Fabuła Uncharted 3: Drake's Deception opowiada o kolejnych perypetiach łowcy przygód Nathana Drake'a. Tym razem główny bohater musi odszukać legendarne miasto Ubar. Zadanie utrudnia mu banda złoczyńców pod wodzą Katherine Marlowe. Podstawowe założenia rozgrywki nie zmieniły się. Ambicją deweloperów z Naughty Dog było połączenie elementów przygodówki, gry akcji, strzelaniny, a nawet bijatyki z filmową widowiskowością. W porównaniu do poprzednich odsłon cyklu Uncharted 3: Drake's Deception oferuje jednak znacznie bardziej rozbudowany tryb wieloosobowy oraz oprawę wizualną stanowiącą wyznacznik technicznych możliwości konsoli PlayStation 3.

Risen 2: Mroczne wody
Risen 2: Mroczne wody

RPG 31 lipca 2012

Kontynuacja wydanej w 2009 roku gry z gatunku RPG akcji. Risen 2: Dark Waters jest dziełem niemieckiego studia Piranha Bytes, które sławę zyskało dzięki serii Gothic. Akcja gry toczy się 10 lat po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej odsłonie cyklu. Do Bezimiennego zwraca się córka Stalowobrodego – Patty z prośbą o pomoc w poszukiwaniu potężnego artefaktu. Bohater otrzymuje również od Inkwizycji zadanie zinfiltrowania pirackiej bandy na wyspie Puerto Sacarico. Jak przystało na typową produkcję action-RPG, zabawa w Risen 2: Dark Waters polega głównie na eksplorowaniu lokacji, wykonywaniu rozmaitych zadań i toczeniu pojedynków z licznymi przeciwnikami. W porównaniu z pierwowzorem twórcy wprowadzili znaczne modyfikacje w mechanice walki, a także zadbali o bardziej atrakcyjną oprawę audiowizualną.

Fallout: New Vegas
Fallout: New Vegas

RPG 19 października 2010

Fallout: New Vegas jest poboczną odsłoną cyklu gier cRPG w postapokaliptycznym klimacie. Tytuł wyprodukowany został przez studio Obsidian Entertainment, założone przez byłych członków Black Isle Studios (producent Fallout i Fallout 2). Fabuła Fallout: New Vegas koncentruje się na konflikcie pomiędzy frakcjami New California Republic i Caesar’s Legion oraz mieszkańcami miasta New Vegas. Gracz wciela się w rolę kuriera, którego przed śmiercią ratuje zaprzyjaźniony robot – Victor. Rozgrywka opiera się na rozwiązaniach znanych z Fallout 3. Zależnie od decyzji gracza akcja może być prezentowana z perspektywy pierwszej (FPP) lub trzeciej osoby (TPP). Wykorzystano również sprawdzony system walki V.A.T.S. umożliwiający m.in. zatrzymanie upływu czasu i namierzanie konkretnych części ciała przeciwnika. Atrakcyjna oprawa wizualna gry generowana jest przez zmodyfikowany silnik Gamebryo, zastosowany np. w The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Batman: Arkham City
Batman: Arkham City

Akcji 18 października 2011

Sequel wydanej w 2009 roku gry akcji Batman: Arkham Asylum. Podobnie jak pierwowzór, kontynuację wyprodukowało brytyjskie studio Rocksteady we współpracy z firmą Warner Bros. Interactive. Fabuła kampanii głównej w Batman: Arkham City osadzona została kilka miesięcy po wydarzeniach przedstawionych w części pierwszej. Dawne slumsy Gotham City otoczone zostały murem, za którym umieszczono najgroźniejszych zbiorów. Człowiek-Nietoperz obawia się jednak, że lada chwila sytuacja może wymknąć się spod kontroli i stara się powstrzymać złoczyńców zanim będzie za późno. Mechanika rozgrywki łączy elementy gry akcji oraz widowiskowej bijatyki w stylu beat'em up. W porównaniu z pierwszą odsłoną cyklu w Batman: Arkham City gracze zyskali znacznie większą swobodę eksplorowania otwartego świata gry i wykonywania zlecanych zadań.

Assassin's Creed III
Assassin's Creed III

Akcji 30 października 2012

Trzecia pełnoprawna odsłona cyklu przygodowych gier akcji Assassin's Creed. Produkcją Assassin's Creed III zajęło się studio Ubisoft Montreal przy wsparciu innych zespołów deweloperskich koncernu Ubisoft. Fabuła gry przedstawia dalsze losy konfliktu pomiędzy bractwem asasynów a Zakonem Templariuszy. Akcja w większości toczy się w okresie amerykańskiej wojny o niepodległość (1753-1783). Główny bohater - Connor Kenway jest kolejnym z przodków Desmonda Milesa. Półkrwi Indianin poprzysięga poświęcić życie zwalczaniu tyranii i poszukiwaniu sprawiedliwości. Twórcy umiejętnie wpletli w scenariusz wiele historycznych postaci i wydarzeń. Zgodnie z kanonem serii Assassin's Creed, rozgrywka toczy się w otwartym świecie, a gracze mają dużą swobodę w wykonywaniu zadań i eksplorowaniu otoczenia.

Assassin's Creed IV: Black Flag
Assassin's Creed IV: Black Flag

Akcji 29 października 2013

Czwarta, pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii przygodowych gier akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Produkcja powstała w studiu Ubisoft Montreal przy wsparciu pozostałych zespołów deweloperskich koncernu Ubisoft. Akcja kampanii głównej w Assassin's Creed IV: Black Flag toczy się przede wszystkim w XVIII wieku. Gracze poznają losy pirata Edwarda Kenwaya (dziadka Connora Kenwaya z Assassin's Creed III), który wikła się w trwający od wieków konflikt pomiędzy zakonami asasynów i templariuszy. W fabułę umiejętnie wplecione zostały autentyczne miejsca i wydarzenia historyczne, a także słynne postaci (m.in. Edward Teach, Benjamin Hornigold i Anna Bonny) związane z tzw. złotym wiekiem piractwa. Sandboksowy model rozgrywki pozwala graczom na dużą swobodę w eksplorowaniu rozległych lokacji i wykonywaniu zlecanych zadań. Uzupełnieniem trybu jednoosobowego w grze jest rozbudowany multiplayer ze sporą liczbą zróżnicowanych map i postaci, w które można się wcielić.

Uncharted: Drake's Fortune
Uncharted: Drake's Fortune

Akcji 19 listopada 2007

Trzecioosobowa przygodówka akcji, stanowiąca swoistą odpowiedź firmy Sony na niesłabnącą popularność serii Tomb Raider. Za powstanie gry odpowiada doświadczone studio Naughty Dog, znane za sprawą tak kultowych serii, jak Crash Bandicoot czy Jak and Daxter. W Uncharted wcielamy się w postać Nathana Drake'a, potomka jednego z największych żeglarzy i podróżników w historii – sir Francisa Drake’a. Wyprawa bohatera rozpoczyna się w chwili wydobycia z morza trumny sir Francisa, w której zamiast zwłok znajduje się pamiętnik, opisujący miejsce ukrycia skarbu. Rozgrywka łączy w sobie elementy przygodowe ze zręcznościowymi, opierając się zarówno na eksploracji kolejnych, niezwykle zróżnicowanych lokacji, jak i sekwencjach bezpośredniej wymiany ognia z wykorzystaniem systemu osłon, przypominającego kultowe Gears of War. Całość odznacza się wysokiej jakości oprawą graficzną, kładącą szczególny nacisk na detale oraz animację postaci. Na uwagę zasługuje również znakomita praca aktorów głosowych.

Risen 3: Władcy Tytanów
Risen 3: Władcy Tytanów

RPG 12 sierpnia 2014

Wyprodukowana przez niemieckie studio Piranha Bytes gra z gatunku RPG akcji, stanowiąca trzecią odsłonę serii Risen. W Risen 3: Titan Lords twórcy zdecydowali się porzucić pirackie klimaty na rzecz świata fantasy w stylu umagicznionego Średniowiecza. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, którego dusza została pożarta przez Lorda Cieni. Zależnie od wyborów dokonywanych w trakcie zabawy, heros może pozostać przy człowieczeństwie lub podążać demoniczną ścieżką. Wzorem wcześniejszych gier z cyklu Risen, wydarzenia prezentowane są z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Twórcy sięgnęli również po sprawdzoną mechanikę walki bronią białą, którą wzbogacono o możliwość blokowania ciosów przeciwnika. Od strony technicznej Risen 3: Titan Lords bazuje na zmodyfikowanej wersji silnika zastosowanego uprzednio w Risen 2: Dark Waters.

Dragon Age: Początek
Dragon Age: Początek

RPG 3 listopada 2009

Klasyczna produkcja cRPG, opracowana przez legendarne kanadyjskie studio BioWare – twórców tak ikonicznych serii fabularnych, jak Baldur’s Gate, Neverwinter Nights czy Mass Effect. Akcja gry toczy się w typowym uniwersum fantasy, zamieszkałym przez charakterystyczne dla gatunku rasy. W odpowiedzi na atak dowodzonej przez potężnego demona Plagi, powołane zostaje specjalne bractwo Szarych Strażników, których zadaniem jest walka z szerzącym się złem. Podczas gry kontrolujemy drużynę złożoną z maksymalnie 4 postaci, zaś rozgrywka skupia się na wykonywaniu kolejnych questów fabularnych oraz walce, toczonej w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem aktywnej pauzy. Istotnym elementem rozgrywki są liczne dialogi oraz konieczność częstego dokonywania rozmaitych wyborów moralnych, mających swe konsekwencje w dalszej części gry. Gra oferuje nam wybór pomiędzy klasycznym rzutem izometrycznym – typowym dla wcześniejszych produkcji BioWare - oraz nowoczesnym widokiem z perspektywy trzecioosobowej.