Science fiction - Gry PlayStation 1 po premierze - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Gry po premierze o tematyce science fiction na platformę PS1 ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Tales of Eternia
RPG 10 września 2001
Tales of Eternia to typowy jRPG, pochodzący z bestsellerowej serii, która swoim początkiem sięga roku 1995. Gracz kontroluję drużynę składającą się z maksymalnie siedmiu bohaterów, a walka odbywa się w czasie rzeczywistym.
Fear Effect 2: Retro Helix
Przygodowe 21 lutego 2001
Niezwykły miks wielu różnych gatunków, który stanowi prequel do wydanego w 2000 roku Fear Effect. Produkcja łączy w sobie elementy survival horroru i gry akcji, udanie wplatając w nie mechaniki znane z RPG-ów i gier logicznych.
Star Wars: Demolition
Akcji 12 listopada 2000
Osadzona w uniwersum Gwiezdnych wojen gra akcji, w której gracz przejmuje kontrolę nad jedną z kilkunastu postaci sterujących różnorodnymi pojazdami i toczy boje na zamkniętych arenach. Celem zabawy jest wyeliminowanie wszystkich oponentów. Rozgrywkę urozmaicają rozsiane po mapach wzmocnienia w rodzaju ulepszenia broni albo urządzenia maskującego.
Alien Resurrection
Akcji 10 października 2000
Strzelanka z elementami horroru, oparta na popularnym filmie Obcy: Przebudzenie z 1997 roku. Produkcja przedstawia losy sklonowanej Ellen Ripley oraz grupy najemników, próbujących przetrwać starcie z krwiożerczymi Obcymi. Produkcja pozwala graczom wcielić się w czworo różnych bohaterów, a każdy z nich posiada unikalny ekwipunek. Wśród przeciwników znajdują się ikoniczni przedstawiciele gatunku ksenomorfów, niewielkie face huggery oraz wrodzy żołnierze.
Speedball 2100
Sportowe 29 września 2000
Utrzymana w cyberpunkowej stylistyce gra sportowa, która opowiada o zmaganiach w fikcyjnej dyscyplinie, łączącej założenia piłki ręcznej i hokeja na lodzie. Produkcja stanowi remake hitu wydanego na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku.
Duke Nukem: Land of the Babes
Akcji 19 września 2000
Kontynuacja wydanej w 1998 roku gry Duke Nukem: Time to Kill, która w niewielkim stopniu zmienia założenia oryginału. Produkcja jest grą akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. Tytułowy bohater odbywa kolejną podróż w czasie, tym razem do przyszłości, by uratować zniewolone przez kosmitów kobiety.
Terracon
Akcji 25 sierpnia 2000
Trójwymiarowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, której akcji toczy się na kilku planetach Układu Słonecznego. Przedstawiona historia opowiada o kosmicznym wojowniku, który próbuje powstrzymać zbuntowaną sztuczną inteligencję.
Blaster Master: Blasting Again
Zręcznościowe 13 lipca 2000
Platformówka 3D, w której gracze zyskują szansę pokierowania nowoczesnym pojazdem bojowym, a w niektórych sekwencjach także jego młodym pilotem. Tytuł jest kolejną odsłoną popularnej serii i opowiada o dalszych losach wojny pomiędzy ludźmi, a pragnącymi przejąć władzę na Ziemi kosmitami.
Colony Wars: Red Sun
Symulacje 2 maja 2000
Ostatnia część trylogii symulatorów kosmicznych Colony Wars. Konflikt kolonialnej Ligi oraz Imperium Ziemi trwa w najlepsze, lecz tym razem gracz nie staje bezpośrednio po żadnej ze stron. W trzeciej części wcielamy się w Alexandra Lyrona Valdemara – prostego górnika, wydobywającego minerały z asteroid. Męczony snami o tajemniczej rasie obcych udaje się on na poszukiwania legendarnego statku Red Sun.
Millennium Soldier: Expendable
Akcji 22 kwietnia 2000
Dynamiczna zręcznościowa strzelanka, w której akcja prezentowana jest w z perspektywy trzeciej osoby. Gracze przejmują kontrolę nad stworzonym przez naukowców superżołnierzem i prowadzą go w nierównej walce z obcymi.
Rollcage Stage II
Wyścigi 17 marca 2000
Druga odsłona dynamicznej gry wyścigowej, w której rywalizują futurystyczne pojazdy zdolne poruszać się po każdej powierzchni, niejeden raz łamiąc prawa fizyki.
Fear Effect
Przygodowe 24 lutego 2000
Nietypowe połączenie gry przygodowej i survival horroru. Produkcja utrzymana jest w stylistyce science fiction i wyróżnia się oryginalną oprawą wizualną, łączącą renderowane tła i cel-shade’owe modele postaci.
SaGa Frontier 2
RPG 31 stycznia 2000
Ósma odsłona popularnego cyklu japońskich gier fabularnych SaGa. Produkcja opowiada dwie różne historie, rozgrywające się w świecie fantasy Sandail. Jedna z nich skupia się na wygnanym za brak zdolności magicznych księciu, druga kreśli losy kilku pokoleń rodziny poszukiwaczy tajemniczego artefaktu. Rozgrywka polega głównie na swobodnej eksploracji rozległego świata, rozmawianiu z postaciami niezależnymi oraz toczeniu turowych walk w trzech różnych wariantach.
Space Debris
Akcji 1 stycznia 2000
Trójwymiarowa gra akcji, w której gracze wcielają się w rolę młodego pilota statku kosmicznego, ostatniej nadziei ludzkości na przetrwanie. Gra oferuje dziesięć misji, sześć różnych statków kosmicznych oraz power-upy zwiększające możliwości bojowe pojazdu.
Psychic Force 2
Bijatyki 7 października 1999
Skonwertowana z automatów trójwymiarowa bijatyka, w której walczą ludzie obdarzeni niezwykłymi zdolnościami. Produkcję wyróżnia specyficzna mechanika toczenia starć i fakt, że odbywają się one w owalnych klatkach, w których wojownicy lewitują.
Quake II (1997)
Akcji 5 października 1999
Kontynuacja przełomowej strzelaniny FPS studia id Software, która - jak wydana rok wcześniej poprzedniczka - ustanawia nowe standardy graficzne za sprawą podrasowanego silnika idTech 2. Akcja gry Quake II rozgrywa się w odległej przyszłości, w której ludzkość nawiązała kontakt z biomechaniczną rasą technologicznie zaawansowanych Stroggów. Kiedy okazało się, że potajemnie planują oni podbój Ziemi, do akcji wysłana została elitarna jednostka kosmicznych marines.
Final Fantasy Anthology
RPG 30 września 1999
Kompilacja dwóch klasycznych jRPG-ów, Final Fantasy V i Final Fantasy VI, które oryginalnie ukazały się na konsoli Super Nintendo. Edycje umieszczone w Anthology zawierają kilka dodatkowych elementów.
Wipeout 3 (1999)
Wyścigi 8 września 1999
Trzecia odsłona serii wyścigowej osadzonej w realiach science fiction, która została zapoczątkowana w 1995 roku. Ponownie gracze mają okazję zasiąść za sterami potężnych bolidów, które osiągają zawrotne prędkości, by wziąć udział w zmaganiach fikcyjnej ligi F7200.
Star Wars Episode I: The Phantom Menace
Akcji 31 sierpnia 1999
Oparta na motywach filmu otwierającego sagę Star Wars gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. Wcielając się w Anakina Skywalkera, Qui-Gon Jinna, królową Amidalę, Obi-Wana Kenobiego i innych bohaterów Gwiezdnych wojen gracz musi stawić czoła niebezpieczeństwom czyhającym na planetach Naboo i Tatooine, a także w stolicy Republiki – Coruscant.
G-Police: Weapons of Justice
Akcji 31 sierpnia 1999
Wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 trójwymiarowa gra akcji, w której posiadacze konsoli wcielają się w pilota futurystycznych pojazdów i strzegą porządku w kosmicznej kolonii. Produkcja rozwija elementy wydanego dwa lata wcześniej oryginału, dodając m.in. nowe maszyny bojowe.
Omega Boost
Zręcznościowe 31 sierpnia 1999
Stworzona przez autorów serii Gran Turismo gra akcji typu shoot'em up, w której gracze sterują potężnym robotem i walczą z falami wrogów. Produkcja cechuje się wysokim poziomem oprawy wizualnej. Ukazane w grze mechy zostały zaprojektowane przez twórcę marki Macross.
The Misadventures of Tron Bonne
Akcji 22 lipca 1999
Spin-off cyklu Mega Man Legends, w którym wcielamy się w tytułową Tron Bonne. Zadaniem protagonistki jest zebranie pieniędzy potrzebnych na zapłacenie okupu i uwolnienie jej braci, którzy zostali porwani przez złowrogiego Mr. Loatha. W tym celu bohaterka podejmuje się wykonywania rozmaitych zadań pokroju plądrowania niebezpiecznych ruin i napadania na banki.
Attack of the Saucerman!
Akcji 1 lipca 1999
Połączenie trójwymiarowej platformówki i gry akcji, w której wcielamy się w Eda – kosmitę wysłanego na Ziemię w celu powstrzymania korporacji NEDCO przed skolonizowaniem Błękitnej Planety. W trakcie zabawy przemierzamy zróżnicowane etapy, przeskakujemy po platformach i walczymy z napotkanymi przeciwnikami, a także rozwiązujemy zagadki środowiskowe.
WarZone 2100
Strategiczne 31 maja 1999
Nietypowa strategia czasu rzeczywistego, którą wyróżnia rozbudowany model projektowania własnych jednostek. Tytuł utrzymany jest w stylistyce science fiction i opowiada o walkach organizacji na zniszczonej po wojnie nuklearnej Ziemi.