55. platformówki - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 55. Gry o tematyce platformówki ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Rascal
Zręcznościowe 30 marca 1998
Rascal to trójwymiarowa platformówka wykorzystująca motyw podróży w czasie. Gracze przejmują kontrolę nad nastolatkiem, który wyrusza na ratunek uprowadzonemu ojcu. Gra jest dziełem studia Traveller’s Tales.

Klonoa: Door to Phantomile
Zręcznościowe 11 grudnia 1997
Klonoa: Door to Phantomile to platformówka stworzona przez japońską firmę Namco, w której trójwymiarowe postacie poruszają się po dwuwymiarowej płaszczyźnie. Bohaterem gry jest antropomorficzny kot o imieniu Klonoa, będący w posiadaniu pierścienia, w którym zaklęty jest duch Huepow.

Pandemonium 2
Zręcznościowe 22 września 1997
Pandemonium 2 to kontynuacja popularnej platformówki z 1996 roku. Fabuła gry osnuta jest wokół tajemnicy "komety nieograniczonych możliwości", przelatującej nad krainą Lyr raz na 300 lat. Znani z pierwszej odsłony bohaterowie: Nikii i Fergus muszą stawić czoła złej królowej, która pragnie wykorzystać kometę do swych niecnych celów.

Oddworld: Abe's Oddysee
Zręcznościowe 18 września 1997
Dwuwymiarowa platformówka wzbogacona o elementy gry logicznej i skradanki. Dzieło studia Oddworld Inhabitants przenosi gracza na nieznaną planetę zamieszkaną przez rasę Mudokonów, reprezentowaną przez tytułowego bohatera, Abe'a.

The Adventures of Tintin: Prisoners of the Sun
Zręcznościowe 12 lipca 1997
The Adventures of Tintin: Prisoners of the Sun to gra zręcznościowa firmy Infogrames, stworzona na bazie popularnej, belgijskiej serii komiksowej, która od początku swojego istnienia, czyli od 1929 roku, została przetłumaczona na ponad 50 językow. Jej głównym bohaterem jest młody, rezolutny reporter, którego los rzuca w wir rozmaitych, nierzadko niebezpiecznych wydarzeń.

Castlevania: Symphony of the Night
Akcji 20 marca 1997
Kolejna odsłona popularnej serii o losach łowców wampirów. Castlevania: Symphony of the Night reprezentuje gatunek metroidvania i jest rozbudowaną dwuwymiarową grą akcji z licznymi elementami platformowymi i wyzwaniami zręcznościowymi.

Whizz
Zręcznościowe 15 lutego 1997
Będąca konwersją z komputerów osobistych kolorowa dwuwymiarowa platformówka, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Tytuł stawia przed sterowanym przez graczy humanoidalnym królikiem szereg wyzwań logiczno-zręcznościowych.

Disney's Hercules
Zręcznościowe 1 stycznia 1997
Dwuwymiarowa platformówka na podstawie filmu animowanego wytwórni Walta Disneya. Wcielamy się w rolę Herkulesa, który próbuje udowodnić, że jest godzien zasiadania na Olimpie wraz z bogami. W tym celu pokonujemy licznych przeciwników znanych z mitologii, skaczemy po półkach skalnych i przygotowujemy się na ostateczne starcie z Hadesem.

Rayman Uczy Matmy i Polaka
Zręcznościowe 31 grudnia 1996
Gra edukacyjna stworzona na fali sukcesu gry Rayman. Twórcom udało się połączyć oryginalną mechanikę kolorowej platformówki z wartościami edukacyjnymi, dzięki czemu podczas zabawy dzieciaki intuicyjnie doskonalą umiejętności z zakresu języka polskiego i matematyki.

Lomax
Zręcznościowe 22 listopada 1996
Stworzona z myślą o młodszych odbiorcach dwuwymiarowa gra platformowa osadzona w bajkowym uniwersum Lemmingów, w której tytułowy bohater musi stawić czoła złemu magowi i uratować pobratymców.

Super Star Wars
Zręcznościowe 9 września 1996
Reedycja klasycznej gry zręcznościowej z konsoli SNES. W grze wcielamy się w Luke'a Skywalkera, Hana Solo lub sympatycznego Chewbaccę, a fabuła odtwarza najważniejsze wydarzenia z czwartej części filmowej sagi Gwiezdnych Wojen.

Earthworm Jim 2
Akcji 30 kwietnia 1996
Kontynuacja przebojowej platformówki 2D autorstwa studia deweloperskiego Shiny Entertainment. Dżdżownica Jim w swym kosmicznym kombinezonie ponownie rusza na ratunek księżniczce "Jak Jej Na Imię". Tym razem w zmaganiach z licznymi przeciwnikami bohaterowi towarzyszy przyklejony do niego glutowaty przyjaciel – Snot.

Mickey's Wild Adventure
Zręcznościowe 1 marca 1996
Platformówka 2D z kultową Myszką Miki w roli głównej, symbolem wytwórni Disneya. Tytuł jest lekko zmodyfikowaną konwersją gry, która ukazała się w 1994 roku, jako Mickey Mania: The Timeless Adventures of Mickey Mouse, na konsolach 16-bitowych.

Johnny Bazookatone
Zręcznościowe 26 lutego 1996
Wyróżniająca się ciekawą stylistyką i oprawą, łączącą dwuwymiarowe tła i trójwymiarowe modele postaci, side-scrollowana platformówka. Bohaterem gry jest młody muzyk, który staje do walki z władcą piekieł.

Punky Skunk
Zręcznościowe 11 stycznia 1996
Dwuwymiarowa kolorowa platformówka, w której głównym bohaterem jest antropomorficzny skunks starający się ocalić świat przed bandą złych wilków. To jedna z pierwszych gier wydanych na PlayStation 1.

GEX
Zręcznościowe 18 grudnia 1995
Klasyczna side-scrollowa platformówka, w której wcielamy się w postać sympatycznej jaszczurki z rodziny gekonów. Nasz bohater zostaje wciągnięty do telewizora przez złowrogiego Reza, który opanował świat mediów i za jego pomocą pragnie osiągnąć władzę nad światem. Aby uwolnić się z pułapki, Gex musi przemierzyć szereg zróżnicowanych światów, inspirowanych różnymi gatunkami filmowymi.

Earthworm Jim
Zręcznościowe 30 listopada 1995
Tryskająca absurdalnym humorem, sidescrollowana platformówka 2D, stworzona przez studio deweloperskie Shiny Entertainment. Tytułowy bohater to odziana w kosmiczny kombinezon dżdżownica, która próbuje uratować księżniczkę „Jak jej na imię” przed grożącym jej niebezpieczeństwem. Rozgrywka utrzymana jest w stylu klasycznych zręcznościówek typu run & gun.

Jumping Flash!
Zręcznościowe 29 października 1995
Pierwsza w historii trójwymiarowa gra platformowa. Produkcja pozwala graczowi na wcielenie się w rolę mechanicznego królika, który stara się uratować świat poprzez zbieranie specjalnych obiektów, rozrzuconych po sześciu światach. Akcja gry ukazana została z perspektywy pierwszej osoby, a jej protagonista został wyposażony w umiejętność strzelania w przeciwników oraz wykonywania podwójnych i potrójnych skoków.

Rayman
Zręcznościowe 1 września 1995
Kolorowa platformówka, która dała początek popularnej serii z Raymanem w roli głównej. Nasz sympatyczny bohater wyrusza na pomoc mieszkańcom Krainy Snów, uwięzionym przez podstępnego Mr. Darka. Aby go pokonać musi przemierzyć sześć zróżnicowanych i pełnych niebezpieczeństw światów.

Abuse
Zręcznościowe 20 lipca 1995
W Abuse, fenomenalnej strzelaninie autorstwa Crack Dot Com, gracz wcieli się w rolę Nicka Vrenny – więźnia, który jako jedyny nie uległ efektom ubocznym eksperymentów z genem agresji. Gdy w placówce wybucha bunt i niebezpieczny specyfik zamienia wszystkich jej lokatorów w przerażające i żądne krwi istoty, nasz bohater postanawia zdobyć uzbrojenie i siłą wydostać się z kompleksu.

Disney The Lion King
Zręcznościowe 8 grudnia 1994
Platformówka oparta na filmie animowanym pod tytułem Król Lew. W trakcie zabawy w Disney The Lion King wcielamy się w lwa Simbę, którego zadaniem jest pozbawienie władzy uzurpatora tronu królewskiego – Skazy. Rozgrywka polega na przemierzaniu etapów inspirowanych miejscami znanymi z oryginału, unikaniu czyhających tam niebezpieczeństw i walce z przeciwnikami.

Janosik (1994)
Zręcznościowe 23 czerwca 1994
Janosik nie był zbójem ani trochę szlachetnym, ale właśnie takim zapamiętali go Polacy, co było zasługą serialu telewizyjnego Jerzego Passendorfa z 1974 roku. Do nie mającej nic wspólnego z rzeczywistością, ale romantycznej wizji polskiego Robin Hooda, odwołali się też twórcy omawianego tytułu, programiści z firmy Mirage.

Cool Spot
Zręcznościowe 12 czerwca 1994
Cool Spot to gra zręcznościowa, promująca popularny napój Seven Up, produkowany w Stanach Zjednoczonych przez koncern Cadbury Schweppes Americas Beverages. Głównym bohaterem programu jest ludzik zbudowany na bazie czerwonej kropki, charakterystycznej dla logotypu wspomnianej wyżej lemoniady.

Disney's Aladdin
Akcji 21 maja 1994
Gra zręcznościowa, oparta o fabułę filmu pod tym samym tytułem. Wcielamy się w rolę Aladyna, młodego złodziejaszka z miasta Agrabah, który na skutek niecnych knowań złego wezyra Jaffara, musi zdobyć magiczną lampę z mitycznej Jaskini Cudoów.