Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikZręcznościowePS1
Okładka Jumping Flash! (PS1)
OkładkaJumping Flash! (PS1)

Jumping Flash! PS1

Pierwsza w historii trójwymiarowa gra platformowa. Produkcja pozwala graczowi na wcielenie się w rolę mechanicznego królika, który stara się uratować świat poprzez zbieranie specjalnych obiektów, rozrzuconych po sześciu światach.

Zręcznościowe | platformówki | platformówki 3D

PolecaneKolekcja gier
Obserwuj grę
Kolekcja gier
Obserwuj grę

Jumping Flash! Premiera PS1

29października1995

producent: Sony Interactive Entertainment wydawca: Sony Interactive Entertainment

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Jumping Flash! to wydana na platformę PS1, pierwsza w historii w pełni trójwymiarowa gra platformowa. Produkcja została stworzona w 1995 roku przez studia Exact i Ultra, jej wydawcą została natomiast firma Sony Computer Entertainment.

Fabuła

Głównym bohaterem wydanego na platformę PS1 Jumping Flash! jest mechaniczny królik imieniem Robbit. Zostaje on wysłany na planetę Crater, gdzie musi powstrzymać szalonego naukowca Barona Aloha przed zniszczeniem świata.

Mechanika

Jumping Flash! na PS1 stworzono jako tytuł mający zaprezentować światu możliwości japońskiej konsoli w kwestii generowania trójwymiarowej grafiki. Z tego względu produkcja była pierwszym przedstawicielem gatunku platformówek pozwalającym graczom na poruszanie się we wszystkich trzech płaszczyznach. Gra została podzielona na osiemnaście głównych i kilka bonusowych poziomów, osadzonych w sześciu różniących się od siebie światach.

W większości lokacji celem gracza jest zdobycie czterech „jet podów”, mieszcząc się przy tym w dziesięciominutowym limicie czasowym. Od czasu do czasu Robbit musi dodatkowo zmierzyć się z potężnym bossem. Akcja gry ukazana została z perspektywy pierwszej osoby, a protagonista potrafi strzelać do wrogów oraz wykonywać podwójne i potrójne skoki. Podczas skakania kamera przesuwa się w dół, znacząco ułatwiając wymierzanie miejsca lądowania dla mechanicznego królika.

Oprócz „jet podów”, na mapach ukryte zostały również inne obiekty, wspomagające ukończenie zadania. Niektóre z nich, jak rakiety czy bomby, zwiększają zdolności ofensywne protagonisty. Inne mogą odnowić jego życie, na jakiś czas wstrzymać ruch przeciwników bądź zapewnić tymczasową niewrażliwość na ataki wrogów.

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 CD

Wymagania wiekowe Jumping Flash!: Odpowiednia dla każdego wieku.