Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Fantasy - Gry PC Windows po premierze

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry po premierze o tematyce fantasy na platformę PC Windows ułożone według popularności.

Po premierze 1453
PC
fantasy
Czas
Wiedźmin 3: Dziki Gon
Wiedźmin 3: Dziki Gon

RPG 19 maja 2015

Gra action RPG, stanowiąca trzecią część przygód Geralta z Rivii. Podobnie jak we wcześniejszych odsłonach cyklu, Wiedźmin 3: Dziki Gon bazuje na motywach twórczości literackiej Andrzeja Sapkowskiego, jednak nie jest bezpośrednią adaptacją żadnej z jego książek. Fabuła gry koncentruje się na kilku wątkach dotyczących m.in. utraconej miłości Geralta, inwazji Nilfgaardu na Królestwa Północy oraz tytułowych, mitycznych łowów. Rozgrywka utrzymana jest w sandboksowym stylu, dając graczom dużą swobodę w eksplorowaniu rozległego świata (ponad 40-krotnie większego niż w Wiedźmin 2: Zabójcy Królów) i wykonywaniu setek pobocznych misji. Deweloperzy ze studia CD Projekt RED zadbali o solidną porcję nowości, w tym nowy silnik REDengine3, oferujący znakomitej jakości oprawę audiowizualną.

Soulcalibur VI
Soulcalibur VI

Bijatyki 19 października 2018

Soulcalibur VI jest trójwymiarową bijatyką, w której gracze mają możliwość toczenia pojedynków z udziałem szerokiej gamy postaci uzbrojonych w broń białą: miecze, topory, sztylety, szable czy kije. Gra jest częścią utytułowanej serii rozwijanej przez Namco Bandai od 1995 roku.

The Elder Scrolls V: Skyrim
The Elder Scrolls V: Skyrim

RPG 11 listopada 2011

Zrealizowana z dużym rozmachem gra action-RPG, będąca piątą częścią popularnego cyklu The Elder Scrolls. Produkcja studia Bethesda Softworks pozwala graczom ponownie przenieść się do fantastycznego świata Nirn. Akcja The Elder Scrolls V: Skyrim osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Główny bohater jest jednym z ostatnich łowców smoków (dovahkiin). Tymczasem wypełnia się proroctwo, zwiastujące przybycie boga zniszczenia - Alduina, który przyjmie postać jednego z tych mitycznych stworzeń. Rozgrywka stanowi połączenie elementów dynamicznej gry akcji oraz klasycznego cRPG z rozbudowanym systemem rozwoju postaci oraz rozległym światem o otwartej strukturze. Wysokiej jakości oprawa wizualna w grze generowana jest przez zmodyfikowany silnik Creation Engine.

Pathfinder: Kingmaker
Pathfinder: Kingmaker

RPG 25 września 2018

Osadzona w realiach fantasy klasyczna gra RPG, powstała we współpracy debiutującego studia Owlcat Games z legendą branży, Chrisem Avellonem. Oparta na popularnym systemie RPG gra Pathfinder: Kingmaker zabiera graczy w podróż do typowego świata fantasy, gdzie ich zadaniem jest zbudowanie królestwa i obronienie go przed atakami ze strony nieprzyjaciół. Akcja prezentowana jest w klasycznym rzucie izometrycznym, a podczas zabawy kontrolujemy drużynę bohaterów o zróżnicowanych umiejętnościach. W toku rozgrywki eksplorujemy rozległą krainę, wykonujemy rozmaite zadania główne oraz poboczne i walczymy z napotkanymi przeciwnikami, czyniąc użytek zarówno z klasycznego oręża, jak i sporego wachlarza zaklęć ofensywnych oraz defensywnych. Istotnym elementem rozgrywki jest zarządzanie naszym królestwem, które koncentruje się nie tylko na budowie osad, miast oraz twierdz, ale także na podejmowaniu rozmaitych decyzji odzwierciedlających charakter naszego bohatera.

Divinity: Original Sin II
Divinity: Original Sin II

RPG 14 września 2017

Divinity: Original Sin II to gra RPG będąca kontynuacją Divinity: Grzech Pierworodny. Gracze po raz kolejny udają się do krainy Rivellonu, wcielając się tym razem w użytkownika mocy Źródła, któremu depczą po piętach Łowcy.

League of Legends
League of Legends

Akcji 6 października 2009

Ciesząca się olbrzymią popularnością gra typu MOBA (Multiplayer Online Battle Arena), wyprodukowana przez studio Riot Games. Akcja League of Legends osadzona została w fantastycznym świecie Valoran, którym przez wieki targały krwawe wojny. Skonfliktowane nacje znalazły jednak inny sposób rozwiązywania sporów – pojedynki toczone przez ich przedstawicieli na arenach. Rozgrywka zaprojektowana została z myślą o zabawie multiplayer w trybie rywalizacji dwóch kilkuosobowych drużyn. Każdy z graczy kontroluje poczynania jednego bohatera. Kluczem do zwycięstwa są zazwyczaj współpraca w grupie oraz umiejętność wykorzystania indywidualnych atutów każdej z postaci. Gra dystrybuowana jest w modelu biznesowym free-to-play (za darmo) z opcją mikropłatności za niektóre przedmioty i udogodnienia.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

RPG 17 maja 2011

Gra z gatunku RPG akcji, stanowiąca drugą część przygód Geralta z Rivii. Podobnie jak pierwowzór z 2007 roku, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów jest dziełem studia CD Projekt RED. Fabuła gry kontynuuje wątek udaremnionego zamachu na króla Foltesta. Wraz z pojawieniem się tajemniczego mężczyzny zwanego Królobójcą tytułowy wiedźmin uwikłany zostaje w skomplikowaną intrygę polityczną, w której ważą się losy kilku królestw. Deweloperzy starali się wiernie odtworzyć świat znany z literackiej twórczości Andrzeja Sapkowskiego, wzbogacając go o nowe elementy. W rozgrywce duży nacisk położono na wybory moralne prowadzące do jednego z 16 możliwych zakończeń, a także gruntownie przebudowany, dynamiczny system walki. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów wyróżnia się znakomitej jakości oprawą wizualną, generowaną przez autorski silnik RED Engine.

Dragon Age: Inkwizycja
Dragon Age: Inkwizycja

RPG 18 listopada 2014

Dragon Age: Inquisition jest trzecią częścią cyklu cRPG, zapoczątkowanego w 2009 roku grą Dragon Age: Origins. Dewelopingu tytułu kolejny raz podjęło się studio BioWare we współpracy z koncernem Electronic Arts. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Thedas, a głównym motywem fabuły jest inwazja demonów. Gracz staje na czele Inkwizycji z zadaniem powstrzymania bestii z Pustki oraz odkrycia, kto stoi za ich sprowadzeniem do świata śmiertelników. Rozgrywka opiera się na klasycznych rozwiązaniach cRPG z naciskiem na eksplorowanie lokacji, taktyczną walkę, tworzenie i rozwój drużyny, a także podejmowanie wyborów moralnych wpływających na dalszy bieg fabuły. Od strony technicznej Dragon Age: Inquisition bazuje na możliwościach silnika Frostbite 3 (znanego chociażby z Battlefield 4), zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną.

The Bard's Tale IV: Barrows Deep
The Bard's Tale IV: Barrows Deep

RPG 18 września 2018

Czwarta pełnoprawna odsłona legendarnej serii cRPG, zapoczątkowanej jeszcze w połowie lat 80. ubiegłego wieku. Tytuł został przygotowany przy wsparciu użytkowników serwisu Kickstarter przez studio inXile, a nad całym projektem czuwał sam autor pierwowzoru, Brian Fargo. Akcja gry toczy się w znanym z poprzednich części cyklu świecie fantasy, którego centrum stanowi miasto Skara Brae. Stamtąd właśnie gracze wyruszają na podbój licznych ruin i podziemi, stając na czele drużyny, złożonej z różnych ras i klas postaci – co nie pozostaje bez wpływu na rozwój fabuły oraz stosunki z napotkanymi postaciami niezależnymi. Lokacje w grze zbudowane zostały na planie siatki, a walka odbywa się w nietypowym, fazowym systemie turowym, w którym członkowie drużyny wykonują swe akcje równocześnie, co pozwala na uzyskanie efektu synergii różnych umiejętności bohaterów. Istotną rolę podczas walki pełni muzyka bardów, a wykonywane przez nich ballady zostały nagrane w języku gaelickim.

Pillars of Eternity II: Deadfire
Pillars of Eternity II: Deadfire

RPG 8 maja 2018

Kontynuacja rozbudowanej gry RPG, opracowana przez zespół Obsidian Entertainment. Opowiedziana w grze historia kontynuuje wątki rozpoczęte w pierwszej odsłonie cyklu – Eothas, czyli bóg światła i odrodzenia, powraca do życia, wcielając się w posąg pogrzebany pod należącą do protagonisty warownią. Pomimo że twierdza zostaje zniszczona, bohater uchodzi z życiem. Od tej pory ma jednak do wykonania kolejne zadanie polegające nie tylko na odszukaniu Eothasa, lecz także na uzyskaniu odpowiedzi na pytania, jakie mogą wprowadzić chaos do świata bóstw i śmiertelników. Jak sugeruje tytuł, produkcja zabiera nas w podróż na położony daleko na wschodzie archipelag Deadfire, po którym poruszamy się zarówno na piechotę, jak i drogą wodną. Akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym, a rozgrywka po raz kolejny została oparta na eksploracji, wykonywaniu rozmaitych, mniej lub bardziej ważnych misji oraz na walce z napotkanymi przeciwnikami. Warto nadmienić, że świat Pillars of Eternity II: Deadfire żyje własnym życiem, a wybory dokonane przez nas w pierwszej części serii nie pozostają tutaj bez znaczenia. Zmian i usprawnień doczekały się interfejs i system dialogów, a także sama oprawa graficzna, wzbogacona choćby o dynamicznie zmieniającą się pogodę.

Wiedźmin
Wiedźmin

RPG 26 października 2007

Oparta na motywach cyklu opowiadań i powieści Andrzeja Sapkowskiego gra RPG akcji autorstwa studia CD Projekt RED. Fabuła kampanii głównej osadzona została w roku 1270, pięć lat po zakończeniu wojny Królestw Północnych. Geralt, który utracił pamięć powraca do wiedźmińskiej twierdzy Kaer Morhen. Wkrótce zostaje ona zaatakowana przez bandę zwaną Salamandrą... Ruszając tropem napastników bohater wikła się w zawiłą intrygę związaną z działaniami Zakonu Płonącej Róży. Wykonując kolejne zadania gracz ma okazję odwiedzić szereg miejsc i napotkać postaci znane z kart powieści. Deweloperzy postarali się o sporych rozmiarów świat gry, który dynamicznie reaguje na poczynania głównego bohatera. Od strony technicznej Wiedźmin korzysta z gruntownie przebudowanego silnika Aurora Engine.

Monster Hunter: World
Monster Hunter: World

RPG 9 sierpnia 2018

Kolejna odsłona popularnego cyklu gier akcji z elementami RPG, rozwijanego przez firmę Capcom głównie na konsolach i handheldach firm Nintendo oraz Sony. W Monster Hunter World fabuła nie odgrywa szczególnie ważnej roli, a gracz wciela się po prostu w tytułowego łowcę potworów, którego zadaniem jest zbadanie tajemnic kontynentu znanego jako Nowy Świat i zabijanie coraz potężniejszych bestii w ramach kolejno przyjmowanych zleceń. Gra oddaje do naszej dyspozycji rozległy, otwarty świat, który możemy przemierzać zarówno na piechotę, jak i na grzbiecie okiełznanego potwora. Filarem rozgrywki nie jest jednak eksploracja, ale eliminacja kolejnych bestii, z których każda dysponuje odrębnym wachlarzem mocnych i słabych stron. Starcia toczą się w czasie rzeczywistym, a podczas nich czynimy użytek z rozbudowanego arsenału broni białej, dystansowej oraz rozmaitych gadżetów. Sukces gwarantuje zaś nie tylko odpowiednia taktyka, ale także umiejętność wykorzystania topografii terenu.

Divinity: Grzech Pierworodny
Divinity: Grzech Pierworodny

RPG 30 czerwca 2014

Divinity: Original Sin to wyprodukowana przez belgijskie studio Larian gra cRPG, stanowiąca kolejną odsłonę marki Divinity. Akcja osadzona została przed wydarzeniami przedstawionymi w Divine Divinity (2002). Fabuła ukazuje perypetie pary młodych Łowców Źródła, którzy muszą zgłębić arkana zakazanej magii i przeciwdziałać jej skutkom. Rozgrywka bazuje na klasycznych mechanizmach cRPG. Gracz kieruje poczynaniami drużyny złożonej z maksymalnie czterech herosów, z którymi wykonuje zlecane misje, eksploruje lokacje i walczy z wrogami. Wraz z nabywanym doświadczeniem, postaci mogą zwiększać posiadane atrybuty psycho-fizyczne i opanowywać nowe umiejętności. Poza trybem jednoosobowym Divinity: Original Sin oferuje również możliwość zabawy w kooperacji z drugim graczem za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.

Gothic 3
Gothic 3

RPG 13 października 2006

Trzecia odsłona jednej z najpopularniejszych serii gier RPG, zapoczątkowanej w 2001 roku przez nieznane wcześniej studio Piranha Bytes. Tytuł pozwala nam prześledzić dalsze losy Bezimiennego, przenosząc nas ponownie do znanego uniwersum fantasy, które w przeciwieństwie do poprzednich części gry zostało znacznie rozbudowane. Świat gry złożony jest z 3 odmiennych krain: królestwa Myrtany, skutego lodem Nordmaru oraz pustynnego Varrantu. Gracz może w dowolny sposób kształtować fabułę opowieści, wykonując kolejne z blisko 1000 przygotowanych zadań, dla każdej z dziesięciu dostępnych w grze frakcji. W zależności od tego po której stronie konfliktu finalnie się opowie, doprowadzi to do jednego z trzech możliwych zakończeń. Nowa część cyklu niesie ze sobą sporą ilość zmian w mechanice rozgrywki, m.in. nowe umiejętności, znacząco rozbudowujące możliwości rozwoju postaci, ulepszony ekran ekwipunku czy też uproszczenie systemu walki. Uwagę zwraca też spory rozmach w warstwie wizualnej.

Gothic
Gothic

RPG 15 marca 2001

Osadzona w realiach fantasy gra RPG akcji, opracowana przez debiutujące niemieckie studio Piranha Bytes, założone przez byłych członków prężnego w latach 90-tych Greenwood Entertainment. W grze wcielamy się w bezimiennego bohatera, który wraz z innymi skazanymi trafia do kolonii karnej na wyspie Khorinis. Jak się jednak okazuje, nie jest on kolejnym pospolitym przestępcą, a wybrańcem bogów mającym oswobodzić krainę od sił zła, rządzonych przez potężnego demona zwanego Śniącym. W trakcie swych przygód nasz protoplasta przyłączy się do jednego z trzech obozów i stanie przed szeregiem zadań, podczas których napotka ponad 200 postaci niezależnych oraz kilkadziesiąt rodzajów potworów. Wraz z awansem na kolejny poziom doświadczenia, Bezimienny rozwija swe współczynniki i nauczy się nowych umiejętności – zarówno bojowych, jak i magicznych. Atutem gry jest wysokiej jakości oprawa audio-wizualna, stworzona przy pomocy autorskiego silnika ZenGin.

Wiedźmin 3: Krew i wino
Wiedźmin 3: Krew i wino

RPG 31 maja 2016

Drugie fabularne rozszerzenie DLC do wydanego w maju 2015 roku RPG akcji Wiedźmin 3: Dziki Gon rodzimego CD Projekt RED. Akcja dodatku zatytułowanego Krew i wino przenosi nas do całkiem nowej krainy Touissant, będącej jednym z niewielu państw wiedźmińskiego uniwersum, którego nie dotknęła wojenna pożoga. Poproszony o pomoc przez księżną Annę Henriettę, wiedźmin Geralt będzie musiał stawić czoła grasującemu w krainie mordercy. Poza głównym wątkiem fabularnym, dodatek oferuje także masę zadań pobocznych (w sumie ok. 90 misji) oraz nowe aktywności, takie jak udział w turniejach rycerskich czy rozbudowa winnicy pełniącej rolę siedziby bohatera, a całość obliczona jest na ok. 30 dodatkowych godzin rozgrywki i pozwala na rozwinięcie postaci do maks. 100. poziomu. W grze pojawiają się nowe potwory i postaci niezależne, dodatkowa talia kart do Gwinta, 30 niedostępnych wcześniej broni i 100 elementów pancerza. Jedną z kluczowych zmian jest także gruntownie przemodelowany interfejs użytkownika.

Gothic II: Noc Kruka
Gothic II: Noc Kruka

RPG 22 sierpnia 2003

Oficjalne rozszerzenie do drugiej części serii RPG akcji Gothic. Dodatek wzbogaca dzieło studia Piranha Bytes o zupełnie nową historię fabularną, nie związaną z wydarzeniami opisanymi w grze podstawowej. Zadaniem Bezimiennego jest pomóc Magom Wody w pokonaniu znanego z pierwszego Gothica magnata imieniem Kruk. Pragnie on zdobyć potężny artefakt zwany Szponem Beliara, który ukryty został w świątyni boga Adanosa. Podczas gry odwiedzimy zarówno nowe, jak i te znane nam już lokacje, które dla potrzeb dodatku powiększono i wzbogacono o nowe sekretne miejsca. Autorzy wprowadzili całą masę dodatkowych zadań, potworów, ekwipunku oraz szereg nowych postaci niezależnych – także tych znanych z pierwszej części serii. Wybór profesji wzbogacił się o nowe alternatywy, znacznemu zwiększeniu uległ też poziom trudności rozgrywki. Poza kolejnymi usprawnieniami silnika oraz szaty graficznej, wyeliminowano także szereg błędów odkrytych w podstawowej wersji gry.

MapleStory 2
MapleStory 2

RPG 10 października 2018

Kontynuacja darmowej gry MMORPG pod tytułem MapleStory, za której stworzenie odpowiada koreańskie studio Nexon. Tytuł rozwijany jest równolegle z pierwowzorem, a jego akcja została osadzona w znacznie wcześniejszym okresie historycznym, co przekłada się na liczne modyfikacje świata gry – zmiany dotyczą zarówno gruntownie przebudowanych lokacji, jak i wyglądu przeciwników. Schemat rozgrywki w MapleStory 2 oparto jednak na założeniach wypracowanych na potrzeby oryginału – zabawa koncentruje się zatem na eksploracji fantastycznej krainy, wykonywaniu niezliczonej ilości zadań, rozwoju prowadzonej do boju postaci, zdobywaniu coraz lepszego ekwipunku oraz na walce z adwersarzami. Oprócz sterowanych przez sztuczną inteligencję oponentów, na naszej drodze stają inni gracze, z którymi możemy mierzyć się w trybie PvP. Produkcja różni się od pierwszej części serii przede wszystkim w sferze wizualnej – deweloperzy zdecydowali się na porzucenie dwuwymiarowej grafiki na rzecz trójwymiarowej oprawy, z kolei akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym.

Pillars of Eternity
Pillars of Eternity

RPG 26 marca 2015

Pillars of Eternity to gra cRPG w klasycznym stylu, wyprodukowana przez studio Obisidian Entertainment przy wsparciu ze strony użytkowników platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Akcja gry osadzona została w pełnym magii świecie, zamieszkałym przez wiele fantastycznych stworzeń. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który z pomocą towarzyszy musi wykonać szereg niebezpiecznych zadań. Rozgrywka w Pillars of Eternity wzorowana jest na klasykach pokroju Baldur's Gate, Icewind Dale czy Planescape: Torment. Twórcy zdecydowali się sięgnąć po takie rozwiązania jak chociażby mechanika walki z systemem aktywnej pauzy. W grze nie brakuje również rozbudowanego systemu rozwoju postaci oraz bogatego asortymentu broni i elementów wyposażenia, którym bohaterowie mogą się posługiwać.

Dark Souls: Prepare to Die Edition
Dark Souls: Prepare to Die Edition

RPG 21 sierpnia 2012

Utrzymana w konwencji dark fantasy gra z gatunku RPG akcji. Tytuł wyprodukowany został przez japońskie studio From Software znane m.in. z Ninja Blade, Demon's Souls oraz serii Armored Core. Akcja Dark Souls toczy się w mrocznym uniwersum, które w dużym stopniu przypomina epokę Średniowiecza. Fabuła gry została jedynie luźno zarysowana, a gracz wciela się w postać nieumarłego, od którego poczynań zależy los świata. Rozgrywka utrzymana jest w stylu hack'n'slasha z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Jak na sandbox przystało, gracze mają dużą swobodę w eksplorowaniu lokacji i wykonywaniu zadań. Gra wyróżnia się wysokim poziomem trudności oraz rozbudowanym trybem zabawy w kooperacji.

Śródziemie: Cień Wojny
Śródziemie: Cień Wojny

Akcji 10 października 2017

Bezpośrednia kontynuacja ciepło przyjętej, przygodowej gry akcji, zatytułowanej Middle-Earth: Shadow of Mordor. Podobnie jak poprzednik, dzieło amerykańskiego studia Monolith czerpie z twórczości J.R.R. Tolkiena. Akcja po raz kolejny prezentowana jest z perspektywy trzeciej osoby, a gracze otrzymują do dyspozycji rozległy, otwarty świat, którego eksplorację uatrakcyjnia nie tylko możliwość dosiadania wierzchowców, lecz także rozbudowany system freerunningu, przywodzący na myśl ten z serii Assassin's Creed. Filar Middle-Earth: Shadow of War ponownie stanowi system Nemezis, który kreuje unikalnych przeciwników, jakim przychodzi nam stawić czoła w trakcie przygody. Warto zaznaczyć, że tytuł wprowadza szereg nowinek, na czele z możliwością zdobywania fortec należących do popleczników Saurona. Twórcy zadbali również o większą różnorodność oponentów, umiejętności odblokowywanych w toku rozgrywki i zdobywanych przez bohatera elementów ekwipunku.

Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls

RPG 25 marca 2014

Pierwszy oficjalny dodatek do trzeciej odsłony kultowej serii gier hack-and-slash Diablo. Rozszerzenie przygotowane przez ekipę deweloperską Blizzard Entertainment wzbogaca kampanię główną o piąty akt, w którym Anioł Śmierci, Maltael, pragnie za wszelką cenę położyć kres wojnie pomiędzy istotami niebiańskimi i demonami, w czym pomóc ma mu Czarny Kamień, wiążący duszę Diablo. Dodatek wprowadza również nowego grywalnego bohatera – Krzyżowca, a także podnosi limit doświadczenia postaci do 70. poziomu. W Diablo III: Reaper of Souls twórcy zdecydowali się zmodyfikować system zdobywania łupów, które – choć rzadsze – są teraz cenniejsze i lepiej dopasowane do konkretnego bohatera. Zmiany widoczne są także w oprawie wizualnej gry, która stała się znacznie mroczniejsza, niż w jej podstawowej wersji.

Darkest Dungeon
Darkest Dungeon

RPG 19 stycznia 2016

Opracowana przez debiutujące studio Red Hook gra cRPG utrzymana w stylistyce dark fantasy. Jej akcja przenosi nas do mrocznego świata wzorowanego na epoce średniowiecza. Eksplorując ruiny starego zamku oraz ukryty pod nim system lochów, stawimy czoła siłom ciemności, które opanowały te ziemie w wyniku lekkomyślności ich ostatniego władcy. Zagłębiając się w przygodzie, odkryjemy ponurą przeszłość całego rodu, który sprowadził na ten świat zło. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji wypełnionych pułapkami i potworami podziemi, zaś sama walka zrealizowana została w systemie turowym. Oryginalnym rozwiązaniem twórców jest specjalny system odpowiadający za stan psychiczny bohaterów. Każdy z członków drużyny posiada odmienną osobowość, a płynące z rozgrywki doświadczenia, wpływają na niego w nieco inny sposób. Podczas zabawy musimy więc cały czas monitorować samopoczucie, poziom strachu i stresu bohaterów, aby w razie potrzeby rozładowywać napięcie poprzez picie alkoholu bądź udział w bójkach.

Total War: Warhammer II
Total War: Warhammer II

Strategiczne 28 września 2017

Kolejna odsłona popularnego cyklu gier strategicznych tworzonych przez studio Creative Assembly. W przeciwieństwie do pierwszej części serii, tym razem gracze nie trafiają do Starego Świata, lecz udają się w podróż na zachód, by rozegrać wojnę na czterech kontynentach zwanych Ulthuan, Naggaroth, Południowe Ziemie oraz Lustria. W konflikcie biorą udział cztery rasy, czyli elfy wysokiego rodu, mroczne elfy, jaszczuroludzie oraz skaveni. Poszczególne frakcje walczą o kontrolę nad Wielkim Wirem, który mogą wzmacniać lub rozpraszać przy pomocy rozmaitych rytuałów. Rozgrywka w Total War: Warhammer II ponownie wspiera się na dwóch filarach. Podczas gdy na mapie strategicznej przemieszczamy armie, zarządzamy gospodarką i rozbudowujemy miasta (wszystko to w trybie turowym), bitwy toczone są w czasie rzeczywistym na oddzielnym ekranie. Każde z ugrupowań ma unikalne mechaniki, jednostki i bohaterów. Ponadto posiadacze pierwszej i drugiej części serii mogą pobrać olbrzymią mapę będącą połączeniem terenów dostępnych w obu grach. W ten sposób otrzymują możliwość rozegrania kampanii w epickiej skali, kontrolując dowolną frakcję z jedynki lub dwójki.