Wyszukiwarka gier
Mask of the Rose

Mask of the Rose

PCNintendo

Mask of the Rose: A Fallen London Romance

po premierze

Data wydania: 8 czerwca 2023

Przygodowe, Steampunk, Elementy logiczne, 2D, Visual novel, Crowdfunding, Indie, Alternatywna historia, Symulator randkowy, XIX wiek, Singleplayer

Mask of the Rose: A Fallen London Romance to steampunkowa przygodówka typu visual novel. Podczas zabawy gracz eksploruje podziemną wersję miasta Londyn, poznaje historie miłosne jego mieszkańców oraz rozwiązuje konflikty między nimi.

7.7

Steam

OCEŃ
Oceny

Mask of the Rose: A Fallen London Romance to przygodówka należąca do kategorii określanej mianem powieści wizualnych (ang. visual novel). Grę opracowało studio Failbetter Games, znane z takich produkcji jak Fallen LondonSunless Sea czy Sunless Skies.

Fabuła

Zgodnie z tytułem, akcja gry toczy się w tym samym uniwersum co Fallen London, prezentującym alternatywną wersję epoki wiktoriańskiej utrzymaną w stylu weird fiction. Opowieść rozgrywa się w 1862 roku, wkrótce po tym, jak miasto Londyn zostało przeniesione pod ziemię, do systemu tuneli znanych jako Neath. Gra opowiada historię mieszkańców internatu, którzy muszą się odnaleźć w tej nowej rzeczywistości – w świecie bez światła słonecznego, gdzie nie wszyscy sąsiedzi są ludźmi, a metropolią rządzi tajemnicza organizacja znana jako Bazar, która uzyskała tę pozycję dzięki uratowaniu ukochanego królowej Wiktorii.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy

Nintendo Switch

Nintendo SwitchAngielskie napisy

Producent: Failbetter Games

Wydawca: Failbetter Games

Ograniczenia wiekowe: 16+

Publicystyka

Wiadomości

Nowości na Steam. Powrót legendy horroru i gra RPG o manipulowaniu czasem

Nowości na Steam. Powrót legendy horroru i gra RPG o manipulowaniu czasem

W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie gry, jak Amnesia: The Bunker, Loop8: Summer of Gods, Mask of the Rose, MotoGP 23, Tour de France 2023 oraz Pro Cycling Manager 2023.

gry

Adrian Werner

5 czerwca 2023 08:50

Nowości na Steam. Powrót legendy horroru i gra RPG o manipulowaniu czasem

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Mask of the Rose:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Pentium 2.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza, 8 GB HDD, Windows 7/10 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.7

Ocena STEAM

"W większości pozytywne"

Średnia z 381 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.0
ArtystaPisarz
PC

ArtystaPisarz

Ekspert

2024.04.14

W Mask of the Rose Failbetter, studio, które skądinąd bardzo szanuję, nawet jeśli nie grałem jakoś szczególnie dużo w ich gry, obrało dosyć dziwny i raczej niespodziewany kierunek. Że stworzyli powieść wizualną, temu się ani trochę nie dziwię, bo wszak język pisany to ich z dawna największy i najsłynniejszy atut. Nie dziwi mnie nawet tak bardzo, że postanowili zrobić grę o randkowaniu, zważywszy, że te od zawsze kojarzą się z gatunkiem powieści wizualnych, a w dzisiejszych czasach przybierają coraz dziwniejsze postacie (patrz: „Hatoful Boyfriend” czy też „Sucker for Love”). Nie, tym co jest tu dziwne to to, że mimo narracyjnego rozpasania i nieskrępowanej dziwności tak charakterystycznych dla uniwersum Upadłego Londynu postanowili osadzić oni Mask of the Rose w okresie tak niedługim od zniknięcia stolicy Wielkiej Brytanii pod powierzchnią ziemi, gdy miasto nie było jeszcze do reszty opanowane przez szaleństwo nie z tego świata.Ma to niebagatelne skutki narracyjne, bo prawda jest taka, że gdyby pozmieniać tu parę detali, akcja tej gry mogłaby się zupełnie spokojnie toczyć na powierzchni i nikt by na to nawet nie zwrócił uwagi. Mam wrażenie, że najnowsze pełnowymiarowe dzieło Failbetter jest niezwykle wręcz zachowawcze – gra jest krótka i niewiele się w niej dzieje, prawie w ogóle nie odkrywamy żadnych przerażających sekretów, a postacie, z którymi wchodzimy w interakcje to niemal wyłącznie ludzie. I dałoby się to pewnie grze wybaczyć, gdyby nie to, że i wątek romantyczny nie zrobił na mnie większego wrażenia. W moim przejściu postanowiłem uwieść piękną Żydówkę Rachel, i choć była to miła historia, brakowało w niej jakiegokolwiek napięcia czy fajerwerków. Taka np. Persona 5 robiła to lepiej, a przecież nie to było w niej nawet osią gry!Mask of the Rose ratuje jednak w dużym stopniu wysmakowana elegancja, którą odnaleźć możemy tutaj nie tylko w pięknym interfejsie użytkownika i bardzo przyzwoitych ilustracjach, których nie powstydziłby by się najsłynniejsze nawet symulatory romansowania. Nie da się ukryć, że z tą grą bardzo przyjemnie się obcuje, przyjemnie się ją czyta i miło spędza czas w przedstawionej w niej wersji Upadłego Londynu. Zawartości jest tu również całkiem sporo i zawsze jest w co ręce włożyć, ale choć gra zachęca do ponownego jej przechodzenia, sam nie wiem, czy jeszcze kiedyś do niej wrócę, by spróbować uwieść kogoś innego. Kto wie, przekonamy się.Ostatecznie nie mogę oprzeć się wrażeniu, że różnice które dzielą Mask of the Rose od innych dzieł Failbetter to w dużej mierze zasługa Emily Short, dyrektorki kreatywnej sprawującej pieczę nad tą produkcją. Być może się mylę, ale jeśli mam rację, to chcę powiedzieć tyle – nic nie mam do jej pisarskiego stylu, ale preferuję twórczość Alexisa Kennedy’ego. Na szczęście mam jeszcze do ogrania „Book of Hours” które zgarnąłem ostatnio na Humble Bundle w atrakcyjnej cenie.

Ocena STEAM

7.7

W większości pozytywne (381)

[title]

Główne zalety gry

  • Jakość pisania: Wiele osób chwaliło pisanie w grze, opisując je jako "pyszne", "dowcipne" i "dobrze napisane", co jest zgodne z jakością oczekiwaną od Failbetter Games.
  • Sztuka i projekt dźwięku: Styl artystyczny i ścieżka dźwiękowa otrzymały wysokie oceny, a użytkownicy zauważyli, że wzbogacają ogólną atmosferę gry.
  • Budowanie świata: Gra skutecznie zanurza graczy w uniwersum Fallen London, oferując bogate lore i tła postaci, które doceniają fani serii.
  • Różnorodność postaci: Gracze cieszyli się z różnorodności postaci, z których każda miała odrębne osobowości i wątki fabularne, co pozwalało na wielokrotne przechodzenie gry i różne dynamiki relacji.
  • Możliwość wielokrotnego przechodzenia: Gra zachęca do wielokrotnego przechodzenia dzięki rozgałęzionym narracjom i wyborom, co pozwala graczom na odkrywanie różnych relacji i zakończeń fabularnych.

Główne wady gry

  • Brak opcji ręcznego zapisu: Istotną krytyką był brak opcji ręcznego zapisu, co sprawiało, że gracze czuli frustrację, próbując powtórzyć fragmenty po popełnieniu błędów lub pominięciu treści.
  • Problemy z tempem: Wiele recenzji wspominało, że gra wydaje się powolna i duszna, a gracze często czuli się pospieszani z powodu ograniczonej liczby działań dziennie i nadmiernych przejść między scenami.
  • Płytkie mechaniki relacji: Użytkownicy zauważyli, że systemy romansu i przyjaźni były płytkie, często wydając się nijakie i niewystarczająco satysfakcjonujące w porównaniu do czasu poświęconego na budowanie tych relacji.
  • Mylnie zrozumiane mechaniki: Mechanika tworzenia fabuły była postrzegana jako skomplikowana, co prowadziło do zamieszania dotyczącego postępu w morderczej zagadce i relacjach.
  • Postrzegany brak koncentracji: Niektórzy gracze czuli, że gra zmaga się z tożsamością, próbując połączyć romans, tajemnicę i eksplorację, ale nie osiągając sukcesu w żadnym z tych obszarów, co prowadziło do rozmytej doświadczenia.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Więcej czasu na eksplorację: Gracze wyrazili pragnienie, aby mieć więcej czasu w grze na eksplorację różnych wątków fabularnych i relacji bez poczucia pośpiechu.
  • Poprawiona głębia relacji: Użytkownicy chcieli bardziej zniuansowanych interakcji i rozwoju w relacjach, z wyraźniejszymi konsekwencjami dla swoich wyborów.
  • Lepsze wskazówki dotyczące tworzenia fabuły: Wiele recenzentów uważało, że jaśniejsze instrukcje lub bardziej intuicyjne mechaniki dotyczące aspektu tworzenia fabuły poprawiłyby rozgrywkę.
  • Funkcja pomijania dialogów: Często zgłaszaną prośbą była możliwość pomijania wcześniej widzianych dialogów, co jest standardową funkcją w wielu visual novel, ale tutaj jej brakowało.
  • Bardziej przejrzyste ścieżki postępu: Gracze wskazali, że jaśniejsze oznaczenia postępu fabularnego i sposobów osiągania określonych wyników poprawiłyby ogólne doświadczenie.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż Mask of the Rose ma wiele mocnych stron w pisaniu, sztuce i budowaniu świata, cierpi na mechaniczne wady i problemy z tempem, które uniemożliwiają mu w pełni zrealizowanie swojego potencjału jako wciągającej visual novel i symulatora randek.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl