6. Grand strategy
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 6. Najpopularniejsze gry o tematyce Grand strategy.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Nobunaga's Ambition: Rise to Power
Strategiczne 5 lutego 2008
Skomplikowana strategia czasu rzeczywistego, której akcja rozgrywa się w czasach feudalnej Japonii. Dowodzimy armiami, zajmując się także dyplomacją i rozwojem miast.

Nobunaga's Ambition: Iron Triangle
Strategiczne 6 marca 2008
Nobunaga's Ambition: Iron Triangle jest strategią turową, której akcja osadzona została w realiach XVI-wiecznej Japonii. Gracz wciela się w Ody Nobunagiego i obejmuje przywództwo nad jednym z księstw. Jego zadaniem jest stworzenie potęgi gospodarczej i militarnej, która będzie w stanie zjednoczyć Kraj Kwitnącej Wiśni. Deweloperzy z firmy Koei przygotowali 9 historycznych i fikcyjnych scenariuszy, dostępnych w trzech trybach rozgrywki.

Magna Mundi: A Europa Universalis Game
Strategiczne prace wstrzymane
Magna Mundi: A Europa Universalis Game jest rozbudowaną strategią, wyprodukowaną przez studio Universo Virtual. Akcja gry rozpoczyna się w 1453, a gracz ma zadanie pokierować losami jednej z ponad 300 światowych nacji na przestrzeni kilku wieków. Gra powstała początkowo jako mod do popularnej strategii Europa Universalis 3 i bazuje na tym samym silniku.

Strategic Command 2: Patton Drives East
Strategiczne 8 maja 2008
Strategic Command 2: Patton Drives East to drugie oficjalne rozszerzenie do udanej, turowej strategii wojennej, Strategic Command 2: Blitzkrieg.

Hearts of Iron 2: Doomsday - Armageddon
Strategiczne 29 marca 2007
Dodatek do rozszerzonej wersji popularnej gry strategicznej Hearts of Iron od studia Paradox Interactive. Produkcja umożliwia objęcie władzy nad wybranym państwem i poprowadzenie go do zwycięstwa na frontach II wojny światowej. Seria słynie z dawania graczowi ogromnej swobody w prowadzeniu konfliktu – jego decyzje wpływają zarówno na przebieg wojny, jak i politykę wewnętrzną danego kraju, stosunki dyplomatyczne z sąsiadami, gospodarkę i handel oraz rozwój technologiczny.

Iron Cross: A Hearts of Iron Game
Strategiczne 10 lipca 2010
Dodatek do gry strategicznej Hearts of Iron 2 od studia Paradox. W odróżnieniu od oryginału, Iron Cross zostało stworzone przez zespół deweloperski Irshappa. W grze obejmujemy dowodzenie nad wybranym krajem z okresu II wojny światowej i prowadzimy go do zwycięstwa w tym konflikcie. Gracz ma dużą swobodę w kierowaniu przebiegiem wojny oraz zarządzaniu polityką, gospodarką i handlem oraz rozwojem technologicznym swojego państwa. Omawiany dodatek rozszerza liczbę grywalnych nacji do 200.

Crusader Kings II: The Republic
Strategiczne 14 stycznia 2013
Rozszerzenie do Crusader Kings II: Mroczne Wieki, udanej gry strategicznej z 2012 roku od studia Paradox Interactive. W Crusader Kings II: The Republic zamiast we władcę feudalnego, wcielamy się w głowę rodu kupieckiego. Zadaniem gracza jest doprowadzenie swojej rodziny do szczytu potęgi w Lidze Hanzeatyckiej oraz przejęcie kontroli nad ważnymi miastami handlowymi, takimi jak Wenecja, Genua, Piza czy Gotland.

Crusader Kings II: The Old Gods
Strategiczne 28 maja 2013
Czwarty duży dodatek do gry strategicznej Crusader Kings II od studia Paradox Interactive. Crusader Kings II: The Old Gods umożliwia wcielanie się we władcę pogańskiego lub zaratusztriańskiego. Szczególny nacisk położony został zwłaszcza na kulturę wikingów oraz przeprowadzane przez nich wyprawy łupieżcze.

Nobunaga's Ambition: Taishi
Przygodowe 30 listopada 2017
Kolejna odsłona serii turowych strategii tworzonych przez firmę Koei Tecmo, tym razem przeznaczona nie tylko na duże platformy, ale też urządzenia mobilne. Gracze ponownie przenoszą się do feudalnej Japonii z okresu Sengoku i biorą udział w najważniejszych bitwach tej burzliwej epoki.

Victorian Admirals: Samoan Crisis 1889
Strategiczne 1 lutego 2012
Victorian Admirals: Samoan Crisis 1889 to wyprodukowana przez rosyjskie studio Totem Games strategia turowa. Gracz wciela się w rolę dowódcy floty z końca Xix wieku i uczestniczy w fikcyjnym konflikcie o wyspy Samoa pomiędzy Niemcami i Stanami Zjednoczonymi. Produkcja bazuje na rozwiązaniach znanych z serii Ironclads.

Victorian Admirals: Caroline Crisis 1885
Strategiczne 1 lutego 2012
Victorian Admirals: Caroline Crisis 1885 jest strategią turową, za której powstanie odpowiada rosyjskie studio Totem Games. Fabuła gry przedstawia ahistoryczny konflikt pomiędzy Niemcami i Hiszpanią, w którym stawką są Wyspy Karolińskie. Gracz wciela się w rolę komandora floty okrętów wojennych i bierze udział w szeregu bitew morskich.

Victorian Admirals: Panama Incedent
Strategiczne 1 lutego 2012
Victorian Admirals: Panama Incedent to strategia turowa z XIX-wiecznymi okrętami wojennymi w rolach głównych. Gracz wciela się w rolę dowódcy flotylli i bierze udział w konflikcie pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Chile, w którym jest dominacja morska w rejonie Ameryki Łacińskiej. Produkcja powstała w rosyjskim studiu Totem Games i bazuje na rozwiązaniach znanych z cyklu Ironclads.

Victorian Admirals: Marianas Incident 1887
Strategiczne 1 lutego 2012
Victorian Admirals: Marianas Incident 1887 to wyprodukowana przez studio Totem Games strategia turowa. Gracze przejmuje dowodzenie nad flotyllą XIX-wieznych okrętów wojennych i bierze udział w fikcyjnym konflikcie pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Hiszpanią, które rywalizują o przejęcie kontroli nad Wyspami Mariańskimi.

Strategic Command WWII: Assault On Communism
Strategiczne 2 maja 2013
Assault on Communism to dodatek do rozbudowanej strategii turowej Strategic Command WWII: Global Conflict, skupiający się na walkach niemiecko-rosyjskich prowadzonych w latach 1941-1943.

Crusader Kings II: Sunset Invasion
Strategiczne 15 listopada 2012
Trzecie rozszerzenie do wydanej w 2012 gry strategicznej firmy Paradox Interactive. W odróżnieniu od pozostałych dodatków, jak i podstawowej wersji gry, Crusader Kings II: Sunset Invasion przedstawia mocno alternatywną historię inwazji imperium Azteków na XIII-wieczną Europę. Wraz Aztekami na Stary Kontynent przybywa nowa plaga, z którą europejscy lekarze nie są sobie w stanie poradzić.

Victoria: Rewolucje
Strategiczne 17 sierpnia 2006
Oficjalne rozszerzenie do gry Victoria: Empire Under the Sun. Dodatek na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutował dwa lata po premierze podstawowej wersji programu i podobnie jak pierwowzór, należy do licznej rodziny popularnych strategii wywodzących się ze szwedzkiego studia Paradox Entertainment.

Crusader Kings: Deus Vult
Strategiczne 4 października 2007
Oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2004 roku gry Crusader Kings, będącej osadzonym w realiach mrocznego średniowiecza spin-offem serii strategicznej Europa Universalis. Dodatek zatytułowany Deus Vult wprowadza do rozgrywki całą masę drobnych nowości i usprawnień, dzięki którym zarządzanie naszym państwem staje się jeszcze większym wyzwaniem. Twórcy ulepszyli m.in. system relacji międzypaństwowych, dzięki czemu podczas zabawy możemy zyskać zupełnie nowych przyjaciół lub wrogów.

Europa Universalis III: Napoleon's Ambition
Strategiczne 22 sierpnia 2007
Pierwsze duże rozszerzenie DLC do gry Europa Universalis III firmy Paradox Interactive. Dodatek zatytułowany Napoleon’s Ambition skierowany jest głównie do graczy, którym nie spodobała się zbytnia rozbieżność gry podstawowej z faktycznymi wydarzeniami historycznymi. Jak sama nazwa wskazuje, rozszerza on nieco ramy czasowe rozgrywki do początków XIX wieku, pozwalając przeżyć Wielką Rewolucję Francuską i zareagować na terytorialne zapędy Napoleona (bądź samemu pokierować jego ekspansją).

Europa Universalis III: Walka o tron
Strategiczne 15 grudnia 2009
Trzeci oficjalny dodatek do popularnej gry strategicznej Europa Universalis III z 2007 roku. Rozszerzenie zatytułowane Walka o Tron (oryg. Heir to the Throne) wprowadza do gry macierzystej całą masę innowacji, których głównym celem jest jeszcze większe zbliżenie rozgrywki do realiów historycznych i problemów, z jakimi borykali się władcy na przestrzeni lat. Przede wszystkim znacząco zwiększono znaczenie wypowiadanych wojen, a każdy konflikt ma swój początek oraz określone cele (casus belli).

Europa Universalis: Rzym - Vae Victis
Strategiczne 19 listopada 2008
Oficjalny dodatek do gry Europa Universalis: Rzym, stanowiącej poboczną odsłonę popularnej serii strategicznej, rozwijanej od 2001 roku przez firmę Paradox. Podobnie jak gra podstawowa, akcja rozszerzenia przenosi nas do czasów starożytnych, opowiadając o losach Imperium Rzymskiego w latach 280-27 p.n.e. Rozszerzenie zatytułowane Vae Victis wprowadza jednak szereg całkiem nowych rozwiązań.

Strategic Command: WWII Pacific Theater
Strategiczne 7 grudnia 2008
Strategic Command: WWII Pacific Theater to realistyczna turowa strategia osadzona w realiach II Wojny Światowej. Gra skupia się na wydarzeniach rozgrywanych w Azji i na Pacyfiku.

Galactic Civilizations II: Władcy Strachu
Strategiczne 21 lutego 2006
Galactic Civilizations II to kolejna odsłona znakomitej strategii turowej sygnowanej logiem Stardock Systems. W porównaniu z poprzednikiem zmianie uległ silnik graficzny, który teraz jest w pełni trójwymiarowy.

Europa Universalis IV: Mandate of Heaven
Strategiczne 6 kwietnia 2017
Kolejny z niezwykle licznych dodatków DLC do wydanej w roku 2013 gry strategicznej Europa Universalis IV firmy Paradox Interactive. Rozszerzenie zatytułowane Mandate of Heaven koncentruje się głównie na obszarze wschodniej Azji, a w szczególności na chińskiej dynastii Ming, Japonii oraz plemionach Mandżurów. Grając tymi frakcjami, możemy zaś liczyć na znacznie ciekawsze doświadczenia, obfitujące w detale, opcje i unikalne wydarzenia, których nie znajdziemy w podstawowej wersji gry.

Hearts of Iron IV: Death or Dishonor
Strategiczne 14 czerwca 2017
Drugie rozszerzenie DLC do strategii czasu rzeczywistego Hearts of Iron IV. Opracowany przez Paradox Development Studio dodatek skupia się przede wszystkim na czterech państwach europejskich: Węgrach, Rumunii, Jugosławii i Czechosłowacji, które wybuch drugiej wojny światowej zamknął w kleszczach pomiędzy Trzecią Rzeszą i Związkiem Radzieckim. Państwa te otrzymały nowe, unikalne drzewka celów narodowych, które pozwalają na poprowadzenie wybranej nacji jedną z kilku dostępnych ścieżek.