5. grand strategy
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 5. Najpopularniejsze gry o tematyce grand strategy.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Europa Universalis IV: Golden Century
Strategiczne 11 grudnia 2018
Golden Century to kolejne rozszerzenie do strategii Europa Universalis IV. Produkcja koncentruje się na rozbudowie kwestii zamorskich kolonii oraz elementów dotyczących działań na morzach i oceanach. Dużą atrakcją jest również możliwość pokierowania państwem piratów.
Europa Universalis IV: Third Rome
Strategiczne 14 czerwca 2017
Kolejny z licznych dodatków DLC do czwartej odsłony serii historycznych gier strategicznych firmy Paradox. Rozszerzenie zatytułowane Third Rome stanowi pierwszy z tzw. pakietów immersji, skupiających się na rozbudowaniu opcji specyficznych dla poszczególnych regionów świata. W tym wypadku mowa zaś o Rosji, czyli tytułowym Trzecim Rzymie, będącym duchowym spadkobiercą cesarstwa bizantyjskiego. Wraz z dodatkiem, rosyjscy władcy otrzymują cały szereg nowych opcji związanych z rządzeniem, w tym np.
Supreme Ruler: The Great War
Strategiczne 1 sierpnia 2017
Kolejna pełnoprawna odsłona cyklu strategii RTS kanadyjskiego studia BattleGoat, w którym zadaniem graczy jest zarządzanie całym państwem. Akcja Supreme Ruler: The Great War osadzona została w okresie I wojny światowej – zabawę rozpoczynamy więc w roku 1914, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby pokierować swym krajem przez kolejne sto lat. Mechanizmy rozgrywki zbudowane zostały na fundamentach poprzednich odsłon serii.
Crusader Kings II: Holy Fury
Strategiczne 13 listopada 2018
Holy Fury to dodatek do pecetowej strategii Crusader Kings II. Rozszerzenie koncentruje się na północnych wyprawach krzyżowych, zwanych również bałtyckimi. Rozbudowuje przede wszystkim elementy związane z religiami, zarówno katolicką, jak i wierzeniami pogańskimi.
Supreme Ruler Ultimate
Strategiczne 17 października 2014
Specjalna, przekrojowa edycja popularnej serii strategicznej, wykreowanej przez studio Battlegoat na podstawie ich własnej produkcji z 1982 roku. Gra łączy w sobie cztery dotychczas wydane odsłony cyklu, których akcja rozciąga się od końca lat 30-tych XX wieku aż do niedalekiej przyszłości.
Hearts of Iron III: Semper Fi
Strategiczne 6 czerwca 2010
Pierwszy niesamodzielny dodatek strategii wojennej Hearts of Iron III wyprodukowanej przez firmę Paradox Interactive. Rozszerzenie oddaje w ręce graczy większą kontrolę nad aspektami wojennymi i politycznymi ich krajów. Hearts of Iron III: Semper Fi pozwala samodzielnie ustalić warunki zwycięstwa, które jednocześnie są ukryte przed naszymi oponentami.
Europa Universalis III: The Divine Wind
Strategiczne 14 grudnia 2010
Czwarty duży dodatek DLC do wydanej w 2007 roku strategii Europa Universalis III studia Paradox. Rozszerzenie o nazwie Divine Wind nie zmienia przedziału czasowego, zakreślonego w grze podstawowej i obejmującego lata 1453-1789. Całość koncentruje się jednak w znacznie większym stopniu na rejonie Dalekiego Wschodu, co znalazło swoje odzwierciedlenie w nieco innych realiach rozgrywki. Na podbicie czekają zatem dziesiątki nowych prowincji, położonych na azjatyckim wybrzeżu Pacyfiku.
Supreme Ruler 1936
Strategiczne 12 maja 2014
Supreme Ruler 1936 to opracowana przez zespół Battlegoat gra strategiczna. Pozwala ona na pokierowanie jednym z krajów w czasie II wojny światowej i w kilku latach poprzedzających ten konflikt. Produkcja oferuje rozbudowane mechanizmy rozgrywki oraz wysoki poziom realizmu.
Crusader Kings II: The Old Gods
Strategiczne 28 maja 2013
Czwarty duży dodatek do gry strategicznej Crusader Kings II od studia Paradox Interactive. Crusader Kings II: The Old Gods umożliwia wcielanie się we władcę pogańskiego lub zaratusztriańskiego. Szczególny nacisk położony został zwłaszcza na kulturę wikingów oraz przeprowadzane przez nich wyprawy łupieżcze.
Crusader Kings II: The Republic
Strategiczne 14 stycznia 2013
Rozszerzenie do Crusader Kings II: Mroczne Wieki, udanej gry strategicznej z 2012 roku od studia Paradox Interactive. W Crusader Kings II: The Republic zamiast we władcę feudalnego, wcielamy się w głowę rodu kupieckiego. Zadaniem gracza jest doprowadzenie swojej rodziny do szczytu potęgi w Lidze Hanzeatyckiej oraz przejęcie kontroli nad ważnymi miastami handlowymi, takimi jak Wenecja, Genua, Piza czy Gotland.
Europa Universalis IV: Wealth of Nations
Strategiczne 30 maja 2014
Drugi oficjalny dodatek DLC do czwartej odsłony popularnej serii strategicznej firmy Paradox Interactive. Zgodnie z nazwą, rozszerzenie koncentruje się tym razem na finansowej stronie rozgrywki, co przejawia się m.in. w znacząco rozbudowanym systemie handlu. Do dyspozycji graczy oddano kilka całkiem nowych mechanizmów związanych z ekonomią. W grze możemy więc np.
Europa Universalis IV: Conquest of Paradise
Strategiczne 14 stycznia 2014
Pierwsze duże rozszerzenie DLC do wydanej w połowie 2013 roku gry Europa Universalis IV studia Paradox Interactive. Dodatek zatytułowany Conquest of Paradise koncentruje się na podboju tzw. Nowego Świata, a podczas zabawy zajmujemy się głównie odkrywaniem obu Ameryk, choć dostępna jest również opcja pokierowania rdzennymi mieszkańcami tych kontynentów.
Strategic Command: WWII Global Conflict
Strategiczne 4 marca 2010
Strategic Command: WWII Global Conflict to czwarta część popularnego cyklu strategii turowych w realiach II wojny światowej. Tym razem deweloperzy ze studia Fury Software zdecydowali się powiększyć skalę działań na cały obszar globu. Gracze mogą dowodzić wojskami jednej z sześciu głównych nacji i nadzorować manewry ponad 60 mniejszych państw.
Europa Universalis IV: Common Sense
Strategiczne 9 czerwca 2015
Szósty duży dodatek DLC do wydanej w 2013 roku gry firmy Paradox Interactive, stanowiącej czwartą odsłonę rozwijanego od 2001 roku cyklu gier strategicznych. Najważniejszym elementem wprowadzonym w Europa Universalis IV: Common Sense jest nowy system rozwoju prowincji, których rozbudowa ograniczona została rozmiarem terenu oraz tzw. wartością rozwoju.
Europa Universalis IV: El Dorado
Strategiczne 26 lutego 2015
Piąte z rozszerzeń DLC, przygotowanych na potrzeby czwartej odsłony popularnej serii strategicznej Europa Universalis. Jak sugeruje tytuł dodatku, jego akcja przenosi nas w czasy konkwistadorów, ukazując jednak tamte wydarzenia z dwóch odmiennych perspektyw. Rozgrywka skupia się tu bowiem na Ameryce Środkowej i Południowej przełomu XV i XVI wieku, gdzie toczyły się krwawe zmagania między kolonizatorami z Hiszpanii i lokalnymi plemionami Azteków.
Stellaris: Leviathans
Strategiczne 20 października 2016
Fabularne rozszerzenie do kosmicznej strategii czasu rzeczywistego Stellaris od Paradox Development. Największą nowością w Leviathans jest fabularna kampania, zatytułowana „War in Heaven”, w której gracz bierze udział w konflikcie Upadłych Imperiów.
Europa Universalis IV: Mare Nostrum
Strategiczne 5 kwietnia 2016
Ósmy duży dodatek DLC do gry Europa Universalis IV, rozwijanej przez firmę Paradox Interactive pomimo upływu trzech lat od premiery gry podstawowej. Zgodnie z tytułem, rozszerzenie Mare Nostrum koncentruje się głównie na rozwinięciu i usprawnieniu aspektów związanych handlem oraz wojną na morzu.
Panzer General 3D: Assault
Strategiczne 31 sierpnia 1999
Panzer General 3D: Assault to wyprodukowana przez studio Strategic Simulations gra strategiczna, której akcja osadzona została w realiach frontu zachodniego II Wojny Światowej. Twórcy przygotowali osiem kampanii single-player, w których można wcielić się w dowódcę wojsk amerykańskich, brytyjskich, niemieckich lub francuskich, a także sieciowy tryb multiplayer przeznaczony do rozgrywki z udziałem maksymalnie 4 graczy.
Hearts of Iron 2: Złota Edycja
Strategiczne 16 czerwca 2006
Hearts of Iron 2: Złota Edycja to specjalne wydanie popularnej, wojennej strategii czasu rzeczywistego (RTS) studia Paradox Interactive. W pakiecie znalazły się bazowa gra oraz oficjalne rozszerzenie Hearts of Iron 2: Doomsday. Staraniem rodzimego dystrybutora - firmy Cenega Poland - oba tytuły przygotowane zostały w polskiej wersji językowej.
Strategic Command: European Theater
Strategiczne 21 czerwca 2002
Gra zrealizowana w firmie Big Time Software, specjalizującej się tworzeniu realistycznych komputerowych gier wojennych. Jej tematem jest europejski teatr działań zbrojnych II Wojny Światowej w ujęciu globalnym - Gracz staje się najwyższym dowódcą sił Aliantów bądź państw Osi i może zadecydować o losach tego konfliktu.
Europa Universalis IV: Cradle of Civilization
Strategiczne 16 listopada 2017
Kolejne z niezwykle licznych rozszerzeń do popularnej strategii Europa Universalis IV autorstwa Paradox Development Studio.
Nobunaga's Ambition
Strategiczne 31 grudnia 1983
Strategia turowa, w której gracze wcielają się w rolę Shingena Takedy lub Nobunagi Ody, by podjąć próbę podboju centralnych regionów Japonii z okresu sengoku. Rozgrywka toczy się w systemie turowym, koncentrując się na zarządzaniu państwem, budowie sprawnego systemu ekonomicznego, wystawieniu niezwyciężonej armii i na podboju terenów należących do wrogich klanów.
Crusader Kings II: Monks and Mystics
Strategiczne 7 marca 2017
Rozszerzenie do Crusaders Kings II, które wymaga do działania podstawowej wersji gry. Add-on został opracowany przez studio Paradox – autorów oryginału, w których portfolio znajduje się między innymi Stellaris czy Hearts of Iron IV. Dodatek koncentruje się na grupach religijnych – wśród dostępnych organizacji pojawiają się zarówno te znane oficjalnie, jak i sekretne, których działalność jest skrywana przed resztą społeczeństwa.
Command HQ
Strategiczne 1 stycznia 1990
Jeden z pierwszych przedstawicieli gatunku strategii czasu rzeczywistego. Dzieło Ozark Softscape pozwala nam wcielić się w naczelnego dowódcę globalnej superpotęgi, pod którego dowództwem znajdują się armie piechoty, dywizje zmechanizowane, grupy lotniskowców, a nawet satelity szpiegowskie i bomby atomowe. Działaniami wojennymi zawiadujemy, korzystając z mapy świata, na której zaznaczone są pozycje wszystkich sił naszej frakcji oraz wykryte wojska nieprzyjaciela.