37. Elementy logiczne - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 37. Gry o tematyce Elementy logiczne ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Amerzone: Testament odkrywcy
Przygodowe 20 października 1999
Przygodówka, w której przenosimy się do tytułowej krainy Amerzone. Produkcja przypomina klasycznego Mysta – przemierzamy w niej kolejne statyczne lokacje, szukamy przedmiotów i rozwiązujemy zagadki. W ten sposób ratujemy mistyczny świat od zagłady. Na uwagę zasługują ciekawe projekty fantastycznych lokacji.

Outcast
Przygodowe 31 lipca 1999
Przygodowa gra akcji osadzona w równoległym świecie zwanym Adelpha. Wcielamy się w amerykańskiego komandosa, Cuttera Slade’a, który wraz z trójką naukowców oraz rasą Talan próbuje uratować świat przed zagładą.

The Misadventures of Tron Bonne
Akcji 22 lipca 1999
Spin-off cyklu Mega Man Legends, w którym wcielamy się w tytułową Tron Bonne. Zadaniem protagonistki jest zebranie pieniędzy potrzebnych na zapłacenie okupu i uwolnienie jej braci, którzy zostali porwani przez złowrogiego Mr. Loatha. W tym celu bohaterka podejmuje się wykonywania rozmaitych zadań pokroju plądrowania niebezpiecznych ruin i napadania na banki.

Echo Night
Przygodowe 14 lipca 1999
Produkcja autorstwa studia From Software, która w 1998 roku zapoczątkowała cykl Echo Night. Tytuł jest pierwszoosobową grą przygodową z elementami horroru – jej model rozgrywki bazuje na eksploracji oraz rozwiązywaniu zagadek. Motywami przewodnimi pozycji są podróże w czasie i wydarzenia paranormalne.

Silent Hill (1999)
Przygodowe 31 stycznia 1999
Klasyczny survival horror z konsoli PlayStation, który zapoczątkował jedną z najpopularniejszych serii w swoim gatunku. W grze wcielamy się w postać Harry'ego Masona, który wraz z córką Cheryl wybiera się na wakacje do tytułowego miasteczka Silent Hill.

Oddworld: Abe's Exoddus
Zręcznościowe 17 listopada 1998
Druga odsłona unikalnej side-scrollowanej platformówki 2D, która łączy elementy zręcznościowe i logiczne. Tytuł utrzymuje mroczną atmosferę oryginału, a jednocześnie przynosi szereg nowości, które zwiększają złożoność zabawy i dodają przygodzie głębi.

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft
Akcji 15 listopada 1998
Trzecia część przebojowego cyklu przygodowych gier akcji studia Core Design, opowiadającego o perypetiach nieustraszonej archeolog Lary Croft. Tym razem wyrusza ona na poszukiwania potężnych artefaktów stworzonych z części meteorytu, który uderzył w Ziemię przed milionami lat.

Titanic: Odwróć bieg historii
Przygodowe 14 lipca 1998
Titanic: Odwróć bieg historii to wyprodukowana przez studio Cyberflix gra akcji, w której gracze mają okazję zapobiec katastrofie największego liniowca wszech czasów. Twórcy zadbali o trzymający w napięciu scenariusz, fotorealistyczną grafikę, dużą liczbę bohaterów niezależnych oraz wymagające zagadki logiczne. Gracze mogą także zająć się zwiedzaniem okazałego statku, odtworzonego na podstawie autentycznych zdjęć.

Kula World
Logiczne 10 lipca 1998
Kula World to trójwymiarowa gra logiczna, w której gracz steruje piłką plażową. Jego zadaniem jest wydostanie się z zawieszonych w powietrzu poziomów o kształcie brył geometrycznych. Poziomy pełne są pułapek oraz utrudnień, a cechą szczególną produkcji jest możliwość przetaczania się na bok podłoża, w wyniku czego zmianie ulega grawitacja otoczenia.

Kryształowy Klucz
Przygodowe 15 czerwca 1998
Wyrusz w fantastyczną podróż przez nieznane światy w poszukiwaniu Kryształowego Klucza, tajemniczego artefaktu mogącego pokonać najeźdźców z obcej planety.

Of Light and Darkness: The Prophecy
Przygodowe 13 kwietnia 1998
Zrealizowana z perspektywy pierwszoosobowej surrealistyczna przygodówka point-and-click. Przeniesiony w czasie Mike zostaje uznany za wybrańca, który ma wybawić świat przed zapowiadaną przez proroków apokalipsą. Aby pokonać mrocznego Pana Siódmego Millennium, nasz bohater musi rozprawić się z duszami znanych z historii grzeszników.

Sanitarium
Przygodowe 30 marca 1998
Sanitarium to gra przygodowa, zrealizowana w konwencji surrealistycznego horroru. Deweloperzy ze studia DreamForge Entertainment inspirowali się m.in. twórczością literacką Stephena Kinga i Edgara Allana Poe. Akcja rozgrywa się w kilku odrębnych światach, a gracze mają okazję wcielić się m.in. w cyklopa Grimwalla i azteckiego boga Olmeca.

The Journeyman Project 3: Legacy of Time
Przygodowe 15 stycznia 1998
The Journeyman Project 3: Legacy of Time to ostatnia część przygód Gage'a Blackwooda i Agencji Ochrony Czasu. Rozgrywkę znów obserwujemy w pierwszej osobie, a koncentruje się ona na zwiedzaniu lokacji i rozwiązywaniu zagadek. W tej odsłonie cyklu trafiamy m.in. do Atlantydy i El Dorado.

Oddworld: Abe's Oddysee
Zręcznościowe 18 września 1997
Dwuwymiarowa platformówka wzbogacona o elementy gry logicznej i skradanki. Dzieło studia Oddworld Inhabitants przenosi gracza na nieznaną planetę zamieszkaną przez rasę Mudokonów, reprezentowaną przez tytułowego bohatera, Abe'a.

Atlantis: Zapomniane opowieści
Przygodowe 21 maja 1997
Osadzona w fascynującym świecie zaawansowanej technologicznie cywilizacji przygodowa gra FPP, w której celem jest odnalezienie zaginionej królowej. Na graczy czeka podczas eksploracji wiele zagadek logicznych.

Alundra
RPG 11 kwietnia 1997
Utrzymany w mrocznej stylistyce nietypowy action-RPG, w którym pierwsze skrzypce grają rozmaite wyzwania logiczne. Gracze wcielają się w elfa, który próbuje pomóc dręczonym przez koszmary mieszkańcom pewnego miasteczka, wkraczając w ich sny.

The City of Lost Children
Przygodowe 31 marca 1997
Bazująca na francuskiej produkcji filmowej gra przygodowa, w której gracze wcielają się w dziecko szukające swoich uprowadzonych przyjaciół. W tytule nieobecne są elementy walki – zabawa ogranicza się do eksploracji miasta, rozwiązywaniu zagadek i wyszukiwaniu potrzebnych przedmiotów.

The Last Express
Przygodowe 30 marca 1997
Jedna z najbardziej innowacyjnych gier przygodowych końca lat 90-tych dwudziestego wieku. Wcielasz się w postać Robertha Catha – Amerykanina, z tajemniczą przeszłością, który musi rozwikłać zagadkę zabójstwa jego przyjaciela.

Riven: The Sequel to Myst
Przygodowe 23 marca 1997
Riven: The Sequel to Myst to bezpośrednia kontynuacja znanej gry przygodowej. Atrus, centralna postać pierwszej odsłony programu, prosi gracza o odnalezienie jego żony Catheriny, która została uwięziona w obcym świecie, tytułowym Riven.

Tetris Plus
Logiczne 6 września 1996
Konwersja gry logiczno-zręcznościowej z automatów. Obok klasycznego modułu znanego z kultowego oryginału, Tetris Plus pozwala też na zabawę w wariacji opracowanej przez studio Natsume.

Resident Evil
Przygodowe 1 kwietnia 1996
Przygodowa gra akcji utrzymana w konwencji survival horroru, która dała początek serii cieszącej się niesłabnącą popularnością na całym świecie. Tytuł został opracowany przez firmę Capcom, a jego fabuła czerpie garściami przede wszystkim z filmów grozy. W niewyjaśnionych okolicznościach na ulicach fikcyjnego miasta Raccoon City pojawiły się bowiem krwiożercze zombie – na ratunek rusza specjalny oddział S.T.A.R.S.

Tecmo Stackers
Logiczne 25 grudnia 1995
Gra logiczna stanowiąca wariację na temat mechaniki Tetrisa. Celem zabawy jest łączenie żelkowatych stworków w grupy po cztery, by w ten sposób usunąć je z planszy.

The Journeyman Project 2: Buried in Time
Przygodowe 15 grudnia 1995
Druga odsłona cyklu przygód Gage'a Blackwooda – specjalnego agenta do spraw ochrony czasu. Jest to klasyczna gra przygodowa, w której akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. W toku rozgrywki odwiedzamy m.in. pracownię Leonarda da Vinci.

Zoop
Zręcznościowe 30 września 1995
Nieskomplikowana w swych założeniach gra zręcznościowa, za której opracowaniem stoi studio Hookstone. W Zoop gracz kontroluje trójkąt znajdujący się w centrum dwuwymiarowej planszy, a jego zadaniem jest strzelanie do kolorowych obiektów nadciągających z krawędzi ekranu.