38. Elementy logiczne - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 38. Gry o tematyce Elementy logiczne ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Myst (1995)
Przygodowe 15 lutego 1995
Jedna z najbardziej uznanych klasycznych gier przygodowych, w której przenosimy sie do surrealistycznego świata wysp Myst, rządzącego się oddmiennymi prawami, które musimy poznać aby rozwiązać jego tajemnice.

Mega Blast
Zręcznościowe 1 stycznia 1995
Stworzona przez rodzime studio LK Avalon, pochodna słynnej gry zręcznościowej Dyna Blaster. Poruszając się w labiryncie stalowych i betonowych płyt staramy się wyeliminować przeciwników za pomocą stawianych bądź rzucanych bomb. Rozgrywkę urozmaicają ukryte na mapach znajdźki, które mogą ułatwić lub znacząco utrudnić zabawę.

Little Big Adventure
Przygodowe 12 października 1994
Rewolucyjna gra przygodowa z 1994 roku, zrobiona przez zespół Adeline Software International i wydana przez firmę Electronic Arts. Gracz staje się młodym Quetchu zwanym Twinsen, który staje do walki z tyranią Funfrocka.

The Journeyman Project
Przygodowe 15 grudnia 1993
The Journeyman Project to pierwsza odsłona cyklu przygód Agenta nr 5, który na zlecenie Agencji Ochrony Czasu z pomocą wehikułu czasu rozwiązuje światowe kryzysy, neutralizując ich przyczyny. Jest to klasyczna gra przygodowa, w której akcję obserwujemy oczami głównego bohatera.

The Lost Vikings
Zręcznościowe 5 sierpnia 1993
Gra zręcznościowo-logiczna. Opowiada przygodę trzech Wikingów: Eryka Chyżego, Baleoga Srogiego i Olafa Tęgiego, którzy muszą pokonać Tomatora, władcę planety Crouton i powrócić do domu.

The 7th Guest
Przygodowe 3 maja 1993
The 7th Guest to gra przygodowa z interfejsem typu point & click, stworzona przez amerykańskie studio Trilobyte. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który trafia do posiadłości tajemniczego Henry’ego Staufa, wynalazcy okrytych ponurą sławą zabawek. Gra była jedną z pierwszych, jakie wydane zostały na płytach CD.

Saper
Zręcznościowe 1 stycznia 1993
Saper to klasyczna gra zręcznościowa z pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych z elementami logicznymi. Wcielamy się w sapera, który ma za zadanie zdetonować wszystkie bomby na kolejnych poziomach zaminowanego budynku. Tytuł posiada dwuwymiarową oprawę graficzną.

Gobliins 2: The Prince Buffoon
Przygodowe 4 kwietnia 1992
Druga część przygodowo-logicznej serii gier o Goblinach. Dwójka bohaterów, Winkle i Fingus, musi uratować syna króla Angoulafre'a i pokonać nikczemnego łotra o imieniu Amoniak.

Another World
Przygodowe 11 lutego 1992
Lost Soul Aside jest grą typu RPG akcji osadzoną w realiach z pogranicza fantasy i science fiction. Gracz, wcielając się w rolę rycerza należącego do elitarnego zakonu, musi stawić czoła bestiom, które przedarły się do jego świata. W tym celu wykorzystuje zarówno ludzkie umiejętności, jak i zdolności charakterystyczne dla demonicznych najeźdźców.

Gobliiins
Przygodowe 6 kwietnia 1991
Sympatyczna gra przygodowa, opowiadająca o perypetiach trójki tytułowych stworków, których zadaniem jest odszukać winowajcy choroby psychicznej króla.

Tetris (1986)
Zręcznościowe 12 maja 1986
Legendarna gra zręcznościowi-logiczna, opracowana przez rosyjskiego studenta Aleksieja Pażytnowa w 1986 roku. Głównym celem zmagań w Tetrisie jest układanie spadających do studni klocków w taki sposób, aby tworzyły linie.

Było sobie życie: Początki
Zręcznościowe prace wstrzymane
Było sobie życie: Początki jest grą łączącą elementy produkcji zręcznościowej i logicznej. Tytuł ten posiada też pewien pierwiastek edukacyjny – nieprzypadkowo, bowiem bazuje na licencji znanego serialu animowanego Było sobie życie opowiadającego o tajnikach ludzkiego ciała.

Death of Rose
Przygodowe prace wstrzymane
Death of Rose to gra należąca do gatunku horrorów w konwencji TPP, inspirowana P.T. (Silent Hills), anulowaną produkcją Hideo Kojimy. Jest to samodzielny debiut polskiego dewelopera ze studia Bloober Team – Artura Łączkowskiego.

The Tideshell Keeper
Przygodowe prace wstrzymane
The Tideshell Kepper to humorystyczna gra przygodowa typu point and click, osadzona w fantastycznym świecie zagrożonym katastrofą naturalną. Produkcja kopenhaskiego studia oferuje mechanikę nauki fikcyjnego języka oraz ręcznie malowane tła.

ElectriX: Electro Mechanic Simulator
Symulacje prace wstrzymane
Polski symulator, w którym podstawą rozgrywki jest naprawianie urządzeń elektronicznych – gra oferuje kilkadziesiąt modeli sprzętu, złożonych z ponad tysiąca części. Zawiera też tryb fabularny, w którym wcielamy się w elektryka z Seattle, przypadkiem wmieszanego w niebezpieczny spisek. ElectriX: Electro Mechanic zostało opracowane przez studio SimFabric.

Playerless: One Button Adventure
Przygodowe prace wstrzymane
Gra przygodowo-logiczna polskiego studia Moonlit, której akcja toczy się wewnątrz innej gry wideo. W trakcie zabawy w Playerless: One Button Adventure przejmujemy kontrolę nad samoświadomą jednostką naprawczą, której zadaniem jest uporanie się z problemami trapiącymi wirtualny świat.

Afterlight
Przygodowe prace wstrzymane
Gra przygodowa 2,5D, w której wcielamy się w astronautkę uwięzioną na jednym z księżyców Saturna. Produkcja kładzie nacisk na wysmakowaną środowiskową narrację i oferuje atrakcyjną oprawę graficzną. Za jej stworzenie odpowiada niezależne studio Silent Road Games.

Pikmin 3DS
Zręcznościowe prace wstrzymane
Platformowa gra zręcznościowa z elementami logicznymi. Pikmin 3DS to pierwsza gra z serii, która trafiła na konsole Nintendo 3DS. Rozgrywka w tej odsłonie różni się mocno od poprzedniczek. Gracze wcielają się w niewielkiego kosmitę Olimara, który eksploruje nieznaną mu planetę. W tym trudnym zadaniu bohaterowi pomagają kolorowe Pikminy. Może on przywoływać je dzięki gwizdkowi, a następnie wydawać im proste rozkazy.

Sinner's Sorrow
Akcji prace wstrzymane
Oryginalna, dwuwymiarowa gra akcji, łącząca cechy side-scrollowych slasherów z zagadkami logicznymi oraz elementami platformówek i gier z gatunku metroidvania. Wcielamy się w postać grzesznika, walczącego o odkupienie win. Wyposażony w miecz i tarczę oraz wachlarz specjalnych mocy ezoterycznych, przemierza on czarno-biały świat walcząc z przeciwnikami, symbolizującymi jego wewnętrzne demony.

Wake The Dreamer
Symulacje prace wstrzymane
Nietypowa przygodowa gra akcji wydana na platformy mobilne. Wake The Dreamer przedstawia żywot szarego pracownika korporacji, który po zaśnięciu przenosi się do fantastycznego świata. Na początku możemy stworzyć swoją postać za pomocą rozbudowanego edytora. Rozgrywka podzielona została na dwie naprzemienne sekcje. Za dnia zajmujemy się życiem codziennym bohatera, czyli chodzeniem do pracy, spacerowaniem po mieście oraz kupowaniem nowych ubrań i mebli.

Smash Land
Zręcznościowe prace wstrzymane
Smash Land to produkcja łącząca elementy zręcznościówek i gier logicznych. Zabawa polega na eliminowaniu wrogów poprzez wystrzeliwanie bohaterów tak, aby ślizgając się po planszach, ominęli pułapki i celnie trafili w nieprzyjaciół.

Antipole DX
Zręcznościowe prace wstrzymane
Odświeżona wersja Antipole – futurystycznej platformówki z 2011 roku, za której stworzenie odpowiada studio Saturnine Games. Gracze wcielają się w Johny'ego Hurricane'a – agenta obdarzonego niezwykłymi zdolnościami, którego zadaniem jest powstrzymanie inwazji morderczych robotów.

Source
Zręcznościowe prace wstrzymane
Niezależna gra zręcznościowo-logiczna, w której kierujemy ostatnim świetlikiem zamieszkującym alternatywny świat. Musi on ocalić go przed zagładą ze strony ciemnej mocy. Podczas zabawy poznajemy środowisko produkcji, wykorzystując jego wybrane elementy na swoją korzyść. Dodatkowo przygoda urozmaicana jest przez walkę z przeciwnikami.

Windborne
Akcji prace wstrzymane
Windborne to wyprodukowana przez zespół Hidden Path Entertainment gra sandboksowa, osadzona w fantastycznej krainie pełnej pradawnych ruin oraz lewitujących wysp. Gracze zajmują się konstruowaniem budynków, wypełnianiem misji, handlem, walką oraz rozwiązywaniem zagadek logicznych.